Kolo je zatim temer komplet original, jen predstavec je vymenen ze 120 mm na 100 mm, ale potrebuju spise 110 mm, takze jeste poridim jiny. Planuju s kolem zatim dve upravy. Vymene riditek za karbonova a asi i kliky za Ultegra 46–36 + vymenu za 34 prevodnik.
Zbytek kola je zatim OK a jsem celkem nadmiru spokojen s jeho vlastnostmi. Urcite dobra koupe! Najeto uz lehce pres 1000km.
P.S. jake omotavky by se na kolo hodily? Premejslel jsem nad stribrnymi, ale asi by vypadaly az moc agresivne. Tak zvazuju sede, nebo cerne. Bile by se asi take hodily, ale bojim se ze se to bude moc spinit.
(vloženo 25.10.15)
Značka | GT |
Model | Grade Carbon 105 |
Modelový rok | 2015 |
Velikost | 56 |
Hmotnost | 9.5 kg |
Rám | Karbon |
Středové složení | Praxis bb30 |
Převodník | 36-52 |
Kazeta | 11-32 |
Ráfek přední | Notubes ZTR Grail |
Ráfek zadní | Notubes ZTR Grail |
Pedály | Look Keo Max 2 |
Představec | FSA SL-K 100mm |
Sedlovka | SL-K |
Sedlo | Fizik Aliante Delta |
Pláště | Continental Grandsport 28 mm |
tak jak jsi spokojen z odstupem casu?jinak to vypada pekne!
Trepifajxl : ironie..ironie :)
Na tomhle kole jsou kotoučovky bez pochyb velké +, pokud pořídíš třeba cyklokrosové pláště a budeš chtít vyrazit do terénu je to v podstatě nutnost. Na kole mám sice mechaniky ale kotouče jsou na tyhle hybridy super a na silnici mi rovněž nepřekáží;)
No ja bych to tak nehrotil, jestli ma vzadu 32, tak na silnici a sotkach zvladne vse i s 36/52, rekl bych… do nejakeho hustejsiho terenu mozna ne, ale ten se stejne moc nepredpoklada.. Ale alespon uz vim, proc mi to na CX tak nejede – bude to tim obvodem kola :)
zalezi, kolik jezdis silnice vs narocnejsi podklad. Pokud hodne silnice, klasicke kompakty by mely byt ok. Zvlast s 11–32 kazetou vzadu. Vyhoda 34–46 by mohla byt v mensim skoku a tim i jednodussi volba prevodu, ale zas aby to na silnici nechybelo..
Mas pravdu a proto asi půjdu do klik 34–46 . Je to dost zvláštní rozhodnutí dat na tento tip kola takové převodníky. Je to jedna z věci vedle hmotnosti co se dá napsat do špatných stránek toho kola.
Tromboonen: Čím je tlustší plášť, tedy větší obvod kola, tím je při použití stejného převodníku těžší převod. Když dáš na kolo s 52 zubovým převodníkem plášť 35 mm, budeš mít v porovnání s běžným 23 mm pláštěm převody, jakobys měl vepředu 54 zubů. To je jen pro velké drtiče :-). Navíc širší plášť je těžší, takže roztáčet ho spotřebuje více energie. Pro nezávodní využití a případné použití tlustších gum, které se u Grade předpokládá, je 52 převodník trochu úlet, 50 nebo 48 by bylo mnohem vhodnějších. V době minijednoplacek a minidvojplacek na bajcích působí velké pily na šotr kole Grade taky trochu podivně.
Single: jak souvisi velikost pily a tloustka gumy? Na CX mam 50/34 a vetsinou 11–28, gumy 35 mm.. na silnici je to pravda o neco brzdivejsi nez jednice, zalezi na tlaku, ale jde to, latexky plus kaucuk plaste… v teremu jedu dokud mi nedojde sila (do kopce) nebo odvaha (z kopce) :)… 52/36 neni zas takovy rozdil, v kombinaci s 32 vzadu..
Na jednici mam 50–34 a 11–25, plaste real 27 mm, kaucuk a latexky na nizkem tlaku pro mistni tankodromy a obcas sotku a lesni cestu a jede to jak drak.. mnohem lip nez 23jky..
Kdybych dneska chtel druhe univerzalni kolo a nechtel mit moznost hodit na nej silnicni zaplety (ktere jsou na rafkovych brzdach), tak by mi Grade (pro me klidne s mechanickymi brzdami) pripadala jako dobre reseni…nebude to o moc jine nez CX, ale ten nizsi a delsi ram bude plus.. a pro bikery s fobii z beran a silnice je tohle proste snesitelnejsi :)
taky bych se nevzdal pohodleno sedla/riditek kvuli hmotnosti, ale postavit na ani ne kilovem ramu 9,5kg koloto se u GT museli docela posnazit… navic nechapu, proc GT tak caruje s uhly u ruznych velikosti…
Ale to neni singlespeed:) vzadu to ma 11–32. To uz je slusny rozsah.
Tak cx je primarne zavodak. Tohle je kolo na leto i zimu, i pro celodenni jezdeni. Kdyz pojedu silnicni cyklostezkou, celkem casto plynule prejde na lesni sterkokorenokamenity usek. Pritom se chci proste nekam dostat, primarne po silnici, a ne blbnout v terenu.Tohle kolo mi na to prijde lepsi nez xc nebo cx.
