Za tu cenu nešlo odolat. Poslední kus ve velikosti M. V reálu 100× hezčí (a svítivější), z vidle bude třeba sundat polepy.
(vloženo 18.4.16)
Mám záplety na ráfkách Trace trail 29, náby hope (cca stejná váha jak ty dt350) a výplet cx ray, mosaz niple a bylo to tuším kolem 1850, úplně si to už nepamatuju, ale přes 1800 určite.
Ten ram je tezsi nez sx trail co jsem mel, ale geo a vzhled maji u commencalu zvladli
Ok, já to včera přepočítával a vyšlo mi to na 1780g kola + ventilky a pásky, tj. cca 1920g celkem. Takže to sedí. Jak říkám, nehodlám gramařit, rozpočet je navíc omezen. :)
Máš to pěkný, ale ty kola na DT350 + sapim + ráfek nevypleteš na 1700g. Mám o maličko těžší DT (dohromady asi 54g) + dráty sapim race + 490g ráfek a jsem bez pár gramů na 2kg.
jo tak jestli mas tolik tak to je asi jina :-DD ja to furt beru na svoji jatecni vahu 100kg oblecenej :-DD
TJK: to víš, se 63 kilama se daj vozit Cresty na DH mašině. ;) Teď vážně, ty Trace Trail vážej stejně jako KOM i23, ale maj oproti nim 25mm vnitřní šíři a dle Hnoje lepší zpracování a lepší patky pro TR. I jejich 21mm XC bratříček je přes svou hmotnost překvapivě bytelnej, ty kola na nich postavený jsou aspoň na mý kila super tuhý, jezdím je 2 roky a Hnoj je musel jen jednou docentrovat, jsou jako nový. Zase ale žádnej závod a žádný Rychlebky apod.
Lazza: na to se vyprdni, to je jen pobláznění B-F a hlavně typicky českým náhledem na obrovskou důležitost hmotnosti kola.
Je fakt, že tahat 16kilovou herku do schodů nebo do vlaku je fakt znát.
Asi si, kluci, ten Váš recept na hubnutí opíšu a začnu spořit… :-)
hele se mi zda ze to stavis nejak do lehka… ty kola sou imo nesmysl takhle lehka
Díky Tome za analýzu. :) Když ubereš 10 deka na rámový sadě (3800 rám + 250 tlumič + 100 hlávko + 50 pevná osa = 4200g) a dalších 10 deka na detailech (lehčí sedlo apod.), tak jsme tam. Kola bych rád Ryde Trace Trail (460g na jeden ráfek) + Sapim Race + DT 350, to by těch 1700 mohlo dát (stávající kola na 320g ráfkách stejný značky (tj. důvěryhodný hodnoty hmotnosti ověřeny praxí :)), alu niple a Novatec náby = 1440g). Ale koukám, že Novatecy na QR jsou celkově o 64g lehčí než DT 350 na pevný osy a dráty budou taky o něco málo těžší, ale to vem ďábel.
Jinak jak říkám, ta minulá tabulka se s reálem nakonec překvapivě přesně potkala. No jo, a už zase gramaříme..;)
muj strizlivej odhad.. ale je to podle realnych vah komponentu se sedlovkou 300g bez teleskopu… treba pouzijes neco lehciho.. BTW 1700g 29" kola.. to je hoodn hoodne lehke… to jsi na urovni mych karbonovych LB / CX-Ray / Syntace MX… z vlastni zkusenosti.. temahle tabulkama dle „udajnych“ vah jsem si prosel a nakonec zjistis ze tam je o kilo vic :-D
Jen orientačně, počítám tam jen 1450g na samotný pláště (Ardent a Ardent Race nebo Ikon), 1880g na záplety s NoTubes páskou a ventilkama (takže cca 1700g samotný), 160g na mlíko, 220 g tlumič, á100g na středový a HS, 400g brzdy a 400g kotouče, 700 g samotný kliky s NW plackou, kazeta 400g (Sunrace MX8), hazka 260 g a řetěz taktéž 260g ,120g páčka + 100g bowden s lankem (rezerva), půl kila pevná sedlovka se sedlem a objímkou, 215 g karbonový rodla, 150 g představec, 35 g pěnový gripy Lizady DSP (tady se gramaří, ale oblíbil jsem si je). Takhle to dělá 13,1 kg + pedály kolem 300 g. Je to mimo? :)
Však to bude s teleskopem, ale ten jednak koupim až jako poslední položku a jednak netušim, kolik i s bowdenem váží, tak jsem tam místo toho vyplnil pevnou… Jinak vycházím z tabulky, ve který jsem si počítal hmotnost a náklady na stávajícího karboňáka a vyšlo to nakonec ještě o něco málo líp oproti nástřelu, tak uvidíme. Nejsem gramař, ale před chvílí jsem nesl svýho 16 kg oceláka do schodů a jako tohle teda né! ;)
bez teleskopu blbost… postavit se to da ke 13 i hodne odolne le bude to stat raketu…
Bez teleskopu to nebude vono…
asi hloupá otázka,ale v jaké tabulce si počítáš hmotnost?
