Značka | Haibike Noon RX - rámová sada |
Modelový rok | 2014 |
Velikost | 57cm |
Hmotnost | 7,5 kg - bez pedálů a košíků |
Rám | Haibike UD Carbon Advanced Multiforming Technology Cyclocross |
Vidlice | Haibike carbon tapered |
Tlumič | - |
Hlavové složení | XLC Pro A-Head, 1 1/8" - 1 1/4" |
Kliky | Shimano XT FC-M780 - 180mm |
Středové složení | Shimano XT Hollowtech II SM-BB70 |
Přesmykač | Shimano XT FD-M781 |
Měnič | Shimano XTR RD-M981 - GS |
Řazení | Shimano XTR SL-M980 - 10 speed |
Převodník | Shimano XT FC-M780 42-32-22 z |
Kazeta | Sram XX, XG-1099 11-32 z |
Řetěz | Shimano Dura Ace CN-7901 |
Náboj přední | Fulcrum Racing Zero |
Náboj zadní | Fulcrum Racing Zero |
Brzda přední | TRP CR950 Carbon Cantilever |
Brzda zadní | TRP CR950 Carbon Cantilever |
Brzdové páky | XLC BL-V03 Mini |
Ráfek přední | Fulcrum Racing Zero |
Ráfek zadní | Fulcrum Racing Zero |
Dráty | Fulcrum Racing Zero |
Pedály | Shimano XT PD-M785 |
Řídítka | Ritchey WCS Carbon UD 580mm gripy - Ritchey WCS Locking Grip |
Představec | Ritchey WCS C260 130mm |
Sedlovka | Haibike carbon košíky - XLC BC-A09 alu |
Sedlo | Selle Italia FLITE Kit Carbonio |
Pláště | Challenge Gravel Grinder Plus - 700x38 duše - Schwalbe extra light |
DA: Nesouhlasim s tim co jsi napsal, ale nechci to tu dal rozvadet, protoze to nema vyznam, proto jen napisu at ti to dobre slouzi.
om -Krosové rámy jsou oproti dobrým cyklokrosovým rámům kvalitou a váhou někde jinde- jistě víš kde.
V brzy vč. V mini se v citlivosti dávkování brzdné síly se nedají srovnávat s cantilevry.
Nejezdím po kolena v bahně ani na karbonových ráfcích proto ne kotouče.
kalimero – V souč. době již nejsou sliniční řadící komponenty kompatibilní s MTB.
DA: Nechci prudit, ale mně to není jasné. Můžeš prosím tě rozvést, proč cantilever brzdy a cyklokrosový rám?
Vážení kolegové, mám radost, že můj výtvor vyvolal takovou diskuzi. Nikdy jsem nechodil jen vyšlapanými cestami. Má kola jsem si vždy stavěl sám. Silnice 69, MTB 89. Proč tento diskutabilní kříženec? Dojet tam, kam na MTB s menším vynaložením energie. Místy pomaleji, především z kopce, beru jako nutnost-v mém věku a sbírce karambolů-ne jednoznačné negativum. Proč ne V brzdy či krosový rám je snad jasné. S řidítky je to koplexnější problém. Nejde jen o řidítka, ale také o rychlost a bezpečnost ovládání brzd. a řad. pák ve složitém terenu. Na silnici ev. cc. okruhu je na všechno víc času – teren je jednoznačně čitelnější. Navíc s rychlostí řazení mechanické XTR sestavy se nedá ta silniční srovnat ani ve snu. Je jasné, že na asfaltových cestách s dobrým povrchem chybí ta délka posedu se zalehnutím nad řidítky, ale o tom tohle kolo holt není. Tam kam s tímhle kolem dojedu kola s berany a odp. převody nejezdí. Zdaví AD
Na Martineze si vzpomínám. V té době to vypadalo, že cyklokros bude převálcován horskými koly a zanikne. Možná proto ten zákaz.
