Materiál připraven...

Přidat foto

Materiál už mám téměř všechen na hromadě, výkresy jsou také téměř komplet, stavba může začít. Budou to dva (téměř) identické rámy, včetně geometrie – jsme s manželkou rozměrově kompatibilní. Tentokrát nebudu moc provokovat, geometrií ani barvou. Měly by z toho vzniknout cestovní kola, Alfine 11, řemen, nosič, blatníky, kotouče, osvětlení – takže taková klasika.

(vloženo 13.12.15)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
odik
odik

15.12.15 11:25

Tak přeju šťastnou ruku při výrobě. 20 W nevím,nevím spíš si furt říkáš co bys příště udělal jinak :-)

Reagovat
volumed
volumed

15.12.15 09:49

Ahoj.

Drzim palce bude to urcite super stroj ako vsetko do coho sa pustite.

Neviem sa odtrhnut od stavby domu :)

Pekne a poucne citanie.

Ď

Reagovat
Dejv94
Dejv94

14.12.15 21:28

Nějáký takový kombo?

Reagovat
kamaro
kamaro

14.12.15 20:07

Jo a ještě jsem zapomněl na jeden dost důležitý fakt: Jízda na vlastním rámu přidává minimálně 20W na výkonu, zvláště když sklopíš oči pod sebe :-)

Reagovat
kamaro
kamaro

14.12.15 20:06

treatt: Řidítka budou atyp, společně s představcem. Protože si potřebuju ověřit úchopy na atypickém tvaru, tak je budu dělat jako úplně první a ještě si je ověřím na známém rámu. Možná budu muset o něco zkrátit/prodloužit délku rámu. Takže teď víc neprozradím, protože by jste se neměli na co těšit :-)

A k tomu titanu. Zdá se mi, že je tento materiál trochu přeceňovaný. Jeho hlavním přínosem by mělo být tlumení vibrací, ale když vidím z jakých masivních trubek dělá většina výrobců sedlové vzpěry, tak to moc pohodlně teda nevypadá a podle mého názoru tím ten rám dost zabíjí. Já se držím relativně jednoduché a dostupné oceli a snažím se zvolit vhodné průměry trubek a jejich tvarování, abych alespoň teoreticky zlepšil výsledné vlastnosti. Proto je na kamaro 001 tak brutální sloping, aby byl základní trojuhelník co nejmenší a nejtužší, sedlovka co nejdelší a sedlové vzpěry jsou naopak dost subtilní a navíc zprohýbané. Je možné, že jsem se vlastnostem titanu přiblížil, ale nemám jak to posoudit a změřit. Navíc u oceli narozdíl od titanu je jednoduchá úprava v budoucnu, spousta věcí se dá opravit, vyměnit, doplnit (úprava vedení lanek, doplnění úchytu na kotoučovky, doplnění návarků), což se bude u titanového rámu dost špatně zajišťovat.

Reagovat
Vilém
Vilém

14.12.15 18:02

to look_as: Protoze srajtofli umi otevrit kdejakej vul:) Toto jednak bude mit dusi, jednak zadny takovy nepotkas, cloveka potesi vlastni vytvor…

Reagovat
treatt
treatt

14.12.15 17:55

look_as1: asi proto, že to bude ocel vlastní výroby? :-D To jsou úvahy tvl :)))

Reagovat
treatt
treatt

14.12.15 17:54

Trepifajxl: Ale vždyť vůbec nejde o závodní raketu jako to správné. Kamaro přesně ví, jaké kolo potřebuje, na kterém nejvíc najezdí a je přece čistá radost nejvíc času trávit na stroji, který Tě těší a přesně vyhovuje Tvým požadavkům. Já tomu fandím hodně a strašně se těším, jak to dopadne, doufám, že Kamaro bude dávat dostatečnou dokumentaci ze stavby!

2 Kamaro: a jaká dáš řidítka prosím Tě?

Reagovat
0721371491ru

14.12.15 17:45

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
0721371491ru

14.12.15 17:42

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
kamaro
kamaro

14.12.15 13:06

Trepifajxl: Jo, s tím se dá souhlasit. Díky.

