Původně all mountain s turisticky zaměřenou geometrií, komponentovým mixem ze všech možných řad od Shimana i od Sramu, zbytečných 3×10 převodů, základní model vidlice RS Revelation a tlumič RS Monarch R…
Během sezony 2014 byly komponenty vyměněny za kompletní řadu SLX od Shimana, přešel jsem na – pro mě – nejrozumnější variantu převodů 2×10. V duchu moderních trendů došlo k montáži kratšího představce a širších řidítek od britského Renthalu.
Po výměně volala také originální kola od „tovární“ značky Concept EX, zejména zoufale úzké ráfky. Na jejich místo putoval set od DT Swiss s vnitřní šířkou 23 mm vyráběný původně pro Cube Stereo (hlavně designově se hodil :-D).
V zimě 14/15 došlo k nejviditelnějším a nejznatelnějším úpravám – vidlice RS Revelation 150 s vnitřními nohami 32 mm byla nahrazena Floatem 34 CTD od Foxu s Kashima úpravou. Zdvih vidlice je 160 mm a díky celkově vyšší stavbě vidlice došlo k položení hlavového úhlu na „enduro specific“ přibližně 66,5°. A protože začal po nějakém čase zlobit originální tlumič Rock Shox Monarch R, bral jsem to jako znamení, že je na čase dopřát máslový chod foxácké Kashimy také zadní stavbě. Volba tedy padla logicky na tlumič Fox Float CTD.
Palec nahoru musím dát také sedlu Ergon SME3, které nahradilo původní Fyzik Gobi. Pro mě osobně v pohodlí skok kupředu.
Jediným mínusem může být vyšší váha, která se do knihy rekordů určitě nezapíše, ale není to nic, kvůli čemu bych propadal panice.
V létě 15 doplněno o teleskopickou sedlovku XLC All Mtn…pěkně zpracovaná sedlovka za velice přijatelnou cenu, která by se údajně měla pyšnit i docela slušnou spolehlivostí…
Update 2016: nové ráfky DT Swiss EX 471, přechod na bezduše – pláště Maxxis Minion DHF/DHR II.
Přechod na pohon v social specifikaci 1×10 s převodníkem Renthal a kazetou Sunrace o rozsahu 11 – 42 zubů. S kazetou spokojenost, řazení funguje rychle a přesně. Spokojenost stále panuje také s teleskopickou sedlovkou XLC. Ta chodí i po roce stále zcela bezchybně.
Z původního kola zůstaly už jenom trubky a můžu teď říct, že jsem s kolem opravdu spokojen.
(vloženo 28.6.15)
Značka | Univega |
Model | RAM AM-3 |
Velikost | 18 |
Hmotnost | 14,0 s pedály |
Rám | Al |
Vidlice | Fox Float 34 Factory CTD 160 |
Tlumič | Fox Float Factory CTD |
Kliky | Shimano SLX FC-M675 |
Měnič | Shimano XT RD-M8000 GS |
Řazení | Shimano SLX SL-M670 |
Převodník | Renthal 1XR 32t |
Kazeta | Sunrace MX3 11 - 42 |
Brzda přední | Shimano SLX BR-M675 |
Brzda zadní | Shimano SLX BR-M675 |
Ráfek přední | DT Swiss EX 471 |
Ráfek zadní | DT Swiss EX 471 |
Dráty | Sapim Race |
Pedály | Superstar Nano |
Řídítka | Renthal Fatbar Lite 740 |
Představec | Renthal Duo Stem |
Sedlovka | XLC All Mtn SP-T06 |
Sedlo | Ergon SME3 |
Pláště | Maxxis Minion DHF/DHR II |
Mas to hezky.
Singlespeed> doby, kdy byla Univega kultovní značkou si opravdu nepamatuju, ale je pravda, že jsem častokrát narazil na zmínky o této značce v historických článcích v německých časopisech…
ale beru to hlavně z dnešního pohledu…těch kol u nás moc vidět není, nabídku mají relativně chudou, a z „běžných“ lidí ten název nikomu nic moc neříká…nedělám si ani iluze o jedinečnosti rámů, protože stejný rám, jako má moje kolo, byl loni v nabídce například české značky Spyder. Stejně tak i letošní karbonové HT modely jsou úplně stejné, jako prodává např. slovenské CTM…
ale podstatnější než značka je pro mě to, že to funguje tak jak má…a pokud si někdo při pohledu na moje kolo vybaví dřívější dobu, kdy byla Univega pojem, tak jedině dobře..
Jsi asi moc mladý na to, abys znal značku Univega. Za mého mládí to byla, řekl bych, docela kultovka.
MirosPikos> ta fotka klame, je to focené mobilem z mírného „podhledu“…jinak mě to kolo přišlo docela normální :-D..
Vypadá to zvláštně na tom velkém zdvihu a nebo je to jen nevhodně vyfocené? Předek mi přijde moc vysoko až nebezpečně.