Velikost | 18 |
Hmotnost | 12,8kg |
Rám | HPA 7005 Hydroform DTC triple butted, FSP 4-Link-System - 140mm |
Vidlice | Fox Talas RLC - tuning Milan1 (tuning-test.cz) |
Tlumič | Pushed Fox RP23 08 190/51mm nebo RP23 2010 s BV 200psi a VT M |
Hlavové složení | FSA Orbit Z 1.5R semi-integrované |
Kliky | XT175mm |
Středové složení | XT |
Přesmykač | XT |
Měnič | X0 střední vodítko |
Řazení | X9 |
Převodník | XT |
Kazeta | XT 11-34 |
Řetěz | HG93 |
Náboj přední | Mavic Crossmax ST |
Náboj zadní | Mavic Crossmax ST |
Brzda přední | ORO K24, 180mm |
Brzda zadní | ORO K24, 160mm |
Brzdové páky | ORO K24 + karbonové páky |
Ráfek přední | Mavic Crossmax ST |
Ráfek zadní | Mavic Crossmax ST |
Dráty | Mavic Crossmax ST |
Pedály | Time ATAC XS |
Řídítka | Amoeba Borla HB-C321+ Ergon GR2 Magnesium |
Představec | Syntace Superforce 90mm |
Sedlovka | Syntace P6 Carbon |
Sedlo | Fi'zi:k Nisene Mg |
Pláště | NN/RR a NN/NN UST 2,25 |
ekimek: GR2 mag ve velikosti small, tvarově jsou myslím to samé co GC2; to jestli v technickém terénu sednou nebo budou vadit je individuální, takže nezbývá než pořádně vyzkoušet
ty ergony co máš jsou jaké označení? Mám doma totiž GC2-L a nevím jestli nasazovat nebo ne, připadají mi do nějákého terénu divné… Říkaš že jsou super jo? Jinak kolo SUPER
správně občas je potřeba vyhnat pavouky a nakrmit zdvihy :-) Taky občas zjišťuji že kdysi oblíbena trasa mi už přijde moc jednoduchá a nezajímavá, ale za to mužou hlavně kamaradi co mě tahaj na sjíždění čím dal větší šíleností v čím dál větší výšce
TheIF: Zatím téměř nedávám, ale asi budu muset začít, protože jak postupně trošičku zvyšuju obtížnost sjezdů, tak mi už začíná v některých sjezdech vadit, což dříve nebylo.
až na ty rohy… Dáváš na sjezdy dolu sedlovku ? Jako že já ji mám dost odrbanou, ale naštěstí nemám karbón
majky123: Hrozně nerad jezdím na stejně velkém kotouči v předu i vzadu, tak jsem to prohodil. Jezdím buď 180/160 nebo jsem tam chvíli měl 200/180. Černý adaptér tam myslím byl i původně, ale kdo ví, adaptéru tu mám plno a netuším který je původní.
Kinetic: Foceno klasickou metodou rychle pustit, uhnout, cvaknout, rychle chytit. Tedy nutně na to musí být dva a ten co kolo pouští musí být rychlý. Ale ani jednou kolo nespadlo, vždy jsem ho stihnul chytit. Podepřené tedy není nijak.
Prosimtě to ji stojí jen tak sám od sebe?? Měl bych strach že slítne! Neuvěřitelné. JAk jsi ho podepřel že to není vidět? Jinak chválím ,moc pěkný bajk.
jaroder: Po pár těžších sjezdech jsem se s nima zžil a pohoda i v těžším terénu a nijak mi tam už neomezují. Akorát je nutné je mít dobře nastavené (úhel), první vyjížďku jsem si s nima hrál dlouho než jsem je nastavil akorát.
jaroder: Nemám na těch Ergonech najeto moc, zatím jen cca 200km, ale už i těžší technický terén a nakonec pohoda. První dojem byl, že jsou sice super pohodlné, ale v technickém terénu ve sjezdu horší než klasika.
dieegoo: Venku už bylo kolo dost, ale teď na bikové akci na Křivoklátsku byl konečně někdo, kdo mi ho vyfotil.