Reagovat
Trepifajxl

14.12.15 12:33

kamaro: vím, mě pan stavitel Franta Babický také jeden stavěl. Jinak k tomu odkazu – je to beze sporu paráda, hodně řemesla a kumštu, ale přesto bych ho pro změnu zase domu nechtěl já, ale to je myslím v pořádku, prostě máme každý jiný přístup k cyklistice, konečně kdybychom to všichni viděli stejně, svět by byl poněkud instantní a uniformní, tak hodně zdaru a spokojených kilometrů

Reagovat
kamaro
kamaro

14.12.15 10:50

Trepifajxl: Tehdy se dělaly rámy jenom z oceli a oni to opravdu uměli a dokázali podle charakteru jezdce udělat rám opravdu na míru (nejen tělesné rozměry ale i preferovaný styl jízdy a požadované vlastnosti z hlediska ovladatelnosti). Byli to opravdu machři, protože rám do mufen je do jisté míry svázaný právě těmi mufnami – ty se dělají jenom na určité průměry trubek a pod různými úhly, jinak si je rámař musí dělat sám (což je totálně mimo moje schopnosti).

V dnešní době bych řekl, že to máme lehčí. U pájeného rámu nás neomezují úhly, trubky se dělají v různých průměrech z různých materiálů a různě tvarované, takže je možné podle velikosti jezdce, jeho hmotnosti a síly nakombinovat výběr profilů ze kterých bude rám sestaven.

Nedávno jsem to na B-F již dával, ale možná jsi to nezaznamenal. Tady je jedno kolo, které je „jenom cestovní“. Není to žádný závodní speciál, přesto bych se na tom chtěl projet a chtěl bych to mít doma v garáži raději než třeba Tvoji Madonu (bez urážky). Stelvio na tom nevyletíš tak jako na Madoně, ale mě prostě až tak o ty minuty nejde.

Reagovat
Trepifajxl

14.12.15 10:31

kamaro: právě že já jsem myslel něco takového jako stavěl Babický nebo pak jeho žák Krejčí, akorát bych se tam vyřádil ještě s detaily na mufnách a tak podobně

na dojíždění do práce mi nějak uniká smysl takto unikátní a osobité práce, le to je jen můj názor

a ještě doplním – nemusíš mít celokarbonové závodní kolo s obrovskými nápisy na trubkách, třeba má Madona 7.9 má největší nápis vysoký cca 3 milimetry a dlouhý 5 cm

Reagovat
kamaro
kamaro

14.12.15 10:15

Trepifajxl: Sto lidí, sto názorů. Proč bych si stavěl čupr závodní speciál, když nezávodím. Dokonce nemám ani potřebu jezdit zbytečně rychle. Takový speciál ani nepostavím, ocel bude vždycky těžší než karbonová silnička. Kdybych toužil po závodním speciálu, tak vezmu polovinu rozpočtu vyhrazeného na toto kolo a v krámě si koupím kolo o 3 kila lehčí. Zapadl bych do davu celokarbonových kol s obrovskými nápisy na všech rámových trubkách.

Kolo které plánuji budu využívat na dojíždění do práce na jaře a podzim – proto tam bude osvětlení, blatníky a mininosič na malé postranní brašny (potřebuji nějaké věci občas převést). Občas jedeme s manželkou na víkend k rodičům a to taky jezdíme na kolech. Takže na to kolo potřebuji naložit pár věcí a s těmi věcmi těch 120km ujet. Nedokážu si třeba představit jet na tom čupr závodním speciálu s 10kg batohem na zádech.

Je to tak jak jsi napsal – postavím si něco, co nikdo nemá a v krámě to ani koupit nejde. Čupr závodní speciál si můžu jít koupit za méně peněz a lehčí do krámu.

