Biky z devadesátek a převším KANGAROO jsou moji srdeční záležitostí. Hodně dlouho jsem měl na zdi u postele bike Franty Mrázka.
Chtěl jsem každopádně postavit „retro“ kousek, který by co nejvíce odpovídal biku té doby. Asi kdybych na něj nahodil současné věci bylo by lehčí, lépe by brzdilo, pružilo atd, ale pro mě by to byl kočkopes. Nejsem už dravec a tenhle bike si chci opravdu užívat…
K tomuto rámu mám i žlutou elastomerovou vidlici DH 140. Potřebuju ji ale dát na servis a chtěl jse vyzkoušet Tatanku. Tu jsem sehnal v krásném stavu a dokonce s originál nábojem. Zatím jsem na ni nejel, tak jsem zvědav…
Pak byla pouze otázka jak vyřešit brzdy. Sehnal jsem původní přední/zadní Formuly, ale bohužel nešly dát dozadu, jen dopředu. V zadu shodou okolností perfektně sedly Gustavy, které byly další alternativou kterou KANGAROO v té době nabízelo. Tak jsem je tam nechal. První Red Soil na kotoučích se dělal na brzdách SACHS POWER DISC, pak přišly MAGURY a FORMULY takže pro ne…
Komponenty jsou buď původní, nebo z té doby, kromě rukojetí, kazety a převodníku, ty jsou bohužel současné. Z dílny KANGAROO je tak rám, vidlice, tlumič DH F1, přední náboj, sedlovka, vodítko řetězu a napínák. Další věci „made in Czech“ jsou řidítka, představec a přední ráfek.
Barva rámu už sice původní není, ale snaha byla se co nejvíce přiblížit originálu z devadesátek. Váhu zatím nevím, není to pro mě důležité – je to retro a ty v té době něco vážily. Se současnými DH stroji se to nedá srovnat, ani to není jeho účel, ale těším se na krásné výlety :-)
Pokud při shlédnutí se objeví někomu „retro úsměv“ a rád zavzpomíná splnilo to účel, a pokud se někde v Beskydech potkáme, můžem pokecat a třeba i bike vyzkoušet :-)
(vloženo 8.3.16)
Značka | KANGAROO |
Model | DH Red Soil |
Vidlice | KANGAROO TATANKA |
Tlumič | KANGAROO DH F1 |
Kliky | SHIMANO 105 |
Středové složení | SHIMANO |
Přesmykač | vodítko KANGAROO, napínák KANGAROO |
Měnič | SHIMANO Deore XT (RD-M 737) |
Řazení | SHIMANO |
Převodník | BBB 39 zubů |
Kazeta | SHIMANO |
Náboj přední | KANGAROO, osa 20 mm, na 4 děrový kotouč |
Náboj zadní | SACHS |
Brzda přední | FORMULA EVOLUZIONE |
Brzda zadní | MAGURA GUSTAV M |
Brzdové páky | FORMULA / MAGURA |
Ráfek přední | REMERX GRAND ROCK |
Ráfek zadní | RIGIDA |
Řídítka | EXU |
Představec | EXU |
Sedlovka | KANGAROO |
Sedlo | POINT DH |
Pláště | MAXXIS MOFO DH / NOKIAN DH POWER 26X2,3 |
Mariane, není nic lehčího…
Dávej pozor, píšu: „MÁM PRO TEBE TY MAGURY“
Úkol jsem splnil, líbí? Už posíláš? :-)
12.3.16 17:52
Reno, vse mam pro tebe pripraveno..... cekam jen na to, az napises, ze mas pro me magury :D
matbiker: pecka, ten konec devadesatek takový byl. Uzil sis to :)
Ty Maroshi, těch 31 táců bylo jen za vidlu s rámem..... Dojel jsem po půl roce ze zámoří, kde jsem dělal načerno s Polákama na střechách, tak jsem si to mohl dovolit :-).
Nedalo mi to a zvážil jsem to. Má to 18,5 kg, takže žádné peříčko.
