lanko mám dobře, nebo?
vyvrtat, odbrousit, vyměnit šroub?
Tohle mi zbylo...
Stavím první silničku, a narazil jsem na dva (dobře, bylo jich mnohem víc, ale ty ostatní se mi pravděpodobně podařilo vyřešit svépomocí) problémy, se kterými si nevím rady…
Tak za prvé mi řazení nechodí v dostatečném rozsahu k tomu, aby se mi podařilo úspěšně seřídit přesmyk.
A za druhé mám v přední brzdě příliš krátký šroub (spíš ve vidlici příliš daleko umístěnou opěru pro protikus), takže bez podložky, která by tam rozhodně měla být se chytím na cca 5mm závitu, což je zoufale málo a s podložkou je to úplně na pikaču.
Co s tím????
(sada je 11s 105ka a rám je XG-FR322 z Flyxii)
Mimochodem k čemu jsou ty sajrajti na poslední fotce?
(vloženo 6.4.16)
Potvrzeno.Plíšky jsou opravdu pod červík dolaďující souběžnost s převodníkem.
Lanko na přesmyku máš správně.Ten trn pod imbusem je možné vyndat a otočit a dává se to podle průchodky lanka v rámu.Umožní malinko zvětšit páku a je to dost znát na tahu přesmyku.Páky 105 5800 a vyšší sady mají na přesmyku čtyři !polohy a tak se ujisti,že začínáš ladit na té krajní.
Tyhle plíšky se měl ke kolu také,ale opravdu nevím k čemu jsou určené.Možná pod červík na přesmyku,kterým jemně doladuješ souběžnost k převodníku,aby jsi nepoškodil lak.
Matici jak psali jiní se musí použít delší.Protože vrtat a nebo brousit zrovna přední vidli není ten nejlepší nápad:)
11speed 105tku jsem seřizoval smyk, měl tak slabou vratnou pružinu, že to neházelo dolů. Tragédie. Přišlo mi to ja záměr výrobce…„nefunguje? Kup si Ultegru!“ Kde bylo lanko pod šroubem si ale nepamatuju.
Šroub v přední brzdě krátký není, jen jsi použil krátkou matku (vypadá jak do zadní brzdy). Stačí tedy dát matici odpovídající délky (k nové brzdě jsem měl tři různé délky přiloženy, nejdelší měla 27 mm).
Na všechno je návod, kde je popsáno, na co jsou „sajrajti“, jak se vede lanko ke smyku, že tam je nějaký konvertor, k nastavení se používá pravítko… No a když se na to vybodneš, je logické, že ti z toho vyleze smyk, co „nejde“ seřídit.
Tenhle presmyk chodi dobre jakmile jej seridis.. navod tady, je to jina generace ale princip stejny.. u toho lanka je to podle uhlu jakym to jde k smyku, to sem taky nevedel, je tam na to takova sablona, asi pomuze dat to tam z druhy strany, kazdopadne nastavit vejsku nad prevodnikem (nekdy pomuze malinko vic), plus rovnoběžnost s pilama, dorazy a pak by to melo chodit..
Lanko k presmyku bych vedl horem. Delsi matka predni brzdy by mela byt soucasti ramovky nebo ty predni brzdy, ja ji mel u obou.
Vyměnil bych spíš matku, bude to jednodušší http://www.velomania.cz/…prodlouzena/
Já měl k brzdám sadu šroubu různé délky ;) takže sežeň delší šroub :) Sajrajti na poslední fotce jsou podložky co se lepí na rám proti šroubku co je v přesmyku a šroubuje se proti rámu a ten sajrajt brání zařezání šroubku do rámu, tím se nějak dolaďuje pozice smyku, celej ten přesmykač mi přišel na seřízení dost šílenej a sám jsem s tím bojoval několik hodin, k přesmyku máš ještě takovej plastovej bazmekt, najdi si manuál od shimana na seřízení přesmyku.
právě, že ta šipka zahejbá jakoby pod ten kolíček, co je pod šroubem, tak mě to zmátlo… Zkusím to teda opačně…
Páky maj polohy snač čtyči, ale stejně to nestačí, tak doufám, že je to špatně uchyceným lankem…
Uchycení máš přesně opačně. Ještě že je tam vidět šipka „Cable in“…
Víš, že silniční přesmyk resp. páky mívaj (nevim na 100% jestli i tyhle, v silničkách se moc nevyznám) mezipolohu? Takže dvojpřevodník má 3 polohy přesmykače.
K tomu šroubu moc nevim, akorát bych upozornil, že se stejně vždy veškerá „síla“ utažení přenese na prvních 3–5ti závitech.