DH AP-1 je pár fotek zpátky,tady na enduro MX-6ce je vidět líp v čem spočívá konstrukce rámu.Gaz to snad nějak překousne:o)
(vloženo 6.4.11)
jednočep a drahej, RBčko(dragster,boxter) je jinde-tedy bylo:-)…
kubad: v pohodě, já jsem tu prvotní poznámku hodně špatně formuloval. Už jsem spěchal z práce domů :)
@soc to jsme si nerozumeli :-) ja to bral vseobecne. nemyslel sem tento konkretni ram.
bab-ji: slitiny hliníku pro odlévání jsou poměrně velké bláto. Jednoznačně frézovanec z válcovaného polotovaru
kubad: pevnost mě živí, takže vím o co jde. Ale orientace toho profilu mi vzhledem k zatížení nepřijde šťastná.
Podle obrázku je jasný, že se to celý zkroutí už co to koupíš, uplně celý a pak to vybouchne a zaápálí ti to rodinu. Fakt zmrdi co to vyráběj, takhle nebezpečný a vyměklý.
Baba-Ji : zakladny tvar bude asi odliatok a detajli sa potom frezuju a nakoniec sa to este nejak tepelne upravi, ale to je len skromny nazor elektrotechnika
AP 1 pry byla odlevana, tak ted jsem trochu na vazkach, jestli tohle nebude nakonec taky
na to nemam mentalne %-) Uplně živě vidím, jak přední vidle lítá ze strany na stranu. Otevřený profily totiž na krut nic neudrží.
Kubad: Možnost definovat pevnost má, ale vzhledem k tomu, že se frézováním naruší vlákna materiálu bude poměr mezi pevností tažené trubky a frézovaného nosníku při zachování shodné hmotnosti vásledného profilu jasně ve prospěch trubky.
tu je bikecheck+nejaké údaje http://www.bikemagazin.sk/…ire-ap1.html
soc:tloustkou „pasnic nosniku“ ,„stojin“ a „prepazek“ a pouzitým materialem?Aspon tak bych postupoval ja,ale byla by to prace za trest:o)
Souhlasim s Gazem a Bab-ji, pomer tuhost/hmotnost je tak nic moc… kdyz uz, tak bych tu spodni trubku otocil o90 stupnu, ale vyrobu bych nechtel videt…
@gaz tady má konstruktér přesnou možnost definovat pevnost, ale neřeknu ti z hlavy jaký bude poměr hmotnosti proti trubce
To je frézované? Tak to tuhost papa. Oproti trubkám při zachování hmotnosti to bude jak ze sýra.Na blátě to bude pod kopcem o 5 kg těžší než na kopci:-) Myslím že tudy cesta nevede.
6.4.11 15:43
ještě mně napadlo, jaká asi bude tuhost(hlavně stranová) tohohle rámu v porovnání s běžným trubkovým řešením
>duk: je to frézované, cena celého biku bude začínak někde kolem 4000 liber
že se někdo takhle drbe s nepřepákovaným jednoečepem? Ten který má jedinou výhodu v jednoduchosti/hmotnosti?
více zde : http://www.pinkbike.com/…pe-2011.html