schválně co by jste si vybrali Vy ..? uvítám nápady,názory , komentáře (rozumné…) …požadavky : enduro kolo nejlepe 160 zdvih, event i 180 (ve vyjimečném případě i 150 ) , určení enduro traily , spíš jezdím jen z kopce..,ale DH kolo nechci (200mm zdvih) ,bikeparky – plus řeším design kola.., i kvalitu, prestiž , váhu,atd..
kandidáti :
Santa Cruz Nomad (nový černý 2016 s oranž nalepkami ,event starý 2015 modrý s růžovými nálepkami)
Yeti SB6 carbon zelený
Intense Tracer (s ohledem na design pouze limitovana edice s DVO vidlici )
Ibis Mojo HD3 (pouze zelená barva)
Simplon Kuro (černozelený 2016)
Cube Stereo 160 – 2016 ,team barvy (černomodrooranžová)
Santa Cruz Bronson (i když je to jen 150 zdvih..)
Trek Slash -design 2016 černá s červenou nálepkou –9,9 řada
Specialized Enduro Sworks 2016
případně cokoliv jiného splnující uvedené (i když myslím jsem to vyčerpal…)
(vloženo 3.9.15)
dkny: cece, karbon bych rekl uz jede mozna i 20let, alespon tam vidim prvni zacatky, seriove a masovejs cca 10let?
Ad kvalita karbonu – proc teda ostatnim znackam to dela takovy problemy??:) ibisy se pulily na dve pulky, capry praskaj taky… Spesly jsou zas pro zmenu zvejkacky… Evidentne to dost vyrobcu praveze dotazeny jeste nema, tak jakapak masirka?:) Nic ve zlym, ale trochu mi prijde, ze misto toho, aby si ram posuzoval tak nejak komplexne, tak koukas hlavne na material, ktery je dneska proste IN. Neco jako kdysi jedna pani na cyklostezce si malem sedla na zadek z myho china carbonu, jakoze je to ten „kosmickej material“:)))
Ad pujceni kola – to snad nemuzes myslet vazne ne? uznej, ze to jako argument bylo slabsi:) nekdo kola pujcuje, nekdo ne… a o duvodu proc ti nepujcil prototyp tu muzeme akorat vest dohady..
Ad barva – to asi nejak nechapu, navolit si design, ktery chces ti vhod neni, ale ve vysledku brecis, ze vlastne nesezenes kolo dle tvych predstav:)
Ad masirka – Jaka ta kampan prosimte? a kde se da sehnat?:) Ledaze by delali reklamu takovou, ze vlastne zadnou nedelaj:)) Takze se pletes, ikdyz ti to nemam za zly.. Je spousta takovych, kteri nedokazou otevrit hlavu. Ja na LV koukal uz cca pred 10ti lety, kdy to pro me bylo scifi. Pred par lety jsem ho koupil bez nejakyho projeti s tim, ze budto sedne a nebo pujde z baraku. No a sedlo jak ulity, tak zustalo.
Tim ale netvrdim a myslim, ze od zacatku je to zrejmy, ze je to nejaky nadkolo. Peknych kol je dneska hafo.
Jen jsem chtel vyvratit tve rekneme zcestne argumenty proc ho nebrat, nic vic. Chapu, ze vyber kola je pocitovej, mam to uplne stejne. Takze stacilo napsat, ze to proste nechces nebo, ze se ti nelibi a fertig.
Timto opravdu koncim, prtze zatvrzele hlavy si budou myslet svy a zadny argument je nepresvedci. Takze ti preju, abys vybral kolo, ktere ti sedne nejlip.
scret : ted čtu ještě jednou ten tvůj závěr …-)) .....- to je přesně ono ,co mě až nadzvedává ze židle… jednou přijdou s carbonem (ano to souhlasím..) ,ale nepouští nic nedotaženýho.....tak po já nevím kolika -snad 15 a víc letech výroby karbonu ve světě ,kurna to už bude tedy v roce řekněme 2020 super dotažený kolo..-)))!!! Asi tedy ještě s koupí počkám na ten první LV carbon..-)) .lepší kolo nemůže být…-))). To by lépe jejich marketingový odbornící nenapsali ..
