Po téměř roce provozu to vypadá, že ložiska vydrží více než jsem čekal. Na maestru jsem už musel měnit, nevím čím to je. Asi to nedostává takový kouř :-) Připraveno na další sezonu aneb kur*a to je kosa venku…
(vloženo 12.10.15)
Ahoj, jakým (nedestruktivním) způsobem nejlépe vycvaknout hydraulické hadice z těch klipů co jsou na rámu?
Rád bych si hodil ovládání teleskopu na levou stranu, takže potřebuju prohodit pořadí uchycení hadic od zadní brzdy a teleskopu k rámu. Chci teleskop vytáhnout vepředu z rámu doprava a pak obloukem na levou stranu ať se to nikde nekříží :-)
První sadu určitě nebrat :))
Nejblíž k 6801 je 6901, shodný vnitřní průměr, takže stačí když budeš mít 1.5mm rezervu v opěrné ploše okolo 6801 ložiska a vylisuješ ho, a pro nalisování můžeš použít buď existující kroužek z lisu, pokud ložisko lícuje, nebo staré ložisko pokud přesně nelícuje a je zapuštěné.
Podle mě je první sada k ničemu, protože na rámu kola nebudeš mít dost velkou opěrnou plochu, abys to tímhle nástrojem mohl rovně stáhnout.
U druhé sady mi není jasné, jak má fungovat.
Když už něco, tak bych šel po sadě ala list na hlavové složení, ale s menšími podložkami/kroužky (případně si je můžeš nechat dosoustružit dle požadavků).
Ono pokud bys tam měl dost velkou opěrnou plochu okolo ložiska a ložisko lícovalo s okolím (nebylo zapuštěné), tak ho můžeš vylistovat a nalisovat i sadou ze superstaru z jiným vnějším průměrem.
Zajímalo by mě, jaké kvality je tohle. Pokud bych tam sehnal stahovák/lis na 6801, tak jdu do teho:
MirosPikos: Myslím, že máš pravdu s ložisky 6902 (7902), vypadá to, že se lisují do rámu, takže vylisovat dražší sadou a nalisovat ideálně lisem na hlavové složení. Superstar lis na to nebude fungovat, protože se k ložisku nedostaneš z obou stran.
Superstar lis bude fungovat na 698 a 6901. Na 6801 by taky fungoval, kdyby byl k dostání.
Taky nechápu, proč pánové z Canyonu používají 4 velikosti ložisek, a ne třeba dva jako Banshee.
Wilda81: Lisování s pomocí lisu je výrazně snazší než s pomocí podložek a matiček, protože šroubuješ přímo do dílu, který se opírá o rám, tak se to různě nekroutí, nehýbe a nenaklání. Prostě snazší a přesnější práce.
to je nahouby.. v tom pripade bych koupil novy loziska 2RS s deepgroove a meli by vydrzet jeste vyrazne vic nez ty puvodni.. pokud tam jsou ppouze s jemnou drazkou a bez klece
Dík za videjo
Nj, ale to bych musel nakoupit minimálně o jedno ložisko víc než potřebuji. :) (Konkrétně tyhle) ložiska se při vydělávání vždycky rozpadnou. Vnější kroužek nemá z jedné strany skoro žádnou hranu, která by držela kuličky a vnitřní kroužek uvnitř. Na vnější kroužek se z vnitřku bohužel nedostaneš, takže v momentě, kdy se snažíš ložisko vyrazit nebo vylisovat, tak jej máš na dva kusy.
mas lepsi to lisovat pomoci staryho loziska a podlozky… alespon nemusis resit prumery podlozek
MirosPikos: jestli dostaneš ložiska ven, tak dovnitř se dají vždycky nalisovat pomocí závitové tyče a podložek ;)
Ty lisy vypadaj super, to by se dalo zvládnout, já zatím neměnil, tak uvidíme při zimní rozborce jaký bude stav.
Super, divím se, že mě nenapadlo hledat na youtube :) Vypadá to krásně elegantně.
