Při jízdě na lesní cestě mi praskl ráfek ve spoji, takže jsem šla okamžitě přes řidítka. Ráfek byl 4 měsíce starý, ježděný převážně na silnici (do práce) a lesní cesty. Žádné velké pády, žádné dropy… Všichni kamarádi bajkeři to komentovali, že to v životě neviděli a že to mám reklamovat. Tak se také stalo, ale reklamace nebyla uznaná, že se podle dodavatele nejedná o výrobní vadu. Zajímalo by mě, jestli má smysl to ještě nějak řešit, nebo mám prostě smůlu…
(vloženo 13.11.15)
Za svou strojařskou minulost můžu říct, že takhle krásně rovně praskne kovový prvek (a vlastně jakákoliv slitina) jen ve sváru. Reklamovat reklamovat reklamovat.
Přidávám detailní fotky… Jinak ten ohlý drát je tam volně, takže není jasné, kam se prohnul… Ale řekla bych, že to bylo při dopadu kola na zem…
OrisO – Olpran bývala dobrá firma na kvalitní kola, byla to snad první firma co u nás začla vyrábět horáky, leč v době kdy úspěch přitahoval tuneláře a ti tu firmu položily na dno, dnes dělají pod cenou šunty a potápí se dál. Osobně se dnes divím, že může někdo kolo Olpran koupit. Tím jsem chtěl jen říct, že Fulcrum není Olpran, Olpran dodává do supermarketů a Fulcrum zásobuje profíky a tohle je nejspíš vada kusu.
:D nevideli nevideli… v dobe ked kaufland predaval olpran bicykle za polovicnu cenu najlacnejsieho na trhu… tak presne takto koncili ich kolesa s 1 stennym rafikom na trekingovych bicykloch (podobnost s 29 ciste nahodna). bol z toho pruser poriadny a ako napravu zacali posielat bicykle s makkymi vypletmi ktore sa same rozplietli a majitelia navstivili servis bicyklov ze vycentrujte mi :D casto sa losovalo kto to urobi a kazdemu stacilo len raz aby mu to takto buchlo priamo vo vidlici aby si dvakrat rozmyslel nakolko ten vyplet pritvrdi (ani tenzometer nebol zarukou). jeden za vsetkych… raf rovny spice komplet uvolnene, postupne dotiahnute do bezpecna nie do maxima obul sa plast nafukal dalo sa koleso do bicykla zakazikovi zaplatl vysiel pred predajnu naklonil ho, prekrocil ram , sadol a BUM :D presne taka koliska ako na obrazku, :D cize ak to nikto necentroval a bolo to tak od fabriky tak chyba rafku ale kto nezazil neuveri . PS:ak by bol spajany zvaranim a nie vlozkovanim tak by sa to nestalo. ale to by bola vyroba kazdeho o 1 euro drahsia :)
Rudyshy: Takovej obchod může existovat? Jestli se takhle staví ke každé reklamaci tak by mě zajímalo kdo tam ještě nakupuje..:D
klacek beru zpět,nedošlo mi ..směr otáčení
jinak jedině výrobce,přeji štastný konec
simko až to budeš znovu fotit, oddělej prosím tu pásku ráfku a vyfoť detailně prasklinu ráfku kolem dokola, a jak jsem radil já i ostatní dříve, tak ty fotky použij a pošly je přímo výrobci http://www.fulcrumwheels.com/en/contacts nevím jestli se už tady dají vložit fotky, ale pošly dotaz a na odpověď už v e-mailu vložíš všechny fota co vyfotíš. Držím palce
Mě přijde, že ten ráfek musel dostat pořádnou ránu z boku a proto prasknul… jinak si nedokážu vysvětlit tu ohlou patku… ale je to jen můj názor – nerozporuju tvrzení, že to tak být nemuselo…
Teď nevím, co myslíš, ale ten drát je promáčklý od kotouče směrem doprava… Řekla bych, že se mohl promáčknout při dopadu toho kola na zem, padalo doleva, možná o nějakej kámen…
Fartsman abych to doplni treba vzdy namitat kdyz ti davaj spatky reklamaci ze nesplnili to co jim udava zakon. Osobne kdyz jsem se dostal do stadia ze nechteli nic slyset pozadal sem sveho pravnika at z prace posle email s hlavickama a vsim ze nesplin nalezitosti a bylo vymalovano. V jednom nemenovnom obchode mi napsali email o tom ze reklamaci TEDA uznavaj a ze jsi neprejou abych u nich jeste nakupoval :D
Simka: mohla bys to kolo vyfotit z druhe strany z boku-ne od kotouce ?