Jinak jen tak naokraj ,co jsem taky nepochopil u LV – byl jsem na vyjížďce cca s 10 lidmi u jednoho testování před pár lety -byl tam syn(tedy myslím že je to syn) toho jednoho s majitelů (toho blondatého) kdy měl on 601 uplně novou ještě prototyp -svou vyšperkovanou ,clavicula kliky ,atd..- a říkám mu -to je zajímavé kolo ,můžu ho zkusit …-a on místo nadšení ,tak nějak neochotně vymýšlel proč ne..-no moc jsem to nepochopil… ,stejně jak dost neochotu při různých testovácích akcích (to nejde ,to tak , prostě německá striktnost ,nevstřícnost ,atd…)
scret : ach jo..-)), no já už to měl vyřešený a doufal ,že jsme téma LV decentně dořešili-smírem..-)).Souhlasím sTJK že je to jedna z variant. To je vše.Takže myslím žádné antipatie k LV. Spíš mi přijde ,že Ty jsi přesně ten člověk o kterém jsem mluvil ,jak ho umí namasírovat správná kampan..-)).Jasně každý podlehá reklamě i já,ale… Nicméně ano v něčem máš pravdu ,to je přeci jasné,to já nepopírám ,mi prostě jenom vadí to co jsem už zde psal .Např. tebou zminované barvy -jo jasně z toho pohledu co píšeš je to super ,a koneckonců sám mám problém s tím, že bych si chtěl koupit kolo a nelíbí se mi designově …ale jednak celkový design nedělá jen to že si řekneš tu barvu co preferuješ ale spousta detailů-což je taky jeden přiklad co jim chybí.. Ale o tom to taky si myslím je -že to je strašně jednoduché říct -nastříkáme Vám za příplatek (kdyby zadarmo -tak aspoň nějaké plus..)jakou chcete -ale to přeci může zvládnout kdejaký v uvozovkách pepa v garáži co se rozhodl vyrábět – prodávat kola.. Nemusí platit designery ,vymyšlet jaká barva je a bude trendy ,jak to sladit s ostatním ,atd-zdanlivé maličkosti ,které něco stojí..-atd ,atd..
Jinak souhlas s tím RB fanklubem ,který si neumím jinak vysvětlit než že je finančně podporován.. A nebo ještě plus malá obdoba LV (dobrá mediální masáž) v menší české míře..-)). Specialized a Giant přeci jen prodají kvanta kol aspoň ,takže to nějak trošku odpovídá realitě…I když jasně každý výrobce ,dovozce se snaží ,jak to jde ..stejně jak testy kol v časopisech…
dkny: nevim, jestli se jen neinformujes nebo uz do toho promlouvaji tve rekneme antipatie k LV. LV pravidelne ramy inovuje a meni. To jen rekneme zakladni tvar ramu je podobny. Casem se meni ruzny vychytavky, zmena geometrie atd. atd. Resektive bych rekl, ze se to postupne piluje. O tom, ze nic nevyvijieji, by se dalo taky pochybovat.
POdivej se na ramy stare cca 5let… Dnesni ramy jinych znacek defacto dotahujou veci, ktery uz LV tlacilo davno… Aktualne me napada napr. pevna osa v dobach, kdy vetsina kol mela vzadu upinak (krome FR, DH samozrejme).
Ad barvy – kouzlo je to, ze si ho muzes nechat v zaklad. cerne nebo rawu, pak v cca 200 odstinech laku anebo dnes i v X barvach eloxu… Ale za to se samozrejme zas nechutne caluje:)
Zdejsi pocetny fanclub neni nic jinyho nez banda normalnich lidi… POcitam ze giant, spesl i RB fanclub budou mit dohromady asi tak 1000× vic fanousku… A to tady na BFku. A co si budeme nalhavat, je vtipny, ze spousta LVhateru tam porad leze do vlakna s tim, ze vlastne pak s nelibosti priznaj, ze nikde jinde se toho moc neresi, tak chodej tam:) Ale to jsem trochu odbocil.
LV casem s karbonem urcite prijde, ale filozofie znacky je takova, ze rozhodne ven nepustej nic nedotazenyho… Tak jako se to deje u spousty jinejch znacek chrlici plastaky jak na bezicim pase…
A kdyz jsem napr. videl zpracovani u nekolika Ibisu… no, muj noname cinskej karbon ram byl snad lip zpracovanej:)
Kazdopadne to nevyvraci fakt, ze HD3 bude nejspis hodne schopny kolo.
