Píšu už ale hodně s křížkem po funusu:o)
Moje první „slušné kolo“. Koupil jsem ho roku 2015 jako nové za výprodejovou cenu na sadě SRAM X0 3×10 a základních zápletech Fulcrum Red Power XL. První rok jsem s ním nepřekonal pro mě tehdy nepředstavitelnou hranici 500 km /rok :o) Rok 2016 nebyl příliš lepší v tomto ohledu. V roce 2017 zakoupena sada SRAM GX a zjištění, že v terénu je to neporovnatelně lepší a všude jinde mírně horší řešení než trojplacka. Chyběl jeden převod dole i nahoře. Skoky na kazetě nepřejí příliš tempařině po cyklostezkách. Také kvalita řazení X0 byla dle mého názoru vyšší než u GX. Na rovinách a dlouhých přesunech by se člověk ušlapal. Vyřešeno 34 kovým převodníkem na úkor dostupných převodů v kopcích. Proběhl také upgrade zápletů na Fulcrum Red passion 3 s hmotností 1530 g . Kolo tak v setupu s pevnou karbonovou sedlovkou, karbonovým sedlem a bez pedálů váží pod 11 kg, což považuji ve velikosti XL docela za zázrak vzhledem k nákladům. V roce 2017 překonáno neuvěřitelných 1000 km / rok. Tuším v roce 2019 zakoupena teleskopická sedlovka Rock Shox Reverb se 125 mm chodem. Proběhly asi tři návštěvy Rychleb, kde bylo kolo ve svém živlu. Tedy vzhledem k zaměření kola a zdvihům jen na Superflow:o). Přišel Covid a na kole jsem jezdil míň a míň, až jsem si koupil a zase brzy prodal Specialised Diverge (vážil v Alu a 61ce skoro jako tento full), následně silnici Focus Izalco race. Silnici jsem taky prodal (chyba:o( a nakonec zakotvil u Gravelu. Kolo má letos za sebou tři vyjížďky a pod 100 km. Celkem. najeto cca 3000–3500 km.
Raději bych nepočítal na kolik by mě přišel 1 km po započtení ceny nákupu, servisu a spotřebáku.
V letošním roce jsem nechal vyservisovat ložiska v předním kole a repasoval tlumič. „Oprášil“ jsem taky teleskop ( běžně ježděna pevná sedlovka), který ležel demontovaný ve sklepě a při repasi tlumiče byl instalován interním vedením (v horní rámovce zůstal vstup i výstup pro bovden smyku z dobu 3×10).
Kolo je tak nachystané na sezonu, letos už poslední. Nemám pro něj využití a držet si fulla kvůli několika stům km / rok je zbytečné. Bylo mi vysvětleno, že i když kolo jen stojí, tak těsnění stárnou a ten repas by mě neminul, i kdybych s kolem nevyjel za sezonu vůbec.
Pokud byste měl někdo zájem o kolo, které má již své roky, ale také docela malý nájezd a z mého pohledu není třeba nijak dále zasahovat a tunit (sám jsem si zakázal na to hodit SRAM GX AXS:o), tak tady je možnost jak získat rychlé, tuhé a lehké kolo za peníze, kdy si můžete ponechat obě ledviny:o)
Myslím, že ještě někomu dobře poslouží.
