Při hledání inspirace na stavbu pořádného single speeda jsem objevil tohoto ryčího a musím říct, že za mě velký palec nahoru :-)
(vloženo 14.3.16)
https://www.evanscycles.com/…yre-EV193086?…
Tyhle jsou v uk
Na singlu je to v pohodě. Ještě před pár lety jsem jezdil v Beskydech, Javorníkách i jinde těžké štreky kolem 100 km, 3000 m převýšení s převodem 34/21 na 26-er. Ze začátku člověk do kopce nevyjede skoro nic, ale jak objeví tu správnou techniku pomalého šlapání ze sedla, tak ve většině kopců není problém.
v USA je právě SS strašně populární, nechápal jsem, kolik jsem tam viděl lidí jezdit na singlech v terénu..
Ono je to jiné, je to takové spojení čistého designu a síly.. ale člověk na to musí mít pořádnou sílu v nohách.. :-)
V roce 2011 nebo 2012 jsem na tom videl jet borce na MTB Challenge. Nejaky amik. Nevypadalo, ze by si to neuzival, spise naopak.
Singleepeed je tak super že jsem na tom, za ty roky co jezdím, potkal v terénu přesně dva bikery. Jednoho jak tlačil na Tanečnici v Beskydech a jednoho jak točil na klikách asi 140/min na cyklostezce za Ostravou. Jako pobavení ostatním cyklistům je to výborná věc :-). Kolečko krásné, ale jak už psal bimjeam, bez vidle a hazky, tak akorát na ježdění do hospy.
Se singlem je prave zabava az v tech kopcich. Po rovine je to na nic. Aspon ja to tak mam.
A čo napr. Onza Canis? Kdesi som videl skinwally za 41 €
Na fotke som videl aj skinwally conti moutain-king, ale to už bude asi overkill :)
Já těmhle vidlicím k tenkým trubkám fandím.
Ty Skinwall pláště jsou fakt problém. Sháním něco na 26"/2,1 na čem bych „opticky postavil“ celočerné ocel. kolo a zatím jsem našel jen ty Onzy a pak Panaracer. Na kolo do hospody trošku drahý. Staré pláště mají zase šířku jen 1,95 což není moc pohodlné ani hezké. Vlastně jsem pak našel ještě DMR Supermoto, ale drátěnné jsou těžké, kevlarové drahé:(
Nemáte někdo ještě nějaký jiný tip?
@Petronen22: já jsem je nikde na netuu nás ani v zahraničí nenašel, zkoušel jsme to přes zastoupení a tam ani nevědí, že je vyrábějí v tomto designu :-) Pak se jich pár objevilo na Joshua.com, ale byly hned pryč..
Dáj se koupit ty plaste ? Nebo sou to montazky?
Taky nechápu … proč by někdo nemohl mít kolo jen tak pro „normální ježdění“ pro radost atd… Je to hodně boží, sice bych raději jednobarevný, ale jako celek je to pěkný…
Na otázku „k čemu je to jako dobrý?“ začínám být fakt alergický. (: Pěkná ocel a skinwall pláště, to snad ani nemůže dopadnout špatně.
K tomu jednomu převodu: Jeden je asi fakt málo, ale na svojí „silničce“ jezdím dva převody a celkem bez problémů na tom dávám odpolední projížďku kolem 80km (a to jsem na kole neseděl celou zimu a teď nejsem vůbec rozježděný). Jasně že se na tom nemůžu hnát do velkých kopců. Ale je to úplně něco jiného než na klasickém kole, každý kopec je určitá výzva zda se ti to podaří vyjet nebo ne. Ale loni jsem s těmi dvěma převody jezdil úplně v pohodě (ještě na jiném rámu) a jako maximum jsem na tom měl najetých 600km za jeden týden (tři dny po sobě po á 120km a jinak cesty do práce 30/30). Ale dva převody tu využitelnost strašně zvětšují, nezdá se to, ale je to velký rozdíl oproti SS.
@bimjeam: taky mi to tak přišlo, že to je k ničemu, hovadina, vyhozené peníze, americká hipster móda atd.. pak jsem si půjčil na pár týdnů SS Inbreda 26er, začal na tom jezdit hlavně po městě a postupně víc a víc měl nutkání zajíždět do terénu. Přiznám se, že mě to docela chytlo. Kolo najednou člověka nutí jezdit úplně jinak, hledat si nejlepší, nejlehčí a nejvíc přístupnou cestu terénem, jinak šlapat. Mě se asi nejvíc začala zlepšovat technika, člověk ví, že tam je jenom on sám, nemá ten luxus, aby přemýšlel, co zařadit za převod atd.
ALE samozřejmě plnohodnotný bike to není, spíš zajímavý doplňek, celodenní výlet bych na tom jet nechtěl… :-)
@alinceb: tahle Niner vidle je taková ještě decentní, z téhle fotky vypadá mnohem mohutněji, vím né, mám jí připravenou :-)
ty pláště jsem dlouho hrozně chtěl, ale sehnat fakt nejdou, tak jsem nakonec sáhnul po Onzách Ibex..
@kamaro: jsem zvědavý na tvůj další počin, po shlédnutí tvé silničky, věřím, že to bude stát za to.
Osobne si neviem predstaviť načo by mi bol horský bicykel bez prevodov a odpruženej vidle.
Mohol by som na tom jazdiť roviny po cyklostezkách.
Ale to môžem rovnako aj na normálnom biku alebo liberte.
Pokiaľ chcem trpieť, tak sľúbim frajerke, že s ňou pôjdem na nákupy, nemusím si zničiť kolená na singlespeede :D
Něco podobného mám v plánu, ale ne jako SS. Proporčně se mi rám moc líbí, jen si ho dokážu představit bez ohnutí DT za hlavou (prohnutí je zde zbytečné), hlavová trubka by se mi líbila méně „prokrojená“, u tohoto typu kola klidně integrovaná sedlovka, taky trochu subtilnější sedlové vzpěry bez můstku a jiný typ zadních patek (s brzdou uvnitř trojuhelníku). Představec do negativu mi tady sedí perfektně (ale ten mě nedráždí nikde, sám to tam taky vozím).
Ritchey rámy jsou pěkný, ale nelíbí se mi ty „misky“ na hlavě pro osazení hlávka. Na ocelový rám prostě patří klasické EC hlávko. Konkrétně na tomhle kole bych vyměnil vidli (Ninerka se k tenkým trubkám nehodí) a kliky (v době D-M NW převodníků je tohle řešení fakt ošklivé. Naopak se mi moc líbí gumy – škoda, že se tady prakticky nedají sehnat…:(
@bimjeam, je to fakt sranda a single hodně posune tvoje limity ve vnímání bolesti :-)
btw, jojo jsem pozadu, jak koukám.. od 2015 mají jenom vertikální patky bez excentrického středu, to je docela smůla pro SS blázny u kterých jsou tyhle rámy fakt populární..