Pokud se to opravdu stalo samo od sebe doporučuju rozhodně řešit dál. Do 6ti měsíců je na prodejci, aby dokázal, že tam ta závada nebyla již při koupi, tak se nenech odbýt prostým zamítnutím reklamace. Smlouvu máš s prodejcem, po dodavateli ti nic není, takže řešit s nimi. Případně pak až s výrobcem jak už bylo napsáno. Ještě můžeš zkusit znalecký posudek, ten pokud bude v tvůj prospěch, tak ti ho prodejce musí uhradit.
Kolikrát stačí prostě začít řvát, nadávat, ohánět se právníkama a dožadovat se nadřízeného a jeho nadřízeného a tak dále dokud někdo nepovolí a reklamaci neuzná. :-)
Mám dilema, na koho se teď obrátit. Prodejce (Kolokrám) jsem zkusila a ten stejně neudělá nic jiného než že to pošle dodavateli, v tomto případě Carosello s.r.o. neboli Maxcursor. Takže buď mohu znovu kontaktovat dodavatele, který už se k tomu vyjádřil a nebo přímo výrobce Fulcrum. Jen pro úplnost, kolo jsem do Kolokrámu posílala fyzicky a ti ho podle adresy na krabici opravdu posílali do Carosella.
Ještě k tomu drátu dole – ten je opravdu ohlý, ale nemyslím si, že by se mi tam dostal klacek, respektive po tom pádu tam určitě nebyl a předtím samozřejmě nevím s jistotou nic… Před jízdou na tom kole nebylo nic patrné, nebo jsem si toho nevšimla, ale určitě vím, že kola jsem dofukovala…
nedovedu si představit, co by člověk na xc kole musel udělat s takovýmahle kolama, aby při 65kg udělaly tohle na předtním kole… Nicméně je to o tom, co jim napíšeš – jak psali – ideálně přímo na jejich obchodní oddělení nebo facebook…
Ano, registrovala jsem se za účelem vložení této fotky, protože jsem zatím neměla jiný důvod a chtěla jsem znát názory ostatních. Moje váha je cca 65kg, bylo to nafoukané na cca 3 atmosféry. Od kamarádů jsem také slyšela, že tohle se nemůže stát „samo“ jenže to tak opravdu bylo. Lesní trochu kamenitá cesta, mírně z kopce, rychlost 20–30 km/h. Dokonce na to mám i svědky, protože to bylo přímo před zraky lidí z bizoní farmy, kteří byli v lese dávat krmení a kteří mě poté odvezli k autu, protože pěšky bych to šla dost dlouho, naštěstí jsem vyvázla jen s modřinami a odřeninami… Kolo bylo kupováno na Kolokrámě, z něj to posílali na zastoupení Fulcrum v ČR – Carosello v Ostravě. Neznám přesně podmínky používání tohoto fóra, takže pokud jsem nějaké porušila, omlouvám se. Není to myšleno jako negativní reklama, prostě se nechci smířit s tím, že kola za 6000 Kč odepíšu po čtyřech měsících. Nereagovala jsem dříve, protože jaksi ve všední dny pracuju.
V prvnim kole normalne poslat fotky a napsat na Fulcrum neco ve stylu mam Vase vyrobky rad, ale tohle se mi stalo a takhle se k tomu postavil dovozce, nerad bych menil nazor (muj a ostatnich bikeru) na vas kvuli spatnemu dovozci, prosim navrhnete reseni… verim, ze i kdyz jsou to Italove, tak se k tomu postavi vstricne a jeste mozna dostanes darek navic .. soudni znalce az pak..
Rozhodně reklamovat.
Případně pohrozit soudním znalcem a dalšímy náklady za právníky.
Jestli to prasklo ve spoji, taky bych to poslal rovnou výrobci a jestli opravdu ve spoji, jdi to reklamovat znovu, ale tentokrát tam pošli kámoše co kolům rozumí a umí argumentovat.
scalar sice píše „netvrdím“, ale já v tom slyším takové to „hradec“ :D
Zase na druhou stranu tu už moc lidí založilo profil za účelem něco jednorázově propagovat, ať pozitivně nebo negativně. Netvrdím, že je to zrovna tento případ, ale co když…
Jen reaguji na ty, co vyčítají, že se registrovala jen kvůli tomuto dotazu. Všimněte si, že někdo má dotaz, třeba věcný, jak něco na kole udělat, jak trénovat, jaké světlo koupit atd. a založí si na to profil, pak už nediskutuje. To neznamená, že ten dotaz je nelegitimní. Ne každý má potřebu tu trvale diskutovat nebo si někdo i založí na to druhý profil, to je věc každého.
