Přestavba staré silničky
Kamarád došel s prosbou o předělání staré favoritky, která mu dobrých pár let leží ve sklepě. Poohlížel se po kole, na kterém by mohl jezdit do práce, po městě nebo jen tak s přítelkyní po okolí. Zároveň nechtěl žádného horáka a svou silničku do práce vozit nechtěl. Vzpomněl si na nepojízdný favorit, z let minulých, na kterém v mládí jezdil a bylo jasno :-) Vize by byla: v předu jedna placka, v zadu do kopcovitějšího Brna a okolí více převodů. Čisté kolo bez zbytečností a luminescentní fosforová zelená doplněná o černé a bílé komponenty.
Neberu nikomu názor, kdy se mu kolo nelíbí, či se mu líbí kolo před přestavbou. Snažíme se kolům vdechnout nový život, vytvořit kamarádům a známým kolo dle jejich přání a představ.
Samozřejmě kola, která zde „postuji“ nejsou žádné závodní stroje za desítky tisíc. Jsou to dopravní prostředky, které mají pro vlastníky osobitý design, který si s námi společně vytvořili a těší se z jízdy po městě či mimo něj.
Věříme, že kola mají ve městě a v městské dopravní infrastruktuře své důležité místo a jsme moc rádi, když vidíme lidi, kteří na svém kole jedou spokojeně a s úsměvem.
(vloženo 18.4.16)
Značka | Favorit |
Modelový rok | 1987 |
Velikost | 56 |
Rám | ocel |
Vidlice | ocel |
Tlumič | - |
Hlavové složení | - |
Kliky | SR suntour |
Středové složení | zapouzdřený střed KINEX |
Měnič | shimano |
Řazení | favorit |
Převodník | 42 zubů |
Kazeta | shimano |
Řetěz | shimano |
Náboj přední | shimano |
Náboj zadní | shimano |
Brzda přední | shimano sora |
Brzda zadní | shimano sora |
Brzdové páky | silniční |
Ráfek přední | remerx taurus fixie |
Ráfek zadní | remerx taurus fixie |
Dráty | černé, pozink |
Pedály | černé BMX |
Řídítka | favorit berany |
Představec | favorit |
Pláště | rubena |
Chápu tu správně, že lakujete rámy? Mám jednoho staršího černého mazlíka, který by chtěl nějaký veselejší lak.
Sunshine 29, máš s tou kritikou naprostou pravdu. Tady se kritizuje fakt hodně, nechápu…
O tom to neni…Kdyz se ti to nelibi neresis.Tady ma kazdy potrebu rict „je to sracka“ k cemukoliv.
Jestli to s tou kritikou nebude spíš tak, že na Facebooku se moc nenosí, tam se kliká na AJ LAJK IT SOU MAČ! I když je to kravina, jako tohle omalovátko.
Neverim ze timhle se da cokoliv vydelat, takze to vidim jako prezentaci svoji prace ve smyslu hobby, takze proc ne.
Za tou definici BF si ale stojim bez ohledu na tohle a jina kola majitele/stavitele…:)
to mas jednoduchy. kdyby si tohle nekdo poskladal pro sebe, nerekl bych ani popel. tohle je reklama se vsim vsudy. uz nekolikata. ;-) tohle kolo je bullshit a jediny, na co hraje je novy komax, omotavka a sedlo. zbytek jsou k sobe nabastleny nepasujici komponenty. bohuzel po strance funkcnosti, nikoliv designu.
Hele jen pro příklad, facebooková fan stránka Knolly, nahodíš něco a máš spoustu liků, lidi z celýho světa vesměs komentují pozitivně nebo vedou normální diskuzi. Tu samou fotku nahodíš tady a lítá kritika. Pak koukneš na fotky komentujících a je to většinou „jezdím bomby jak hovado“ (FB Knolly fan page) vs „jezdím po cyklostezkách za barákem“ (bike-forum).
Netvrdím že vždy, ale v mnoha případech ano.
