Půjčil jsem si na Bianchi karbonová kola s galdama a o víkendu budu testovat.
Otázka zní – sluší mu? :-)
(vloženo 3.6.16)
14.6.16 14:17
galusky vz. pláště (snad k tomu něco mohu napsat, na galuskách mám najeto cca 350.000 km + pláště jsem vozil na zimáka): galusky: + lehčí, nižší valivý odpor, pevnější a lehčí ráfek, bezpečnější po defektu (dobře nalepená galuska zůstane na ráfku a cyklista se nesemele), pláště: + vidím jediné a to odolnější proti defektu při hrubém zimním zacházení, vhodnější na cykloturistiku
Tufo: + rovné, lehké, odolné proti defektu na kontaktu s vozovkou, – horší valivý odpor (proti některým kvalitním galuskám, např. Continental Comeptition), nízká odolnost proti průrazu z boku, špatně drží tlak
Pebe: jak si přišel na to, že se na galuskách vozí nižší tlak???
Neslibovals nam minirecenzi plaste na hline vs galdy na karbonech? Hod to treba do nejakeho vlakna nebo udelej nove, myslim, ze to bude dost lidi zajimat..
4.6.16 18:03
galusky Challenge prakticky nešly nalepit rovně, buď to házelo nahoru a nedalo se na tom jezdit nebo házely do strany a vypadalo to jak rozcentrované kolo. A neopravili to ani v servisu. Když jsem je sundal, nalepil Tufo páskou Tufa Elite ride 23, tak bez většího úsilí rovné jako když střelíš. Navíc latexovou duši tmelem neopravíš a foukáš to před každou jízdou.
A váhově na tom jsou Tufa taky lépe.
Taky o těch kolech přemýšlím,dej vědět jaký budeš mít dojmy,ráfky vypadají super.
nooski: ja teda zatim galdy zadny nejel, ale u plastu vetsinou plati cim mekci smes a nekdy i mensi odolnost proti vpichu, tim mensi valivy odpor (ne vzdy, nektere mekke a valive nepichaj).. co ctu o Tufo silnicnich galdach tak je to neco jako loukot (prehanim).. neni pak ten efekt galusky ztracenej? Jako odolnost proti defektu fajn, ale nabuseny na mega tlaky a tim padem skakajici vsude nez na tom nejlepsim asfaltu?
K Tufo galdám. Pohodlí nebude nejvyšší, ale instalace jednoduchá, galdy jsou naprosto rovné (což u drtivé většiny výrobců s volně vloženou latexovou duší neplatí), jsou většinou lehčí, defekt je snadno opravitelný tmelem a i odolnost vůči defektu samotnému je u Tufo vyšší. Za mě není co řešit pokud chci galusková kola i na normální ježdění.
Dal jsem před nedávnem taky karbon a galdy a zatím jen samá pozitiva a sociální jistoty. Vypadají samozřejmě výborně, kola jsou tužší, galdy oproti plášťům pohodlnější, nepotřebují dofukovat, aerodynamický odpor menší, valivý stejný a důležitá věc, brzdí se špalkama na karbon výborně. Defekty zatím 0 Jen dost brzdy hvízdají. Cena je sice vysoká, ale na pláště se už vracet nebudu.
Blaf: Ty si to ale nepochopil…
Foukání beru jako příjemnej bonus ale jde o to že já ten rozdíl nepoznám.A tak i vysoké procento dalších lidí.Testy je jedna věc a praktická stránka věci druhá.Jinak nepochybuji že jsou mnohem lepší galusky.
Radovan84: precti si nekdy srovnani Tufo a nejakych top galusek, jak z hlediska pohodli, tak jizdnich vlastnosti vychazi Tufo hur, ale jestli ti jde o to, aby jsi foukal parkrat do roka, tak jsi asi vybral dobre, nejsem si teda jisty, jestli potom dava smysl prechod na galusky
Zdá se mi, že zde lidi, co galdy nikdy nejeli, šmahem odsuzují něco, o čem ví prd.
Tufo mě bylo doporučeno i když sem neměl stanovenou cenu protože vím že tady se šetřit nevyplácí.I to Tufo ale stálo poměrně dost.Nemůžu si stěžovat na nic.Defekt zatím 0,pohodlí super oproti 23mm plášti a asi to vcelku drží.Neméně důležitý faktor je i to že sem zatím (cca 3 měsíce) foukal 2krát na což můžeš klidně zapomenout např u Veloflex,FMB atd.Jezdím teda 25mm a foukám na 8bar což je střed doporučení výrobcem.Zkrátka nemám zatím důvod je nekoupit příště zase.Prakticky sou super a řešit nějaký detaily jako tlak,přilnavost,psi a podobný chujoviny jako řeší odborníci nebo eliťáci mě přijde jako blbost na moje ježdění a i na ježdění 80% lidí co tohle řeší.
