Na stará kolena trošku radosti. Čekat na novýho Scalpela Si se mi už nechtělo. Jinak… nemám rád, když se udává váha kola bez pedálů, ale tentokrát se mi to číslo na váze tak zalíbilo, že jsem si ho prostě nedokázal odpustit. :) Dobře no, tak teda 10,3 kg včetně. :) Kolo je zatím vlastně v továrním setupu. Tak uvidíme, jestli se třeba ještě podaří pod tu desítku dostat.
EDIT 5.6.2020 Přidány dvě aktuální fotky + upraven popis komponentů
(vloženo 5.5.16)
Značka | Cannondale |
Model | Scalpel 29 Carbon Team |
Modelový rok | 2015 |
Velikost | L |
Hmotnost | 9,95 bez pedálů |
Rám | BallisTec Hi-MOD Carbon, Zero Pivot seatstay, PF30, 1.5 Si head tube |
Vidlice | Lefty Carbon XLR 100 29 |
Tlumič | RockShox Monarch XX, 100mm, Full Sprint remote |
Hlavové složení | Cannondale HeadShok Si w/10mm reversible spacer |
Kliky | Cannondale HollowGram Si, BB30A |
Středové složení | Cannondale Alloy PressFit30 |
Přesmykač | --- |
Měnič | SRAM XX1, Type 2 RBC |
Řazení | SRAM XX1 |
Převodník | FRM Syncro-Ring XX1. 32T |
Kazeta | SRAM X01, 10-42, 11-speed |
Řetěz | SRAM XX1, 11-speed |
Náboj přední | Lefty SL |
Náboj zadní | DT Swiss 350, 142x12 |
Brzda přední | Avid XX 180mm |
Brzda zadní | Avid XX 160mm |
Brzdové páky | Avid XX, Matchmaker |
Ráfek přední | ENVE Carbon Twenty9 XC, tubeless ready |
Ráfek zadní | ENVE Carbon Twenty9 XC, tubeless ready |
Dráty | DT Swiss AeroLite |
Pedály | Shimano XTR PD-M9000 |
Řídítka | ENVE SWP Flat Bar Carbon – 760mm x 31.8mm |
Představec | Cannondale OPI Adjustable V2, -15° |
Sedlovka | 3T Doric Team Carbon, 31,6 × 400 mm |
Sedlo | Fizik Antares R5 |
Pláště | Schwalbe Racing Ralph EVO Addix TLE, 29×2.1", Schwalbe Rocket Ron EVO Liteskin 29×2.1" |
Jenda aktuální fotka + drobné upgrady:
Pedály Shimano XTR PD-M9000
Řídítka ENVE SWP Flat Bar Carbon – 760mm x 31.8mm
Sedlovka 3T Doric Team Carbon, 31,6 × 400 mm
Sedlo Fizik Antares R5
Pláště Schwalbe Racing Ralph EVO Addix TLE, 29×2.1"
Schwalbe Rocket Ron EVO Liteskin 29×2.1"
Tak ještě jednou… díky za všechny komenty, tipy i hvězdy. To jsem u Cannona ani nečekal. :)
Kouba, Jetson: :D :D
Nádhera! Za to si u nás koupíš 3+1 :-)
raketa a za mě máš plus že to neni ver. 2016 u té je promo k poblinkání..
ty ventilky su na hranici pouzitelnosti, pumpu s zavitom tam ani nedas
Vypada to jak slohnuty na Matejsky pouti a ty obri kazety jsou fakt jemne receno nehezky.Ale to jsou trendy. Na muj nazor se vykasli,hlavne ze se to libi tobě. Tak hodne stastnych km:).
Co já bych dal za 10 kg… líbí se mi hlavně komponenty. Přemýšlím, že vyměním AL rám za karbon.
Tak užívej!
Moc pěkný i když Trek je pro mě hezčí.
