povedeny kousek!!!
No ale jak to tak vidím, tak si na svém rámu udělám tu spojku mezi řetězovýma vzpěrama z nerezové trubky, přeci jen tam taky budu mít díru na blatník…
V tý vzpěře je šroub od blatníku – tam bych viděl příčinu. Jednak bordel, sůl a elektrochemický článek. Vevnitř je to teď trochu stříknutý olejem, ale že bych tomu dával nějakou extra životnost, to ne. CrMo je asi na pevnost, ne na korozi. Mně se rozpadá prakticky vše, berany pod objímkama hrazdy – zugrunt. Teď už jde zase do háje i střed Kinex, zapouzdřený, druhý. Asi mám špatné vlivy a vlny…
Renda: jezdím taky prakticky denně, jen asi ne tolik po silnici (méně soli) a celkově asi tolik km taky nedám (odhadem ±10tis., nemám počítadlo). Na druhou stranu rám je z roku 92 a taky jsem ho nikdy nešetřil. Fakt jsem něco podobného ještě neviděl a to mám doma samé retro, včetně 1 štěrby:-). Ale jestli ho každou zimu týráš denně v soli, tak asi shnije i kvalitní ocel, možná se v té vzpěře držela nějaká slaná usazenina. Žil jsem v tom že CrMo nehnije, proto mě to překvapilo.
Fugas: nevím kolik a kde jezdíš? Já denně od Říčan do Prahy. A že se solí fest. Ne zcela po hlavní, ale solí se i některé vedlejší, kvůli busům. Děnně myslím téměř úplně – vynechám třeba 1× za měsíc, nebo za 2. A samo dovolená je taky mimo. Takže ročně 15tisíc v jakémkoliv počasí. Jak to lakovali, nevím. Vloni dostal nový lak, tak uvidím, snad to ty 4 roky ještě vydrží. Pak bude nový – pochopitelně titan – v mém případě oblíbený. Ten fakt neshnije…
Tady dnešní podrobnější foto – ale moc to vyšůrované není. Bláto je všude, holt naše silnice jsou po našem zasviněné. Nevím, jestli se pozná konstrukce. Asi jedině napsat výrobci.
každopádně takhle spouchlej rám jsem ještě neviděl, to snad ani neni možný aby CrMo ocel takhle hnila? Jezdím na kole z počátku 90 let a krom škrábanců na laku je furt OK ( používáno hlavně jako zimák, takže jezdí i v soli).
Z těch fotek můžu vyloučit akorát mufny. Ale jestli je to TIG nebo pájené, to je těžko poznat na takových fotkách. Detailněji je focená oblast u středu a tam bych řekl, že je to možná i pájené. I podle zpevnění sedlové trubky v místě napojení na horní rámovou trubku a zadní vzpěry mi to spíše hraje na pájení. Ovšem jestli to v roce 2004 stálo 10k tak není vyloučené, že to dnes bude stát 20–25k.
Bohuzel, pajeni na tupo je oproti svarovani nasobne casove narocnejsi…
Renda69: Ten Šterba byl pájený, do mufen nebo TIG? Je v tom velký rozdíl z hlediska časové náročnosti.
Mně dělal Štěrba 2004 železňáka Columbus na zakázku, za nějakých 10k,– včetně laku. Současné ceny ale neznám. Zdá se mi těch 80–100 hodin docela hodně, ale asi když to člověk nedělá, musí se holt učit – to nemyslím nijak zle.
uz se nekdo ptal – jak dopadlo to kolo po opreni na ty rozpaleny kozy?
