Downgrade na Véčka

Přidat foto

před downgrejdem

sundávání kazety (a kotoučů)

obojetný kolo :-)

seřizování véček trochu potrápilo, páč jsem jednu pružinku o nasadil do špatné dírky :-)

původní Maviky (24d) versus "nové" AlexRims (36d)

kotoučovky Avbid BB5 vs. véčka XT

hodinu po půlnoci hotovo :-)

Výsledek druhý den za denního světla :-)

Sem tam se najde nějakej blázen a jde proti proudu. Před časem jsem u svýho RB CRX přehodil brzdy z kotoučovek zpět na véčka… co mě k tomu vedlo?

Kotouče jsem nasazoval původně jako nutnost kvůli od véček načnutým ráfkům (obojetný Mavic Crossland). Jelikož jsem věděl, že nový kolo (RB IQ) je naspadnutí, nechtěl jsem do toho moc pumpovat prachy a sehnal jsem bazarový třmeny Avid BB5, páky zůstaly, kotouče i desky od kámoše „lehce“ jetý…

Dal jsem tomu čas na zajetí, ale celý systém dobře nikdy nefungoval. Drzdilo to naprd, musel jsem to pořád přitahovat. Pak po odlehčování kola mý drahý mi zůstaly kola AlexRims… docela těžký, véčkový, 36 neztenčených drátů, defakto neprodejný… na „tahač dětí“ ideální ;-)

Takže sem jedné vlahé noci v panelákové kočárkárně přehodil kazetu (poprvé v životě :-)), nahodil zpět XTčkový véčka (ještě že jsem nestihl vymontovat čepy ! ;-)). Taky starý dobrý SpeedMaxy a vše kupodivu i seřídil tak, že to vpohodě fungovalo celý následující týden na Šumavě :-).

Teď jen musím vymyslet, co se starýma kolama Mavic Crossland… zda nějak nezužitkovat ty hezký náboje ;-)

(vloženo 28.7.16)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
vlk
vlk

3.8.16 06:56

Já kdysi přecházel na kotouče především kvůli špatné brzdné účinnosti v-breake v zimě.

Nikdy se mi nestalo, že by se hydraulické kotoučovky nechytaly v mokru nebo ve sněhu apod.

Ba naopak v mokru brzdily hydraulické kotoučovky vždy perfektně-alespoň mě.

Jediné co je, že hydry se dají v dlouhých sjezdech občas uvařit-je dobré na to myslel a přizpůsobit způsob brždění.

V bahně i na mokru brzdí i v-breake dobře s tříbarevnými bbb špalky. Jen v bahně občas vydávají v-breake hnusné zvuky. Pokud dané kolo není ježděno v zimě a v bahně minimálně, tak bych klidně nechal v-breake. Další typ kola, kam dávám zatím v-breake záměrně jsou dětská kola. U dětí je člověk rád, že je naučí sjíždět v terénu kopce tak, aby brzdily oběma brzdami, nepřepadli a nebáli se. Učit se brzdit z kopce přerušovaně kvůli přehřívání kotoučovek nechávám až na pozdější věk. A pokud to má člověk doma, proč to nezužitkovat. Dnes je většina bikerů, co se týká komponent moc rozmazlena, přitom si dovolím tvrdit, že 50% bikerů plně možnosti svých kol ani nevyužijí .

Reagovat
vpa007
vpa007

1.8.16 08:44

@bimjeam: to víš, to je prostě život… né vždy máš k dispozici úplně hned všechno, věci se vyvíjí… takže na podzim jsem měl probržděný ráfky a nejrychlejší (v řádu dní) bylo sundat véčka a nahodit kotouče… pak jsem na jaře sehnal lehký kola, který jsem nasadil své nejdražší a tímpádem jsem najednou měl k dispozici volnej set kol… prostě nemám doma marmeládový doly, abych si hned mohl koupit celej svět ;-)

Reagovat
Nimrod
Nimrod

31.7.16 05:10

věz, že to jsou výborný brzdy co od výkonů i dnes a jejich 20 let starý původ z nich dělá právoplatnou legendu :-) no nic. je třeba projet dostatečně vysokou louží/brodem, nebo jet hodně dlouho ve slušnym chcanci bez brždění. mě se to stalo právě cestou na kopec, kdy mi dole chytla bouřka a přestalo pršet až když jsem byl z kopce dole. mohu ti říct, že pak je fakt radost něco sjíždět, protože jen tak neuschnou, aby se začaly chytat. byť to možná bylo jen divnýma deskama, ale jinak jsem nikdy neměl problém. naopak řadím gustavy jako nej kotoučovky, které jsem kdy měl co do výkonů a chodu

Reagovat
Ossis
Ossis

30.7.16 13:47

Nejel, ale vím, jak se chovají moje kotoučovky. A za mokra nepocituji vyrazne snizeni brzdneho vykonu, narozdil od vetsiny vecek, co jsem mel cest videt…

Reagovat
Nimrod
Nimrod

30.7.16 12:13

ossis: jel jsi někdy na nich? :-) nicméně jak se budou chovat prochcaný kotoučovky závisí na deskách a nemám ponětí, co tam dávali, proto jsem musel specifikovat

Reagovat
Ossis
Ossis

30.7.16 11:21

Nimrod: Nevím, jestli je rozumné pro jakékoliv srovnání a vyvození obecných závěrů vybírat takové prehistorické kotoučovky…

Reagovat
bimjeam
bimjeam

30.7.16 10:38

Tak nejako nechápem, či už vtedy nebolo rozumnejšie vymeniť prebrzdené ráfiky miesto investície do mechanických kotúčoviek, ktoré nikdy dobrú povesť nemali.