52 zubů vepředu a 28 mm gumy, to není moc leg-friendly kombinace :-).
26.10.15 18:18
Tak vyssi ultegra model s DT240 naboji vazi dle bikeradar 8,63kg ve vel. 58. Je tam stejny ram. A tezky predstavec pres 160g, 300g riditka a sedlo, je tam 28 nic moc lehkych dratu s mosaznyma niplema. Prostor by tu byl.
Jak se daj zohnout kliky proboha? To jsou ti bajkeri co si tohle kupujou :)
S ramem pod kilo se dostat s celym silnicnim kolem s obstojnou vybavou na 9,5 kg je teda docela majstrstyk i pri tech hydrach… ja gramy primarne taky neresim , ale nad 8 kil bych uz resil… jestli oni to nemaj jako ficuru aby si bajker nemyslel ze to za ty penize vazi nejak malo, kdyz na to presedne z nejakeho 15kg+ drobecka..
26.10.15 14:01
26.10.15 14:00
máš recht, bez kotoučovek to na silničce nejde, vlastně to do dnešního dne nebyla ani silniční cyklistika
Nebylo na co čekat, koupil jsem jedno z posledních dostupných kol. Modely pro příští rok se zdražily a čekat na výprodej testovacích kol a jim podobným jsem rozhodně nechtěl a ani bych o tom asi neuvažoval. Když jsem měl testovací kolo, tak mělo ohnuté kliky např.
26.10.15 13:49
Hmotnost kola jsem při výběru neřešil, hlavně ji výrobci neudávaj. Když jsem měl testovací kolo, tak jsem si ho zvážil a trochu mě to taky překvapilo. Osobně jsem předpokládal tak 8kg, ale gramář nejsem, tak jsem nad tím mávnul rukou a neřešil to. Asi kdybych byl 70kg střízlík, tak by asi váha měla na výběr kola větší vliv.
Kolo stálo 63k, cenu hlavně navýšily hydraulické brzdy. Značkové karbonové kolo se 105 výbavou a ráfkovými brzdami se určitě dá pořídit pod 50k, to je jasné. Pro mě ale byly hydraulické kotoučovky jedno z hlavních kritérií, za které jsem si vpodstatě připlatil.
libi, ale za ty penize silnicku na 105 s vahou 9,5 kilo, na to musi byt clovek fakt fanda znacky … kazdopadne at slouzi a dela radost.
26.10.15 12:14
Nelíbí.
Nejtežší budou ty kola.
udavana hmotnost ramu je 965g pro vel. 56, vidle 475g vcetne 15mm osy. Tezitko jsou spis ty ostatni veci na kole:)
Na karbon jsem trochu lepší váhu… Jinak omotávku doporučuju nechat černou… teď jsem zaexperimentoval s fluo a nebyla to dobrá volba, hodně se špiní, to na černé vidět není :-)
co stojí takový stroj?
Sedlo mi docela sedí a ani po celodenní vyjížďce mě zadek nebolí, tak jsem zatím jeho výměnu neřešil. A vzhledem k problematičnosti výběru vhodného sedla se mi to radši ani řešit nechce :)
Paráda, už se těším na moje Grade.
Až na to sedlo to žeru! :-)
100g udela na sedle, 100g na riditkach, 50g na predstavci, pul kila na kolech, na klikach by taky udelal treba 150g, kdyz neda shimano…hned je skoro kilo dole. Ale neco by to stalo:)
Ram jako takovej neni tak tezkej, jestli to proti normalni silnici nabere i s vidli 200g navic..
26.10.15 06:57
nelíbí
Rafky maji mit 460g, to neni extra moc. Kliky bych nechal, 34/32 vs 36/32 nic moc neresi.
25.10.15 20:11
krasavec…
mít volných 50…tak bych si ho nechal libit taky…
lehkej karbonovej rafek bude odolnejsi nez lehkej hlinikovej rafek :-)… pokud neco resit.. tak fakt jen kola.. zbytek nema cenu… je to funkcni a paradni kolo!
Jo vaha me taky trochu prekvapila. Ma to pomerne tezka kola, takze na nich by se dalo 500g usetrit. Hlavne naboje jsou asi pomerne tezke, rafky asi taky nebudou z nejlehcich, ale zase verim ze jsou bytelnejsi a na gravel silnicku se asi hodi vic, nez nejake lehoucke karbonove rafky treba..
No a ma to hydraulicke kotouckovy, takze to urcite udela taky par stovek gramu. A ram asi je delany hodne na tuhost a pevnost, tak aby si mohli dovolit dat tam ty pruzne vzpery. Nejsem gramar, takze me to zase tak netrapi ta hmotnost.
Jak píše tromboonen, omotávku určitě černou, max s prosvítajícími vzory. 52–36 mi příjde na allroad silničku dost.
Me se to libi.. dokonce vic, nez Giant co je jeste povazovan za silnici .. jen ta vaha uz je za ty prachy trochu ulet.. ale zas pro bikery pericko :) Omotavka jina nez cernarozhodne ne, kdyz tak cerna s necim prosvitajicim pod teckami, tady asi bilou.. a pri pristi vymene to musez ozivit bowdeny, ale sedlo i motku (vice mene) cernou bych rek..
25.10.15 18:13