Lépe už to upnout do svěráku nešlo, nic se nežvejkalo, nehýbalo. Střed zalitý přes týden ve WD. Přesto se na první zaběr veškeré zoubky naráz utrhly. Co teď? Nějak to rozpíchat vrtákem a vylámat kleštěma?
(vloženo 14.11.15)
Vetsinou pomohlo plynovym horakem nahrat stred. Vytavi se ruzny svincik ze zavitu na hlinikovych miskach a.neposkodis ram. Po schladnuti sel stred vysroubovat. V tomhle pripade asi pomuze jen nariznout do vycnivajiciho zbytku zarezy a sekacem stred udery povolit a vysroubovat.
Osvědčilo se mi zalití závitu brzdovkou s tím, že jsem následně zvenku nahříval mufnu a zevnitř chladil misku stlačeným vzduchem. Teď jen otázka, jak to vyšroubuješ.
Jestli je to hliník, tak to s největší pravděpodobností nepovolíš, ale pokud ti nezáleží na laku, tak ho lehce vytavíš..
14.11.15 22:55
TJK: +1
POZOR, větši zde uvádějících rad může vést k poškození závitu na rámu a rám následně dát do šrotu neb už tam nikdy nic nenašroubujete. Mě se stalo to samé před měsícem na nemém kole a vyřešil to za mě servis a 100Kč a to to zvládl za hodinu i se svačinou neb dle slov prodavače s tím má mechanik praxi. Takže do servisu !!!!! je to bez nervů a hokus pokusů.
Druhou stranu jsi taky serval? Pokud ne, tak povol ji a tuto misku pak vypreparujes.
jinak pro jine pripady, na WDcko kasli, brzdova kapalina je o dost schopnejsi
hmm.. tak když je ta miska taková měkota tak jinak než odvrátním to opravdu nepůjde…
tak si s tím nějak poraď :D
ale ty zmeny teplot nejsou marný… jestli máš nějak k dospozici ty přípravky tak to udělej .. :)
Pokud budeš dělat nový lak tak tu trubku nahřej, třeba hořákem, nebo na plotně. Roztáhne se a miska by měla jít snáze vykopnout. Kdybys měl tekutý dusík tak můžeš zmrazit tu osku nebo misky, chrapneš do toho a to se rozpadne :D
Už jsem se pustil do odvrtávání misky a střídám to se sekáčkem. Ten závit je to totiž totálně měkkej hliník. Už se nedivím tomu, že to stahovák utrhl. Pár tahů pilkou a zářezy byly, ale k ničemu, protože po jedné ráně tupým kusem železa se ten vyčuhující kus závitu odlupuje jak perník. Osu se snažím současně vytlouci kladivem, ale zatím drží, ba se i otáčí v ložiskách :-) Zase nevím, co si k ocelovému rámu můžu dovolit za rázy. Kolo je to bezcenné, ale nemám ve zvyku bezdůvodně ničit cokoliv.
Bacha, už jsme takhle jednou rozlomili svěrák :-) Já bych volil ostrý majzlík, kladivo nad 5 kg a destrukci osy.
jestli nějak dokážeš odvrtat ložiska a pak vyklepnout čtyřhran celej ven, tak pak můžeš vzít flexku udělat ty 2 zářezy naproti sobě do tý trochu vyšroubovaný misky a udělat tam místo na pásovinu nebo čtyřhran jak jsem říkal a tím bys to měl povolit… (k tomu nějak poťukávat aby to trochu povolilo)
Pravda. když to zahřeješ tak se ti dost železo roztáhne a hned potom strašně rychle schladíš a budeš to držet chladný tak se ti železo trošku stáhne a můžeš si tím hodně pomoc uvolnit ty „srostlý závity“
možná to takto myslel Mirabike
to mirabike: zkusím promyslet, aby ty prostředky na povolení nevyšly dráž, než je cena toho kola :-) Na laku už není moc co poškodit. :-) Jinak jsem už rázy mlácením do klíče taky zkoušel. Nad tím zmražením jsem taky uvažoval.
Chápu, ale nemyslím, že bych získal jakýmkoliv způsobem jakoukoliv silovou výhodu proti závitu, než jako jsem měl dosud. Z toho soudím, že to je marný. Už jsem tohle řešil asi před 15ti lety na stejném rámu, ale tehdy se to povolit povedlo – jeden člověk držel ponk se svěrákem a dva zabrali za rám ležícího kola, které bylo celé za stahovák upnoto do svěráku, jestli jsem to popsal pochopitelně. Dnes jsem po marných pokusech s klíčem nastaveným trubkou přistoupil k onomu popsanému způsobu znovu, ale zřejmě již tento střed je proti tomu původnímu z másla… Taky ho asi tehdy ten servisák před montáží ničím neošetřil. Další mínus je, že do tohodle rámu za deště natékalo strašný množství vody, která odtud málo kdy odtekla všechna.
udělal bych 2 zářezy (z jedný strany kolmé a z druhé, odkud je třeba povolovat, šikmé) proti sobě v tom přečnívajícím závitu, střed se závitem ohřál horkovzduškou tak, aby se ale nepoškodil lak na rámu a pak zchladil nějakým zmrazovacím sprayem, k tomu určeným s obsahem mazadel na povolení zarostlých závitů (třeba Rost Flash od CRC) a pak tupým majzlíčkem a kladívkem postupně z obou stran přes ty zářezy povoloval… třeba vše i s ohřátím několikrát opakoval – je to jen otázka času, kdy to povolí ;-)
nejdřím než to vylámeš … tak bych to skusil chytit za ten trochu vytočenej závit kleštěma a nějak to pvolit boucháním do kleští z boku. Možná to je marný ale za zkoušku to stojí.
Ještě kdybys flexkou zaříznul nad tou osou 2 drážky a vložil tam někej čtyřhran do těch drážek a skusil jestli ten závit nepovolí.. Máš tam velkou páku.. když bys moc nevěděl co myslím tak ti to nějak nakreslím :)
Rozpíchat vrtákem to můžeš kdykoliv potom :)