..mě se na kole daleko víc než kliky kroutí nohy a následně pak ksicht..
no, jak čtu komentáře, tak jen dodám: 1) na Singla tohle fakt nebrat 2) od doby co SS jezdím, jsem zaručeně poznal co je tuhost a kroucení komponentů a to jak pohon tak řidla a představec:-D
čo sa týka tuhosti kľúk, mal som kedysi LX na octalinku a keď som prešiel na styla, tak mi zozačiatku pri ziazdoch tàpli chodidla od otrasov. Myslím si, že je za tým nárast tuhosti.
kazdej ti tady rekne,ze je to mekky jak maslo!ale nikdo je ani na vlastni oci.az na par majitelu,kteri si je samozrejme vychvaluji:-).zajimavy paradox:-)
teda..pokud to není sugesce,i když tu jsem se opravdu snažil vyloučit
já měl na HT FCM440 čtyřhran a na fulla jsem hodil XT..nechci vypadat,že si za každou cenu hájím svoje,ale i přesto,že čtyřhran byl na HT a XT jsou na fullu,já jsem ten rozdíl(nijak rapidní)zaregistroval
měl problémy poznat jestli se klika ohla, u méně tuhých rámů jsem neměl problém, to samé výplety. Všechny kliky mám na čtyřhranu a ještě se mi nikdy nezdálo, že by byly měkké (SH RSX, SH Alivio, Campa Xenon) .
No kroucení rámu lze ovlivnit podstaně volbou pořádně tuhého rámu – o pohodlí se mají starat jiné věci než rám (teď mluvím o HT ne o Fullech pochopitelně). Ale prostě přes ty všechny aspekty, bych já prostě kroucení klik na MTB nepoznal. I na silnici bych
7.6.07 18:49
nevím jak s tuhostí, ale designově jsou BOŽÍÍÍÍÍÍÍ
když už výkon,tak všude,tojo,ale třeba kroucení rámu jaksi neovlivníš,resp.to,co říkáš,neznamená,že tuhé kliky nemají smysl
Líbí se mi ta hondba za tuhými klikami na MTB, a co energie ztracená v tlustých pneumatikách, odpružení, kroucení rámu, výpletu nebo zadní karbonové stavbě?
7.6.07 16:23
No nevim co mate s tou tuhosti mam je take .. a ze by nebyly tuhe mi teda fakt neprijde…