Peslezediou: Ja myslim, ze vetsina lidi zde nema problem s rovnima riditkama. Na krosove kolo ok, ale davat rovna riditka na cyklokrosove kolo, ktere ma geometrii pro pouziti beranu, se zda byt ne uplne dobry napad, podobne jako kdyz si clovek da na xc ram 150mm vidlici, funguje to, ale … Ram se zda byt novy, tak se vynoruje otazka, proc se koupil cyklokrosovy ram a nekoupil se krosovy ram, ktery je delsi a prizpusobeny na rovna riditka. Tak to vidim ja, ale majiteli do toho mluvit nechci. Ja na tom jezdit nebudu :-).
Také Friskchnet, rovna řídítka vozilo vice lidi ve světovém poháru, než je zakázala UCI, jak pise Zoidberg. Jen mi přijde divný, jak někomu leží v žaludku rovna řídítka na docela dobrem kole? Proti gustu zadny … peace
12.12.15 16:25
12.12.15 15:47
Adam +1… Single videl bych to takhle: krome mody a rozsirenosti MTB (normalni clovek ani neuvazuje o tom, ze existuji jine druhy kol, kdyz chce kolo) je tu taky fakt, ze berany se pouzivaj na vsech druzich kol, od silnicek, pres krosky, po expedicni… a minimalne jeden borec je pouzival i na downhill (na svetaku)… naproti tomu jsem jeste nevidel profi silnicare nebo cyklokrosare s rovnyma… kdyby to bylo v terenu tak vyhodne jak rikas, tak by v CX nebylo co resit, aero tam nehraje roli a variabilita uchopu behem jedne hodniy taky ne..
Jsem se predtimn ani nepodival na profil majitele, z beranofobie jej vzhledem k jeho historii asi obvinovat nemuzu, takze predpokladam, ze proste chtel neco jineho nez ma na jednici.. proc ne, podle me je to skoda, ale proti gustu..
12.12.15 14:08
Parada, za me pochvala, líbí moc.
Pár lidí (kromě silničářů) berany vozí, ale je to téměř zanedbatelná menšina. Rovná řídítka v segmentu kol se střední šířkou plášťů jednoznačně vedou, stačí se podívat kolem sebe. Proto nechápu, proč by se najednou všude měly dávat berany :-).
Souhlas at si da kazdy co chce, ale hnusny to teda je. A vsadil bych se, ze majitel je biker s lehkou formou beranofobie:) … kdyby ty berany byly tak nevhodny, jak rikas, tak je nikdo nevozi, pritom od CX pres gravely/adventure az po expedicni je vozi a rek bych ze vedi proc..
t-boonen: Nejen z kopce, ale taky mimo asfalt. Ale přece nebudeme někomu radit, co si má dát na kolo za řídítka, ať si tam každý dá co chce. Kdyby mi někdo pořád říkal, co si mám dát na kolo a co nemám, tak ho velmi brzo pošlu někam dovnitř mezi půlky :-)
Single: Takze kvuli jizde z kopce je nutno mit ve vsech ostatnich rezimech nevhodny a nepohodlny posed? Nevim, ja teda tu nevhodnost beran tak nepocituju.. kdyz je problem pri drzeni za paky (stalo se mi to jen v hlubokem snehu a v obr krpalu, kde uz CX s beranama nemelo moc co delat), tak se drzim za horni cast, mam tam i paky, takze jakoby rovna, a ze je to v tomhle uchopu uzky mi zas tak nevadi, rozhodne min, nez muset jezdit furt na rovnejch s jednim uchopem a tim to hasne..
Rám RX je krátký i v porovnání se silničními rámy Haibike, takže by delší představec by byl nutný i při použití beranů, pokud by člověk nevyžadovat superkrátký CX posed.
Přesně tak, rám na berany má asi o 3 cm kratší horní rámovou trubku než rám na rovná řidítka, s rovnými řídítky se to musí dohánět délkou představce, to má vliv na řízení a ovladatelnost. K tomu cantíky, které oproti véčkům brzdí méně, to je dohromady jakási „cesta do pravěku“, aspoň toho bikového. Ale někoho zrovna tohle může bavit.