ja ti rozumim.. ale je tenhle pristup spatne?.. ja sti to nemyslim.. jinak rozhodne nechci vyvolat flejm o tom ze LV je to nej a nic nad nim neni… ani si to sam nemyslim… spis me prislo zajimave tim ze by ti 601 svou univerzalnosti mohla i vyhovovat…
mimochodem když se dívám na 301 (a kolik dlouhých let ji dělají víceméně stejnou -neuvěřitelné na dnešní dobu ) tak mi napadá ,pokus o inspirování se luxusními značkami -co nemění skoro nic -aby lidé ,když dají plno peněz za to neměli špatný pocit za 2–3 roky…viz např Royce Rolls , nebo např. sport.značka Bogner -kdy lyžařské jejich bundy (jsou mimochodem o polovinu dražší než ostatní špičkové značky – Kjus ,atd, ) – a jejich top serie- je už cca 15 let pořád stejná,střih ,design ,vše , jen změní barvy… což LV 301 dokonce nemění ani to ..-)) – tedy myslím tu představovanou oficiální barvu -design, celé kolo ,na prospektu(katalog myslím ani nemají..) ,na internetu ,výstavách ,testováních ,atd.. zůstává černá originál včetně stejného nápisu ..i když si samozřejmě můžeš vybrat barvu jakou chceš …
každý máme na to jiný názor.., a rozhodně se nebudu pouštět do souboje až z neuvěřitelně početným zdejším fanklubem této značky…-)) , navíc já v podstatě proti LV nic nemám a i jsem ho dokonce chválil funkčně, ale…
Akorát aby nepřišel za 2–3 roky slavnostně LV konečně s karbonem ,nejlépe se slovy že teprve tento karbon je ten správný pro jízdní vlastnosti kola..-)))
promin ale rekni mi co maji ty ramy ktere si tady nahazel lepsiho nez LV.. ja nejsem zadny LV bijec.. to ze to jetdim este neznamena ze to je nejlepsi kolo na svete.. resp co za novinky a prevratne technologie predstavili? ja tam teda niz zasdniho nevidim a a uprime ze kazdej predstavenej system jde skvele za pedalem, mam super citlivost, nehoupe, atd.. to jsou PR kecy ke kazdymu ramu…
TJK -no nezlob se ,ale v tomhle s tebou nelze souhlasit, nevím jestli LV až tak fandíš ,ale to přeci víš sám , že oni téměř nic nepřinášejí nového ,nic moc nedávají do vývoje a dnes tvrdit ,že když mají stále jen Alu rámy ,že jsou to nej kola na světě a že jsou na špičce oboru přeci je stupidita. Pouze se jim musí nechat ,jak to umí marketingově lidem vysvětlit a nalákat je na to, co mají…
atilla: jo to verim… sice mel ram asi 5kg:)) Ad Livigno – divny, letos jsme tam sraz nemeli:))
Tak třeba v Livignu to bylo každé 3tí kolo po 30ks jsem to přestal počítat. V Německu to samé. Hele tvrďte si co chcete, ale stejně těžký karbon toho vydrží o dost víc než ty plechovky. A ta tuhost… po dragsteru je všechno bláto
necim v cem by konkurence mela byt napred :) moji predpotopni 601 mk1 chybi tak vnitrni vedeni lanek a ve vsem ostatnim je srovnatelna s dnesnima ramama… jo je mozna az superprogresivni ale furt je to postaveny dobre, funguje a detaily maji takovy o cem si nektery karbec ramy muzou nechat zdat…
Atilla: ted ciste jen pro moji zvedavost, za kteryma konkretnima hranicema?:) Je pravda, ze venku jich jezdi trochu vic nez u nas, ale ze bych to nazval tuctovkou? …jestli nekde uvidis dve-tri?
Jinak proc ne cena jako za karbec? je to stejne lehky, castokrat tuzsi… A evidentne se prodava, tak proc by meli delat charitu…
Jinak proti hovori spis takova dost netypicnost a nezaskatulkovanost – at uz 301 nebo 601…
TJK: Tak pokud chce prestiž tak u LV těžko, to je za hranicema tuctovka jak vyšitá. Ceny mají fakt jak za karbec, takže konkurence je co se týče dnešního pohledu asi trochu napřed.