(Na doplnění: Silničku bez blatníků a pokud možno s nízkou váhou si taky časem postavím, ale není to priorita. Pro moje využití je prostě vhodnější CESTOVNÍ kolo, na stávajícím 15kg kole toho prostě se všech svých kol najezdím nejvíce.)

Reagovat
Trepifajxl

14.12.15 09:15

k čemu tolik úsilí, když na konci bude cestovní kolo?

promiň, nechci tím zpochybnit tvé schopnosti a evidentní vysokou řemeslnou zručnost, jen mi prostě přijde škoda plýtvat jimi na obyčejného cesťáka… já mít tyto dovednosti a vybavení, dílnu, postavím si nějaký čupr závodní speciál s nádhernými detaily, něco co nikdo jiný nemá

(jsem z té doby, kdy byla běžně k mání jen turistická kola a všichni mladí sportovní nadšenci jsme toužili po závoďácích, tak možná proto se na to dívám takto)

Reagovat
kamaro
kamaro

14.12.15 08:59

Vilém: Tak to je náhrada za ty Versy. Díky za odkaz. Vzhledem k ceně těch pák bych už ale šel do Di2 (při požadavku Alfine a berany).

Reagovat
Vilém
Vilém

14.12.15 08:19

Microshift dela i pro 11sp alfine http://www.sjscycles.co.uk/…s-prod39799/

Reagovat
kamaro
kamaro

14.12.15 08:08

Jediné převodovky, která měly možnost fungovat s dualama byly právě Alfine 11s a 8s, pro které se daly koupit páky Versa Shift. Ty už se mi nepodařilo sehnat. Favorit tam dává jakési páky, ale tuším jenom na 8s – na 11s mají elektroniku.

V současné době je asi jediná možná kombinace na berany Alfine Di2. Páky se nemusí používat pouze s mechanickou brzdou ze sady Alfine, ale dají se zkombinovat i s hydraulickýma pákama ze silniční Di2 sady. V elektronice se poté většinou nastavuje řízení tak, že obě tlačítka na levé páce dávají těžší převod a obě na levé lehčí převod – dobré pro ovládání v rukavicích.

Pro Rohlhoff neexistují žádné dualy. Pouze někdo vyrábí otočné řazení, které se dá navlíknout na berany a umístí se na rovnou část řidítek k představci. Potom se ještě vyrábí takové páky (skoro pádla), které se dávají opět pod horní úchop na beranech.

Reagovat
depresy

14.12.15 07:34

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
buba CZ
buba CZ

13.12.15 22:23

Už teď vím,že se mi nebude líbit ta zdvojená horní rámovka,ale jinak se samozřejmě budu těšit na výsledek a držím palce ať se dílo daří a fandím.

Reagovat
kamaro
kamaro

13.12.15 21:53

P@x: ty megahustokrutop­řísné řidítka tam měly být (Salsa Woodchiper), ale protože jsem nakonec nesehnal páky Versa shift na Alfine, tak jsem to upravil na atypická řidítka, kde použiji klasické řazení. Ty řidítka mám teď nevyužité v krabici, takže si na ně časem udělám jiné kolo :-)

Reagovat
highlander
highlander

13.12.15 21:17

Nádhera…

Reagovat
depresy

13.12.15 20:27

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
kamaro
kamaro

13.12.15 20:02

Columbus ZONA, hlava na 34mm hlavko, vzpěry tvar CX, horní rámovka bude zdvojená a bude přecházet v sedlové vzpěry (bezešvé Cr-Mo), integrovaný mininosič bude z nerezi, zadní patky budou moje vlastní nerezové Rocker Dropouts, přední patky na 15mm osu. Budu dělat komplet sadu včetně integrované sedlovky, vidlice a kompletu představec/řidítka.

Reagovat
Vilém
Vilém

13.12.15 18:59

Co to je za sadu trubek?

Reagovat
TJK
TJK

13.12.15 18:24

nooo na to se tesim!

Reagovat

Další galerie z kategorie

Florenc 4
FreeBoy 17
Lister 17
gersa 9
easyrider 2
Kubánec 42