Vozím asi 1/2 roku LB karbenátky (32mm inside ,cca 430–440g). Předtím kvalitní záplety na Ztr Arch ,Wtb Kom.(vždy 32 drátů)
Musím říct že tuhost a jízdní dojem je fakt jinde. Nejsem nijak citlivej co se týče komponentů ,a malý rozdíly nepoznám, ale tohle znát je. Jede to jak po kolejích ,akcelerace díky tuhosti taky na výbornou.
Co se týče odolnosti ,tak zatím drží výborně. Je fakt že ráfky moc neničím ,ale u Komu šla patka hned a po dost malý ráně. S LB jednou trefenej velkej šutr schovanej v trávě v celkem vysoký rychlosti. Zadní maxiss proseklej, na ráfku nepatrnej zásek v patce. Myslím že žádnej hliník do 450g by to nerozchodil..
Za mě má karbon větší přínos na kolech než třeba na rámu.
Dobrej karbon rafek by se mel jednoznacne vyplatit a ta pridana hodnota je jednoznacna. Vyssi tuhost, necentrujes skoro vubec a nizsi vaha popr. sirka. Odolnost v primym srovnani je karbon rafek uplne jinde. Vyhnul bych se tem vysokym protoze tam se muzes stat, ze to proboris kamenem z boku.
Ty kola jsou prostě ve všem o něco lepší, zároveň nevydrží míň, jak si spousty lidí myslí (ba spíš naopak), ale jsou taky o hodně dražší. Je na každým, jestli to za to chce dát nebo ne. Jasně, že je nikdo z nás nutně nepotřebuje.
saintjv: obavam se, ze za karbon je to kolem cca 7micky za ks…:) Kdyby byly za 4ku, tak uz je mam na kole a myslim, ze spousta lidi okolo… Mas pravdu, kazdej jezdime jinak, proto ja se karbonu vubec neobavam a vim, ze to mam v klidku… Ja si obcas dam taky nejakej BP, ale zadny prasarny v bordelu…
Chlapci merite tady nemeritelne:) To myslim ze je presnejsi zmerit si ty pera:)))
Bez urazky ale myslim ze scret/atilla/kachna/ a dalsi jezdi uplne kazdej jinej level… Ikdyz tady nekdo rekne hele je to supr drzi to nelame se to a je to tuhy, tak to jeste neznamena ze to druhymu zafunguje stejne ne?:) Za dobrej rafek alu clovek vysoli 2 litry, za karbec 4000 za jeden. To je asi vserikajici.
Na to co jezdím tužší kola fakt neužiju, mám tuhou vidli s 20mm osu. Navíc jak jsem psal měl jsem v ruce carbony znatelně měkčí než moje Alu a týpek na tom stejně jezdí hrozný hrot, ale ve štýlu na který se fakt nedostanu.
Duck je rozstřelil pokud se nepletu, on sice jezdí pekla…
Musím počkat až si je pořídí někdo z okolí, třeba Tomínos a pak budu vědět jestli se to vyplatí nebo ne. Kolikrát mi ráfky pěkně zazvoní na DHčku a nerad bych je první jízdu někde rozlámal, navíc s mojí smůlou.
Atilla: v dnesni dobe asi nemam duvod karbonu neverit. Tusim ze Duck ma s nim taky dobry zkusenosti… A kdyz vezmes stejnou vahu jako u Alu, tak bych tipnul i vyssi odolnost… Zas u Alu ohnes patky a rafek neprdne… ale pak je vetsinou na odpis tak jako tak… Nicmene me laka ta vyssi tuhost, kterou si vsichni chvalej…
Tak pro mě opravdu není důležité jestli ušetřím 4% na celkové obvodové hmotnosti kol, nebo přidám 3–5% na tuhosti. nakonec mě stejně předjede týpek na rozsekaném full z roku 2008 s ráfkama 700g bez HSE na vidlici. Jde mi opravdu jen o odolnost a za tu nemám problém si připlatit.
teď dumám, zda bude stačit 25mm páska, kterou mám doma, nebo musím splašit širší. Vnitřní šířka je 28 mm.
tohle neni jen o tom, jestli to vydrzi xkrat dyl… Je to lehci a tuzsi… cenu si kazdej musi obhajit sam pred sebou:)
Pokud by clovek mel koukat na to, co se vyplati a co ne, tak nejezdime na bikach za 80tis.+
Ja mam jasno, na dalsi bajk jdu do karbonu… Rafek jsem zatim zrusil jen jeden a par jich naklepal, takze jak pise krabica…
Pro tebe asi nema smysl, zrusis jak alu, tak karbon…
Hele mě zajímají fakta, pokud ten ráfek nevydrží 4× déle, než alu za 2tis, tak je to zbytečná investice.
Že to tady vozí jeden člověk, kterému to 1,5roku drží, to jaksi není relevantní.