Petronen22: https://www.youtube.com/watch?…
Ok, takže na Spectrala jsem si našel 6901, 698, 6902 a v řeči Canyonu 6801-V-2RD, což by mělo být 12×21×5 resp. v řeči Superstar 21×12×5. Ale to tam Superstar nemají. 6902 mají, ale je nedostupné. Tak si hold počkám. A to ještě nevím, jestli není 6902 případ, co popisuje tonik666.
Je to jebárna, budu doufat, že jsou ložiska ok :)
Levnějším listem vylisuješ i zalisuješ jednu konkrétní velikost ložisek, ke kterým můžeš z obou stran.
Dražší sada slouží pouze k vylisovávání ložisek, ke kterým můžeš jen z jedné strany (např. linky spojující zadní stavbu a trojůhleník u bajků santa cruz, nebo třeba ložiska nábojů Novatec, kde není osa s přírubou jako u DT)
Takže stačí koupit první druh lisu v příslušné velikosti (já mám na můj rám lisy 2, protože dvě různé velikosti ložisek).
Tím levnejsim lisem i vylisuju nebo jen zalisuji?
Lisy ze superstaru jsou super, taky používám. S nima je to fakt snadné, asi jako rozpojovat 10s řetěz kleštěmi na řetěz místo kombinačkama, sranda na 2 minuty versus sr.ní na půl hodiny
wilda: to bude bez vytahováku právě ta nejvíce tricky část, já to mám zatím v poho, čili promazáno to šlo zpět.
S tou zimou to mám spíš tak, že něž se nahodí zimní režim, tak to trvá:-)
Letos jsem jezdil od ledna, bylo nové kolo že, ale teď se mi ho už nějak moc nechce trápit sněhem a blátem.
PS ty vytahováky vypadají moc dobře!
MirosPikos: mi se osvedcily lisy a vyrazece ze superstaru. Staci objednat podle rozmeru loziska:
http://www.superstarcomponents.com/…ller-set.htm
http://www.superstarcomponents.com/…ing-tool.htm
P.S. Jestli je lozisko viz obrazek stejne jako u Strive a Torque, tak pocitej ze ho pri vyrazeni zrusis. Vnitrni krouzek drzi lozisko jen v jednom smeru. Takze radeji jen zkontrolovat jestli nedrhne, vycistit, promazat a hotovo. Vylisovavat az bude opravdu treba.
Taky bych chtel aby mi kolo takhle po sezone vypadalo – temer ani skrabanec.. mozna proto jsem ho uz nekolik mesicu poradne neumyl, aby ty sramy nevylezly :D
Konec sezony???:) Kurna konec sezony je az pri prechodu zimy na jaro, ted teprve zacne prdel doufejme na snehu:)
Toho se právě bojím, jak stáhnout a zpět nalisovat. Momentálně na to nemám žádný přípravek a jsem neschopnej si nějakej objednat. Kdybych věděl přesně jakej, tak to udělám. Mám rád doma cajk, kterej když ho potřebuju, tak ho taky najdu.
V klidu doma, už mám druhý full… Ložiska v kyvce jsou nalisovaná dost plýtce,, půjde to ven asi dobře. Ještě nevím, jak vyndám oboustranná, ale na to mám čas. Na giantu jsem si s přelisováním taky poradil. Je fakt, že jsem ale pořídil velkou golu na ty všechny rozměry:-)
Konec sezóny je ještě hodně daleko… Teď se sice moc na kolo nedostanu, ale do sněhu čas dost.
Miros: Já už si dal rozborku zborku dvakrát a úplně v pohodě, není čeho se bát si myslím. :) Když se něco nebude zdát ani po vyčištění tak jen vyměníš a nazdar :)
Fajná očista, zvládl si to samodoma? Taky mě to čeká, ale je tohle pro mě asi poslední velká neznámá abych si na kole dokázal udělat všechno. Snad za to může i to, že mám fulla teprve rok a půl.