Tubeless

Přidat foto

Ahoj, prosím o radu a poté fotku smažu, díky.

Přecházím na bezduše a po koupi ventilků jsem ventilek osadil tak, že jsem černou gumovou podložku (1) navlíkl na ventilek (2) a prostrčil ráfkem a z venku osadil matkou (3). Ale pořád mi utíká vzduch mezi matkou a ráfkem. Nevíte jak to řešit? Nedává se náhodou ta podložka až mezi ráfek a matku? Nebo mám nalít víc mlíka a počkat? Utažený je to dost, dokonce tak, že v případě defektu to rukama neodmontuju. Ráfek je zapáskovanej ZTR Rapid, v plášti je NoTubes tmel (90 ml na 2,25 RoR Performance 29")

Díky moc!

(vloženo 18.4.16)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Rudyshy
Rudyshy

19.4.16 10:27

Hammer pokud si MTB-cko silniar tak potom nemas co resit. Ale ak si pneu nepodhustil tak nizky tlak je uplna ina v terene. Dalsia vec ak mas 18nastky rafky a 2.3 plaste s nizkym tlakom tak necakaj zazrak.

Technicky bezduse je len o skilu a skusenostiach ani hazku nenastavis ked nevies co ako.

Bezproblemov nahadzujem obyc plaste (ne ready) na obyc rafky bez velo vlozky. Pokial rafek ma poriadne svary tak je to pohoda.

Staci mat doma jednu petku ktrou prdnes tlak a poriadnu pumpu.

Pasku kupis gorilu za 100kc mas na 4 zaplety a dokonca mi pride ze drzi lepsie nez origo pasky. Ventilky(100kc) mlieko 1L 500kc investicia 650kc(aj s postou:) ) a mas vystarane na niekolko sezon.

Mozno by stalo zato skusit poriadne zaplety s mlikom a treba to pochopis.

k Bimjeamomvym vypoctom uplne nesuhlasim ale u DH-cka sundam dusu 450g a dam 80ml mlika a vyreseno. takze tam je uspora jak hovado.

GL

Reagovat
Big Hamer

18.4.16 22:42

Tak nevim, vozil jsem 4 roky captainy a bez defektu. Ted na kole jsem zkusil podhustit a hnus jak se to zvejka, uprimne nechapu jak na tom muzete jezdit. Plast s dusi max tlak a zadny problem nevidim.

Reagovat
bimjeam
bimjeam

18.4.16 21:46

Chce to iba trochu skill a nemať nasraté v rukách. Konkrétne u mňa TLR plášť vs. Performance cca –150g rozdiel, duša –220g, páska –15g , ventil +4g, mlieko nerátam, lebo to moc veľký vplyv na rotačnú hmoťnosť kolesa mať nebude.

Takže suma sumárum sa dá spraviť rozdiel aj 400g na koleso. Vyzuť sa mi nepodarilo nikdy, ani cvaknúť plášť, pri prerezaní plášťa žiaľ oprava defektu pracnejšia, ale drobné defekty od tŕňov prakticky nepoznám.

Reagovat
krabica
krabica

18.4.16 21:06

Bezduše jsou bez starostí, pokud používáš odzkoušené kombinace, když experimentuješ, tak je to pak trápička. :-) Používám vše od No Tubes, TR pláště Maxxis a Schwalbe, nemám žádný problém.

Reagovat
Kafař
Kafař

18.4.16 21:03

O těhle ventilkách jsem před časem taky přemejšlel, jen mi nebylo jasný, jak je zapasuju do ZTR Crest ráfků aby to těsnilo. Nakonec jsem vzal origo ventilky No Tubes, který mají kulatou/kónickou a ne čtverhranou gumu a s nima a RoR vše bez problémů. U druhejch kol DT Swiss + Mountaing King II byl malej problém, že bez prvního projetí byly po pár dnech bez tlaku, po první hodinový projížďce vše ok, ani mlíko z nich neprosakovalo.