Za mě asi Devinci Spartan, nebo mě docela mile překvapil Propain Tyee. Vzhledem k bikparkovému použití by nemusela vadit ani vyšší hmotnost. Další možnost – ***** na prestiž.
nechapu ty lehce prihlouple pindy o 601… jinak myslim ze klasicke HD jsem jezdil dost na to abych mohl uprime rict ze Geometrii je proste nekde jinde nez je dnesni standard a radsi bych sel do HD3 a co se tyka zpracovani.. tak u Ibisu resp. jejich dodavatele udelali fakt velkej kus cesty a novy kousky HD3 a Ripley jsou fakt o nekolik levelu dal nez byly predhozi ramy… me osobne se HD3 fakt libi hodne! Byt tebou tak s klidnym srdcem prejdu z HD na HD3
File12: to jsou dle myho akorat porad predsudky… Dulezity, nez koukat na matros, je dneska jak je ram udelanej, jaky ma pruzeni, uhly a jak je tuhej…
Je spousta karbonu, ktery stojej uplne za h…
jj, taky jsem myslel HD… o HD3 se nebavim, to je relativne stale jeste novinka…
Scret: co je na Ibisu špatnýho? já když ho projížděl tak mi přišel DW link fakt nejpovedenější pružení. To Capra, můj Patriot a ani Reign nemají tak super jako právě HD3
Jinak názor na karbec chápu. Když vím, jak padám, tak bych ho taky zatím nechtěl.
A Ibis -tedy myšleno HD nebavím se o HD3..-no proč ho nechválit ,když ho mám a jsem s ním spokojený max.. Akorát bych ted chtěl 27,5…
jo nevypadal nejhůř Dune -koukl jsem na něj na výstavě..-)) .Na testování ho bohužel ale neměli.Nebo jsem aspoň neviděl Mondraker pro testování.Asi ho tedy vyzkouším ted ve Swiss, jak mě nadchne nebo ne.
dkny: ja trochu nechapu tvuj nazor zrovna na ibis… Ja bych ho teda za super enduro nezaradil. Navic kvalitativne mi prijde na urovni YT apod. Tzn. zadna hitparada.
ad LV: ano, stale tlacej hlinu a to ze stoji jako karbon? Jde o povedenej ram a je jedno, o jakej matros se jedna. Nepraska to, je to lehky a funguje to myslim vice nez slusne… Ale chapu, ze karbon je momentalne IN:)
A nepisu to jako LVnazi:) V dnesni dobe bych mel taky problem neco vybrat, je tolik krasnejch kol…
Ad Norco Range v karbonu – je to docela lehky kolo, pochyboval bych, jestli vydrzi nejaky dlouhodobejsi praseni…
Ještě bych přidal Rocky Mountain ;)
Jo Dune taky zajímavej. Já myslim že toho moc nevymyslíš víc. Yetiho bych taky kvůli tomu bazmeku navíc vynechal, Santa i Ibis mám vysněný do těch bych šel. Co jsem ale zatím pořádně neviděl je Pivot a ten se mi taky líbí a prestiž to má stejnou.
Když ne funkční Turner RFX ( carbon dělali, ale jen na XC 29 Czar ) tak co new Mondraker http://www.mondraker.com/15/dunecarbon Není to taky tuctovka a je z EU. kde bude vždy rychlejší komunikace než s amíkama. Teda si myslím…
TJK : no kdysi byl liteville 601 pro mě velký favorit i přes hliník (tenkrát snad byli jen 3 superdobrý enduro kola – HD ,starý původní scott LT i přes Dt tlumič a nová 601 ) -ale ted se mi zdá že nic nového nevymýšlejí (27,5 a 26 dohromady-no nevím..- i když jsem nejel na této novější 601) .Trošku mám problém i s tím ,že alu prodávají za cenu carbonu .No umí to marketingově…-o))
Tonik : no Yeti jsem ještě neměl možnost vyzkoušet -ale taky čekám to co píšeš..
a Nicolai není můj šálek kávy…
Čekal jsem, kterej z nich tu začne cpát LV:)
Ještě teď dělají pěkný design Rocky Mountain. A karbon také mají. Ale jak fungují/vydrží nevím.
Z hlediska prestiže bych uvažoval Nomada, Mojo HD3 a možná S-Works enduro, případně Yeti (ale nevěřím tomu jejich bazmeku). Zařadil bych luxusní hliníky Liteville 601 a Nicolai ION 16. By nevadilo počkat, tak Knolly (Warden, 150mm) a Transition (Patrol, 155mm) představili karbon.
Jestli jde o funkci a nevadil by hliník, tak bych ještě přidal Banshee Rune a Commencal, Giant Reign a YT Capra.
Ač je prestiž a design hezká věc, vyvaroval bych se především nefunkčních věcí typu pressfit BB, blbě uložená/zatěsněná ložiska, nestandardní uchycení tlumiče, blbosti od Yeti atd. Pro minimalizaci budoucího vrzání a dalších servisních lahůdek.
Raw Liteville 601 Mk3 nebo pockat na Mk4? doladis jakoukoli barvu a funguje a vydrzi opravdu hodne…
Nebo co evil?