Ale je to tvoj boj, z môjho pohľadu kopu zbytočnej roboty.

Reagovat
Nimrod
Nimrod

30.7.16 05:29

Spider29: zkus se někdy projet na seřízených véčkách se slušnym bowdenem. nebudeš mít problém je utáhnout i po dlouhý době jedním prstem. obrušování řeší keramický ráfek (pravda, výběr není). kamínky jsem ze špalků nikdy nemusel dolovat a v mokru stačí dvě tři otáčky kola a už zas brzdí slušně. vím, není to ideální, je třeba s tím počítat a když to nečekáš, může to být fatální. ale furt se chytaj rychlejc jak mokrý kotoučovky (vyzkoušeno s gustavama s originálníma deskama). takže bych to neviděl tak černě a hlavní nevýhoda véček je (pro mě) podstatně horší dávkovatelnost

Reagovat
Bezmozek
Bezmozek

29.7.16 22:09

Klííd pánové,

myslim že rozdíl mezi kotoučema/véčkama není ani zdaleka takovej jako mezi seřízenejma/ne­seřízenejma brzdama.

Každý má svoje, mě jediný co vadilo na ráfkovejch brzdách bylo vědomí že si obrušuju ráfky. :o)

Reagovat
vpa007
vpa007

29.7.16 13:51

@Spider29: ok, se všemi argumenty máš pravdu a naprosto souhlasím… leč jsou tu faktory, který jsi v potaz nevzal ;-)

  1. ten hlavní je ekonomickej pohled… sice jsem teď ve stavu, že bych si asi i nový kotouče dovolit mohl, ale doma se mi válely hodně solidní véčka (což XTčka nepochybně jsou) a jedny zbytečný téměř nejetý zapletený kola (kterejch bych se těžko zbavoval)… takže výměna mě nestála nic ;-)
  2. anžto mám doma nový celopéro, tak z tohohle kola se stalo doprovodné vozidlo na výlety s dětmi a ženou… takže parafrází na slova soudruhů z Kobry 11: „jeho revírem teď jsou cyklostezky a ven vyjíždí jen při pěkném počasí“… a nato véčka stačí víc něž dost (-:
Reagovat
Spider_29
Spider_29

29.7.16 13:01

I já jsem s Včkama strávil větší svýho bikovýho života a právě proto mi přijde nepochopitelný se k nim dobrovolně vracet. Problematická účinnost v delších sjezdech (nutná velká síla na páce, kdy odcházely prsty), výrazně horší brzdnej účinek za mokra, věčný vyšprtávání drobných kamínků zaseklých ve špalcích, drhnutí o ráfek při byť minimální osmici, problém s namrzáním v zimě, pazvuky a ničení ráfků při jízdě blátem, horší účinnost i za sucha (vzhledem k síle na páce) atd…

Uf :-).

Zvlášť když jsou dneska kvalitní kotoučovky za pár peněz.

Reagovat
Bonebiker1
Bonebiker1

29.7.16 09:43

Jezdil jsem na véčkách většinu mého cyklistického života a taky jsem to přežil, myslím, že takových je nás tady víc.

Reagovat
vpa007
vpa007

29.7.16 08:58

jezdil jsem na tom leta skoro všechno (asi krom gravity disciplín ;-)), sucho.. mokro… teplo… zima… blato… písek… a ve vetšině případů jsem neměl problém ;-)… jasný, když člověk jede celej den maratónek v blatě, tak obrušování ráfků je brutální :-). Každopádně dávkování brzdné síly měly (a maj) tyhle véčkový XT na vysoké úrovni… jasně, na novým RB mám hydraulický kotouče XT a je to posun… nicméně mechanický Avidy byl (pro mě) krok zpět..

No co je ale daný, že z kola se nyní stal cyklostezkový popojížděč, kolo na vyjížďky s dětmi (a ženou :-)). Takže si véčka budu už jenom hejčkat ;-)

Reagovat
Spider_29
Spider_29

29.7.16 08:38

Tak pokud jezdíš jen v suchu a téměř po rovině, tak V-čka asi zas až tolik vadit nemusí…

Reagovat
Zoidberg

28.7.16 18:07

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
vpa007
vpa007

28.7.16 15:33

:-D.. jojo… přesně jak říkáš…!

ale je to fajn, občas vypnout hlavu a nechat ruky něco dělat, páč v továrně to mám naopak ;-)

Reagovat
jaja01
jaja01

28.7.16 15:27

tolik prace a pritom takova blbost :-D

Reagovat

Další galerie z kategorie

trpaslik72 8
Concorde 20
Barcak 25
hovado_cz 6
alinceb 7
Janouch 36