Mattoc IRT

Přidat foto

IRT kit pro Mattoca, jedná se o druhou pozitivku s plovoucím pístem. Díky tomu lze vozit hlavní komoru míň nafučenou a vidle tak ochotněji zobe malé nerovnosti, IRT komora je naopak nafoukaná relativně hodně a přidá potřebnou progresivitu v druhé části zdvihu. Popsaný je to třeba tady

hmotnost cca 40g, cena lehce přes 1400.

(vloženo 6.4.16)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Jenda
Jenda

9.4.16 16:19

Jenda
Jenda

7.4.16 13:25

OK, přesvědčil jsi mě. Problém je v neznalosti terminologie – progresivita se vlastně na bikách moc neřeší, řeší se tuhost. Tedy tuhost je s IRT na počátku menší, progresivita nehraje roli, protože já v rukách pocítím účinek tuhosti. Ta se v průběhu sice mění podle toho jestli je to degresivní nebo progresivní, mě ale zajímá pořád tuhost jako taková bo rukama derivovat neumím ;-)

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

7.4.16 13:18

Progresivita je závislost tuhosti pružiny na deformaci. Tuhost pružiny je závislost síly na deformaci.

Reagovat
Jenda
Jenda

7.4.16 13:06

Dovolím si tvrdit že nemáš pravdu, ty popisuješ průběh té dané charakteristiky – tedy tě zajímá derivace.

Pro průběh jako takový je ale důležitá i ta konstanta kterou při derivování ztrácíš ;-)

Sám píšeš Čím je pružení progresivnější, tím vyšší je přírůstek síly u každého dalšího milimetru zdvihu. , pokud se na to podíváš z pohledu prohozených os, pak na daný zdvih potřebuješ u progresivnější pružiny větší sílu než u méně progresivního. A to je přesně to co IRT dovoluje a co je na grafu. A v tomto případě nejde už vůbec o to že daná křivka je v daném místě progresivní či degresivní, jde o pozici daného bodu vůči té původní křivce.

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

7.4.16 12:50

„vidlice se chová v dané oblasti lineárněji – potřebuješ menší sílu na danou deformaci“ – to jsou dvě odlišné věci.

Progresivní/li­neární – to jsou výrazy, které charakterizují průběh tuhosti, ne tuhost samotnou. Pokud tuhost roste rychleji, je její průběh víc progresivní. Pokud je na začátku tuhost malá („potřebuješ menší sílu na danou deformaci“), musí být průběh progresivnější, aby to později dohnala. Naopak, pokud je vidle tuhá už v počátku zdvihu, je průběh lineárnější – a v určité fázi zdvihu se obě varianty sejdou na stejné tuhosti.

Reagovat
Pedro404
Pedro404

7.4.16 12:32

Proč se dohadujete o slovíčkách, když všichni chápete, že to je prostě na začátku měkčí a pak stejný?:)

Reagovat
Jenda
Jenda

7.4.16 12:26

tak pokud se bavíme o grafu kde je nastavena stejná dorazová síla, tedy tlak v IRT je stejný jako byl na původně v celé komoře tak z tohoto grafu ,přesně jak píšeš, máš pro danou sílu větší deformaci než bez IRT – tedy vidlice je skutečně lineárnějíš. Ta křivka se sice začne ohýbat nahoru aby dohnala tu původní, ale pořád chod bude lineárnější než v předchozím případě – pořád stejná síla způsobí větší stlačení vidle (deformaci), ve chvíli kdy se vyrovnají tlaky tak už se to chová jako jedna komora bez IRT. Ty totiž neuvažuješ jednu věc – v takovéto soustavě i konvexní křivka která leží pod konkávní znamená, že vidlice se chová v dané oblasti lineárněji – potřebuješ menší sílu na danou deformaci.

