Dnes jsem si ji vyzvedl.
Verze 395/125 mm po vybalení z krabice. Očekávám zkrácení bowdenu a lanka.
Jdu předělat na ovládání v rámu, další foto přidám.
=========================================================================
Spodní matice byla důkladně zalepena, jednou rukou jsem to nemohl udržet a svěrák daleko doma. Důvod koupit si nový kousek nářadí. Nakonec jsem ještě zkusil zabrat oběma rukama a povolilo to s řachou, že jsem se bál jestli jsem neserval závit.
Při vedení bowdenu spodem není horní rameno potřeba. Pryč s ním i čepem. Celé 3 g váhy! Hlavně jsem nechtěl aby to v terénu zbytečně mlátilo.
Největším úkolem bylo najít nejlepší vedení bowdenu a jeho ideální délku. Už toho je na řídítkách nějak moc.
Boční vůle na špičce sedla je asi 1 mm. Nemám s čím srovnat a ještě jsem to neprojel ale neočekávám, že by mi to vadilo.
Více foto zítra za světla, teď už můj mobil nic kloudného nevyfotí.
=========================================================================
Konečně 2 krátké vyjížďky po 25 km.
První na co sem narazil byl špatný sklon sedla, kolo se mi muselo v Lidl stojanu pootočit a označená poloha na vodováze byla špička o centimetr výš.
Na pravé straně zámku je stupnice pro nastavování sklonu. Jeden dílek u mě odpovídal asi 5 mm na špičce.
Minimální předepsané vsazení do rámu je vyznačených 10 cm a odtud je zezadu 10 cm stupnice po milimetru. Při vyndávání třeba pro výměnu bowdenu bude stačit zapamatovat/zapsat si délku zasunutí.
Ovládací páčka má objímku s kloubem. Není nutné sundávání gripu pro montáž. Montáž na řídítka, žádná možnost nahradit objímku gripu alá KS.
Kolínko je pružné, bowden je vhodné přichytit k druhému nebo hadici brzdy jako já.
Patrona je nastavena a nelze regulovat rychlost návratu nafoukáním. Neměl jsem problém že by mě nakopla a když jsem to úmyslně zkusil tak to nebyla žádná řacha.
Rozměr střed lyžin <⇒ maximální zasunutí do rámu je 175 mm
(vloženo 16.10.15)
Tak zatim ji jezdim (150mm verzi) uz snad tri sezony a rozhodne ji nesetrim (mych 100 kg ji asi dava celkem zabrat) :D .. a mam odrenou trubku co se zasunuje, ma docela vakl (kolem 5–7mm , ale zatim spolehlive funguje v jakemkoliv pocasi a teplote. Za ty prachy super kousek. Takhle v pohode casto nefunguji ani mnohem drazsi sedlovky.
Ahoj, mám ho necelý rok 440/ 150mm už na druhém kole a kromě menší boční vůle, žádný problém.
Ahoj. Omlouvám se, že resuscituji tohle téma, ale rád bych věděl, jestli i po cca roce užívání jsou zkušenosti s touhle sedlovkou tak dobré, jako v předchozích komentářích.
Docela vážně o ní uvažuju. Jediné co mne na ní trochu štve, je to nešikovně udělané venkovní vedení (vnitřkem rámu to bohužel tahat nemůžu). Je škoda, že to nemají vyřešeno tak elegantně jako třeba KS LEV remote.
Ano, 175 mm je kolik bude čouhat roztažená od konce sedlové trubky po střed lyžin při nejvyšším možném zasunutí do rámu.
Bushing je cca 25 mm ale nemám to kolo teď po ruce, nemůžu změřit.
Ahoj. Zrovna řeším, že si jí také pořídím. Ale váhám jestli 150, nebo 125mm… Skvedo prosim tě ten rozměr střed lyžin <⇒ maximální zasunutí do rámu 175 mm to je včetně bushingu? Kolik měří samotný bashing a kolik je to od konce zasouvací části po střed lyžin?
Aktuálně najeto 1354 km. Nedávno jsem našel povolenou matici bushingu. Pod ní bylo vidět že na konci pístnice se ošoupává černá povrchovka. Pod stírákem nebyl bordel. Trochu jsem domazal a utáhl. Jinak funguje stále stejně. Spokojenost.
