Co na to říkáte? Zajímalo by mě, jak to chodí, každopádně takhle nějak jsem si představoval svůj vysněný rám :-)
(vloženo 18.6.15)
To vypadá spíš jak před 20 lety. Nevím, co tím soudruzi sledují ( a to jsem byl šťastný majitel Wheelera 7000). Ten pedál se bude propadat a kopat nazpátek jaxviň, tam není o čem.
Pasáž středu hnus snad to mají pořešené, aby to nevrzalo, páč to bude imrvére ******** bordelem. Nevím proč to dělat zbytečně složitě, zvlášť u značky jako wheeler.
18.6.15 15:12
Tady je popis jejich technologie: http://www.wheelerworldwide.com/aboutus.php?…
goofy: Právě, dokud se na tom člověk nesveze, tak jsou to všechno jen dohady :-)
Singlespeed: hodně ovlivňuje nejenom jak je vysoko, ale hlavně jak je moc před středem.
ganjabiker: naopak. Umístění na pohyblivé vzpěře bývá lepším řešením, protože lze lepe ovlivnit výslednici brzdných sil i ve zdvihu. Ideální řešením je samozřejmě plovoucí třmen, jak to měla třeba Kona. otáčení v ose má snad jedinou výhodu a to když si člověk chce udělat singlespeed. Jinak dobře umístěný čep u středu bývá klidně pro celou kinematiku zadní stavby lepší… Nelze to říct nijak obecně a dokud se na tom někdo nesveze, tak to nebudeme vědět… :-)
antik: Řekl bych, že to potlačuje pedalkick. Čím dáš čep dál=výš od středu, tím to více při propruženížení natahuje řetěz.
S tou brzdou to není můj výrok, ale když si to představím, stejně si myslím, že to na funkci vliv nemá… Když je na horní kyvce, tak brzda blokuje, ale na spodní ničemu nebrání nebo…?
S tou navarkou brzdy to tak neni. Musela by byt uchycena zcela nezavisle na zadni kyvce, tak jako to mela treba Kona na nekterych modelech.
Odlišnosti ovšem dost podstatné :-) Viz uchycení zadní brzdy: třmen brzdy uchycený na řetězové vzpěře = naprostá nezávislost funkce zadní stavby na práci brzdy. Do toho otáčení kyvky v ose… Podle mě je to ideální systém :-)
Tak detailně jsem to nezkoumal a nevšiml si toho. Jo tak trochu odlišnosti tam je. Jinak by to byla totální kopie. Rámů s otáčením kolem středu pár bylo, ale výrobci pak od toho zase upustili… Prostě vymýšlejí, ať to vypadá trochu jinak ;-)
Omlouvám se, soustředil jsem jen na tu vrchní část a spodek jsem přehlédl
U Wilsona se kolem osy klik otáčí vahadlo, na kterém jsou uchycena ramena zadní vidle, takže je to trochu jiné, nicméně ten split pivot tam je. U Spartanu se to netočí kolem osy klik a navíc úchyt brzdy je na horním, ne na spodním ramenu.
Podobny mi neprijde ani jeden. Pokud to dobre z fotky chapu, tak tady je osa uchyceni kyvky totozna s osou klik. Takze odpada ovlivnovani pruzeni polohou cepu kyvky vuci prevodniku.
ganjabiker: jinak tohle je kopie Split Pivotu, takže všude, kde používají tento patent odpružení plus jeho kopie. Namátkou Morewood, Salsa, Devinci. Trek má taky hodně podobný systém a nějaké kopie jsem už taky viděl, ale teď z hlavy si nevzpomenu.
ganjabiker: a proč ne třeba na Spartanovi? http://www.devinci.com/…category_132
Jediný podobný systém má Devinci na Wilsonovi, jinak nevím…
Moc hezké. Podobný systém má každý druhý, tak to asi fungovat bude