Reklamaci uznává prodejce, ale v první instanci. On rozhodně není konečnou instancí, reklamace se pak musí řešit dál. Nejdřív sehnat posudek znalce, pak dát k soudu – posudek znalce pak musí prodejce zaplatit.
Mně se stalo před mnoha lety, že ráfek praskl – ale byla to prasklina na ráfku (tehdy jednostěnném), drželo to u sebe. Bylo to víc let po koupi kola. To jsem pochopitelně nereklamoval. Jinak se mi nestalo, že by mi ráfek praskl. Stalo semi, že z něj přepnutý výplet kus vytrhl – i když šlo o dvojitě kalíškovaný ráfek. Prostě ten co to vyplétal to vypletl hodně natvrdo. Tehdy jsem to neřešil, prasklo mi to na kořenu stromu, přes lesní cestu. Ne nějak velký, ale takové to drcnutí, ráfek nevydržel.
Nezávisle na tom, jak budeš postupav s reklamací dál, tak bych k této fotce uvedl i prodejce, který odmítá tu reklamaci. Pak bych využil i hodnocení internetových obchodů, jestli to bylo koupené přes něj. Jde se tam přihlásit obvykle do diskuze, hodnocení bývá možné nějakou dobu po prodeji, ale nezávisle na tom se jde zaregistrovat a v diskuzi uvést svoji zkušenost. Přidal bych i link na poškozený ráfek. Prostě když bych nedostal ty prachy, tak bych udělal aspoň reklamu tomu prodejci, ať jsou další lidi taky varovaný. Internetových hodnocení se prodejci dosti bojí, často na to reagují i třeba lékaři. Ono to dosti funguje. Váhal jsem, jestli nepřejdu k jedné zubařce, pak jsem se dočetl zkušenost jedné paní a prostě nejdu tam. I když nemám zaručené, jak to tehdy bylo. Ale to riziko tu prostě je vyšší.
scalar: No tak každej jednou začne s bikeforem. Dokud něco nepotřebuješ, tak nemáš potřebu se registrovat. Až něco chceš nahodit, zeptat se, poradit nebo cokoliv, tak se zaregistruješ. Takže tvůj argument je uplně mimo
Také se mi to nezdá, sám tahle kole zrovna jezdím a zdají se mi v pohodě. Už to, že ses zaregistrovala za účelem vložení této fotky, nebudí moc důvěru.
Stejně mi praskl ráfek AC, zlomil se ve spoji a ohl na druhé straně. Zapletl jsem nový ráfek jiné značky a hotovo. Ty ráfek jen tak nezaměníš.
se mi zdá ten drát dole pěkně ohlý?že by klacek co na druhé straně strhl rárek?
Hmm pokud to slo fakt samo, tak bych to asi zabalil a poslal s pruvodnim dopisem do FLCRM. S tim ze ti osmitli reklamaci, ale ze tvrvas na svem a prijde ti zivot ohrozujici pokud jejich vyrobky maji tendenci k takove „sebedestrukci“ pri beznem uzivani. Ono uprimne po ctyrech mesicich bych to necekal ani od rafku na kterem by nekdo skakal a ne jezdil po lese…
kdyz jim popises situaci za kter k tomu doslo tak si myslim ze ti to vymeni. Uz jen z principu. Pokud na tom neni patrne ze do tebe treba nekdo najel nebo podobne tak by byli sami proti sobě ****** si povest kvuli par stovkam za rafek…
mohl být totálně špatně výplet, vada to určitě je ale dokázat to je nemožné…
si nemyslim ze to je nerealne.. kombinace matrosu, spoje a napati vypletu.
Myslel som ze v zakonniku prebehli u prvych 6 mesiacoch upravy ale ocividne sa toho moc nezmenilo. Takze stale by si mala od nich ocakavat viac nez „strohe“ zamietnutie.
vid https://www.dtest.cz/…-prevzeti/22
osobne som v minulosti takhle vyreklamoval vic veci.
To Pedro: Proč by ne v našich lesích je spousta nevybuchle munice ;-)
pokud to fakt řachlo samo, tak bych jim to omlátil o hlavu. Jestli to bylo načatý, smůla…
Vzhledem k tomu, že Fulcrum není úplně značka co sere na kvalitu, po odmítnutí reklamace v ČR bych to nafotil a poslal přímo do Fulcrumu.