(vloženo 21.4.15)
Značka | Merida |
Model | Big Ninety - Nine Pro X0 edition |
Velikost | 21 |
Hmotnost | 10,8 kg bez pedálů s pevnou karbonovou sedlovkou a karbon sedlem |
Rám | Big 99 carbon/Hydra-D R12 |
Vidlice | Rock Shox Reba RL 29SA 100 15mm taper pushlock |
Tlumič | Rock Shox Monarch XX X-Lock MMX right - pushlock |
Hlavové složení | NO.9-55 HBS |
Kliky | Sram S2210 carbon |
Středové složení | GXP |
Přesmykač | není |
Měnič | není |
Řazení | Sram Eagle GX |
Převodník | 34 |
Kazeta | Sram Eagle GX 10-50 |
Řetěz | Sram Eagle GX |
Náboj přední | Fulcrum |
Náboj zadní | Fulcrum |
Brzda přední | Shimano XT 180 mm |
Brzda zadní | dtto |
Brzdové páky | Shimano XT |
Ráfek přední | Fulcrum Red Passion 3 |
Ráfek zadní | Fulcrum Red Passion 3 |
Dráty | Stainless steel / Alu nipple |
Pedály | Force na průmyslových ložiscích |
Řídítka | Token Vigilante Carbon 750 mm / gripy ESI chunky green |
Představec | FSA SLK 6 |
Sedlovka | Teleskopická sedlovka Rock Shox Reverb 31,6 mm. Chod 125 mm / pevná karbon FSA |
Sedlo | Selle Italia SLR titanium / full carbon CN |
Pláště | Schwalbe Rocket Ron EVO 2.25 / Schwalbe Thunder Burt 2.25 Addix, Snake skin |
Kolo letos vyservisované a od včerejška snad dělá radost novému majitelu. Trošku mi bylo smutno, když jsem se s ním loučil a dvakrát tolik, když jsem se podíval do ceníků výrobců FS XC biků a zjistil, že pod 200 tis. asi sub 11 kg fulla v xl neseženu:) No, třeba mi něco padne do oka. Zatím asi potuním gravel :)
Doplněn popis kola (ostuda, že tu roky nebyl). Dnes třetí letošní vyjížďka (na gravelu odjety skoro 3000 km od jara- na mě OK. Pětku bych měl bez problému letos dát:o). Paradoxně pokračuji ve sbírání PR na Stravě, kdy jsem rychlejší než na gravelu. Dnes díky vedru jsem se ráno nalačno plahočil ve stínu stromů a i tak tam padl duhý nejrychlejší čas ve stoupání od Žáby do Dobrošek. Jeto tedy velmi na pohodu a nízké tepy. Ty objemy na gravelu asi dělají své:o)
Tj. ač to někteří neradi uslyší, dovolím si tvrdit, že na tomto fullu budu rychlejší oproti 8,2 kg gravelu na karbonech s 40 mm bezdušovýma Tufama kdekoliv kromě čistého asfaltu, tj. alespoň za mě se nekoná nějaká přehnaná adorace gravelů. Spíš je to pro mě kolo na toulání se krajinou a zábavnější najíždění km na asfaltu oproti MTB.
Co není na fotce, jakoby nebylo.. takže nahoď nový foto, ať se můžem pokochat ;-)
Poslední upgrade je teleskop Rock Shox Reverb 31,6 mm, 125 mm. Spokojenost. Až bude čas protáhnu kabeláž dírou po převodníku na horní rámové trubce.
Poslední úpravy na kole: záplety Fulcrum Red Passion 3, sedlo Selle Italika SLR Ti, karbonová řídítka Token Vigilante Carbon 750 mm a gripy ESI Chunky green. Na delší dobu to asi n echám tak jak to je:o)
Nad XT edicí jsem přemýšlel. Nakonec zvítězila mírně lepší kola, o půl kila nižší hmotnost, pro mě oblíbený SRAM a REBA.
Pokoupils dobře! Jezdil jsem stejnej rocnik, akorat XT edition v ramci nataceni https://youtu.be/EqcvSDliCAo dva dny a bavilo me moc, ale chapu zamykani tlumaku na dalku, system byl dost aktivni :-)
Díky za hodnocení. Příště to nebudu fotit brokolicí. Kolem jsem si udělal radost a letos budu jezdit kdy a kde to jen půjde:o)
ta katalogova fotka totiz vypada ze to ma HA jak sjezdak :) takhle nemam snad slozenou ani 601 na 65st :))
17.3.15 20:05