Před asi měsícem a půl jsem řešil, že mi stará originální páska v ráfku zedního kola řeže duši. Bohužel na výměnu duše a pásky došlo shodou okolností v práci v šeru a v rychlosti, a tak až dnes při řešení klasického defektu jsem si při pohledu na novou pásku, která byla v jednom úseku „vcucnutá“ do ráfku, všiml, že se mi ráfek jaksi rozpadá pod zadkem. Toto je nejhorší místo (začíná u ventilku), ale prasklé to je na třech místech po obvodu. V místě fotky jsou, řekl bych od pohledu, hrany ráfku rozlezlé dál od sebe. Mám 73kg, kolo má najeto asi 28 tisíc, žádné skoky ani jízda po ráfku. Jezdím na něm z 80% nájezdu cesty do práce. Používám kevlarové patky (cobra, python) a duše a foukám max. do 2,5. Myslíte, že se jedná o únavovou prasklinu? Dráty jsem nikdy nedotahoval, ale netváří se, že by to potřebovaly. Kolo jen nepatrně hází. Asi budu jezdit dál, snad to ještě něco snese.
(vloženo 7.11.15)
2pee.tr: Ano, mas pravdu. Nicmene 28 000 uz opravdu bude na hrane zivotnosti vetsiny kol.
A kola za 3–5 tisic, nebo kolik se stala, uz nemaji smysl oplakavat a resit. Vyhodit a vzit dalsi. Resis to, jak kdyby stala 100 tKc a mela najeto jen 200 km.
to mr.nikdo: nejsem si jist, jestli zrovna cena by rozhodovala o výdrži. Spíš bych to viděl tak, že ty dražší budou zase dotažený do extrému v hmotnosti (u levných těžítek nebývá uváděna max. hmotnost jezdce) a rupnou, nebo jinak odejdou ještě dříve.
Mas na tom 28 000 km na kolech, ktera patri spis mezi ty levnejsi.
Neni se cemu divit.
Přemýšlel jsem, jestli na to třeba nemůžou mít vliv volnější kevlarové patky plášťů, což je asi blbost, ale nic jinýho mě nenapadá. Úvádí se také, že dural časem křehne, ale po čtyřech letech asi ne. A nebo to bude kombinací obojího spolu s pevnostně poddimenzovaným výrobkem. Neni mi jasný, jak by musela dopadat silniční kola se čtyřnásobným tlakem vzduchu.
Přesně toto se mi stalo už 3krát. Dvakrát jsem měl kolo ještě v záruce – reklamaci sice po měsíci, ale uznali i když tvrdili, že to kolo přefukuju atd. Jenže já vážím 100kg. Dráty jsem taky nikdy nedotahoval. Vše bylo originál.
Mavicy ani Remerxy jsem takhle rozšklebený neměl. Ještě jsem ti je mohl prodat na doježdění. (:
no, prestal bych tvorit duvody proc na tom dal jezdil a vyhodil bych to.
Jednou v zivote se mi poroucel rafek a to vyvalenim steny ( byly to jeste vecka) a fakt uz nikdy :)
Díky za reakce. Popátrám po nějaké náhradě. Ale tuším, že to zřejmě bude prasknutý už hodně dlouho, jen jsem si toho nevšiml dokud se od toho neroztrhla vložka a následně o ní duše. Jednak ty hrany v prasklině nevypadají bůbec čerstvě a hlavně, pokud jsem s tímto kolem někdy jezdil nějaký větší „rasoviny“, tak rozhodně ne v posledních 2 letech.
Na tomto chces jezdit? 28tkm mi neprijde zas tak malo, proste to ma rafek za sebou. Dela to mnoho jinych znacek, casto i mnohem driv.
Chceš dojezdit rafek, tak bacha abys nedojezdil kompletně.
Jak dojezdit? Do čeho víc to chceš ještě dojíždět? Zřejmě do stavu,kdy ti to rupne pod prdelí.V tom případě je dojeď…
Ještě doznám, že první sezonu (2012) jsem s tím jezdil nějaký ty závody na 3 barech. A prasklé to je jen uvnitř ráfku.
Ja bych na tom uz nejezdil. Jestli maji 28.000km tak uz si svoje odvedly. Koupil bych nove.
Trocha inspirace: http://www.bike-forum.cz/…oprava-rafku