12.12.15 09:38
12.12.15 09:16
Za me pekny. Berany z principu hnus, cili je to jasna volba.
Berany jsou dobré při tahání špice po rovině, do kopce, při nástupech atd. Jejich výhody mizí okamžitě na horším povrchu a při jízdě z kopce. Jel jsem dvakrát krátce po sobě kultovní „gravel“ trasu do sedla Crocedomini, shodou okolností na stejných gumách, ale jednou na „crossoveru“ s berany a jednou na přezutém 29-er mtb. Výhody beranů zmizely v prvním sjezdu a na prvním prašném úseku, s rovnými řídítky je to úplně jiná písnička. Člověk se nedrží tak vepředu a logicky má kolo mnohem více pod kontrolou jak v serpentinách po asfaltu, tak na prašném povrchu, o pohodlnějším a citlivějším brzdění bikovými pákami ani nemluvím. Takže obecně bych na univerzální kola používající gumy 35–40 mm berany úplně nedoporučil, i když je sám vozím, a raději to nechal na každém, ať si vybere.
No a v cem presne by te pri tom pouziti omezovaly berany? Jako demonstraci proti modni kategorii gravel bych to jeste bral, (jenze to bys musel mit jiny plaste, prevodnik a kazetu), ale to stacilo dat si tam svoje MTB prevody a nazvat to gheto CX, nebo cokoli jineho.. takhle mi to pripada fakt skoda, jasne, kazdy co chce, ale tyhle prasopsi se vetsinou stavej jako delnici ze zbytku a tohle je kvalita… proste skoda, ale pokud Ti to vyhovuje, proc ne, nic ve zlym, casem se k tem beranum mozna dopracujes :)
Hledal jsem na tom nějakou chybu a žádnou jsem nenašel. Nemám rád bledě modrou, ale to je opravdu detail.
Vážení kolegové, cyklistika jako taková je o svobodě a volnosti. To je její krása. A to platí i o volbě toho, na čem ten který cyklista jezdí. Neplatí žádná dogmata. Jediné co „kolo“ MUSÍ MÍT jsou kola. Někteří z Vás to chápou více, jiní méně.
To co jsem postavil není kolo jen na silnci (tam jezdím na silničním kole), není to ale ani kolo pouze na „singletracky“. Je to, jak jsem napsal, crossover-hybrid dávající možnost efektivního přesunu krajinou po pěšinách, lesních a polních cestách i rozbitých asfaltkách. Je pravdou, že „berany“ jsou univerzálnější varianta, ale vzhledem k charakteru použití kola jsem zvolil rovná řidítka a širší páště, narozdíl od nyní nastupujících „gravel bikes“.
Krásny. Toto môžem. Ale mne by bolo 42 zubov na najväčšom prevodníku na cestu málo .
dobrej kekeš no.
Pěkné to máš… zrovna chystám něco podobného do práce ze zbytků. Ale ve předu s méně jak 50 zuby si to po silnici neumím představit… Jo a ty rodla máš podle mě blbě vytočené nahoru. :)
co ta vaha – to je real?
Pokud Ti to vyhovuje, tak proc ne. Osobne mi ale prijdou berany pohodlnejsi (vice variant uchopu nez na MTB). Co prevody, nechybi Ti tezsi ?
Mě se to líbí.. prostě lehký krosový kolo, nevim co je na tom k nepochopení..
Neskutečný… Dát dohromady tolik slušnejch komponentů a vytvořit z toho tak ošklivý a nepochopitelný kolo, to je skoro někam do galerie.
Au au, co Ti to kolo provedlo? Vypada hrozne useknute vepredu.. jak po amputaci.. takovy pekny kolo by to bylo s beranama.. co Te k tomu vede?
Supr mašina! Jediná slabina jsou canti brzdy, klasická véčka by určitě posloužila lépe.
10.12.15 21:58
10.12.15 21:41