teda tuto zmenu som nejak nepostrehol,kazdopadne zmena k lepsiemu,pekna masinka(teda az na tie rohy :p)
bajk maš na parádu , neni co dotat (ale to foto doma na chodbe opravdu stoji zaprd)
Tedy poloha open u AMS 125ky vlastně u tlumiče u Sterea úplně chybí a zase je tam navíc poloha 3 propedalu, která je ovšem úplně na nic
Pokud je vyšší compression tune, tak to ovlivní jak open polohu (vyšší komprese v ní), tak úroveň propedalu (začíná na vyšší kompresi, páčkou propdalu ji navýšíš, tedy je ještě vyšší) a opačně když dříve byla větší hodnota propedal tune, tak to opět zname
Tedy je to cca takhle: open na Stereu=propedal 1 na AMS 125ce; propedal 1 na Stereu=propedal 2 na AMS 125ce.
Candy: compression tune a propedal tune je v podstatě to samé, propedal je také pouze zvyšování komprese. A je to jak píšu, tedy posunuté jen o cca jedno polohu, ne o dvě.
compression tune = nastavenie stlacania bez ohladu na to ci je PP aktivovany? teda pri vypnutom PP ti na AMSku ide daleko rychlejsie stalcit tlmic ako na Stereu? (bez PP)
trosku sa zamotavam. Chcel si napisat ze 3.stupen PP na AMSke je ako prvy stupen PP na Stereu?
Někomu to na Stereu může s kompresí tlumiče na maximu sedět, je to takhle raketa a jde skvěle za pedálem (dokonce o malinko lépe než AMS 125ka – tam mám ale propedal na min, což bude přibližně odpovídat kompresi na minimu),
Candy: Právě, že ovlivňuje hlavně při otevřeném tlumiči, u propedalu je to v podstatě fuk, jen se posunou ty polohy (tedy poloha 2 je už jako poloha 3 s menší kompresí). Tak uvidíme, co se s tim tlumičem podaří provést.
Petre docital som sa ze mas tlmic s najvacsou prednastavenou kompresiou? Napis prosim ta, ci to ovplyvnuje kompresiu len pri zapnutom propedaly alebo ci ovplyvni priebeh stlacenia aj pri „open mode“ tlmica
Macik: Na příští rok je plán zcela jasný, nic kupovat nebudu. Do jiné kategorie kol se už rozhodně nechystám, to už by nebylo nic pro mě. A se současnými koly jsem spokojený zatím hodně, takže blízké nahrazování ve stejné kategorii také nebude.
Tohle je vážně hezký kolo. Rohy ve tvém případě hodnotit nebudu :-) Je si tak říkám jak sleduju tvůj vývoj: co chystáš na příští rok? :-)
Cube má krásný kola…až budu chtít fulla, bude to Cube :) No a černá barva…pro tu já mám slabost.
Tak tomu rikam nahoda jako bejk!!! Ne ale na tej force jak tam ses bych rek ze je to tipas jak sem ti psal . . . :-) nojo hold nahody se stavaji
Seadat: Na dynamu jsem nikdy nejezdil, bydlim na Košutce a kdysi předtim na Doubravce a bratra nemám (mám akorát dvě sestry a ty jsou ještě starší než já)
No nekecej :-)) no nevim ale ta fotka jak tam ses je strasne podobna kamosovi co sem snim jezdival na dynamu :-))) a kde ty bydlis? tipek bydli kousek u delvity na skovanech!! este teda bratr bys moch bejt ale taky Petr no nevim :-)))
Seadat: Tak to je shoda jmen (v Plzni je Maříků hodně), můj věk v profilu sedí a ženatý jsem už hodně dlouho. A osobně se určitě neznáme, to bych o tom snad věděl.
co by byl postmount a IS? no sou to systemy uchyceni trmene kotoucove brzdy . . . . . . . .
