Tak konečně plovoucí kotouče, budou prý k dostání od ledna 2011. Rozměry 160/180/203 a cena 24/26/28 Liber.
(vloženo 11.12.10)
miki ale u xt a xtr hrajou dalsi roli dva faktory a to cl a hlinikovej unasec kterej preci jen nedovoli kotouci tolik co klasicka konstrukce
kdyz umis vystredit kotouc a nemas srackoidni brzdy tak neskrta zadna 160tka… kdyz to skrta je to smatlavejma rukama nebo zanedbanou udrzbou, vec je ale takova ze s plovoucim kotoucem je pulka problemu
když dobře vystředíš kotouč XT/XTR na centrlocku tak neškrtá ani náhodou.Vlastní zkušennost.:-)
lepsi chlazeni a omezuje prestup tepla z horkych trecich ploch kotouce na naboj, o kola to neni tak zavazne, ale u zavodnich aut,nebo motocyklu je to dulezite. kazdopadne vyssi cena je dana vetsi slozitosti a nutnosti presnejsi vyroby.
plovouci kotouc je urcenej pro pevny trmen, kde chodej pistky proti sobe, takze ten kotouc se muze hybat do stran tak aby byl vzdy proti deskam vystredeny, dalsi funkce je vetsinou dana pouzitim alu unasece, ktery setri rotacni hmoty, ma lepsi
Vilém – to chce víc jezdit na těch na kterejch mám míň najeto tak ji taky nemaj ale při zahřátí i u nich určitě dochází k pohybu jinak by nebyly plovoucí…
To MM: ty kotouče od A2Z jsou sice dvoudílné, ale nejsou plovouci. Věnec je pevně spojen s unašečem. Stejně jakou Shimana nebo Avidu.
jinak koukám že i v historii je tu na tohle téma spousta threadů který jen potvrzujou to co píšunapř: http://www.bike-forum.cz/…kotouce.html
Vilém – a co má teda za efekt plovoucí kotouč když ne právě ten pohyb do stran ? to žes to nezpozorvolal neznamená že to tak neni jezdím je na dvaou kolech a za jiný bych je neměnil…
roud – do stran ano, to jsem psal uz v prvnim prispevku. Ale ted jsem myslel vuliradialni… Tam uz s tim hybat v rukou nemuze…
to roud: U morocyklovejch tam vule je. U hope jsem zadnou nezaregistroval. To ze mas nejakej s vymackanejma nytama neznamena, ze to tak ma byt.
prosimtě kde je o nich nějaký info? koukal sme na stránky superstar a nenašel nic, díky moc!
Jak pise klokan. Co se tyce pohybu do stran, to je spis vedlejsi efekt, vetsinou u jetejch kotoucu, kdy se tam tahle vule vytvori. Rozhodne to neni zamerem, aby se vystredovaly tak, jak to bylo kdysy u trmenu brzd…
hrajem – jak to mám napsat jinak než že tam vůle je a že může klidně v ruce s kotoučem na unašeči hejbat do stran ?
roud – vim ze to prakticky funguje :) .. S tou vuli to bylo mysleno tak, ze kdyz se roztahne tak se nebude samovolne pohybovat jak se mu zlibi… Nezkrouti se, ale vule tam nebude…
gorhov ver tomu ze se hejbe do stran mam tu jeden kus kterej je nekolik let jetej a ta vule do stran je tam dost znatelna i kdyz za nej vezmu jen rukou…
Jasný že se nevystřeďuje (proč by to taky dělal :-). Ale díky tomu, že není pevně (tepelně) spojen s přírubou, tak se může při zahřívání zvětšovat rovnoměrně a tím pádem nemá tendenci se kroutit. Tak nějak?
„for all – plovoucí kotouč má při zahřátí vůli v nýtech a sám se tím při brždění vystřeďuje do stran…“ Samozřejmě kravina, ale to je asi většině zřejmý…
Vypadá fakt pěkně. I když věřím, že i u takového kotouče je co pokazit…někdo by to měl vyzkoušet :-)
ta žlutá nába je moc pěkná a kotouč samo taky na sezonu do nich taky chci jít
hrajem – prakticky to funguje skvěle neznám nikoho kdo by měl problém s cinkajícíma nebo škrtajícíma hope kotoučema za mě jedny z top kotoučů vůbec…
Maji stranovou vuli a kdyz se roztahne kotouc tak teoreticky i radialni… prakticky asi moc ne…
Ty plovoucí kotouče maj stranovou vůli? Já právě myslel, že to má radiální vůli, takže když se obvod ohřeje, roztáhne se, takže nebude nucen vybočovat do stran. Pravda – nikdy jsem je neviděl.
for all – plovoucí kotouč má při zahřátí vůli v nýtech a sám se tím při brždění vystřeďuje do stran…
taký dotaz, co ty jsou ty plovoucí kotouče?? v čem jsou jiné než normální?