Tmel a ventilky.
Přední kolo s duší.
Přední kolo s tmelem.
Zadní kolo s duší.
Zadní kolo s tmelem.
Vzhledem k tomu, že jsem koupil kolo s TLR ráfky (DT Swiss M1800) i plášti (Continental Mountain King II 2,4), tak nešlo odolat a v neděli jsem přešel na bezduše.
Do každého kola jsem nalil 60ml tmelu. Práce šla dobře a bez problémů. K nafouknutí jsem použil normální dílenskou pumpu. Tlak zatím drží a k žádným průsakům tmelu nedošlo.
Na každém kole jsem uspořil jen 40g, což není moc a počítal jsem s větší úsporou. Přední kolo nyní foukám na 25psi (1,72 bar), zadní na 27psi (1,86 bar). Zatím čekám na vhodnou příležitost, kdy pořádně otestuji lepší jízdní vlastnosti a zlepšenou přilnavost :-).
(vloženo 27.4.16)
3bike : bezduše se nedávají primárně kvůli úspoře na váze a ani aby se to líp stavělo na zadní pro pózing
Taky si myslím, že sám od sebe asi nepraskne. Spíš bude náchylnější třeba při nasazování pumpičky, nebo při samotném pumpování (ruční pumpičkou), kdy to můžeš lehce ohnout a po několika opakování to může prasknout.
Ventilky mi nepraskaji a v XK-rs mi drzi tlak lepe nez v protection, drzely den i bez mlika, asi magicka dilna nebo nakupujete plaste kdovi kde…:-D
Zajímavé, nějakou dobu jsem si dopisoval s Canyonem jestli mi dají ke kolu ventilky když v DT tvrdili, že je v sadě dodávají a bez šance. Znám i dost majitelů C a nikdo je nedostal. A najednou je dávají? Jestli je někdo dostal a nehodlá je využít, tak odkoupím.
@goofy: bylo no, zkoušel jsem různé kombinace na CMaxech a váhově je to potom +/. stejné. Já měl nejlepší zkušenosti s Mavic UST plášti.
Nač jsou pak ty TR pláště dobré, když tam člověk stejně musí navalit tunu tmelu, aby je utěsnil, a pak váží stejně jako poctivé UST gumy? Nebylo by lepší kupovat rovnou UST? :-)
Jak říkám, žádný průsak tmelu ani úbytek tlaku zatím nepozoruji (verze Protection). Ke kolu jsem ještě dostal ventilky DT Swiss, tak když tak vyměním.
Atilla, Kouba: jj, RSka jsou uplne reseto… podarilo se mi je zatesnit az cca po 200ml mlika, peklo:)
A zvejkaj se i na XCecku… takze z KHSka sly pryc… Sice jedou a relativne velmi slusne drzej, ale jinak…
Ventilky od Mitas jsou v pohodě, ale profil jejich patky není pro některý ráfky ideální a musí se trošku tunit, aby to neucházelo. A s mlíkem jsem se trošku rozšoupnul, do 29" Schwalbe 2.25 jsem dal cca 90 ml. A zůstalo tam všechno, verze Performance rozhodně neprosakuje.
Atilla : Z těch XK RS to fakt z boků kape. Když jsem je zkoušel pod vodou ve vaně, tak to bylo jak ten šumící kámen do akvárka. A taky se dost žvejkaly.
Rubi: Ani ne, měl jsem jich 5, teď už mám jen jeden, u všech stený případ, praskaj pod matkou.
No když to nafouknu trochu víc třeba na pumptrack, tak mi to všude šumí ven. Jestli jsou conti ještě horší, tak to z ních musí úplně kapat.
Atilla: schwalbe jsou jeste dobry:) ale takovej XK RS, to byla sranda:))
Mě už se právě 3× stalo, že jsem prorval plášť tímhle stylem a mléko všude a na všem. Takže dám jen na zatěsnění a je to. Na dírku od trnu to stačí a když už musím dávat duši, tak nejsem aspoň upatlaný. No a kdybych nalil do schwalbe pláště tolik kolik ty tak mi stejně proteče přes boky za pár dní:)
Atilla: tak to uz fakt neveme:) u UST plastu mi mliko vzalo cca 7mm douru… u toho Ardenta cca 5mm…
U ty posledni prihody byla klika, ze tam bylo hodne mlika, prtze stejne vsechno vylitlo ven, ale posledni zbytky to zatahli… Uz jsem tomu skoro neveril… Nakonec se povedlo a po dofouknuti jsem dojel…
Na ty ventilky buď hodnej. Praskají.. ostatně jako všechno od AC. Protection pláště jsou držáci, ale mlíko mi z nich ryhle mizelo.
Atilla: mam zkusenost uz s tim, ze jsem udelal i velkou skubu a kdybych mel malo mlika, tak bez sance… Jen diky tomu, ze jsem mel mlika dost, tak se to utesnilo… Naposled skuba jak prase v behounu ardentu…
Ale zas nevozim knoty… Ty dost zachranej..
Osobně dávám mléka max 30ml, spíš miň. Na malé defekty netrpím a velké to stejně nezalepí.
Doporucuju dat vice mlika… Osobne davam do TLR plastu 80ml minimalne…
Jinak bezduse nejsou o uspore vahy…
Mne se osvedcila jina kombinace a to tmel a ventilky od Mitasu. Par ventilku stoji 99kc, coz je bezkonkurencni, a tmel ma vetsi lepivost oproti notubes, takze lepe tesni.
Kazdopadne at to jezdi a pozor na ventilek at ho nezlomis :-).
Přesně tak, Canyon tam dávají celkem šlupky. Což ovšem v kombinaci s MKII Protection není žádný problém.