budou takhle vypadat kotouče v budoucnu nebo je to jen slepá ulička vývoje ???
(vloženo 30.10.07)
nooski: taky ty brzdy s keramickejma koutoucema za mokra kapku pribrzdujou (otiraj vlhkost) samo jen na seriovejch autech, na zavodnich menej kotouce
na motorkách se v chladu/vodě přezouvá na ocelové kotouče proto, že karbonové potřebují pro lepší účinost vysoké teploty. Toho se za mokra hůř dosahuje a kotouče se koušou a hůř dávkujou.
BYl o tom článek v jednom autočasopisu. Tuším že šlo o Bremba a výroba (kdo ví proč) trvala víc jak 100dní. A nedokážu si představit, že takové Ferrari enzo bude mít další sadu kotoučů někde v kufru, aby na mokru mohli přezout;-)
nooski: to ze vyroba trva 100dni se mi nezda… na motorkach se tyhle „karbonove“ kotouce jezdi (mensi neodpruzena hmota,moment setrvacnosti), ale na suchu… na mokro se prezouva na ocelove…
nooski: to ze vyroba trva 100dni se mi nezda… na motorkach se tyhle „karbonove“ kotouce jezdi (mensi neodpruzena hmota,moment setrvacnosti), ale na suchu… na mokro se prezouva na ocelove…
A což takhle keramické (nebo karbonové?) kotouče vycházející z F1 nebo nejvyšších sporťáků? Lehké, trvanlivé učinné. Bohužel výroba jednoho prý trvá přes 100 dní:)
No doufam ze to je slepa ulicky, pac je to imho hnusne… btw: posledni kus ted predstavila Formula
Už by mohli vymyslet něco lepšího než karbon, je to ohraný :((((
proc to neni pridelany napevno?? karbon by se snad teplem roztahovat nemel nee??
Spíš jen efektní věc někam na výstavu, pro běžné ježdění bude karbon stěží použitelný.