Author Basic ASL 1x9

Přidat foto

stav 07.2016

už to vypadá jako slušnej horák

lehký kola RMX Better a luxusní SID

prodloužená silniční nába (135mm) a kazeta 12-36

1x9 a karbonová rodla = čistej lehkej kokpit

lehoučké (bazarové) páky Avid FR5

vekslování s kolama

sedlo za sedlo (jsem blázen do Fizika ;-))

a tady se trochu i odvrtávalo (převodníky byly nanýtovaný)

původní 3x8, přesmykač pod střed

výměna pedálů.. plastový moc nenajely, ale vůbec se netočily...

kupa zbytků (šrotu? ;-))

finální srovnání Před a Po

postup odtučňování (původní → lehká kola → vidle a 1x9)

odtučňovací tabulka

výpočet převodů pro změnu z 3x8 na 1x9

Kolo mojí nejdražší po odtučňovací kůře… Původní Author Basic ASL, který moje tehdejší dívka a nynější žena zakoupila za 11k… párkrát se na něm se mnou projela a pak na leta odložila (rodila mi nádherný 2 bajko-děti ;-)). Kolo proto dlouho zahálelo zavěšené v komoře.

Pak jsem začal různě upravovat kola dětem a sobě a tím pádem vekslovat s komponenty. A tak se stalo, že se mi doma sešel zbytečnej lehkej set véčkových kol a jedna supr-lehká vidle. Od toho byl už krůček pročestat šuplíky, bazary, é-šopy a pak kolo přebagrovat z 3×8 na 1×9. Něco jsem dělal sám (poprvé sem sundal kazetu!! :-)), něco kámoš mechoš (2h zápas s klikama a středem nevzdal a vybojoval).

No… a světe div se, kolo je nakonec jednodušší (na ovládání 1×9) a lehčí o ± 2,35kg… teď už jen se na něj posadit a vyrazit na cyklostezky ;-)

(vloženo 25.7.16)

vpa007 vpa007
Ohodnoť bajk: (2.5  / 73 hlasujících)
Značka Author
Model Basic ASL
Modelový rok 2005
Velikost 18
Hmotnost 10,60 kg
Rám 7005 Aluminium
Vidlice Rock Shox SID, 80mm
Hlavové složení Ritchey 1-1/8" ahead
Kliky SR Suntour XCC-300, 170mm
Měnič Shimano Alivio, RD-MC20, SGS, 8sp
Řazení Shimano Acera, SL-M390, 9sp, pravé
Převodník Decas YP001, 32T
Kazeta Shimano Deore CS-HG400, 12-36 (9)
Řetěz Shimano IG-31
Náboj přední Remerx RX 1122/24 (RX 2457), 24d, silniční
Náboj zadní Remerx RX 1222/24 (RX 2198), 135mm, 24d, silniční
Brzda přední Tektro V Alu
Brzda zadní Tektro V Alu
Brzdové páky Avid FR-5
Ráfek přední Remerx RMX Better 559 BA+GBS+nýt / 24d
Ráfek zadní Remerx RMX Better 559 BA+GBS+nýt / 24d
Dráty Sandvik T302 - 2/1.7/2mm, nerez (24+24ks)
Pedály Author dural
Řídítka OEM, karbon, 25.4/600mm
Představec Force, 25.4/60mm, +7°
Sedlovka OEM, karbon, 27.2/400mm, 25mm offset + redukce Arteck 30.4/27.2mm
Sedlo Fi:zi´k Vesta Mg
Pláště Kenda 50 Fifty 26x2.1 kevlar + duše Rubena MTB 26x1.5-2.1 AV

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
vpa007
vpa007

12.6.18 23:54

@stan.zak: čau a dík za pochvalu… zase mi zbyly nějaký komponenty, takže jsem to přes zimu předělal na 1×10 a doházel pár karbonovými blbostmí… asi bych moh/měl inovovat profil ;-)

Reagovat
stan.zak
stan.zak

12.6.18 19:32

Ahoj vpa007, při odlehčování kola mé manželky smzř. hledám inspiraci, a tak jsem narazil i na tvoje foto. Pěkně´s to přestavěl, účelně a tak, že to funguje. Hodně mi na tom celém sedí i tvůj přístup.

Ať se na kole tvojí ženě jezdí báječně, a ježdění ji baví čím dál víc!

Reagovat
vpa007
vpa007

10.4.17 00:17

Tak dneska jsem se konečně dokopal a udělal jsem fotku po výměně sedlovky, ta poslední byla peklo, železná kovadlina.. nahradil ji čínskej karbon. Kolo tak ubralo ještě fous na váze (10,7 → 10,6kg). Jinak ty fotky nejsou pravda ideální, ještě jsem pak ladil špičku sedla, proto to nedávám ani do hlavní galérky ;-)

Reagovat
vpa007
vpa007

22.9.16 09:52

Dík… můžu tě ujistit, že tohle kolo u obchodu stát nikdy nebude… moje drahá na nákupy zásadně šalinó nebo autem, aby si nezničila účes :-D. OK, přiznejme si to, ona na to kolo moc není, páč kdyby jo, tak už teď ji šetřím na něco lepšíjho, ale i tohle na občasný vyjížkdy se mnou a se šklíbákama je víc než fajn.

