Prosím bývalé majitele azonů, aby připojili svůj názor s destrukcí tohoto rámu. Potřebuju to do semestrálky.
(vloženo 28.11.06)
jsem tak bohatý student, žee si na svym kompu můžu dovolit proE 2.0 v plný palbě…asi proto :)
no to nechci :) asi tušíš proč :) Jinak je to jen nic neřešící semestrálka – v tom předmětu jde o základy MKP. Tak uvidíme, za dva týdny to obhajuju.To uchycení neřeším – nemá to smysl – je to standardizovaný díl (ten originál) – tohle je samozřejmě zjed
ok,ok…máš danou představu,tak to zkus zpracovat a dej vědět jak ti to vyšlo. Stejně si myslím, že faktorů, které to ovlivňují je víc. Jinak počítáš že bude brzdit pouze zadní brzda?? Ale pokud řešíš namáhání uchycení na tomto rámu, tak si myslím, že je
lith:já mysli že se to dá udělat mnohem jednodušejc – ta setrvačná síla od jezdce se musí zachytit mezi pláštěm a povrchem (pokud neproklouzne,nebo se nepřevrátí) tudíž moment: poloměr kola x setrvačná síla a k tomu v rovnováze druhej moment: poloměr osa-
vektor síly na třmen brzdy je danej…je to kružnice se středem v ose kola,ale pořád ta síla…na jakém povrchu se bude brzdit,jaká tloušťka plášťů atd. No každopádně mě z profesního hlediska zajímá výsledek, ke kterýmu se dobereš.
vektor síly na třmen brzdy je danej…je to kružnice se středem v ose kola,ale pořád ta síla…na jakém povrchu se bude brzdit,jaká tloušťka plášťů atd. No každopádně mě z profesního hlediska zajímá výsledek, ke kterýmu se dobereš.
jasne,tim dostanes silu do trmenu, pak jeste musis prepocitat jakym zpusobem se tato sila prenasi do uchyceni..
Myslim, že když si rozepíšeš rovnováhu momentů kolem osy kola,tak tam bude,krom brzdný síly,hrát roli síla třecí, jakožto odraz normálový síly (tíha jezdce) a souč.smyk. tření..ne?Jiný návrh?
právě určení velikosti síly, která působí na přes uchycení kotoučovky na rám je nejtěžší, teda pokud to chceš určit přesně. Hmotnost kola a jezdce je jasná,ale tu použít nemůžeš.
to easyrider:no obě dvě veličiny se kterými počítáš podle mě nejsou dobře.....
spocitas snadno z max treci sily pneu – povrch a pak normal mometova rovnovaha..
90 kg .. dá se to počítat ze zrychlení který na tebe při brždění působí a pak vzít rovnováhu kolem kola a máš to
to tedy ne…a ono určit sílu která působí v místě uchycení kotoučovky není snadný…s jakou hmotností jezdce počítáš??
No tu kotoučovku jsem ještě dedořešil – sílu nemam ještě spočítanou. Zatím je tam jen moment o nějaký velikosti kolem osy X … což nebude to pravé ořechové :)
Špičky ti lezou kde mají, jde spíš o hodnoty, míru. Jak jsi zatěžoval úchyt třmenu kotoučovky?
A zatížení jsem volil dle síly, kt je zapotřebí k plnému stlačení tlumiče a podle hmotnosti jezdce… Když porovnam to co mi vylezlo s vlastníma zkušenostma a s tim co jsem o praskání těchle rámů slyšel, tak to není zas nějak mimo…
No vedoucí práce mi povídal, že měl jednoho dimlomanta, který si s (pevným) rámem hrál rok a nic moc.Tady mi ty špičky ale lezou přibližně tam kde by měly.Ani ta zadní stavba není mimo. Je to proE.
To je ProE ? No moc kloudnej vysledek z toho stejne nedostanes:-)Ty ostry prechody kde maji bejt svary atd.. Btw podle ceho jsi volil hodnoty zatizeni?
Me vydrzel celkem dlouho, asi rok a prede mnou ho mel jeste kamos. Loni na podzim mi udelal ale krup na zadni stavbe :(