Pohoda Petre, ale nejak stale nechapu tvoji manzelku a tvuj vek :-D proste znam Petra Marika ale je mu tedka 20 . . . . verim tomu, ze je produktivni a co se tyce kol chytry, ale nepobiram tvuj vek a manzelku, leda by si byl nejakej predcasne zestarlej
hmm tak díky…:-) jěště ale zbývá vysvětlit co je IS a co posmout..tak to taky nevím..
claid: snadno, jsou tam tři vnější změny, které jsou vidět na první pohled: 07 má IS, 08 má posmount; jiná páčka locku, jiný úchyt hadičky přední brzdy
a jak tedy rozeznám talase 07 od talase 08? myslel jsem že tou barvou??
barva toho Talase je černá??myslel jsem, že model 08 má šedivou barvu…nooo ty rohy tedy…:-))
která dělá optický dojem, že to kolo je mnohem kratší než je). Geometrie sedí až na pár mm rozdílu s AMS 125kou, která není koza ani opticky.
Seadat: 3 fully máme doma, ale jak už jsem to opravil v popisu – na AMS Pro už pár měsíců jezdí manželka. 125ku si nechávám. A koza to možná vypadá na fotce, ale v reálu ani moc není, je to jen 18ka rám (a opticky to trošku dělá ta sedlová trubka, která d
Cus Petre – pekne kolo ale zda se mi trosku preplacany ale tak funkcne vpohode :-) je to silena koza ale asi si uz velkej kluk :-))) njn hele a to mas 3fully???? Tadeas
…ty rohy…
Každopádně super, od Cube se mi líbí téměř všechno (i když tři kola stejné značky bych asi mít nemusel ;), jinak do příště bych se pokusil jít alespoň do odvážnějších odstínů
rohy nejsou moc pěkné z tohoto pohledu,ale je jasné, že jsou funkční:-)
blatnik, brasnicka, rohy este nosic a du blejt, nicmene jesli te to bavi tak je to hlavni, ja hodnotim jak to vypada
o pár mm vyšší na tenhle rám. Představ si tam místo toho klasickou sedllovou trubku začínající ze středu a končící ve stejném bodě, co je upnuté sedlo. A ještě pro srovnání, tvoje kolo je zakloněné o něco více (s tvojim nastavením sedla).
Zerocool: To ti jenom připadá, díky konstrukci sedlové trubky. Uvědom si jaký má úhel a že její konec kdyby pokračovala rovně bude tak 10cm před středem. Není to zakloněné ani o mm více než druhý můj Cube AMS 125ka. Zdvih vidlice by se dal dát klidně i o
připadá mně to hrozně zakloněné, možná je to i tím, že nemáš sedlo ve váze, a taky hodně velký přední zdvih, nevím…
Darkson: no naštěstí nejsem žádný estét a tohle jde dost mimo mě a můžu se zaměřovat na tu funci :-)
gratulujem k novému tátošovi :o). Teším sa na testovanie a porovnanie Talas 07/08. Mám pocit že to bude zaujímavé
Máš tam trošku lepší fotku (na tom samé odkazu), kde už je to trochu vidět i v jaké to je poloze. Lepší fotku s tím foťákem nedám, aniž bych použil stativ a speciální nasvícení.
kesu: zatím s koly spokojenost, tuhost se mi zdá cca stejná jako mám ty DT na druhém kole a přitom jsou výrzaně lehčí. Ale chce to pořádný test v pořádném terénu až bude sucho, takže na jaře.
ale zase na druhou stranu ten tvůj rám je o generaci mladší a navíc k tomu trošku jiný, takže ty možná problém mít nebudeš. Každopádně bych ti ho nepřál.
Je to přesně ta matička co jsem myslel. Ale ta fotka je tak příšerná, že z toho nepoznám, jak to máš namontované :( problémy s přesmykem jsou jediná věc, která mě na téhle konstrukci štve
hmm,pekny kolecko,pekne osazeny,jen par estetickejch vyhrad,nelibi brasnicka,kosik na flasu,rohy a bohuzel i ten blatnik…kliky mi taky moc neladej barevne… a Fiziky nemam rad…ale jinak je to samozrejme o osobni volbe a verim ze tobe to tak vyhovuje
Darkson: ten miniblatníček tam bude pořád, docela dobře řeší problém tlumiče na ráně bordelu; no a rohy a tu malou brašničku s nářadím a duší vozím na všech kolech a vozit dál budu (fixovaná je tak, že se nehne ani o píď i v hodně rozbitém terénu, takže v
Kdyby se ta oválná matička otočila, tak se horní část přesmykače dostane výše, spodní část ramínka, díky přepákování přes ten druhý šroubek, níže a v tu chvíli by to do rámu mlátit mohlo.
