Hardrock CX :-)
Měl jsem doma starší MTB, které bylo koupeno když mi bylo 13 a rám mi tedy při délce horní trubky 555 mm byl v původní konfiguraci beznadějně krátký a od koupě nového kola prakticky neježděný. Zároveň jsem měl doma silniční řídítka, která shodou náhod (resp. tolerancí) přesně sedla do původního představce. A protože jsem to dělal jen na vyzkoušení, dal jsem tam nejlevnější brzdové páky co jsem sehnal (za ně tímto děkuji Čulimu) a jako řazení posloužily klasické MTB páčky, které se mi po mírném roztáhnutí objímek povedlo připevnit na konce řídítek. K tomu ještě sedlo a pedály z druhého kola, zbytek je tak jak byl předtím.
Ukázalo se, že to co se týče posedu je překvapivě dobré, lepší už by byla snad jen kompaktní řídítka. Silniční brzdové páky s MTB třmeny po chvilce ladění také fungují, brzdy jsou sice velice citlivé, ale to mi nevadí. Omotávka zatím není, protože pořád ladím pozici pák na řídítkách.
V konečné verzi budou nová kola (možná se vejdou i 27,5"), kazeta, řetěz a pořádné řadicí páčky na 3×10. Nejspíš dám i pevnou vidlici, čímž bych se mohl dostat tak na 11 kg (momentálně má 13).
(vloženo 19.2.16)
Má to být pseudo-CX na delší výlety, berany chci jednak kvůli více možným úchopům (s jedním úchopem na Maxbiku po pár hodinách přece jenom bolí ruce) a jednak kvůli prodlužení posedu (na rovná bych potřeboval představec 120+ a to fakt nesnesu). Kdybych chtěl rovná řídítka, tak bych neřešil tohle…
jako takle: dal jsem tomu tady v diskusi jeste sanci, ale malo platne, ja to furt nechapu. proc to musi mit za kazdou berany? pokud to ma slouzit jako sichtak ze zbytku, tak nejake rovne riditka urcite najdes, a pokud ne, tak proste si nejake zakladni za cca czk200 muzes koupit ne? tim padem by asi naprosto odpadly problem s tim razenim, packama, predstavcem a co ja vim co vsecko se tu u toho vlastne resi. nebo ne?
No právě. Mohl bych koupil dvě levé páčky, jenže pak bych zase indexaci neměl vůbec. Nevím, co Shimano vedlo k vypuštění této funkce, když ta byla pro hodně lidí důvod si koupit právě tyto páčky.
tak pokud bys sehnal třeba tu mou oblíbenou duru, tak by přece problém nebyl, ne? smyk by se vyřešil, protože nemá indexaci, a zadek ti na 10 převodů půjde s tím lx šaltrem, co tam máš. jen to sedmikolečko by se nevyřešilo…
No 10s právě chci, ale jestli neseženu řazení, tak bude 9.
Právě když by se mi s naloženým kolem povedlo třeba trochu ohnout patku a rozhodit indexaci, je jednodušší ji vypnout než se s*át s výměnou patky. Navíc bych to mohl namontovat a používat už teď s tím sedmikolečkem – což bych rád, protože tak, jak to je teď, nedám na řídítka omotávku.
jo takhle. a chceš 10sp, nebo ne? už se raději ptám, holt dlouhý vedení… :-)
Smyk indexaci nemá, stejně jako snad všechny ostatní páčky tohoto typu. Já ale potřebuji možnost vypnout indexaci na hazce, což mají snad všechny páčky pro 9 a méně převodů, ale pro 10 už jsem to u Shimana nenašel. A koupi 9s kazety si nechávám až jako poslední možnost.
ano, je to to samé, ale není problém to sehnat :-) fakt ale nemá bar endová dura smyk bez indexace? přijde mi divný, že by klasický páčky ji neměly a bar end ano
To je ale co se týče kompatibility prakticky totéž jako ten Microshift. Napodobovat Retroshift se mi nechce, chci to mít co nejjednodušší. A „bar end“ verze těch 7900 taky nemá možnost vypnout indexování.