Luxus, fakt bomba! Ta barva je taky boží. Možná ti vidlu by to chtělo nějakou subtilnější, ale to je asi problém…
easyrider : myslím, že odkazovat se na to, že ti „tohle v ČR nikdo nezaplatí“ je trochu sobecký a mimo.. spíš bych to specifikoval takhle: „vybral jsem si velice úzkou cílovou skupinu= nadšence, kteří zároveň neřeší peníze“
Kamaro, Easy: serte na to kuci, co byste delali s fabkou nebo bawem? To vam takovou radost neudela.. A co bychom delali my tady – cumeli na socialy a werky… A s tema prachama, myslim, ze i v CR by se naslo dost lidi, co to zaplatej, ale to by clovek musel tlacit urcitejm cilovkam.. no ale az to vsechno zaridite a vychytate, staci zajet na nejakou vystavu custom biku a lidi vam budou trhat ruce.. teda jestli je komercni produkce cilem..
Jardo, děkuji za upřesnění. No ale daleko od pravdy jsem nebyl – z vlastní zkušenosti. Taky jsem si mohl najít levnější koníček. Když spočítám věci, které jsem nakupoval do dílny za poslední rok, tak za toho mohlo být pěkné kolo. A to mě příští rok čeká stavba dílny (zatím odhad cca 150+). No na báwo to ještě teda není, ale za chvilku v tom tu fábku budu mít :-)
Je to nádherné, obdivoval jsem průběh stavby na tvém FB, ale pořád musím říct, že verze před lakem byla top :-)
Romane material je na tomhle ramu cca 7500, prace 80–100 hodin (200 Kc/hod ?), 3–4000 lak…, kde jsou stroje, nastroje, kde je pronajem dilny? Pak sem prijde nejakej Verk za tri padesat a lidi si hned mysli, ze kdyz si nekdo rekne za ocelovy ram 16+, tak si hrabe na novy báwo…
Kde ze je to tlacitko Nahlasit porno? ;-)
Breakpain: Jak už psal Jarda, tady v ČR to asi nikdo nezaplatí. Může to být řekněme 80 hodin práce a k tomu cca 5 – 6000 Kč materiál (Columbus ZONA). Tak a teď záleží, jak moc by sis cenil své práce v hodinové sazbě (a přidej k tomu něco na potřebné vybavení dílny) :-)
furt nevim ty macatý vidle na tu ocel, málo kdy to sedne. Nicméně parádní.
Jo, tenhle je nejpovedenejsi. Ale ty prace za tim. To muzes delt jen pro kamarady, protoze tohle ti v Cr nikdo nezaplati.
Jardo, ani majiteli tak nezávidím kolo – spíš závidím tobě, že se ti to tak povedlo (a z vlastní zkušenosti vím, o čem mluvím).
dal bych matný carbon ráfky s decentnějšími polepy at rám lépe vynikne.
i takhle ale krásný
Romane ja mu to taky zavidim. Musim si taky takovy udelat. :) Jinak to vidle no… proste na neco mas, neco chces a neco je na trhu…
26.1.16 07:37
jak dlouho to vydrželo opřený gumama o ta rozpálená kamna???
Vidlice se k tomu moc nehodí, štíhlá rovná ocelovka by pasovala líp. A Zippy… to je velký a drahý omyl :-).
Je to pěkný. Možná jen ten představec nahoru noo…ale to je prkotina.
vidle je parádní, trochu mi připomíná http://www.mtb-check.com/…-ora-ltd.jpg
Nějak mi to kolo nelahodí oku… Nelíbí se mi kombinace vysokých ráfků a „divná“ vidle…
No nová kroska už asi na kotoučích bude. Ikdyž mi to bude rvát srdéčko… :)
Akorát ty galdy a karbon zipáky bych u těch Jotulů moc dlouho nenechával, teda ani chvilku :) Jinak paráda..
přece mi nezradíš i ty. pak už se tu nebudu moct těšit na jedinou hezkou cx…
Není mé, je Pana Fotografa. A ty kotouče… nevím no. Když mi tam teď ráfky odírá sůl, štěrk, bláto, led a sníh, chvílema to brzdí hrozně, chvílema vůbec… do toho ten líbivý soundtrack…
s tema kroskama se roztrhl pytel :D ale na svihu jsem jeste zadnou krom te sve nepotkal :D
joo tohle je jina parada nez ten muj lowcost ;) krasne postavene a designove opravdu luxusni! velka parada…
25.1.16 19:55