Ale už se jen usmívám :)
S tou kritikou je to pravda,málokdy se tady něco někomu pochválí. Chytráku dost.
Kolo na pohled pěkné ale uchycení těch brzd, no nevím.
Bikeri jsou obvykle fajn lidi, ale na na BF se z vetsi casti potkavam s kritikou vseho a vsech, obvykle od lidi, co vi hovno, jejich bike nestoji za nic, ale chytrosti a kritiky pobrali za tri…Zvlastni. Kolo super, napad renovace starych kol se mi libi, designove parada, na vlastnosti ramu u kola tohoto urceni srat.Prosim odkaz do zprav.Diky
ram – horsi bys tezko hledal. ;-) brzdy, ktere jsou na ram i vidli kratke – reseni je dost hruza, klidne bych oznacil jako nebezpecne. ;-) neverim, ze tomu obcas nespadne retez. krilava zelena a bila omotavka to nezachrani.
ale kdyz t tak nekdo chce, proc ne. ;-)
Favority byly docela hezká kola, zvl. v té době vůči ostatní nabídce. Dle mého názoru měly dobrou geometrii rámu (pomíjím dost širokou přední vidlici, ta byla daná tím, aby tam šly dávat široké pláště, když tehdy neexistovala horská kola). Fakticky ovšem, vybavení běžného favoritu bylo mizerné, kliky na klínky, náboje, jednostěnné ráfky, výplet pozink mizerně centrovaný atd. Kvalitou to bylo na dnešní úrovni kol ze supermarketu. Co se týče rámu, tak ten býval pěkný, geometrií i lakem. Jenže to je tak vše. Rám nebyl dost tuhý, při záběru se kroutil, to jsem poznal při změně rámu na rám od Bareše z CrMo oceli.
Tady na tom kole to je favorit jen tím rámem, jinak to je osazené Shimano Sora ap. Rám má pěknou barvu, celé kolo hezky vypadá. Jenže ten rám není dost tuhý, při záběru se bude kroutit. Mizerný rám je osazený dosti kvalitnějšími komponentami. Dle mého názoru i to lakování rámu je dražší, než je skutečná cena rámu. Každý ví, že je nesmysl osazovat mizerný rám dobrými komponentami. Jestli na něčem u kola hodně záleží, tak je to, myslím, právě rám, pak kola čím myslím zejména dobře vepletné z nerezových drátů, slušné náboje a ráfky a teda i obutí. Pak asi až to další.
Tady se mi líbí spíš ta myšlenka, která je převzatá z favorita. Typově silniční kolo, které se užívalo jako univerzální kolo na ježdění a různá pojíždění. Sloužilo jako dopravní prostředek a někdy i ke sportu. Prostě místo rámu z favorita bych tam dal nějaký silniční rám, asi z CrMo oceli a ocelovou vidlici a pak by to ke svému účelu bylo slušné kolo. Myslím tím levnější varianty rámu, asi jako dřív od Bareše, kdy rám stál 3500 a s vidlicí to bylo malinko přes 4 tisíce. Rám takovéto kategorie bych klidně renovoval, starý favoriťácký ne.
kvůli čistýmu designu dávám plný počet. Převodník 42 je Štatlu moc.
Mě se to líbí, dávám plný počet.
Takový kolo bych bral, dal bych si dopředu dvoutác 52/39 a dozadu 7sp. 14–21.
18.4.16 15:48
@Vilém: Na jednom kole podobně kotvil zadní brzdu, ale byl to 5mm tlustej AL plech kotvenej k rámu 3 šrouby a k tomu přidělaná čelist. Tomuhle řešení bych teda nevěřil…
to tigermoth: Ty brzdy jsou prasarna. Vzadu o moc nejde, tam se muze zaprit spalkama o zadni stavbu, vepredu bych si to takto nelajznul, ten plech nevypada moc silnej.