Reagovat
DaD
DaD

18.4.16 20:41

****** je to jenom do doby než se s tím naučíš,posléze to vše zvládáš levou zadní.Váha není vůbec jinde,je to zcela srovnatelné.A k ce­ně.UST a UST ready jsou vždy už dost kvalitní pláště a myslím,že ve stejné kvalitě je klasická na duši s cenou taktéž srovnatelná.

Jízdní komfort a grip gumy je však oproti duším a možnosti vozit mnohem nižší tlak nesrovnatelný­.Prevence defektu je z jiného levelu a já osobně bych si na závody nikdy duši nevzal.

Ale co kus,to jiný názor a ať si každý vozí co chce…

Reagovat
Big Hamer

18.4.16 19:18

A ted otazka, stoji to za tu namahu? Problemy s instalaci, porad slysim jak se to v zatacce slikne, kdyz defekt co mliko nevezme stejne duse. Vaha a cena je taky nekde jinde. Tak nejak mi pripada ze spousta bikeru v tom vidi hit a mysli si ze budou lepsi jezdci. A srat se s nejakou paskou, ventilkem mlikem a pumpou ? To radeji sednu na kolo a jezdim.

Reagovat
okam_z_brna
okam_z_brna

18.4.16 18:08

Dal jsem tomu čas a výsledek bude asi ve špatné pásce z výroby. U zadního kola mi chvilku foukalo okolo (snad) jednoho niplu. Po roztočení to mlíko asi chytlo. Za 2 hodiny jsem se k tomu vrátil a kolo prázdný. U předního kola to pořád, ale o hodně míň fouká pod ventilkem a taky u (snad) jednoho niplu.

Takže přepáskovat a další pokusy.

Nahazoval jsem to přes jednu stranu s duší a tu pak vyndat, ale když to člověk zkouší víckrát a ještě střídavě dofukuje další kolo, tak síly ubývají.

Reagovat
bimjeam
bimjeam

18.4.16 16:31

Ak nemáš silu nahod jednu stranu plásta dusou, tu vyber, vyšrobuj jadro ventilka a nahod pumpou.

Ak by to nešlo aj tak, skôs natiahnúť po obvode plášťa dušu, tá pritlačí patku k ráfku . Buzduši zdar!

Reagovat
Rudyshy
Rudyshy

18.4.16 16:29

kdyz fuci kolem ventilku bud je to dosedaci plocha nebo paska.

osobne mam snad az na jeden rafek podlozene starou dusou pretoze to vzdy fucalo a hlava s kostkou proste nedosadla spravne .. mozna to je v rukach alebo uz vymackanych ventilkoch ale proste to mi pomoze.

hodne sily v pumpovani

Reagovat
Dejv94
Dejv94

18.4.16 16:00

Tak utahovat klíčem je největší blbost, blbost, kterou pocítíš v terenu až budeš nucen dát dušu. Vždycky to dotahuj jen rukou.

Reagovat
okam_z_brna
okam_z_brna

18.4.16 15:35

Tak update, u zadního kola jsem podložku prohodil a podařilo se. S předním mám problém, že to profukuje u ventilku i s podložkou pod matkou. Akorát už nemám sílu, abych se pokoušel pumpou nahodit plášť na tisící pokus. Musím si dát pauzu :D

No ten ventilek je nějakej od Rubeny, originál No Tubes jsem nekupoval a na kole nebyl. Jinak u předního kola bude možná chyba v pásce, není tam vyraženej kříž, ale normálně vyříznutý kolečko. Zkusím to zalepit mlíkem a třeba se to podaří.

A fakt to není potřeba utahovat klíčem, jak jsem si myslel, stačí to rukou :)

Reagovat
mm-sup
mm-sup

18.4.16 15:05

Co to máš za ventilek? Tuším, že originál NoTubes ventilek má ten vnitřní konec kulatej, tak jestli není problém v tom… A ta matka na klíč je „dobrá“, dle mě by tam měla být jen vroubkovaná na utahování rukou, aby to nesvádělo – abys to nepřetáhl a abys to v terénu povolil jak už tu jiní psali.