Atilla: cejtim z tebe, ze to tvy odolavani karbonum si sam pred sebou chces obhajit:))
…jeste chvilku pockame…:)
Atilla> můj jezdecký styl ¨bába s nůší¨ to vydrží, pády jsou v nízkých rychlostech a odchází spíš člověk, než matroš :-D
Trochu bych řekl, že to zavání přikrášlováním. Třeba carbon Sram Roam jsou hooodně měkká kola, měl jsme v ruce i carbony od spešlu za 60tis a že by byly tužší než moje záplety se Spikem, nebo FlowEx bych teda neřekl.
Lehčí, odolnější a pokud jsou dobře udělaná trochu tužší ano, ale oproti kvalitním Alu to zase není skok o dvě třídy.
Nic méně se tu určitě objeví spousta fotek velkých dropů a videa full speed v bordelu, která mě vyvedou z omylu.
@Dejv94
to co napsal je jak z marketingové příručky výrobce carbonových ráfků :D
ale v podstatě je to tak jak píšeš při +/- stejné váze, pokud použiješ těžší alu ráfek ta tuhost už tak matrkantní není a je spousta alu ráfků, které umožní pořádně napnout dráty a pak je to taky pěkně tuhé
Atilla: Karbonová kola jsou prostě další krok, vývoj nezastavíš, ráfky se nekroutí, netahají někde víc a mín při zaplétání, celkově se s nima pracuje mnohem lépe a tuhost je taky jinde. Nemusíš mít gumová kola, ale rozdíl oproti třeba FlowEx na 2mm drátech tam prostě je.
Trochu nastává otázka " Co to vozíte za vyplety, že se vám tak kroutí?"
Dobrý, chystám se na kola Light bicycle, tak jsem zvedavej. Hlavní přínos je tuhost a to, že v terenu to kolo opravdu jede tam, kam zatočím a guma si nehledá svojí cestu, upgrade kterej za ty peníze fakt stojí.
Líbí se mi, jak goofy soustavně pičuje, kdykoliv se někde probírá něco „gramařskýho“:) Tady je ta tuhost fakt znát (a ani ušetřená hmotnost není k zahození).
Tak to jo.
Nevím jestli by mě takhle mastné kola nedržela zpátky. Jít pak do skoku na který jsi nejsem 100% jist by mě asi odradilo. Každopádně závist. Pořádně jim nalož v šutrech ať trochu zachrastí a pak dej info jak to drží. Možná se k nim časem taky dokopu.
Není to v první řadě kvůli gramům, ale tuhosti. Chci to kolo postavit pořádně tuhé a gramy úplně nehrotím. :-)
Hmm… Dražší než celé mé záplety pro pár gramů dolů. Snad teda aspoň hodně vydrží… :-)
RB: Mě minule taky vydržel Spike 28race 1,5 sezony bez údržby jedna vetší rána a šel. Podle mě je to dost o štěstí. Taky přemýšlím jestli do toho jít, ale po tom co mi ukázal Krab nevím, nevím. Uvidím jestli zkusím ten Max1 enduro(pokud ho seženu za nákupku), nebo půjdu do DT EX 511
@ Radek Broz: taky mam ten pocit… nechavam to tedy ted utahovat… ale kdyz vezmu traily u nas, 2× rokytnice, Saalbach, a cca 5× na jestedu… tak se ani nehly, jako penez staly ty kola hrozne :) ale jsem s nimi fakt spokojeny
Atilla: 1,5 mojí sezóny a ani jjsem to necentroval. Jakýkoliv hliníky bych za tu dobu zničil.
Tak jestli to jde vzít teď přes DHL a vyhnout se ČP, tak je to naprosto super!
saintjv.. vydrzi o dost vic.. ale kdyz je to moc tak proste prasknou… to je fakt
Uvidím, ale co jsem čet, tak vydrží víc než hliník a když je to moc tak prdnou…
me by spis zajimalo jak se to zachova kdyz dostanou takovou tu mrdu co se klasicke rafky ohnou. Pozere to bez uhony? Prdne to nebo co to udela, kdyz to clovek proste posere a vezme to na doraz…
O 300g XC ráfcích bych asi chvilku přemýšlel, ale ±450g AM/EN s vnitřní šířkou 28 – 30mm bych za ty peníze asi nekoupil. Dávám přednost dvěma párům kolům (lehký XC a bytelnější AM/EN) s různým obutím a měnim dle naplánovaný cesty.
Je to na EN.
Cena 2×180$(teď už 170$), poštovné 75$, clo + DPH + poplatek DHL za vyřízení cla 3200 Kč.
Na celnici to bylo 1 den. Od objednávky po odeslání to trvalo asi 2 týdny.
Hmmm hmmm jedni z kandidátů. Na kolik to v součtu s poštou, clem atd. vyšlo?
Hmmm hmmm jedni z kandidátů. Na kolik to v součtu s poštou, clem atd. vyšlo?
Na kolik taková sranda vyjde?