osazený moc pěkně a 100% funkční, ale s těma rohama, blatníkama a brašnou se mi to moc nelíbí:-)
Tak tu mám tak, že díra pro šroubek, kterým je přidělaný přesmykač, tak je v horní části podložky. Otázka je, zda je to horní nebo dolní poloha. Na rychlo se nepodařila lepší fotka. A řadí to takhle ok.
Trojci: Tenhle přesmykač mám poprvé, tak doufám, že jsem to pochopil správně, jak se mění ta poloha. Pokud se jedná o červeně zakroužkovanou oválnou matičku na obrázku http://data.mlok.net/…c_detail.jpg
ok, ještě mi prosím řekni, jak máš nastavený přesmykač – horní nebo dolní polohu? (mění se to pomocí takové té podložky..) když mám nastavenou horní polohu, tak mě to nemlátí, ale zase to blbě řadí
Celkově super jen ta vidlice vzhledem k celkové geometrii se mi zdá příliš postavená.
zase posun nahoru, na ty zdvihy super váha, ale brašna ti ošoupe sedlovku :)
kesu: tuhost je STEIFIGKEIT a je to tabulka vedle tabulky s hmotnostmi. K porovnání jsou důležitý ty červený absolutní hodnoty tuhosti.
mlock:koukam ,ze to ma dost velkej zdvih vzhledem ke kategorii,ale tuhost sem bohuzel nenasel vubec nevladnu nemcinou:(
kesu: mě to měkký nepřijde (testoval jsem si tohle už i před koupením), nepoznám rozdíl oproti AMS 125ce, ono ani dle měření v bikemagazinu to není tak hrozné, jen prostě nepatří k nejtužším. Pro srovnání dle čísel http://data.mlok.net/…tainfullys-h
ahoj,osazeny to mas moc pekne ale celkove se mi to nelibi:(,btw neni to mekky?
fík: Graf bych časem změřit měl, zvlášť když ty tlaky se chovají tak různě, ale nechce se mi to měřit samotnému, protože bych to chtěl aspoň do 100kg a sám už to mám složité u 70kg. Ale graf stejně nepřinese odpověď na tu změnu v kompresi.
měl jsem na mysli nějaký Milanův test, když tu zatím nic lepšího nemáme, …a když jsem viděl ten kroužek na vidli
Páník: A zapomněl jsem, blatníček funguje se Smart samem slušně. Dneska jsem jezdil dost v bordelu, kolo celkově slušně zasrané, ale samotný tlumič byl čistý. S původním Fat Albertem při větších sračkách si ale myslim, že by to stejně lítalo přes něj.
Trojci: A kde ti bouchá přesmyk do rámu? Teď jsem to pro jistotu znovu zkontroloval s vyfouknutým tlumičem a konec vodítka při chodu na doraz má ještě 2mm rezervu a u středu je také ještě cca 2mm rezerva.
Páník: je to origoš blatník, teď už se dodává standardně s kolem; ale na to že je to origoš, tak není úplně domyšlený, viz to dotýkání tlumiče (ne že by to nešlo pořešit, ale stačilo, aby ten blatník měl nepatrně jiný tvar a bylo to ok rovnou)
Stereo se mi moc libi,akorat bych se bal o ten tlumic…blatnik funguje? To je origos, nebo home made?
pěkně to ale střídáš,sis měl rovnou koupit toho Fritzze;) výbava super,rám jde to ,takže vychází…
propedalu když jde tlumič přes 45mm zdvihu – ale opravdu jen dotek a to ještě pořeším položením 1–2mm pod blatníček)
Trojci: Zatím jsem si žádného mlácení přesmykače o rám nevšim, ani když jsem dělal test s vufouknutým tlumičem (dělám vždy, abych viděl, co dělá bowden, hadička a jestli není někde problém). Jediný co se dotýká je blatníček kolečka přepínání úrovně proped