Pro občasné projížďky mám proto placku jen s 39 zuby (jezdit budu občas i do kopce), jinak se nechávaly na klikách originál velké placky 52 zubů.
Jinak jsem v roce 1996 kupoval ze své první výplaty na 3 splátky vidli KANGAROO DH 140 za 15.950,– Nikdy jsem ani trochu nezalitoval, nikdy jsem se ji nedokázal zbavit a asi pro je to moje srdcovka. Před 3 roky jsem přemýšlel nad vitrínkou, ale pak zvítězil nápad sehnat rám a postavit retro bike. Začal jsem shánět věci…, dneska mám 2 rámy, jeden z toho jeden o originál stavu na kotouče Sachs včetně vidlice 105/120 na tyto brzdy – ten asi půjde na stěnu. Dvě Tatanky, jedna tato, druhá bohužel už na ND. Mám ještě pár dalších věcí – náboje, brzdy Sachs, Formuly, origo vazelínu atd… XC vidlici 26R2plus, která půjde na další retro kousek RB Bike XR 1600. Přes Ebay jsem sehnal i originál dres z USA!!! Nevím co tam dělal, jak se tam dostal :-) Chtěl bych ještě sehnat grip-shift na osmikolo sachs – to ještě k dokonalosti chybí a gripy samožřejmě.
Mám slíbené i další věci, ale nevím kdy je dostanu, nevíš marosh16v? :-)
Jsem fakt rád, že se to líbí a nejsem sám kdo je podobně postiženej :-)
Hodně zdaru a nalítaných kiláků ve zdraví…
10.3.16 22:09
Matbiker: v 97 roce 31tis za kolo :) …za to bylo tenkrat rozumne auto :)
Nimrode, dobře, špatně jsem to napsal. Už sice existovaly, ale pro obyčejné lidi nebyly určitě dostupné. Jen ten rám s vidlou mě stál mám dojem 31 tisíc, v tom roce 97.....
10.3.16 19:11
Rene ma cit :)
matbiker: sachs tu byl od roku minimálně 1995 a gustav přišel asi v tom '97… :-/
Perfetkní, nejvíc mě na tom bere to s jakým účelem si to sestavil a perfektní je poslední věta v popisu kola, takže rozhodně za Frantovo funclub jeden :-) a jasných 5*
V devadesátém sedmém, když jsem na něm závodil, tak ještě verze pro kotoučovky nebyla. Nebyly ani kotoučovky…
Uroním slzu když si na tu dobu vzpomenu :-)
K dokonalosti to ještě chce pláště Hutchinson Coyote
pekny, takovy kolo mi vzdycky pripomene, jak uz jsem starej :) primo pametnik
super! snad jen kdybys to nekdy daval na stenu jako dekoraci, vzhledem k dobe, by to sneslo jeste tezsi prevody. :) moc pekne to mas.
9.3.16 07:40
Zdvih Tatanky je 150mm, zdvih zadní stavby je 135mm. První rámy měly vidlice 105/120 ale zdvih rámu nevím. Byly to žluté elastomerky. Pak přišel větší zdvih vidlice DH 140. Zdvih rámu byl asi pořád stejný. Po elastomerkách přišly červené Tatanky, které někteří dávali na Red Soily, ale prodávaly se především v setu s rámem Progigy. Ty byly už tlumené olejem a měly zdvih 150mm. Dělaly se dokonce na véčka, nebo standartně na kotouče. Jo to byly časy… :-)
Parádička. Úsměv samo a vzpomínka na moje první opravdové MTB na stejné XT sadě jako je ta hazka :-). Psal se rok 1996.
šest bodů z pěti :-) tohle bylo kdysi kolo mých snů! Píp… Píp… Píp… Už se probral pane doktore! …ale sestro, já to měl přece najetý:-)
pěkný český retro kolo…
ty kotouče jsou masivní – poctivý kus železa…
jen to sedlo vypadá hrozně…
Kolik asi váží? to bude aspoň někde kolem 16–18 kg ?
a jaký jsou zdvihy…?