palec hore, pekna praca
Nimrod: muzou.. a delaji.. ale asi bude zalezet na pevnosti matrialu.. nektere na to taky vhodne byt nemusi…
No, asi se to dá shrnout s tím, že Spirit jsou kruhové nebo oválné průřezy, kdežto HSS jsou krom toho profilované :)
zajímavý. já jsem našel, že trubky mají „jen“ jiný průřez. upřímě řečeno nevím, jestli se mohou ocelový trubky vůbec dělat hydroformingem, to bych fakt kecal
no fakt hss ;) viz třeba
http://road.cc/…hss-frameset nebo
http://www.victoire-cycles.com/…-tubing.html
Dle vseho jde o hydroformovane profily..
Treatt: Nevím, s nerezí nemám zatím zkušenosti. Teda mám zkušenosti pouze s pájením nerezového nosiče a s pájením drobných věcí. Je s tím teda daleko více práce než s Cr-Mo. Nejhorší je to obrábění, chce to prostě lepší vybavení. Do ceny materiálu se dále promítne i vyšší cena veškerých doplňků, které předpokládám budou taky z nerezi. A potom je s tím dost práce a i když to člověk dělá jako koníčka tak by si za to něco zasloužil. Já jsem na rámu pro kamaráda (kamaro002) strávil odhadem 120 hodin práce. Učil jsem se, vyráběl přípravky, zjišťoval co a jak udělat. Dostal ho za cenu materiálu a barvy – cca 4000,–. Další rámy budou rychleji, ale když si chceš hrát s každým detailem, tak to zabere fůru práce. Jarda to kdesi psal, že jenom broušení spojů zabere 3 dny. To je u toho pájení nevýhoda, TIG je rychlejší. Ale zase to potom stojí za to.
2 Kamaro – no, nejsem nějak přímo vázán na 853, jen jsem četl, že je mechanicky o trochu odolnější (na vryp atd) jak právě třeba Spirit HSS.. 953 jsem ani nenadhazoval z důvodu toho, jak těžko se s tím pracuje..to už asi chce někoho, kdo s tím materiálem má zkušenost a ví, jak na to. Ale jako jinak mi přijde 953 nejvíc, to je jasný :) Jinak já právě zjistil, že budu muset vyřešit novou silnici daleko dřív, než jsem myslel, takže se mě tyhle úvahy eminentně týkají :) a popravdě, patnáct za trubky, pokud to je XCR mi zas tak mimo nepřijde. Když si to dáš jen vedle třeba Repete, které je ze Spiritu a rámová sada začíná na 44 tis..
kamaro: už jsem s jardou kdysi xcr řešil a kdybych nešel nakonec do fulla a u něj by nebyla změna, tak bych ho asi měl :-)
8.9.15 15:36
treatt: Byl by jsi ochotný XCR zaplatit? Jedna roura cca 150 Euro (nemám ceník u sebe, ale takto si to pamatuji), kompletní sada trubek na jeden rám cca 500 Euro. K tomu navíc nutnost použít stříbrnou pájku pro pájení (cca 7000,– za kg materiálu, spotřeba na jeden rám cca 200g). Kupodivu cenově lépe vycházela 953 (opět nemám ceník u sebe, ale pamatuji si cca 1500,– za trubku). Proč 853? Máš k tomuto materiálu nějaký vztah? Co třeba Spirit nebo Life, což budou podobné materiály.
Detaily provedení paráda!
Samozřejmě zóna..a co XCR nebo třeba 853, do toho bys už šel?
Tohle byl kdysi můj sen a stále platí, jen bych lak rovnou vyměnil za XCR… :)
Moc pekny. Pokud bys byl ochoten vyrobit i pro „cizi“ tak bych se hlasil do fronty s gravel silnici ;)
7.9.15 14:02
Ok, udělám slevovou akci „FB-BF“. Pokud si mě přidáte do 31.9., máte u mě práci zdarma! Již brzy na www.nechcislevuzadarmomat.cz !!!
Nádhera. Víc netřeba dodat. Snad jen škoda, že nejsem kamarád, abych si na takovém rámu něco mohl postavit :-)
Lakovat bude slovutný Viktor T. z Urbanvelounlimited z Prahééé!!! Konečně někdo, pro koho to nebude jen další ingot k naprášení!
Super! Vidím dobře zesílení pod spodní trubkou za hlavovou trubkou? Jak to bude s lakem? Budeš lakovat sám nebo komaxit nebo bude lakovat někdo jiný?
7.9.15 09:43
Parada +1 pro nebarvu..
7.9.15 09:04
Můj rám to není, takže nad tím nemám moc… Ale když to 3 dny brousíš, pak vidíš ty krásný zlatý spoje… no nic :)
a proc musi do barvy?
mely by existovat laky, ktery jdou primo na kov. Podle " bohuzel" soudim, ze bys to tak rad, a ja bych to tak bral taky teda.....
myslim ze napr. Nyalic by mohl fungovat