Po mládí stráveném na low-endovém celopéru jsem se rozhodl před 2ma roky pro změnu. Přáním bylo mít nezničitelné hravé kolo, nejlépe s pevným CrMo rámem, postavené třeba i z bazarových dílů. Vytouženým rám byl NS Bikes Surge, ale při nekonečném pátrání po něm, mi učaroval inzerát na toto RBčko. Ačkoli se mi do té doby Monstery nelíbily, dopadlo to tak, že jsem pro něj nakonec cestoval přes půl republiky. Matka doma kolo při prvním udiveném pohledu otituloval slovem LaKaToš :-) (po známé přezdívce pro slovenský LKT neboli „Lesní Kolový Traktor“).
Po předchozím majiteli bylo potřeba odstranit pár drobných nedostatků Vyměnil jsem proto například napínák řetězu za vhodnější a na několika místech provedl nutnou údržbu včetně pár lehkých oprav. Také jsem se snažil bike ještě malinko lépe barevně sladit a především ho doplnil o několik, sice nevzhledných a podivných, ale pro mě důležitých doplňků :-) . Těmi jsou především přední i zadní osvětlení, blatníky a jiné lapače nečistot včetně jakéhosi krytu převodníku, pod kterým vozím běžně akumulátor pro svítilnu. V tomto osazení mi Monster skvěle vyhovuje a spolehlivě slouží. Dal mi tak úplně nové obzory a snad i trochu jezdecky posunul dál i když jsem si na něm přivodil moji první zlomeninu (klička) :-) . Jsou chvíle, kdy bych rozhodně ocenil odpruženou a také delší zadní stavbu, ale někdy si zase pevný zadek vyloženě užívám. Snažím se využívat potenciál kola, ale na ten těžko někdy dosáhnu, takže bych to označil spíše za ostřejší XC :-) Kupodivu, mimo šlapání prudších kopců je to dobrý univerzál, se kterým není ani 60km/den velký problém.
(vloženo 25.3.16)
Značka | RB |
Model | Monster HT |
Modelový rok | 2009 |
Velikost | M (17") |
Hmotnost | 15,5 - 16kg |
Rám | Race Bike Monster HT, AL v úpravě "brutal finish" od předchozího majitele |
Vidlice | Rock Shox Domain 302 Coil - 160mm |
Hlavové složení | Mortop HI-65 |
Kliky | Shimano ZEE - 170mm |
Středové složení | Shimano SM-BB51 |
Přesmykač | Shaman Drake BB |
Měnič | Shimano SLX Shadow |
Řazení | Shimano M660 SLX - 9 st. |
Převodník | Shimano ZEE - 36z. |
Kazeta | Sram PG 970 - 11-34z. |
Řetěz | Sram PC 971 |
Náboj přední | Novatec |
Náboj zadní | Novatec |
Brzda přední | Avid Elixir R; HS1 - 180mm |
Brzda zadní | Avid BB-7; HS1 - 180mm |
Brzdové páky | Avid FR5 |
Ráfek přední | Remerx Jumbo - 26" |
Ráfek zadní | Remerx Jumbo Extreme - 26" |
Pedály | Leopard HTI-ANO1SS |
Řídítka | Fun Full On - 750mm |
Představec | Shaman Racing Comp |
Sedlovka | Racer - 350mm |
Sedlo | Fizik Tundra 2 |
Pláště | Maxxis Ardent 2,25x26" |
goofy: Ten chránič tam mám hlavně protože mě irituje skřípající sajrajt na řetězu i jiných pohyblivých částech. I cinkání odletujících kamínku o rám mi celkem rvalo srdce. Samozřejmě 100% bláta, písku a jiné chrůny nezachytí, ale rozdíl jako nebe a dudy. A takovou vedlejší funkcí je vyztužení nárazníku na napínáku a vytvoření prostoru pro akumulátor svítilny (nikde nepřekáží, neplandá a neovlivňuje těžiště).
Jinak, i když na přejezdech určitě zapláču, tak jako příští pláště asi zkusím právě Miniony. Na Ardenty čtu sice všude chválu, ale mám z nich smíšené pocty.
Tohle kolo si rozhodně zaslouží odolnější pláště s výraznějším vzorkem. Například Maxxisy Minion DHF a DHRII, případně High Roller II.
A funkcí mi ten chránič postrádá smysl.
mandak: Kolo jsem s nimi už koupil (vzorek tak 80%). Teď mám hrubým odhadem 1000km a zadní má vzorek tak 40% . Jelikož jsem zatím neměnil za jiné (na tomto kole), nemohu objektivně hodnotit. Ale popravdě v porovnání s mým starým kolem, kde používám pláště za třetinovou cenu, si na Ardentech občas připadám dost nejistě. V měkkém terénu (sníh, listí, písek) mám dojem, že podstatně hůře drží stopu. Možná to je to ale jen tím, že na sterém kole mám pláště užší a s výraznějšími bočními špalky, takže se v takových případech asi lepe „zaříznou“ a podrží. Na druhou stranu se Ardenty podstatně lépe valí a i když jsou to na omak mnohem tenčí „hadýrky“, ta rozhodně nepozoruji menší odolnost. I když, předevčírem jsem na zadku cvakl duši takovým způsobem, že se mi prosekl i plášť (asi 5mm) :-( . Takže je považuji za dobré univerzály, ale na nějaké velké zběsilosti v terénu a na sněhu bych volil něco hrubšího.
Ta kastla kolem středu je brutální punk! Nemoh jsem než dát plný počet, tohle jsem ještě neviděl:-)
Mutant Marana: Bez všech těch „zbytečností“ by šlo pravděpodobně pod 15kg, ale jezdit na tak lehkém kole by bylo pod mojí úroveň :-) .
Jinak, tem kryt řetězu a převodníku se nelíbí ani mě samotnému, ale účel plní velmi dobře.
Ten blatník nebo co to je to celkem zabíjí. Jinak pěkný pevňáček. Občas mi pevňák chybí, ale pak hned zase ne. :-)))
Tak ten „blatník“ řetězu je fakt přísný:-D To vypadá, jak kdybys tam měl motor :-) Jinak mutanta je třeba ignorovat nic jiného (krom banána) asi nepomůže. Kolo fajné a váha holt odvislá od rámu a vidle a určení takového kola. Za mě 4*
16kg na pevnaka? No tu uz vyzaduje velkou fantazii. To musi bejt radost.