Tak v sobotu proběhla instalace a prvních 15km testovačky verze 150mm. Tímto i díky skvedovi za SZ.
Pro představu,sedlovka je z rámu cca 22,5cm viz. foto.
Předělání na vnitřní vedení: povolit spodní víčko jednou rukou opravdu nemožné, nakonec to vyřešila velká ráčna, nohou ji přikleknout a oběma rukama otočit sedlovkou, bez lupnutí ale potřeba fakt síly. Při odmontovávání víčka z patrony i při zpětné instalaci na ni jsem zaregistroval docela slušnou vůli na těch malých imbusech. Dotaz na skveda či honzarba zda to taky měli. Díky
Čep pro vnější vedení jsem tam nechal, moc jsem nepřišel na to jak bych ho oddělal, ale myslím, že by se v terénu nemusel zvukově projevit.
Instalace: když protáhnete bovden rámem, není dobrý pak už za něj tahat, stáhne se od uchycení k sedlovce a obnaží lanko v rámu, bovden do zámku sedlovky nejde pevně uchytit. Dále do finálního utáhnutí lanka má tendenci bovden vyskakovat z toho kolínka u ovládání, což trošku komplikovalo instalaci kabeláže, opět tedy škoda nepevného uchycení bovdenu. U mě potřeba přichytit kolínko k bovdenu brzdy nebylo potřeba. Pokud člověk nemá šikovný, ostrý štípačky, hůř se dostane pod páčku ovládání aby ustřihl lanko, je tam titěrnej prostor.
Jízda: zpozoroval jsem asi 1mm stranovou vůli na špičce sedla jako ostatní, ale během jízdy není šance to poznat. Rychlost zasunutí a vysunutí ideálně zvolená, žádnej kulostřel ani pomalej lenoch. Celou výjižďku chodila v těch mrazech bez zaváhání.
Jinak 4 pravidelný vrypy v těsnění kolem matice také potvrzuji, tudíž je to asi na všech.
skvedo: tak ty pravidelny vrypy jsou pry u vsech, co maji v Progressu skladem a pry to je i na sedlovkach, ktery jsou na novych kolech Giant. Takze jsem se donutil prestat to resit a jezdim – zatim bez problemua max. spokojenost.
Dostal jsem dotaz v SZ, tak odpovědi dám i sem:
Vlezla, ale to kolo má 120 mm zdvihu. Nečekám že na tom budu tak divočit aby mi těch 125 mm nestačilo. Taky kratší páka, menší namáhání bushingu, menší šance potíží.
26.10.15 09:52
honza.bajk Dej pak vědět jak dopadls. Našel jsem jakoby pravidelně dokola 4 kousky kde je hrana stíráku trochu vykousnutá, ale nehledat to tak o tom nevím. Já chcu hlavně jezdit.
kadett: az na nem odjedes sezonu tak si povime jak je na tom s vaklem :-D takovou hruzu nemel ani 3 sezony starej Reverb :-D
Novej LEV nema 3× takovej vakl,ale 2× takovej(zvykneš si,ale dost sem čuměl),ale chodí zato oproti Giantu líp. Teda nemam srovnani s tím novym teleskopem.
Ahoj,mam ji taky a na tesneni kolem mista,kde sedlovka zajizdi (proste to ktery je venku videt),mam tri vrypy,jako kdyby tam to tesneni nekdo zamackaval sroubovakem…mas to tam taky?Zatim jsem ji poslal zpet a cekam na vyjadreni…
Oficiální cenovka je 5699,– (http://www.giant-bicycles.com/…/1147/74553/)
Za tu cenu ji má i Progress v e-shopu a Heureka mi ji našla ještě někde za stejnou cenu.
Já si ji objednal na krámě, kde mi dali ještě nějakou stovku slevu.
Aká je cenovka? Za repas Specialized Command Post chcú niečo okolo 100E, tak či to má cenu alebo pôjdem radšej rovno do novej.
Mam Contact switch presne dva roky a bez problemu, jen 2 vymena bovdenu.
Naměřil jsem 150 – 152 mm podle toho kterou část metru jsem použil (evidentně není přesný).