dile (ramu) neni vysoka kvuli cenne vyroby, maji tendenci povolovat se, u namahanych dilu jako srouby upevnujici kliky, nebo brzdovy trmen a pod, proto je pro sichr lepsi to zalepit.
stip1978: S tim co pises souhlasim, ale prave proto u malych sroubu dochazi k „zakousnuti“ pri vetsim momentum utazeni a pak snadno strhnes hlavu, proto je lepsi je mazat, na druhou stranu vetsi srouby M6 a vice, tim ze trida presnosti jak zavitu na
Šrouby se ale vyrábějí také pomocí válcování za tepla či poloohřevu a tam ba to ty okuje být mohly, co?
stip1978: No na těch válcovaných šroubech jsou dolíky a nerovnosti, které vypadaj jako od okují,pokud se válcují za studena, tak to teda nebude od okují, ale od otřepů, co se oddělují z předchozích vývalků, které tou stolicí projdou.
Hezké, ale dávám přednost nerezu :D
Titan má oproti ostatním kovům vyšší součinitel tření. Takže i utahovací momenty u titanových šroubů budou úměrně tomu vyšší. Nekoroduje ani netvoří elektrický článek jako ocel-hliník. Takže ho mazat ani tmelit vlastně netřeba.
gazman: pokud se válcuje za studena, tak okuje nevznikají. Sinty: soustružením se povrch trhá jen u automatové oceli, která má úmyslně vysoké procento síry, aby se dobře lámala špona při výrobě na automatech.
což ovšem pro tento účel nemá smysl řešit, při dotahování na momenty používané u biciklu se k mezní hodnotě nedostaneš, stejně tak jako při běžném provozním zatížení.
Sinty: deekay vysvětlil. Co se týče povrchu tak uurčitě kvalitnější není. Válcovací nástroj je plný okují a ty nechávaj ve šroubu stopy, navíc býváí vrchol závitu otřepený , o ukončení šroubu ani nemluvím. Pevnostně na tom ale líp bude ten válcovaný
však super, mne je jasné,že to za to stálo, veď vyzerajú parádne, aj fotečka je podarená, len som trošku rýpkal s tou cenou
to gazman: nepleteš si to s těma šroubama? Válcovaný bývá povrchově a pevnostně kvalitnější. Soustružením se povrch „trhá“.
me drzely stare alu ve starych klikach i nove Ti ve starych klikach, treba kubancovi nedrzely ani nove Ti v novych klikach :-D
ja teda mazal jen maly sroubky (forbec, sedlovka, brzdovy paky,) kotouce, trmeny a tak. jsem nechal nasucho bez mazani nebo lepidla, ale ja sem asi stastna vyjimka, me se nepovvolovaly ani tune kliky u kterejch je to na 99% jistota :-D
deekay: No tak na ně jebni lepidlo, pokud je nechceš mazat. Osobně to udělám tak, že je máznu a uvidím jak bude problém, budu to lepit no.
Nemyslel jsem zlatý šrouby, ale když už kolo vybavovat titanovýma, tak bych radši ty peníze nacpal to investičního zlata :) Ale bylo by to jen pár gramů stejnak… :)
Momentak mam, to neni problem, akorat treba na brzdy nevim jestli bych chtel srouby mazat… aby se to pak nepovolilo. V ramu mam titanovy srouby origo a tam davam naopak jeste lepidlo na zavity, dle vyrobce.
doporucuju maznout vazelinou a dotahovat bud s citem nebo momentakem… uz jsem musel 2 kousky odvrtavat a zadna prdel :-)
Moc vám gramařům nerozumim :) Radši bych investoval do zlata :)
TLK: Jsem doma a nemám tu moc volně se povalujících šroubů, ale podobný jsem tu našel a mohlo by to sedět, hodilo to rozdíl asi 4g.
HE he, zrovna včera jsem na ně taky koukal. Napiš pak celkovou úsporu.
Bysto: Je to jak píše TJK. Není to jen o váze, toto jsou krásné soustružené šrouby, žádné střapaté válcované buřty. Kdo je aspoň trochu strojař, tak zajásá, je to taková zbytečnost pro radost.
jak sem psal niz myslim ze to bylo –15g na 4× M5×25 sroubech..ale taky si to uz nepamatuju
TJK: A jo, tak to netuším, až s tím budu dělat, tak to všechno povážím.
gaz: psal trmeny, btw. na tech kotoucovych je to uspora mam pocit 8g na 12ks sroubu… ale uz si ty vahy taky presne nepamatuju
goofy: No jak se to veme, třeba nesmyslně lehká kola, nebo vzduchový tlumič tam nebude, jde hlavně o funkčnost. Ti šrouby jsou pevné dost a jsou lehké, takže šup tam s nima.
Mr.dawe: Takhle řešit to nemá smysl, šrouby do kotoučů jsou malinké, na tom ušetříš prd, buď nahradit všechny šrouby na kole, nebo nic si myslím.
bysto: ono to nekdy neni jen o vaze, vem si ze mas pekny luxusni nablyskani bike a na nem hnusne rezave plesnive ocel srouby… to si v cene biku treba za 50 tek par stovek za titan/alu srouby priplatim…
15 g za 15 €, to sa vyplatí :), ale ne, šak keď už neni kde, tak aj na šróbkoch sa dá schudnúť
TJK: Bral jsem s Mikebike, bezkonkurenční ceny a se zápustnou hlavou na ISCG napínák přijdou s titaniumpro, mikebike je nemá.
TJK: další možností je Mikebike.cz… dotaz: kolik se dá ušetřit gramů na 6 šroubech do třmenů brzd? dík