Ahoj, prosím o radu a poté fotku smažu, díky.
Přecházím na bezduše a po koupi ventilků jsem ventilek osadil tak, že jsem černou gumovou podložku (1) navlíkl na ventilek (2) a prostrčil ráfkem a z venku osadil matkou (3). Ale pořád mi utíká vzduch mezi matkou a ráfkem. Nevíte jak to řešit? Nedává se náhodou ta podložka až mezi ráfek a matku? Nebo mám nalít víc mlíka a počkat? Utažený je to dost, dokonce tak, že v případě defektu to rukama neodmontuju. Ráfek je zapáskovanej ZTR Rapid, v plášti je NoTubes tmel (90 ml na 2,25 RoR Performance 29")
Díky moc!
(vloženo 18.4.16)
Hammer pokud si MTB-cko silniar tak potom nemas co resit. Ale ak si pneu nepodhustil tak nizky tlak je uplna ina v terene. Dalsia vec ak mas 18nastky rafky a 2.3 plaste s nizkym tlakom tak necakaj zazrak.
Technicky bezduse je len o skilu a skusenostiach ani hazku nenastavis ked nevies co ako.
Bezproblemov nahadzujem obyc plaste (ne ready) na obyc rafky bez velo vlozky. Pokial rafek ma poriadne svary tak je to pohoda.
Staci mat doma jednu petku ktrou prdnes tlak a poriadnu pumpu.
Pasku kupis gorilu za 100kc mas na 4 zaplety a dokonca mi pride ze drzi lepsie nez origo pasky. Ventilky(100kc) mlieko 1L 500kc investicia 650kc(aj s postou:) ) a mas vystarane na niekolko sezon.
Mozno by stalo zato skusit poriadne zaplety s mlikom a treba to pochopis.
k Bimjeamomvym vypoctom uplne nesuhlasim ale u DH-cka sundam dusu 450g a dam 80ml mlika a vyreseno. takze tam je uspora jak hovado.
GL
18.4.16 22:42
Tak nevim, vozil jsem 4 roky captainy a bez defektu. Ted na kole jsem zkusil podhustit a hnus jak se to zvejka, uprimne nechapu jak na tom muzete jezdit. Plast s dusi max tlak a zadny problem nevidim.
Chce to iba trochu skill a nemať nasraté v rukách. Konkrétne u mňa TLR plášť vs. Performance cca –150g rozdiel, duša –220g, páska –15g , ventil +4g, mlieko nerátam, lebo to moc veľký vplyv na rotačnú hmoťnosť kolesa mať nebude.
Takže suma sumárum sa dá spraviť rozdiel aj 400g na koleso. Vyzuť sa mi nepodarilo nikdy, ani cvaknúť plášť, pri prerezaní plášťa žiaľ oprava defektu pracnejšia, ale drobné defekty od tŕňov prakticky nepoznám.
Bezduše jsou bez starostí, pokud používáš odzkoušené kombinace, když experimentuješ, tak je to pak trápička. :-) Používám vše od No Tubes, TR pláště Maxxis a Schwalbe, nemám žádný problém.
O těhle ventilkách jsem před časem taky přemejšlel, jen mi nebylo jasný, jak je zapasuju do ZTR Crest ráfků aby to těsnilo. Nakonec jsem vzal origo ventilky No Tubes, který mají kulatou/kónickou a ne čtverhranou gumu a s nima a RoR vše bez problémů. U druhejch kol DT Swiss + Mountaing King II byl malej problém, že bez prvního projetí byly po pár dnech bez tlaku, po první hodinový projížďce vše ok, ani mlíko z nich neprosakovalo.
****** je to jenom do doby než se s tím naučíš,posléze to vše zvládáš levou zadní.Váha není vůbec jinde,je to zcela srovnatelné.A k ceně.UST a UST ready jsou vždy už dost kvalitní pláště a myslím,že ve stejné kvalitě je klasická na duši s cenou taktéž srovnatelná.
Jízdní komfort a grip gumy je však oproti duším a možnosti vozit mnohem nižší tlak nesrovnatelný.Prevence defektu je z jiného levelu a já osobně bych si na závody nikdy duši nevzal.
Ale co kus,to jiný názor a ať si každý vozí co chce…
18.4.16 19:18
A ted otazka, stoji to za tu namahu? Problemy s instalaci, porad slysim jak se to v zatacce slikne, kdyz defekt co mliko nevezme stejne duse. Vaha a cena je taky nekde jinde. Tak nejak mi pripada ze spousta bikeru v tom vidi hit a mysli si ze budou lepsi jezdci. A srat se s nejakou paskou, ventilkem mlikem a pumpou ? To radeji sednu na kolo a jezdim.