Hezké fotky, favoš geometrie ale vypadá k nezaplacení:-) Nerozčilujme se, tohle kolo možná není nejpraktičtější (i finančně) ale zas dneska v hipstr kultůře i jako módní doplněk rozhodně zapůsobí a to bude asi pro uživatele plus. Akorát ty brzdy trochu overkill, a jak jsou chycené, bude to mít pevnost v ohybu?
Farorit je hnusnej šmejd sám o sobě, ta přestavba je nesmysl, jakože se někomu udělá pěkný kolo. Škoda barvy, teď je to zelenej šmejd. Radši originál s blatníkama než tohle.
18.4.16 13:29
to už je fakt trapný
Gargamel a Jakobo to vystihli přesně.
Kolo je IMHO hnusné, řídítka spolu s krátkým představcem vytvářejí dojem, jako by bicykl těsně před focením narazil čelně do zdi. 42 zubů do kopců na převodníku je prima, ale tak asi je majitel nabušenej.
Každopádně by to chtělo předvést další kola, 3 nebo 4 je málo, postni aspoň 5 dalších.
ale mě se to líbí… jasně, člověk by si mohl sehnat slušněj rám a na něm poskládat lepší kolo, ale mě se líbí ta myšlenka recyklace… sám jsem jedno starý fávo zrecykloval (né ovšem tak hezky) a na ježdění do práce po Brně je to značka ideál ;-)
Osobne mi to prijdou vyhozene penize a cas, byt vysledek vypada hezky.
Nejsme podnikatele, kola děláme pro kamarády a známé, kterým se naše kola líbí, a kteří přijdou s prosbou o pomoc při renovaci. Na peníze to opravdu neprepocitavame. Je to pro nás koníček. Mnoho lidí má například vztah ke svému starému kolu,na kterém trávili své mladí a prostě se jim starý styl, jak říkáte retro či hypster styl líbí a naopak se jim nelíbí dnešní kola a jejich design. Znáte to pořekadlo 100 lidi, 100 chutí? S pokorou ke všem cyklistům a milovníkům kol ve všech podobách, tým Bikeplus, hezký den
Kolo je na pohled hezke. Sam jsem si parkrat prosel necim podobnym, imho kazdy musi zjistit, ze je to nesmysl. Ovsem necekal bych, ze se neceho takoveho ujmou podnikatele, ti maji mit rozum.
Je to stare favo. Tezke, plechove patky, nevalne tuhosti, mufny muzou povolit kdekoliv a kdykoliv. Ram asi puvodne na 27" kola soude podle uchytu brzd, to brzdne sile taky moc neprida (aspon mohli dat Force s dosahem 57 mm). Uz jenom ram obrousit a komplet nastrikat a jsem na polovine ceny noveho ramu CrMo nebo nejake hliny.
Odhaduju, ze kolo komplet vyslo min. na 6–8000 Kc coz neni zrovna malo. Investivat o tisicovku vic a kolo ma pouzitelny ram bez nutnosti neco lakovat. Pokud bys kolo stavel doma z co dum dal tak je to v cajku, ale jestli to dobre chapu, kolo je staveno na zakazku, to mi pak prijde ujete.
Mě se to líbí – sám mám něco podobného, viz můj profil. Fakt je, že tohle dělat na „kšeft“ asi fakt nehrozí, podle mě to nikdo nezaplatí. Já použil jen rám, vše ostatní fungl nové, vyšlo to tak na 8 tis + – Neumim si představit, hodit si na to dvojku a chtít za to 10 ? Nesmysl… Každej raději koupí běžné nové horské do 10 tis v krámu.
Fakt je ten, že mi to splnilo variantu levné cyklokrosky pro „chudé“ …
O reklamu nám zde vůbec nejde. Odkaz jsem přidal jen pro lidi, kterým se kolo třeba líbí a rádi uvidí i jiné renovace. Nic víc nic míň. Odkaz mažu, a kdo bude chtít kouknout na další, třeba se ozve do zpráv a já mu link pošlu soukromě. :-)
Jinak zajimave, ze jednou je to „jejich“ tvorba, vzapeti mluvis jako jeden z nich:(