Nový přírůstek do rodiny – Radon Swoop 170. Kolo, o kterém se toho u nás člověk moc nedočte, přitom ale nabízí za relativně slušnou cenu velkou spoustu muziky. Momentálně jsem ve fázi poznávání, hraní si s nastavením odpružení a zvykání si na komponenty Sram po dlouholetém pobytu u Shimana.
Směrem dolekopcom údajně nekompromisní raketa, na které se ale dá i leccos vyjet. Možnost volby tří režimů geometrie, od pomalu sjezdových 64,8° hlav. úhlu po enduro-specific 65,8°. V dané cenové kategorii celkem velkorysé osazení v čele s novým Lyrikem a tlumičem RS Vivid Air. Zbytek relativně funkční komponenty Sram/Race Face. Sedlovka RS Reverb Stealth se 150 mm zdvihu.
Kola DT Swiss E1900 Spline Two 27,5" s Boost osami. Ráfky s vnitřní šířkou 25mm vypadají solidně, uvidí se co vydrží. Těším se na pořádný test plášťů Continental Der Baron. Ihned překopáno na bezduše, nahozeno obyčejným kompresorem, zatím bez dramatické ztráty tlaku při cca 50 ml tmelu.
EDIT: Plášťům se po prvních testech nedá moc co vytknout, snad jen výdrž vzadu nebude zřejmě kdoví jaká…ráfky po týdnu vyměněny za osvědčené EX471.
Řekl jsem si, že to po letech bude konečně kolo, u kterého budu měnit pouze to co se sjede, opotřebuje nebo zničí na závodech a vyhnu se všem dramatickým investicím. Tak doufám, že mně tento ekonomický přístup vydrží :-D …
EDIT srpen 2017:
řekl jsem si, že bych mohl napsat, jak si kolo stojí po roce ježdění..kolo jako takové je naprosto bezchybné. Rám je odolný, nic neupadlo, šlapat se na tom dá, pružit to taky pruží. Jezdím momentálně trochu nižší tlaky, než na začátku, sag cca 25%, Flip Chip stabilně na prostřední Trail možnosti.
Z větší části jsem během roku přešel na pohon Shimano. Po sjetí sramácké kazety jsem vyměnil XD ořech za klasiku a nahodil levnější kazetu Sunrace 11–46 zubů. K tomu oválný převodník 34 zubů, aby to aspoň trochu jelo…
přehazovačku a řazení Sram GX jsem během léta 17 nahradil novým SLX od Shimana…funkce je zhruba podobná, varianta od Sramu možná byla přesnější a jistější, ale kvůli konstrukci GX přehazovačky, která čouhá asi deset centimetrů mimo rám, jsem stejně většinu času jezdil s křivou patkou a řazení tím pádem nebylo stoprocentní…u Shimana je přehazovačka krásně skrytá a není tak na ráně…
dále brzdy..mám rád brzdy Shimano..chod, tvar páky, všechno..koupil jsem taky nové SLX..zatím zklamání..interval zavzdušnění je zhruba stejný jako u Guidů – nepříjemně krátký…brzdný výkon mně s metal. deskami s chladičem přijde podobný, dostatečný..co mě vytáčí je skoro už legendární pumpování pák..
a naposled k plášťům – Continental už nikdy!…Barony se sice chovaly velice slušně, ale od samého počátku jsem bojoval s utěsněním bezduší..zkoušel různé pásky, neustále přelepoval, doléval tmel..když už se je horko těžko povedlo utěsnit, tak stačila jedna návštěva bikeparku a bylo zase poloprázdno. Po přechodu na Maxxis tyto problémy navždy zmizely…momentálně HR II 3C TR vepředu, protože dobrá cena..a vzadu Tomahawk DoubleDown, protože byl taky v akci…s HR spokojenost, Tomahawk mně moc nesedí..až se sjede, zkusím Aggressora…
(vloženo 23.8.16)
Značka | Radon |
Model | Swoop 170 9.0 1x11 |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | 18 |
Hmotnost | 14,5 kg vč. předálů |
Rám | Al |
Vidlice | Rock Shox Lyrik 27,5" RCT3, SA |
Tlumič | Rock Shox Vivid Air R2C |
Kliky | SRAM GX1 1400 |
Měnič | Shimano SLX RD-M7000 |
Řazení | Shimano SLX SL-M7000 |
Převodník | Absolute Black Oval 34T |
Kazeta | Sunrace 11-46T |
Náboj přední | DT Swiss Boost Straightpull |
Náboj zadní | DT Swiss Boost Straightpull |
Brzda přední | Shimano SLX BR-M7000 |
Brzda zadní | Shimano SLX BR-M7000 |
Ráfek přední | DT Swiss EX471 27,5" |
Ráfek zadní | DT Swiss EX471 27,5" |
Pedály | Superstar Nano |
Řídítka | Race Face Atlas |
Představec | Race Face Atlas |
Sedlovka | Rock Shox Reverb Stealth |
Sedlo | WTB High Tail |
Pláště | Maxxis High Roller II 3C TR/Tomahawk DD |
15.10.17 15:52
Ragg> měřím poctivých 171 cm, takže se správnou velikostí ti úplně neporadím..ale i když jsem někde na spodní hranici pro vel. 18", tak nemám pocit, že by mně bylo kolo velké…osobně bych vzal radši 20"..