Reagovat
TJK
TJK

18.4.16 14:56

vzivote se mi nestalo aby mi to fukalo kolem ventilku.. proste nariznu do krize pasku.. protlacim ventilek… zatlacim na konec ventilku a dotahnu rukou… pje to vzdy dotazne na krev.. kdyz povoluju ventilek zatlacim zase na vnitrek.. tim se povoli maticka.. v klidu povolim prstama…

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

18.4.16 14:52

K tomu utahování. Někdy je opravdu méně více. Nech tam zatéct mlíko a mělo by to těsnit. U mě je to vždycky stejný… netěsní to okolo ventilku, nechám zatéct mlíko, projedu a je to ok.

Reagovat
DaD
DaD

18.4.16 14:16

Ta podložka patří samozřejmě pod matičku a je tam opravdu kvůli tomu abys nepoškodil ráfek při utahování.Profil patky ventilku by měl zapadnout do prohlubně ráfku.Pak na to fest zatlač palcem a utáhni matku.Není potřeba utahovat klíčem,protože když to moc utáhneš,tak patku ventilku zdeformuješ a může to ucházet.Také při případném velkém defektu a pokusu o nasazení duše tu matku prostě nepovolíš rukou a ventilek nevyndáš, tudíž jsi nahranej.Pokud to tam fouká tak stačí trocha mlíka a ono se to utěsní.

Reagovat
TJK
TJK

18.4.16 14:11

prave ze ne… tim ze natlacis to kostku nalepenou na ventilek do vrtane diry a dotahnes.. tak to utesnis..

Reagovat
okam_z_brna
okam_z_brna

18.4.16 14:08

Jsem si říkal, že ta gumová podložka ještě líp utěsní spoj páska-ventilek, tak jsem ju dal dolů a utíká to okolo ventilku.

Reagovat
TJK
TJK

18.4.16 14:03

hele tady by to taky melo jit i bez podlozky.. ona tam realne k nicemu neni… ventilek tesni tim svym koncem ktery je zevnitr natlaceny do vrtane diry… ta podlozka je tam nejspis jen k tomu abs neposkrabal rafek pri utahovani a aby to drzelo utazene…

Reagovat
okam_z_brna
okam_z_brna

18.4.16 14:01

Ráfky jsou zapáskovaný z výroby a takhle při kontrole vypadala v pohodě. Díky za rady a zkusím to dát naopak. Měl jsem předtím Fulcrum Red Metal 3 a tam právě gumová podložka nebyla a matka se rovnou dávala na ventilek. Tak jsem to udělal podle toho. No uvidím a jdu to předělat.

Reagovat
tomxxx
tomxxx

18.4.16 13:58

Rapid dávaj už nalepenej, ne? Tak pokud to nepokákli při výrobě…

Reagovat
tomxxx
tomxxx

18.4.16 13:57

tak tak, podložka se dává pod matku.

Reagovat
TJK
TJK

18.4.16 13:56

jo ctu ze to mas dobre utazene..pak dela rotyku ta podlozka myslim

Reagovat
TJK
TJK

18.4.16 13:56

podlozka jak pise vilem.. imho to bylo mysleno pod matici.. tzn prostrcit ventilek rafkm… navliknout gumovou podlozku a pak maticku.. jeste je dobre zatlacit zevnitr na ventilek abys ho dobre utahl… ale stale se muze stat ze ti fouka kolem pasky.. mas to urcite dobre zalepene?

Reagovat
Vilém
Vilém

18.4.16 13:53

Podlozku bych tipoval spis pod matku. To ze fouka pod matku, to nemusi byt ventilkem, muze ti podfukovat paska atd…

Reagovat

Další galerie z kategorie

bmx20 22
zbyslavjak 31
kamator 3
zbyslavjak 21
Sulka 19
bmx20 7