Oki, pak jsem se na to profíka z cykloshopu/servisu a řekl mi, že je to prostě frajeřina :-) Mimochodem, mám Campu Vento na Eilieru a všechny dráty jsou stejné…
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že méně drátů vzadu (jen 20) než vepředu (24) je krávovina, nechápu, proč to tak Mavic dává. V náročnějších podmínkách se pode mnou zadní kolo kroutilo jako břišní tanečnice, takže C-maxy putovaly poměrně brzy na cyklobazar (ještě stačily prdnout dvě přímé špice na straně ořechu)..
U MAVICu je jeden barevný drát již tradicí, s ventilkem to nemá nic společného, je to prostě poznávací značka mavicu. U silničních kol Campagnolo Vento jsem měl zase dráty zeslabované a jen jeden naopak zesílený, ale tady to bylo z technického důvodu.
jaja01: ten jinak odlišený drát je přímo u ventilku, abys ho nemusel hledat ;-)
No protože se to někomu může líbit :-)
Na Bianchi sem měl dokonce tři :-) A to na obou kolech …
proc se u techto „lepsich“ zapletenych kol dava jeden drat jinak barevny? diky