12.10.17 22:23
16.7.17 14:50
Super kolo!
Bloodychristmas666> „chodí to výborně..ale neseje to..“
kolo je výborné, o tom žádná…zadní stavba je aktivní, hodně aktivní, s Vividem se při šlapání docela pohupuje, ale z kopce tomu nemám moc co vytknout…jezdím SAG nějakých 20%..z kopce na šutrech apod. stačí, při šlapání to dává aspoň jakous takous oporu…
s Lyrikem vepředu zatím velká spokojenost..ten je přiměřeně citlivý, nezaznamenal jsem žádné noření do zdvihu apod., v přímém srovnání na roletách v parku s Factory Floatem 34 jednoznačně vítězí…co se týče odpružení, tak tam není důvod nad čímkoliv spekulovat a měnit…
řazení a tady ty věci taky cajk…neseděly mně pocitově brzdy, ale na to se dá zvyknout..měnit budu ráfky…jak jsem je v úvodním popisu chválil, tak z ničeho nic skoro po týdnu začaly rychle ztrácet tlak…dnes mně při tlaku cca 1,5 bar při jízdě několikrát ušel vzduch, dojížděl jsem jízdu skoro na ráfku…patka pláště na ráfku nedrží, jde lehounce odtlačit rukou..nepůsobí to důvěryhodně…přitom jsou údajně TLR, z výroby i s tubeless páskou a přibalenými ventilky…ale blíží se závody, tak není čas na zkoušení a kompromisy, vyřeší to osvědčené EX 471…
nedaří se mně taky odstranit lehounký vakl v klikách…ale vypadá, že drží spolehlivě, tak s tím budu jezdit dál a uvidí se…jinak kliky jsou klasika na misky se závitem..v popisu na netu je psaný press fit…
to je prozatím z dojmů vše…
Tak jaký to je ten Swoop? Jak to chodí? Taky o něm uvažuju.
pavlik6022> jojo..Radon si mě okamžitě získal…ihned při první cestě po městě po vybalení z krabice bylo slyšet, že kolo nějak zvláštně klepe…den jsem přemýšlel, jestli za to může bowden, lanko, teleskop nebo něco zapomenutého v rámu…v dílně jsem pak kolo rozebral, vyloučil bowdeny a hadice, podotahoval všechno co šlo…klepalo stále…
začal jsem teda podezírat neznámý předmět v rámu…
po třech hodinách klepání s kolem, otáčení, hledání, poslouchání jsem konečně doklepal neznámý předmět k díře v rámu pro vývod bowdenu přesmyku a pomocí pinzety a kleští jej konečně dostal ven…byl to nakonec plastový „držák“ bowdenu, ve kterém je v rámu usazený bowden a dál už rámem pokračuje jen samotné lanko..viz foto…ale na kole nikde nechybí…takže zřejmě bonus…za to Radonu děkuji 8-)…
paradni stroj,ale ja mam pro radony tak trochu slabost :) trochu jeste stahni váhu a bude to bomba.
i tak dávám za 5
za fotky se omlouvám, jsem lempl…vyfotil jsem jich asi 6400, ale zachytit pořádně žluté detaily na raw podkladu je v daném světle asi nemožné :-D …časem napravím..
Pěkně pěkně. Nejdříve jsem myslel že to je do růžova, ale pak jsem viděl ostatní fotky. Ještě tomu aspoň tak o kilo snížit váhu a paráda.
Jo, todle mi papírově příde jako hodně dobrej terénní univerzál, pokud bych měl mít jediný kolo… Zajímalo by mě, jak obstojí v parku.
Super, dobrá volba