Transition bude mit brzy carbon Patrola …
commencal není špatný ,ale mám pocit že ještě taky se ke carbonu nedopracovali…
myslíš ten s normálními koly ? ..no mě z kopce moc nevyhovoval.. špatný .. ,i když super váha atd ,a do kopce sice dobrý ,ale to já se snažím eliminovat tuto disciplínu…))
a ted jsem zkoušel ten tuned plus -s širokými koly …-no sice dobrý na tak široký kola ,ale asi ne si ho koupit …-i když ve Friedrichshafenu mají spíš jen skoro rovinu…
Atilla : no jo ,já vím ..-))) …omlouvám se …ale já jsem zkaženej v tomto směru…-)))
File : tak já ještě to HD3 vyzkouším… i když jsem nechtěl znovu ibis…-)) / nicméně faktem je ,že s HD max spokojenost…po všech směrech…ono ale asi taky bylo č1 na světě v enduro 26…
3,5kg s tlumičem ti přijde moc na rám který má vydržet polety a agresivní jízdu? kam ten svět spěje?:)
jojo …devinci spartan je dobré – akorát váha mi vadí -myslím snad 3,5 kg rám včetně tlumiče
ellsworth po té co přišel taky s carbonem až loni slavnostně ..a řekl že jejich je šetrný k přírodě nebo eko nebo podobný nesmysl -tak to asi snad ani nechci , ..ale neměl jsem možnost nikde vyzkoušet ..prý ten systém odpružení je dobrý-ale spíš mi vyhovuje ten u santa cruz a ibis..
knolly a canfield nechci
Norco dlouhé? To se divím, když papírově je jedno z nejkratších zde vyjmenovaných… Trváš na plastu, nebo může být i hliník?
Atilla : -jo proč ne ,ale nevím co myslíš konkretně … mě už moc jiná značka nenapadala…
Já osobně bych chtěl MOJO HD3 – pro mě největší univerzál.(i když jestli tolik lítáš parky tak ne)
Pak Intense nebo Santa Nomad. Zbytek mi nepřijde adekvátní k těm nahoře.
Toho Reigna, pokud bys koupil a předělal styl Yoann Barelli. http://dolekop.com/…-27.5-0-team tak by mi to přišlo jako super volba.
Osobně už chci kolo co vydrží a nebude se něco *****. Ne jen kvůli penězum ale kvůli otravě a čekání.
Radek Brož : díky za obsáhlý komentář …když jsem to začal číst ,tak jsem si říkal ,že musíš být můj brácha minimálně -)))-absolutně přesně tak to vidím i já (což díky tomu bohužel fakt nevím co..-)),akorát z posledními 2 odstavci nesouhlasím… ,souhlas ještě tedy bohužel v tom že nomad hnusnej design -zdálo se mi dokonce ,že to bylo jedno z nejhorších kol vzhledově na veletrhu -ted -eurobike -co se barev týká… ,no možná to snad -si říkám půjde trochu vylepšit doplňky -ale je mi to tak trošku proti srsti za takový peníze šílený -a nebýt nadšený i z designu..
jinak ,ale po jízdní stránce jsem byl nadšený – (měl jsem ho cca 3hodiny v jednom středisku) a i ostatní si ho chválili ,včetně tedy toho -že je to myslím považované za současnou jedničku v enduro kolech …
a giant mě fakt naopak zklamal -ale možná jsem díky recenzím v časopisech čekal moc..-))
a norco jsem měl ted zrovna půjčené -je na mě moc dlouhé ,velké -nesedělo mi vůbec .. jedině zkusit místo mé vel M – zkusit S..které je normálně mi malé -ale u liteville 601 mi to tak fungovalo -že S bylo lepší než M
A co nějaké kultovky/garážovky s tímhle rozpočtem by to asi nebyl problém.
Výhledově řeším nástupce a kandidáti jsou podobní.
Cube a Spešl bych si určitě nevzal.
Trek mi přijde jako zbytečně drahá tuctovka.
Bronson mi přijde malej zdvih.
Yeti nevěřím, že se ten jejich bazmek u středu nebude *****.
Tracer se mi líbí, ale rozhodně ne na tom přebrandovanym Suntouru.
Mojo se mi líbí, uvožoval bych o změně úhlu hlavy a trochu váhám, jestli něco sjezdovějšího nebude nakonec na trailu rychlejší. A pak taky cena.