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

7.4.16 11:51

Tak to vysvětlím úplně od základů. Progresivita je závislost tuhosti na deformaci. Čím je pružení progresivnější, tím vyšší je přírůstek síly u každého dalšího milimetru zdvihu. Jestliže tedy síla narůstá čím dál rychleji, v grafu závislosti síly na deformaci se to projeví konvexní křivkou.(Pokud jsou osy v lineárním měřítku – to není uvedeno.) Čím je progresivita větší, tím je konvexní křivka zakřivenější. V případě dokonale lineárního průběhu poroste síla přímo úměrně deformaci a křivka bude tudíž přímá. Na začátku zdvihu však vidíme naopak konkávně prohnutou křivku – tudíž s každým dalším milimetrem narůstá síla míň a míň. Pokud je měřítko lineární. Pokud je měřítko nějak deformované pro názornější vyjádření, nelze říci, jaký tvar křivky by znamenal dokonale lineární průběh – nicméně jedna věc platí: Čím je křivka víc konvexní, tím je průběh progresivnější – a naopak – čím víc je konkávně zakřivena, tím méně progresivní je průběh. Jak u všech těch grafů je vidět, čím vyšší tlak je v pozitivce, tím strmější je křivka – ale to neznamená nic o progresivitě – důležitý není sklon ale tvar. A pokud křivka zpočátku stoupá mírněji, ale pak to dorovná, je to právě dáno vyšší progresivitou.

Reagovat
goofy
goofy

7.4.16 11:40

Nikovlas: není to tak. Křivka je naopak až po ten lom lineárnější se strmějším nárůstem, naopak po aktivaci dalšího pístku se vidlice začíná chovat výrazně progresivně. Tam by teoreticky mohlo docházet k lehkým propadům do zdvihu, ale jelikož už to je ve v poměrně vysokém tlaku, tak to dle mě nebude nějak znatelné. Samozřejmě tady záleží, jak budou obě komory nafoukané a jaký bude mezi nimi tlakový rozdíl.

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

7.4.16 11:12

Jenda: Ne – přesně naopak- je to vidět ve všech grafech – IRT umožní nafoukat pozitivku na nižší tlak, čili vidle je zpočátku měkčí, ale progresivnější (pozitivka je menší), takže počáteční měkčí náběh se brzy dorovná. Když dojde na aktivaci IRC (vyrovnání tlaků), je tam vidět lom křivky – pokles progresivity a křivka dál stoupá jako s běžnou komorou. Smysl je ten, že můžeš mít měkčí počátek zdvihu při zachování tužšího pružení v dalších fázích zdvihu. Rozhodně se nejedná o snížení progresivity na začátku – to je holý nesmysl.

Reagovat
lukas aka mitro

7.4.16 11:06

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
goofy
goofy

7.4.16 10:57

Jo tohle vypadá zajímavě. Jsem zvědavy co na to řekneš.

Reagovat
Jenda
Jenda

7.4.16 10:44

Nikovlas – přesně opačně – nejdřív je vidle ještě lineárnější a zhruba od poloviny zdvihu se to dostane na úroveň jako bez IRT – nejlíp to podle mě ukazuje poslední graf na odkazu od Concorde. Druhá možnost je zachovat počáteční charakteristiku ale zvýšit progresivitu v druhý části, nicméně je to jedno a to samý, jen je křivka posunutá. Přijde mi to lepší cesta než komoru zmenšovat, to vede k nežádoucímu propadání ve střední části zdvihu.

U mě by to mělo fungovat doufám dobře, při tlaku jaký vozím mám poměrně malý sag, takže IRT nafoukám na o něco málo vyšší tlak než mám teď a normální tlak nechám nižší (teď mám 60 psi, plánuju 40/70 psi).

Reagovat
Concorde
Concorde

7.4.16 09:59

Tady j k tomuto kitu (mimojiné) spousta grafů a obrázků

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

7.4.16 09:28

Jestli to správně chápu, tak je tím prostě zvýšená progresivita v první části zdvihu až do momentu, kdy se tlaky vyrovnají. Pak se aktivní objem pozitivky zvětší, tudíž progresivita klesne.

Reagovat
kesu
kesu

6.4.16 22:01

nad tímhle taky přemýšlím.. Chci zkusit i tunning Dorada.

Docela se Manitou překonalo, pokud to teda funguje.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

6.4.16 21:53

zajímavý křivítko progrese…

Reagovat
Jenda
Jenda

6.4.16 20:53

Jinak testovat budu o víkend, tak pak postřehy napíšu do Mattocova vlákna.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Barcak 3
trpaslik72 8
Concorde 20
Barcak 25
hovado_cz 6
alinceb 7