rám parádní,ale 29 nee:D
V tabulce mi to teď vychází na 13,4 kg bez teleskopu na Ardent/Ardent Race a jednoplacce. Ale gramařit se tady fakt nebude, spíš to bude pokus o nejlepší poměr cena/výkon ;)
Budu muset zvážit to moje někdy…ať vím jak jsem na tom. Posledně to bylo 14,3kg
13 je asi nereálnej cíl. Bude to drahý, neodolný a nebo spíš oboje. Tahal bych to ke 14kg což bude fajn kompromis. Jinak pěknej kauf :)
jestli to dostanes na 13 tak budes dobrej.. vlastne ne.. budes chudej.. protoze poslat tohle ke 13 bude stat tak kilo v komponentech…
Jestli to dotlačíš ke 13kg, nechám se inspirovat; jen ale aby mě to pak nepřišlo na třicet litrů :(
Díky, asi ještě zlevnili od posledně. Ale furt 400 eur je cena, za kterou to tam nenecháš prostě. :D Jsem zvědavej na výsledek, Mety vypadaj prostě super.
Je to brutál masivní bláznivina, úplnej opak toho, co mám teď. Cílová váha je pod 14 kg, ideálně k 13. Páč 16 kg má můj ocelovej šichťák HT a to tahat do kopce prostě nechceš. Takže jednoplacka, lehký kola..to zas bude chechtáků.. :)
3.8kg jen ram bez tlumice? Tolik snad vazil muj stary full z poctivych ocelovych nezeslabovanych trubek. Ale tak asi to zase snad hodne vydrzi no :-) Kazdopadne tyhle ramy jsou fakt pekne!
Jeste ze sem to po nakupu nezvazil, to by me asi kleplo. Nicmene to vysvetluje, proc mi to ted vazi 16 kilo :)
http://www.commencal-store.co.uk/…c102x2167112
Mety 650b jsou bohužel dražší, nicméně vidím tam V3 za 700 a V4 za 900.
Kde si to hledal? Já bych zas bral Metu ve 27,5, ale vždy jsem našel cenu kolem litru. :/ Za tuhle cenu to je jasná volba.
Díky za komenty od Metařů. :) Těch cca 3,8 kg váží samotnej rám, vidle dalších 1790 g. Ta vidle je papírově o 5mm delší než původní Foxka, ale v reálu má A-C bůhvíproč totožnejch 538mm, takže posed zcela zachován. Prostě mi/tomu rámu byla souzena. :D Jelikož je to 29er a hlava je výš, kokpit budu tlačit níž, vidím to zřejmě na Syntace Vector High5 nebo High10 760mm a jedna podložka pod představec. Přece jen je to spíš AM než enduro mašina, ovšem s hmotností kdejakýho FR.
Moc hezké, černé šavle vidle sedí parádně, jsem zvědav jak budeš ladit posed (výška řídítek) kór s tou nižší vidlou.. Cena parádní, asi nečekáš že z toho uděláš ultralight, co.. :).
Dal jsem teď na svoji Metu rodla s 40mm upsweep a červeným detailem, a sedí to tam jak prdel na hrnci!!! Takže za mně i červený detail bude sedět dobře.
Taky už se nemůžu dočkat, ale spěchat na to nebudu. Radost je trojitá právě proto, že to byl poslední kus. Akorát teda hmotnost včetně tý tyčky místo tlumiče je 3844 g! :D To je skoro jako půlka stávajícího kola… Černý nohy k tomu právě pasujou, proto nechápu, že tam výrobce cpal ve všech verzích Foxe, s Kashimou to neladí už vůbec, řekl bych.
Už se těším na výsledek. Černý nohy ideální pro tuhle barevnou kombinaci.
Super to bude jistě velká paráda. Za ty peníze radost dvojitá, že? :)
tak ta cena za ram je vakt vysmech.. to se nedalo nevzit! a navic je to krasnej ram.. zluty polepy na vidli a bude to TOP!
Vidle RVL RC3 je zvlášť sehnaná za dobrou cenu z CB, nová nejetá, sundaná z SJ FSR Comp 29. Čili je to Meta 29, takže „jen“ 130/130, takže posun to je, ale holt na pořádným kamení nebo na kořenech se to bude hodit ;) Cena 399E bez tlumáku, zasláno přímo od výrobce, ale teď už maj jen rámy velikosti S (a to i jako kompletní kolo).