Gramařit je blbost. Je fuk jestli 10 nebo 9.5kg protože i tak je to raketa. Za 5* a ať dělá jenom radost.
Top Fuel je lehčí, neboť má menší trubky, Cannon přesunul výrobu a tam už to tak neumí…, ale zas má vpředu jen jednu nohu, tak to už nevím, já bych tipnul remízu :). Jinak peeecka!
Ještě jednou díky všem za názory i hodnocení.
Zdá se, že jsem svým neuváženým úvodním popisem vyvolal gramařskou diskusi. :)
Tak jen tedy dodám, že to vážně není vůbec prioritou a nehodlám určitě kvůli tomu měnit zadní náboj nebo kliky apod.
Užívám si každej kilometr a jestli bude nějaký upgrade nebo ne, teď vůbec neřeším.
Parádní. Měnil bych až ve chvíli, kdy něco odejde. Jestli 10,3 nebo 9,8 je vcelku šumák.
Super kolo.
Na odlehceni je tam toho dost vetsiho:
Sedlo 100g
Gripy za Esi nebo Ritchey Wcs 50g
Pedaly za X-pedo Ti 120g
Prevodnik za direct mount – 40g
Co bych nedelal, ale teoreticky jde
Zadni naboj – minimalne 50g usetris, ale krome DT240 asi zaplatis nizsi spolehlivosti
Sedlovka a riditka za Mcfk nebo podobne uchylarny.
@Jecnak – ty mas o dost lehci kola a o neco lehci ram.
Ta moje 9.9ka je zatim v seriove vybave s Look pedalama – navazeno bez par desitek gramu pod deset kil. Taky by se daly vymenit 2,2 plaste za ThunderBurty, sedlo o 50g lehci, lehci gripy, kazetu jsem tam ted dal nejlevnejsi XG Sram 11ku. Tina tu fotila Trek pevne osy co maji 90g/ks atd atd. Je to jen o penezence a vyvazeni pomeru cena/odolnost. Verim, ze by se dalo dostat na 9,5kg. Osobne se uz do nejakeho odlehcovani nemam moc chut poustet, maximalne az neco odejde, tak budu menit za lehci, jinak je ten hon za par gramu vyhazovani penez. Takze jezdi a uzivej super kola a kasli na gramy.
Díky, díky. :)
scret: :)))
jecnak, Bukowski: ještě je kde brát, ale nevím, jestli mi to stojí za to. Sedlo je jasný – Prologo nemám rád a karbonová Tundra bude možná tak –70g. Dojde i na sedlovku a řídítka, ale jinak asi nic moc. Pokud si dobře pamatuju z nějakýho testu na netu, tak Scalpel i TopFuel 9.9SL měly shodně váhu rámu s tlumičem 1900g, ale samozřejmě kdovíjak. Jinak novej TopFuel je teda úžasnej, to musím uznat!
Moc pěkný !! a ta barva.. :-)
@jecnak: tak tady je docela dost né úplně lehkých komponentů (zadní náboj, kotouče, pedály, K-Force, sedlo) takže váha pod 10 kg je možná, i když dost drahá :-)
Byl to jeden z kandidatu a musim rict, ze jsem cekal lepsi vahu. TopFuel 9.9 je nakonec pod 10kg i s pedalama. Tipl bych, ze ram je lehci, protoze komontenty jsou tam dost podobne kvality.
5.5.16 09:03
kdyby to nemělo jenom půlku vidlice dal bych pět
Prostě top :-)
Jasně. Jinak ty gramy už vážně nejsou žádná priorita. To bylo jen tak do placu… :)
Par gramu pujde dolu, kdyz se bowdeny troch zkrati, hlavne ten u predni brzdy.
Díky. Jo no, taky ten bílej bowden moc nechápu. Doma jsem nenašel takhle dlouhej černej, takže už je objednanej. :)
Moc pekny. Na tom asi neni moc co ladit, vsechno top komponenty :) Akorat bilej bowden se tam vubec nehodi..