Přišel jsem o cca. 2,5 cm zdvihu, předpokládám že si patrona přisála olej. Dá se s tím něco udělat, aniž bych musel vyměnit celou patronu? BTW podle kódu mám v 27,5" patronu pro 26" (27,5–29 jsou FUN070–10)…
(vloženo 9.6.16)
praivo: A proč tam dáváš tolik oleje, to chceš aby ti to zase přisálo. V klidu stačí 15ml.
OK, do Prahy se sice nedostanu, ale v Plzni snad někdo mít bude. Jinak před chvílí jsem se vrátil z testovací vyjížďky, vidle funguje krásně. Na mazání je cca. 40 ml oleje v každé noze (do pravé nohy se víc ani nevešlo).
v každém servise při výměně gufer to zahodí…zeptej se
z jakéhokoli většího gufera
možná mám doma stará gufera-praha/jesenice
No to je na mě dost složité :-D, nejhorší by bylo to soustružení – nemám přístup k soustruhu a ani neznám nikoho, kdo má. Tak to asi zatím nechám jak to je.
Spodní šroub těsnění nepotřebuje, pokud je správně dotažený. Nevíš, jestli se někde dá sehnat samotná pružinka na stírák? Stírák s pružinkou stojí přes 200 Kč, což mi přijde docela dost.
patrony jsou různé konstrukce…někdy s plovoucím pístem,někdy bez
já řízl konec s těsněním,vyrval za pístnici ven (díl s těsněním byl přidůlčikovanej),vysoustružil silonovej díl pro dvojici těsnění (vnější/vnitřní),předělal píst(při zasunutí na plno,při roztažení regulace průtoku)…najít správné množství oleje byla nejtěžší část…předělal tlumič vzhůru nohama(s obrácenou patronou vše pracovalo ok)
pro obrázek od drooda stačí díra nahoře a dole,zalít olejem,doplnit olej do nohy(zatěsnit spodní šroub) a mělo by se jezdit…ale toho množství oleje v noze+váha+olej prolínající přes gufero…
Moje patrona je jakoby naopak, pístnicí dolů – olej tam leze přes gufero, na které by se u patronu na obrázku nejspíš ani nedostal. Navíc kdyby chyběl olej, tak by to na začátku zdvihu netlumilo – testovací jízda sice ještě nebyla, ale řekl bych že vše funguje jak má.
Přisála si olej nebo se jen přestěhoval? Čili to, co jsi odsál, bude chybět… Ale nejsem odborník…
Tak jsem ji sice musel rozplácout tak, že už s ní nešlo odsávat a musel jsem to nechat odkapat, ale zdvih je zpět, díky za radu :-) Jsem zvědavý, jak dlouho to vydrží. Tentokrát jsem na mazání dal hustší olej (motorový 10W-40, dřív jsem měl LHM+, což je asi 5W), tak to snad nebude nasávat tolik jako předtím. Každopádně kdyby někdo přišel na to, jak na tu konverzi na otevřenou lázeň, při dalším servisu (asi brzo, protože se mi nějak povedlo zk*rvit pružinku na těsnění u pravé nohy (http://www.axit.cz/…/D127503.jpg), tak ji budu muset sehnat novou a vyměnit, rád bych taky přidal molitanové kroužky) to rád zkusím.
Mně se to nepovedlo, vzal jsem nejtenčí jehlu co mám a stejně jsem se tam nedostal. Je tam tak půl milimetru, možná i míň.
Vzal jsem tenkou jehlu a strčil ji pod guferko a přebytečný olej odsál. Je vysoké riziko poškození patrony (těsnění), ale jinak se tam stejne nedostaneš, takže to byl nouzový pokus. Osobně se mi to povedlo a ta vidla už rok jezdí bez problému. Teoreticky by to šlo přebastlit na systém podobný o/c od foxe, ale tolik jsem se s tím zase nehrál.
A co tu patronu prostě otočit? Sice by se prohodila funkce ovládání regulace odskoku a zamykání a nahoře by pod šroubkem muselo být pár podložek, ale jinak by to mohlo fungovat, ne?
@praivo: jj, dokonce jsem našel na YT video s nějakým rusákem, co takhle upravil mrtvou patronu z Marzocchi, kam Suntour taky dodával patrony – https://www.youtube.com/watch?… Ale tam je ta patrona jakoby obráceně, takže bych si netroufnul odhadovat, kam vrtat. Na gůglu nějaký návody najdeš, ale já bych potřeboval obrázky nebo video jako pro ******, jinak to nedám :-D Jinak tomu polákovi z videa to chodí parádně teda :-)
@chemik_mara: To mě napadlo taky, ale ani těch 890 Kč se mi nechce dávat, pokud by to šlo vyřešit i jinak a ideálně trvale.
@Quick: Myslíš něco jako https://www.youtube.com/watch?… ?
Řešil jsem před měsícem to samý. Zde (http://www.bike-forum.cz/…patrona.html) jsem vznesl dotaz a nikdo neodpověděl, tak jsem koupil rozebíratelnou patronu do epiconu a je po problému. ;-)
http://www.bike-forum.cz/…na-z-raidona
Podle tohohle vlákna ne.