CrMo rám od Štěrby po 9 letech celoroční provoz
Berany pod objímkou hrazdy
zimní dojezd
staré STX RC
sedlovka Uno - žádný zázrak
výšivka zatím drží - nevěřil jsem
hrazda Kuboj - asi se už taky nevyrábí
běžný provoz s brašnami Ortlieb
Po předchozích zkušenostech stavěno na míru.
Denní celoroční dojíždění do práce za každého počasí.
Po 9 letech 2013 prorezla spodní trubka vzadu – nová + lak – najeto 135tisíc km.
Roční nájezd 15 tisíc, dnes 163t, plánovaná životnost 200t.
Životnost: ráfky 2roky-15t, špalky 12t, kónusy15t –1rok, Ultegra už se nedělá,takže Novatec, vidle 1,5roku-20t, berany uhnily pod objímkama hrazdy, hrazda Kuboj, zesílené vzpěry – původně M5, nyní M8 – už nepraskají+nové opěrky alu místo plastových, hrazda kvůli zdravotním problémům, dual control nové 2013 – po třídenní písečné bouři v Tunisku se vevnitř rozsypaly,stroj se podíval několikrát i do ciziny Evropa, Izrael,apod
(vloženo 29.12.15)
Značka | Štěrba |
Model | zakázková stavba |
Modelový rok | 2004 |
Velikost | 22,5" |
Hmotnost | 15 |
Rám | Columbus, CrMo, 1920g |
Vidlice | RST Neon, dříve RST co bylo |
Hlavové složení | Chris King závit, dříve StrongLite váleček |
Kliky | Shimano 600 |
Středové složení | Kinex,čtyřhran, plast misky |
Přesmykač | Ultegra |
Měnič | Ultegra |
Řazení | Ultegra |
Převodník | Rotor 39-53 ovál |
Kazeta | 9s 11-25, občas 11-28 |
Řetěz | Sh HG-93 |
Náboj přední | Ultegra, Novatec střídám |
Náboj zadní | Ultegra, Novatec střídám |
Brzda přední | STX RC |
Brzda zadní | STX RC |
Brzdové páky | dual control Ultegra |
Ráfek přední | Mavic Open Pro 36d |
Ráfek zadní | Mavic Open Pro 36d |
Dráty | Sapim |
Pedály | Exustar |
Řídítka | alu |
Představec | alu |
Sedlovka | UNO odpružená |
Sedlo | San Marco |
Pláště | Schwalbe Marathon Plus, 28-622 |
Pokud se mi tohle podaří najezdit za zbytek života, odejdu spokojen.:)
Přesně jak píše Vilém. Rozsah klasických převodů 53/12 až 39/28 je nějakých 317%. Rozsah Alfine 11 je 409% a u Rohlhoffu je to 526%, takže rozsah u těchto náb je daleko vyšší než u klasických silničních převodů. Skoky mezi jednotlivými stupni jsou u obou převodovek do 15% (Alfine má mezi dvěma nejlehčími převody jeden jedinný vyprošťovací skok 29%). Problémem jsou jedině páky na silniční kolo, na Alfine se dají koupit mechaniky od jiných výrobců, ale vzhledem k jejich ceně je už pomalu lepší použít Alfine Di2, ke kterému jsou silniční páky přímo od Shimana. U Rohlhoffu je tato situace ještě horší – něco jako dualy prostě neexistuje.
Pokud nevěříš řemenu, tak se to pochopitelně dá provozovat i s řetězem.
Titan je fajn, dokud se s ním něco nestane – pak je problém to někde nechat opravit. A praská všechno, bohužel…
Rozsah prevodu Rohloffu je mnohem vetsi nez tebou pouzivana kombinace. Jestli a s jakejma nakladama by zvladl tvoje najezdene km, to tezko rict.
p@X: nemyslím. V zimě to asi nebude fungovat, když i řetěz má problém najít si cestu. A převodovka mi nebude asi stačit v horách, třeba Mísečky, Itálie apod – moc prudké, to jinak neušlápnu. Mám 39–28 a jsem rád že jedu.
Titan bude následovat, Lynskey dělá krosky akorát pro mně.
29.12.15 18:55
To je krásnej držáček! Ale znamenalo by to vymejšlet ukotvení další vzpěry na půl roku. V létě mám jen pomocnou blikačku, dojíždím za světla. A mlha není tak často. Řekl bych moc práce s malým využitím. Krom toho se mi občas urve blatník a po 3 letech se často mění. Ani svítilna nevydrží, už mám 3 model, teď Ultrafire odkaz zde, jsem zcela spokojen, je to vymakaný, funkce přesně jak jsem si to představoval. Taky jsem za mlada vozil 10W halogenku a 2kg olověný aku – v rámci tréninku dobrý!
Ale jo,asi by to šlo, ale sem línej.
Na to kolik to má najeto, to vypadá dobře.
kamaro: rám JE dělaný na odpruženou vidli – to bylo dané při objednávce. Taky bych řekl, že to je vidět – zkusil jsem ji na starý rám a bylo vše šikmo a divně.Stavba je prodloužená, krk zkrácený. Je to dělané na rozbité silnice, také proto odpružená sedlovka. Pokukuju po paralelogramu, ale nemám zkušenosti. Světlo vadí v mlze, udělá mi to mlíko před nosem, ale není kam jinam to připevnit. Nad kolem jsou brzdy a musel bych zase dělat nějakou vifikundaci – už stačilo, že jsem musel dělat držák bovdenu a pak začali dělat jiný typ vidle, kam to nepasovalo.Takže jsem ji provrtal skrz, protáhl závit a vybrousil plošku. No a taky to de. Origo držák se nesežene. Ono ani spousta dalších věcí se na tohle už nedá sehnat, ale mám zásoby. Třeba špalky, ráfky, brzdy… Když mi měnil představec, šel si to servisman vyfotit, že už to hodně dlouho neviděl.
Tak tady je jasně vidět, že je kolo opravdu využíváno jako dopravní prostředek a ne jen jako stroj na výlety. Tu vidlici ale nepřekousnu – geometrie toho rámu s odpruženou vidlicí určitě nepočítá. Taky to světlo se mi zdá hodně vysoko, v dešti nebo v mlze ho máš skoro v ose pohledu očí a to musí být špatně vidět – dal bych ho nad přední kolo.
Jinak Ty jsi přesně ten případ, komu bych rád udělal rám…