Dal jsem tomu čas a výsledek bude asi ve špatné pásce z výroby. U zadního kola mi chvilku foukalo okolo (snad) jednoho niplu. Po roztočení to mlíko asi chytlo. Za 2 hodiny jsem se k tomu vrátil a kolo prázdný. U předního kola to pořád, ale o hodně míň fouká pod ventilkem a taky u (snad) jednoho niplu.
Takže přepáskovat a další pokusy.
Nahazoval jsem to přes jednu stranu s duší a tu pak vyndat, ale když to člověk zkouší víckrát a ještě střídavě dofukuje další kolo, tak síly ubývají.
Ak nemáš silu nahod jednu stranu plásta dusou, tu vyber, vyšrobuj jadro ventilka a nahod pumpou.
Ak by to nešlo aj tak, skôs natiahnúť po obvode plášťa dušu, tá pritlačí patku k ráfku . Buzduši zdar!
kdyz fuci kolem ventilku bud je to dosedaci plocha nebo paska.
osobne mam snad az na jeden rafek podlozene starou dusou pretoze to vzdy fucalo a hlava s kostkou proste nedosadla spravne .. mozna to je v rukach alebo uz vymackanych ventilkoch ale proste to mi pomoze.
hodne sily v pumpovani
Tak utahovat klíčem je největší blbost, blbost, kterou pocítíš v terenu až budeš nucen dát dušu. Vždycky to dotahuj jen rukou.
Tak update, u zadního kola jsem podložku prohodil a podařilo se. S předním mám problém, že to profukuje u ventilku i s podložkou pod matkou. Akorát už nemám sílu, abych se pokoušel pumpou nahodit plášť na tisící pokus. Musím si dát pauzu :D
No ten ventilek je nějakej od Rubeny, originál No Tubes jsem nekupoval a na kole nebyl. Jinak u předního kola bude možná chyba v pásce, není tam vyraženej kříž, ale normálně vyříznutý kolečko. Zkusím to zalepit mlíkem a třeba se to podaří.
A fakt to není potřeba utahovat klíčem, jak jsem si myslel, stačí to rukou :)
Co to máš za ventilek? Tuším, že originál NoTubes ventilek má ten vnitřní konec kulatej, tak jestli není problém v tom… A ta matka na klíč je „dobrá“, dle mě by tam měla být jen vroubkovaná na utahování rukou, aby to nesvádělo – abys to nepřetáhl a abys to v terénu povolil jak už tu jiní psali.
vzivote se mi nestalo aby mi to fukalo kolem ventilku.. proste nariznu do krize pasku.. protlacim ventilek… zatlacim na konec ventilku a dotahnu rukou… pje to vzdy dotazne na krev.. kdyz povoluju ventilek zatlacim zase na vnitrek.. tim se povoli maticka.. v klidu povolim prstama…
K tomu utahování. Někdy je opravdu méně více. Nech tam zatéct mlíko a mělo by to těsnit. U mě je to vždycky stejný… netěsní to okolo ventilku, nechám zatéct mlíko, projedu a je to ok.
Ta podložka patří samozřejmě pod matičku a je tam opravdu kvůli tomu abys nepoškodil ráfek při utahování.Profil patky ventilku by měl zapadnout do prohlubně ráfku.Pak na to fest zatlač palcem a utáhni matku.Není potřeba utahovat klíčem,protože když to moc utáhneš,tak patku ventilku zdeformuješ a může to ucházet.Také při případném velkém defektu a pokusu o nasazení duše tu matku prostě nepovolíš rukou a ventilek nevyndáš, tudíž jsi nahranej.Pokud to tam fouká tak stačí trocha mlíka a ono se to utěsní.
prave ze ne… tim ze natlacis to kostku nalepenou na ventilek do vrtane diry a dotahnes.. tak to utesnis..
Jsem si říkal, že ta gumová podložka ještě líp utěsní spoj páska-ventilek, tak jsem ju dal dolů a utíká to okolo ventilku.
hele tady by to taky melo jit i bez podlozky.. ona tam realne k nicemu neni… ventilek tesni tim svym koncem ktery je zevnitr natlaceny do vrtane diry… ta podlozka je tam nejspis jen k tomu abs neposkrabal rafek pri utahovani a aby to drzelo utazene…
Ráfky jsou zapáskovaný z výroby a takhle při kontrole vypadala v pohodě. Díky za rady a zkusím to dát naopak. Měl jsem předtím Fulcrum Red Metal 3 a tam právě gumová podložka nebyla a matka se rovnou dávala na ventilek. Tak jsem to udělal podle toho. No uvidím a jdu to předělat.
podlozka jak pise vilem.. imho to bylo mysleno pod matici.. tzn prostrcit ventilek rafkm… navliknout gumovou podlozku a pak maticku.. jeste je dobre zatlacit zevnitr na ventilek abys ho dobre utahl… ale stale se muze stat ze ti fouka kolem pasky.. mas to urcite dobre zalepene?