jinak dura ace jsou i bar endy, ale jak jsem psal, přijde mi lepší mít řazení na pákách
psal jsem o duře sl7900. označení jsem ti napsal schválně, aby sis ji našel. ještě jsem zmínil retroshift, kde se dura sl7900 také používá (byť nejen)…
Však jsem nikde nepsal, že by problém byl s nimi. Ze tvého přípěvku jsem pochopil, že „bych měl po problému“ s dualy a 3×, protože o jiném problému s kompatibilitou řazení jsem nepsal. To je právě jeden z důvodů, proč to chci řešit takhle.
nějak ti nerozumím. mluvils o microshiftu a že je problém ho sehnat. a ten microshift jsou bar endy, jestli dobře vidím, nikoli dualy (sti)
Nimrod: Ano, ale řeč byla o STI, ty by na trojtác nešly. Fotka je z testovací jízdy, to řazení opravdu není tak nepohodlné, jak vypadá. Dej si do Googlu „touring bike shifters“, většina výsledků bude právě toto, sem tam STI.
kycerjaska: Jen pozor na délku horní trubky, je nutné najít rám který je opravdu hodně krátký (tenhle je o 6 cm kratší než moje druhé kolo), jinak budeš muset použít hodně krátký představec. Nebo řídítka jako Salsa Woodchipper (http://salsacycles.com/…0Routing.jpg).
nevím, jak to má microshift, ale dura ace sl7900 má indexovaný jen šaltr, smyk ne. takže bys měl po problému. z hlediska ergonomie mi přijde výhodnější retroshift než bar endy. a pokud máš přístup k dílně, není problém si retroshift udělat doma. jako nevýhodu vidím hlavně v tom, že je řazení dost na ráně a na mých durách je to už celkem vidět, ale na funkci to nemá vliv. nicméně do ergonomie dualů to má furt pochopitelně daleko…
Dávno mam v úmyslu udělat něco podobného z nějakého MTB, za vzorec bych bral toto, alespoň na mne působí příjemné a harmonický…
Ty máš ale dvojpřevodník, ne? To by šlo, to vím, ale tohle má trojpřevodník a přechod na 2× zatím neplánuji.
Jezdím/jezdil jsem na kolech s 5 typy řazení (RevoShift, SIS páčky index a neindex, RapidFire, páčky na rámu neindex) a zatím jsem s ničím neměl problém. Neindexované řazení sice chce trochu cviku, ale po pár desítkách km už je to v pohodě.
Radit bez indexovani? Mel jsem to naposled na Favoritu a ze bych se k tomu chtel vracet, to teda ne.
Navíc jestli se mi podaří sehnat páčky s vypínatelným indexováním (Microshift BS-T10), tak nebude problém použít prakticky jakoukoliv kazetu. Problém je ale v tom, že T10 snad nikdo neprodává, všichni mají jenom A10, které mají indexování trvale. Napsal jsem Microshiftu, jestli by nešlo koupit jednu sadu přímo od nich, tak uvidím.
Dát silniční dualy a bude to dobrý.
Na fotce to vypadá o dost líp než si vubec dokážu představit. Takovou krávovinu budu muset taky zkusit.
Cílem bylo využít nepoužívané, ale (za slušnou cenu) neprodejné kolo a zároveň něco na vyjížďky převážně po silnicích a cyklostezkách. A v létě mám v plánu 500+ km po euroVelo 6 a chci na to mít něco trochu vhodnějšího než 120mm HT, na který je navíc problém uchytit nosič.
Dalším důvodem pro stavbu bylo, že nechci čistokrevnou silničku, protože nechci být omezen jen na dobré silnice, resp. vůbec se mi nechtělo kupovat další kolo, když už mám 5. Navíc jsem kvůli občasné jízdě v mokru/sněhu chtěl kotoučové brzdy a mám rád širší pláště. A celá přestavba by mě i tak měla vyjít levněji, než další (slušné) kolo.
ty covece, tedka zcela vyjimecne neprudim, ale co tady teda bylo cilem? respektive co je dalsim cilem do budoucna, ze to chces jeste vylepsovat?
Dobrej pokus, kočkopes.
Sám jsem v pubertě dal na sobi20 vidlici z favorita i kolo a řidítka z druhého sobi20 které mělo vysoká řidítka a byl to čopr co mi všichni kámoši záviděli. 20" zadní kolo s tlustým pláštěm a vpředu 700×23. Z kopce a po rovině super do kopce pěšky, ale sranda to byla.
Tak pokud to máš na srandu tak to chápu.