Potřeboval jsem rozhýbat pístky, tak jsem se v neděli zastavil na výměnu brzdovky do Jedovnic.
A když už jsem na té 75 km vyjížďce tahal foťák, tak jsem něco cvakl.
PS: To lepení duše na konci už nesouvisí s mým kolem :D
(vloženo 13.6.16)
jj souhlas, ja ale mám info od majitele co měl za problém :D a vím co ty brzdy mají za sebou, a za 20 let zkušeností s Hope
je už automaticky odvzušňuju při každém otevření, tím nic nepokazím
Kubad: a to je zase fakt, až teď jsem to z té tvoji fotky pochopil, nicméně on to neodvzdušňoval ;-)
Nesmíš to tu tolik řešit…i když chápu, kšeft je kšeft…místní, schopni z fotky poznat barvu trenek občas zachytračí moc…za mě všechno správně, na šroubovák sere pes i kdyby ty desky byly ganz noj. Teď ještě vyřešit tu kšiltku
jak sem psal,plnění zespodu není zavažnější problém když se to udělá dobře, problém vidím v natočení třmene, pokud tam vzduch nebyl. je vše asi OK bude fungovat, pokud jo, tak ho prostě ven nedostaneš, nemá jak.a zustane tam schovaný.
a já to teda slyšel jinak:
… po dnešní vyjížďce a trošku silnějším brždění ve sjezdech se mi nevrací pístky zadní brzdy, svírají kotouč skoro natvrdo, zkusil jsem to po vyndaní kola roztáhnout, což pomohlo, ale jen do chvíle, než jsem znovu zmáčkl brzdu – co s tím? …
takže bych si ten servis představoval jinak, ale už nevím jak jste se domluvili
Bylo by fajn to uvest na pravou miru, vcera jsem byl lehce vytocenej kdyz mi policajti nasli ukradeny kolo ale nemuzou mi ho vydat, ale to je jina storry.
To o co tu jde je ze prijel Honza ze mu nebrzdi zadni brzda. Prvni pohled odhalil pricinu, desmy sjete uplne na krev. Pistky vyjety. Takze jsem pistky vratil zpet do trmene ale porad lehce vyjizdeli. Proto jsem otevrel trmen a znovu zatlacil pistky. Vyvalila se kapalina ne zdrave barvy. Tak jsem otevrel paku a par stisky vytlacil kapalinu do trmenu potazmo do strikacky. Dolil novou a zase parkrat zmackl az mi do strikacky proudila nova. Pokud si to v pace pohlidate, nikdy nesmi klesnout pod pistek tak nemate problem se vzduchem. Chybelo me v nadobce cca milimetr po vrchol a ted prichazi ta resena fotka. Tak jsem si ze strikacky poslal ten kousicek nahoru. V podstate jen to co bylo v hadicce takze zadnou starou kapalinu. A pri tomto me honza nachytal s prstem na spousti. Brzda je uplne v poradku po dodani novych desticek bude jako kamen. Me to naucili takto a nikdy stim nebyl problem. Pokud je ve trmenu vzduch je samozrejme mozne to udelat i jinak, ale tady neslo o to tu brzdu odvzdusnit. Urcite to kazdy delejte jak vam to vyhovuje hlavni je vsak vysledek a spokojenost.
čekal jsem, že se jednou ozve ten, kdo je focen. Reakce hovoří za vše. Holt american style se vším všudy.......ještě chybí u dveří opřená brokovnice, aby bylo podtrženo, kdo je v kšeftu pánem :-)
@Cresh No mohl jsi svoji reakci napsat v klidu bez nějakých hemzů apod. Mne jsi jako potenciálního zákazníka odradil. A když tě to nebaví, tak to nečti.
Tebe jsem zrovna vubec neresil!!! Jinak asi to bude jen na posouzeni majitele brzdy zda je neco.spatne provedeno. A jinak desky byly uplne odpisovy tak jsem neresil zda tam dat spacer a nedo tam vrazit park tool sroubovak jakoz cely seris je vybaven jen touto firmou.
Cresh: tu membránu mají všechny brzdy, jinak by nefungoval autoreach desek, jak by se sjížděly, páč by tam byl podtlak. A když se podíváš, jak vede hadice ze zadního třmenu (dolů), tak ti díky fyzice musí být jasné, že bubliny od třmenu nemají šanci dostat se do páky. Proto se to odvzdušnuje tak, jak se to odvzdušnuje. Ale nepochybuju že tohle víš :-) …btw. já do tebe nejel, z obrázků vím hovno co tam mastíš ;-)
Jako treba takto nebo?!!!!
Tak mili slavni panove odbornici cepickari i anticepckari. Na tech foto jsem ja a opravdu me nabavi cist si hemzy ceskych bike kutilu. Na hope skole i jsem byl v ramci work and travel ve whistleru. A neco o kolech jsme se tam sakra naucili. Mmj tady nejde o odvzusneni ale o korekci kapaliny v soustave. Jinak hope si umi se vzduchem poradit samo, proto ma ta memdrana v expanzi.tu profilaci. Ale to jen tak pro neznalky jako prvni reagujici…
Plní a odvzdušnuje se stejně jako kterákoliv jiná brzda, je to všechno stejný systém, že… akorát jiné fígle. Do páky dolívám, z prasete leze vzduch. Dá se to ale více nebo méně úspěšně udělat jakkoliv
Musím říct, že u odvzdušňování Hope jsem se taky teď celkem zasek. A servisák to dělá teda blbě. Správně se to dělá tak, jak píše kubad. Pokud to dělá jako Shimano (odspodu), tak to prostě neodvzdušní. To je dobré tak na naplnění kapalinou, ale odvzdušňuje se zeshora…
udelejte nekdo podobny foto u Hnoje…:) to bude jako kontrast idealni :))))
tak bez „full-frame-u“, na kolo nelez-u… to je klasika, že… :D
Brzdy posoudím, až se mi kolo dostane zpátky po dopletení drátu, musím si tam vyměnit desky.
Foceno jinak s Nikon D810 a Sigma 35mm f/1.4 ART, víc se mi na kole většinou tahat nechce. :)
Karma: v dilne uplne bezne, navic jsem takovy ten typ co bez cepice nevyleze z baraku…
prostě klasická ochranná pracovní pomůcka:D
tvl Karmič,že ty seš ten jeden z mnoha klasickejch protičepičkářskejch rejpálků:)
Jak píše Kubad, navíc šroubovák do čtyřpístku taky nic moc, maj kupu vybavení od parktoolu a plastovou rozpěrku do třmenu ne?
jak pise kubad, uplne idealni je zadni trmen sundat a dat ho do polohy jak kdyz je predni na vidli…