Ladit to dál už asi moc nebudu, teď jen čekám na karbonovou sedlovku 27.2 z čajny, páč si myslím, že to s těma řídítkama bude super ladit :-)

Reagovat
zderes
zderes

22.9.16 09:22

Dobrá práce. Jsem na tom podobně a tak 2 roky se chystám k podobnému upgradu.

Kolo bych ale nikde nenechával zamčený u obchodu,jak někdo pozná toho legendárního lehoučkého Sida, tak bude fuč :-)

Reagovat
vpa007
vpa007

15.8.16 10:30

@vrawer: dík za pochvalu, to dycky potěší…

add hazka vs. kazeta… je to jak píšeš, je tak 9tková kazeta, hazka (i řetaz) je původní 8mičkovej… co konkrétně to chtělo nevím, páč tuhle část řešil kámoš mechoš (můžu se případně zeptat)… ale chodí to v pohodě – vyzkoušeno mechošem i ženou ;-)

Reagovat
vrawer
vrawer

10.8.16 10:02

Pěkně si si pohrál, palec nahoru, taky to znám z domova, jen jestli tomu dobře rozumím, tak osmirychlostní hazka řadí na devítkové kazetě ? Povolené dorazy nebo něco jiného ?

Reagovat
vpa007
vpa007

1.8.16 10:22

@Bezmozek: čau… dík za pochvalu… musím uznat, že se mi to kolo teď taky o moc víc líbí, předtím to bylo dost obyčejný, teď už to má docela šmrnc, myslím že hlavně komplet černý kokpit to „vyčistil“ :-)

Jinak převody… máš pravdu, je to docela do pomala… ale zatím to stačí. Včera jsme to byli prvně projet, vzal jsem ženu a syna na malej okruh hradeckými lesy (převíšení do 100m na 15km)… a jezdkyně si nestěžovala (na převody, stěžovala si, že ji tlačí zadek :-)), průměrná rychlost 12km/h, max 20km/h, což je přesně to tabulkový… letos na tom seděla prvně, takže limity jsou víc na straně jezdkyně… pokud bude šance vyjet a drahá se rozjezdí, tak klidně ještě zaivestuju +/-7kil a v čajně jí koupím větší převodník, klidně 34 či 36 ovál.

Reagovat
Bezmozek
Bezmozek

30.7.16 00:09

Hezoučké, se mi zdá nebo to má děsně krátký převody?

Sám mám 1×9, 12–36 a 38z vepředu a na 29" je to tak akorát

Reagovat
vpa007
vpa007

26.7.16 11:49

@Suntour: díky… zní mi to jako Jára Cimrman inspirující, a toho si cením moc (-: … jak moc ti to pomůže s rozhodováním nevím, ale vzhledem k tomu, jak málo má nejdražší jezdí, tak byla repase asi jedinou ekonomicky rozumnou volbou :-)

ale ať tak jen neplkám, níže je má oblíbená tabulka kde se co pošetřilo:

Reagovat
Suntour
Suntour

26.7.16 10:59

Inspirující. Žena má Basica a stojím před rozhodnutí ho poslat dál.

Reagovat
vpa007
vpa007

26.7.16 08:38

@Tobyfree: hehe.. palec nepalec, vidle tam zůstane, prodávat ti ji nebudu… každej velkej kluk si ji totiž může koupit sám na ebay.com, ale klidně ti můžu střelit to RSTčko ;-)… navíc moje žena si zaslouží to nejlepší, takže SIDa ;-)

@Pavell007: je to přesně jak říkáš, takže dík za komentář :-)

@t29: o modrejch gripech jsem fakt uvažoval, jedny doma mám na svým RB CRX, ale je to zase jinej odstín… takže sem se na to vykvákl, stejně jako nebudu řešit přelakování, šrouby atd… jediný co snad ještě pořeším je sedlovka, páč tou aktuální by se daly zatloukat 100vky hřebíky ;-)

Reagovat
t29
t29

26.7.16 01:09

Pěkný tuning, pěkná hmotnost. Chce to modré gripy a šroubky převodníku atd a potom přestříkat modrou na rámu do Sid blue :)

Reagovat
Pavell007
Pavell007

25.7.16 18:50

Bezva, pro ženskou ideál, vony mají nějakou hrůzu z přesmykače. Moje partnerka, inteligentní žena-lékařka a do tajů převodníku se mi ji zatím nepodařilo zasvětit. Takže mastí prostřední převodník a celou kazetu a je taky happy. Naopak menší hmotnost a lepší komfort díky dobré vidlici ocení :)

Reagovat
Tobyfree
Tobyfree

25.7.16 16:07

Za me rozhodne palec DOLU! prace/neprace…o­dlehceni/neodleh­ceni…proste je to degradace a absolutni zabiti legendarni vidlice SID! pokud ji sundas a das tam zpet RST, tak OK…jinak jestli ma Sidka dopadnout takhle, tak to ji radeji prodej…a klidne i me!

Reagovat
Vilém
Vilém

25.7.16 14:51

Ten SID je peknej.

Reagovat
vpa007
vpa007

25.7.16 14:50

dík… na to jakej to byl původě celkem krám, tak musím uznat, že se mi to teď i docela fakt líbí a mám z toho radost ;-)

Reagovat
Mereck
Mereck

25.7.16 14:47

Tu práci cením. Krása!

Reagovat

Další galerie z kategorie

Lišák 5
Kolobezkar 65
benobiker 29
Jančovička 16
Hamik 30
chosee1986 8