A co Ty tufa galdy co na tom jsou (a i tady na kolech v galeriich pomerne casto)? Nejel jsem je, ale nekde na netu jsem na (silnicni) Tufa videl pomerne negativni recenze (tvrda smes, velke tlaky).. v predstaveni kola nejakyho svazaka z Gazpromu na GCN rikali, ze maj snad MINIMALNI tlak 110 psi (presne nepamatuju) a taky to jsou 23 mm, to musi byt jak kamen.
Klidne bych dal i vyssi. U techto sirokych rafku neni tak velky problem s bocnim vetrem jako u uzovek s Vprofilem. S galdama presne jeak pise Pebe. Nejlevnejsi galda z Vittoria Rally z Decathlonu jede a drzi lip jak vetsina kvalitnich plastu.
Radovan: wow efekt je ale důležitý ;-) Když už jezdím hov.., tak to alespoň musí vypadat :-)
Ne, ted vazne, urcite díky za názor.
Vysoký kolo na mě dělá jen a pouze wow efekt.To aby si využil výšku toho ráfku už musíš jezdit placky a to pekelně rychle.Osobně raději nižší a lepší do kopců.Ostatně tam to kolo taky patří.Nebavim se zde o nějaký aero mašině kterou nemáš ty a ani já.
Ale určitě si kup co se ti líbí protože to je to podstatné na hoby ježdění.
Vozil jsem Bory 50 mm a na větru pohoda. Letos jsem je vyměnil za FFWD 60 mm a s těma už boční vítr cvičí dost – celkem jsem koukal, jaký je ten centimetr výšky rozdíl…
blaf:proč plášťové karbonyjen značkové? resp.otázka je,co znamená značkové…
Pebe: tak tímhle výpočtem je t na galusku, no… :-)
Radovan84: ty 50 mm se mi líbí, nižší ráfky musím na kole ještě vyzkoušet (měl jsem původní Campy 35 mm, ale to je něco jiného)
galdy vs.pláště: spočítej si počet defektů za poslední (dejmetomu) rok, odečti od toho proražení duš(snakebite). Zhruba tolik budeš řešit defektů na galdách, spíš méně. Větčinou se na galdách vozí menší tlak, tedy se povrch lépe přizpůsobí ostrým předmětům a nepronikde dovnitř tolikrát. A řešit propíchnutí galdy lze Tufo Extrem tmelem, vyšroubuješ ventilek, naleješ, našroubuješ ventilek a nafoukneš. Otočíš defektem k zemi a necháš zalepit. Funguje to.
Pokud řízneš galdu, říznul bys i plášť a výsledek je stejný.
Přítelkyně vozí galdy dva roky, defekty žádné. Předtím pláště a jestli byl jeden defekt, už si ani nepamatuju. Já vozim pláště, letos bez defektu, vloni jeden.
Pokud plášťové karbony, tak jedině značkové a to se prohneš. Za mě jedině galdy. Krom vzhledu ti plášťová verze nic nedá.
Osobně bych nekupoval vyšší než 35–40 mm.Ty 38 mm co mám sou tak na hraně.Uplně do kopců to taky nebude a párkrát když do mě fouklo tak sem málem lehnul do škarpy :-)
Díky za pozitivní komenty, už se těším, až to projedu.
tromboonen: mě nejvíce zajímá, jaký to bude mít vliv na jízdu, ty vysooké karbony. Že jsou tam galdy je jen z toho důvodu,že plášťová verze nebyla k půjčení. Pokud bych se zbláznil a šel do karbonů, tak právě už teď hrozně rozmýšlím, zda galdy nebo pláště. Pro galdy mluví váha kol a nižší cena ráfků, naopak proti je vyšší cena galusek a bojím se u nich např. defektu. Fakt nevím, nemám s nimi žádnou zkušenost.
Nějaké porovnání napíšu…
No dvacka, leda ta poslední :)
Vypadá to super ! Prostě Bianchi srdcovka a v této barevné kombinaci je to top.
Jinak srovnání mám a rozdíl je obrovský.Ještě vetší než co se vzhledu tyká:-). Není cesty zpět na hlínu.Možná tak na zimu…Ta dvacka za to prostě stojí.
Mám poměrně čerstvou zkušenost a je to teda na delší řeč, ale rozdíl jako prase. Vím, že zde je rozšířená nechuť ke galdám, ale pro mě tedy není cesty zpět.
Vypada o nejmin 50% lip, otazka zni, jestli se vyplati ty prachy a pruda s galdama jen kvuli vzhledu, nebo to bude mit i jine prinosy.. zajimalo by me tve subjektivni srovnani stavajici hiny s plasti vs karbony s galdami, jake galdy, jak to jede, jsou lehci, projevi se nejak aero benefit? Kdyz tak to sem hod..
Jak se říká, že kola dělají auto, tak tady je hezky vidět, že kola dělají i kolo. Pecka.
Jako sviňa!