Kolo, sloužící hlavně jako ,,zimák". Dostal jsem ho v 10ti k Vánocům. Už tehdá nešlo o žádný zázrak – prostě kolo z obchoďáku (i když, oproti dnešní nabídce luxus a kvalita). Bylo mi i větší, ale postupně jsem si zvykl. Brzy se ukázaly slabiny a nízká životnost mnoha dílů. Takže se všemožně opravovalo, vyměňovalo a vylepšovalo. Jednu dobu jsem na ,,štangli" hodně vozil i mladší ségru na sedačce vyrobené ze starých vycpaných punčocháčů (výjimečně i obě ségry :-) ). Blbostí i jízd v bahně nebo po posolené silnici zažilo kolo mnoho. Rozdrcená ložiska, rozlámané pružiny ve vidlici, roztržený ,,tlumič", zlomené zadní osy, probrzděné ráfky …nic neřešitelného :-) . Postupně tak došlo na výměnu nebo podstatnou úpravu prakticky všech komponent. Paralelně probíhaly i různé praktické i méně praktické úpravy. Blatníky, osvětlení, přístrojová deska, rádio, audiozesilovač… to vše prošlo mnoha vývojovými stádii a podobami. S roky vývoj i údržba upadala a celkové opotřebení rostlo. Léta páně
2015 – havarijní stav. Probrzděna druhá sada ráfků, zničený pohon, celková ošuntělost. Jediné rozumné řešení – kolo konečně vyhodit. Jenže, na čem bych jezdil do práce a když je nečas? Na čem bych trénoval? A co zážitky a hodiny strávené opravami a tuningem? Co bych si počal s kolem bez blatníků, pohodlného ovládaní světel? … To je jen část důvodů, které mě nakonec přiměly dát mu za nějakých 2500 korun zase dalších pár let života…
(vloženo 6.2.16)
Značka | Olpran EVO |
Model | Maxis XX project |
Modelový rok | 2015 |
Velikost | Tak akorát - asi 17" |
Hmotnost | V plné polní 20 +- 0,5kg |
Rám | Na několika místech opravovaný a vyztužovaný - ocelový, Olpran Maxis r.v 2000 |
Vidlice | Upravena instalací negativních pružin, hlavními pružinami ze Simsona a manžetami z Pionýra. Předělaná na olejové mazání a zdvih zvýšen o 15mm na cca 80mm |
Tlumič | Celkově upravený, instalována negativní a pomocná pružina |
Hlavové složení | Z nějaké vyhozené Esky (2. v řadě) |
Kliky | Odrbané - Truvativ Fived 175mm - (2. v řadě) |
Středové složení | Slovenské - Kinex (2.) |
Přesmykač | Taiwanské - Shimano SIS FD-C050 (asi 3.) |
Měnič | Levná vaklavá klasika - Shimano Acera - (již asi 4. hazka) |
Řazení | Mnohem spolehlivější než předchozí Gripshift a Revoshit - Shimano ST-EF29 (již 3. řazení) |
Převodník | Trochu poladěny pilníkem - Truvativ, ocelový 22-32-44z (2.) |
Kazeta | Nějaké obyč . 7mi-kvalt - Shimano 11-28z (několikátá) |
Řetěz | Optimálně vytahaný - asi Shimano (X-tý) |
Náboj přední | Low-end - Quando (2.) |
Náboj zadní | Total low-end - Chin Haur (asi 3.) |
Brzda přední | V-éčko - no-name (původní), špalky Alhonga |
Brzda zadní | V-éčko - no name (původní), špalky co dům dal |
Brzdové páky | Doplněny spínači brzdového světla - Shimano ST-EF29světla |
Ráfek přední | Za pár babek - Nitro 26" (již 3.) |
Ráfek zadní | Lehce házivý - Mistral Stratos 26" (již 3.) |
Dráty | Ty nejlevnější, co byly na krámě - obyč. ocel (2.) |
Pedály | Vylepšené pilkou a 8mi piny - Author APD-427 (3.) |
Řídítka | Rozšířená cca o 40mm - ocelové (původní) |
Představec | Čmajznutý ségře z kola - no-name, hliníkový (2.) |
Sedlovka | Seříznutá - Zoom 25,4mm (2.) |
Sedlo | Velmi pohodlné - Force Comfort Geltech (2.) |
Pláště | Dle ročního období - v létě slik, v zimě nějaký polodrapáček (sjeto odhadem 6 párů) |
No, ale zase to nebude tolik lákat zloděje narozdíl od S-Works
Kdybys takovýhle úsilí a dovednosti věnoval něčemu smysluplnýmu, tak dneska jezdíš na S-Worksu… Ale když tě to baví, tak proč ne :).
6.2.16 06:43
Kolo nahovno, ale video pěkný.