Novej Nomad má hnusný barvy. Je to blbej argument, ale dát 100k za hnusnej rám mi přijde špatný. Pohoupal jsem se na něm jen tak na parkovišti, ale kámoš s ním dal pár jízd v LesGets a vyloženě ho to zklamalo (má stejný mojo jako já).
Dost bych zvažoval i Norco Range.
Já bych se teď asi vysral na nějakou „prestiž“ a šel do Giantu. Ten zeleno/žlutej carbon se mi i líbí. Několik lidí v mym okolí to má a narozdíl od tebe si to hrozně chválej. I s ohledem na rychlost reklamací bych si teď značku typu Santa dost rozmejšlel.
Nebylo by lepsi zalozit vlakno? Tady to je nepohodlny.
Ja presel z moja na reigna, ale kdyz si psal, ze ti nevyhovuje …
Btw. nedavno jsem byl v rychlebech, bylo tam vsechno mozny ( i ten novy nomad) a stejne nejkrasnejsi kolo je vitamin pee hd-cko :-) …
Bral bych Enduro SW, jezdím 29" verzi 2014 a jsem maximálně spokojený, 29" bych neměnil, ty si vyber podle preferencí…
Čéče, nejde to, nebo to taky neumím:)
Jinak ten spešl má 180mm na obouch kolech. Mám to ještě na 26" s jednokorunkou a jezdit na tom jde fakt vše, ale to jsem tvrdil i dragsterovi:) Každopádně do párků je pružina imho nejlepší, čím víc jí nakrmíš, tím líp to funguje a je to vidět i na WC enduru, kde dost lidí vozí pružinu na tlumáku a to je sakra jiná liga než já.
Atilla : chtěl jsem ten příspěvek-vzkaz předešlý (svůj) poupravit -ale nějak to neumím… -nebo to nejde smazat ? dřív to šlo/už jsem tady dlouho nebyl-naposledy když šli jen malé obrázky vkládat..,ted se mi zdálo že jde smazat jen vše -celá fotka se všemi texty (ale neklikl jsem na tu ikonu smazat-tak si nejsem jistý..
jinak když už 200 zdvih tak bych si vybral santa cruz V10 -nový 2016 v bíločervené se mi líbí moc … , i když i předtím ta limitovaná edice (2014–15) v červené byla super…
ale ne chci enduro kolo…
turner -jo viděl jsem ho ted na výstavě ,může být dobré , i když mě ty firmy ,co přijdou s věcí deset let poté ,co to mají už všichni (ted myslím jejich první carbon..) trošku odrazují…
YT jsem mě bohužel v ruce jen jednou -na gardě jako uplnou novinku( 2 roky zpátky) a kolo bylo celkově špatné -ale možná bylo jen dorasované od testování ,nevím …slyšel jsem jinak na něj právě chválu jen ,tak nevím..
Atilla -jo to máš asi pravdu , a ano ,v pár bikeparcich jsem byl ..-)) /aktuálně v cca 200 po Evropě../ , ale já jsem celkem lehkej… ,a jezdím spíš easy…, žádné divočiny
tohle bude super kolo DW link http://www.turnerbikes.com/…ner/rfx-v4-0#…
Cyborg : Reign mě zklamal ,sice vyhrává zahraniční testy ,nevím ale jak k tomu němečtí soudruzi např.v Bike časopisu přišli ale mě nepřišel nic moc , spíš mě to přišlo že giant to trošku zadotoval v časopise…aby to tak dopadlo…,navíc i designově se mi moc nelíbí. Bohužel i Santa Cruz by mohl trošku víc zaplatit designery -ale po jizdní stránce byl u mě loni nejlepší na testovačkách a i podle parametrů je to můj největší favorit. A Canyon ,když už tak Strive pro mě -ale celkem mi ta jejich technika automatického změnění zdvihu moc nevyhovuje -takže ten ne určitě .I když jinak je docela také dobrý ve sjezdech.
Jasný, ale koukal jsem se ti do fotek a máš tam celkem dost parků. Jde o to jak dlouho vydrží lehoučký rám prasení, ale jestli to za rok prodáš…
Atilla : jo to já radši něco lehčího , 200 vidlici nechci , se jen vozím jak jsi to nazval..-))
za mě Nomád, nebo Reign a pokud bys chtěl trošku větší kladivo tak Canyon Torque
http://www.specialized.com/…ert-evo-650b#…
pokud nejsi přes 100kg a jezdíš bikeparky tak to není špatná volba. Jestli nelítáš a spíš se vozíš, tak asi něco lehčího.