Popravdě, minulý rok jsem ještě ani neplánoval vyměnit Pellse za něco novějšího, jezdilo se mi dobře, závody jsem na pár let vynechal. Plány mi ale zkřížil Ghost a jeho Lector. Už jsem se obával, že si jednou budu muset koupit nějaké černé kolo, kde se designér nejvíce rozšoupne maximálně tak přechody mezi leskem a matem, v katalogu se však objevila spousta barev, oranžová, zelená a hlavně modrá. Sice nejnižší specifikace ale naživo zkrátka nejkrásnější rám.
Problém nastal na letošním Forbikes, byl tam LC3, ale byl nějaký divný, tmavý, takový až ošklivý. Uklidňoval jsem se tím, že to bylo tím špatným světlem uvnitř výstavní haly. O chvíli později na Testfestu jsem záhadu rozluštil, existují dva odstíny modré. Jeden je krásně světlý, druhý tmavý, až ocelový a ten se mi vůbec nelíbil. Od dovozce jsem zjistil, že původně se vyráběl světlý, krátce po začátku produkce však byla změněna specifikace a nyní bude k dostání jen tmavý. Barva prostě jezdí a tak můj plán koupit kolo v podzimním výprodeji vzal rychle za své a musel jsem začít shánět narychlo hned. Někteří prodejci mi tvrdili, že existuje jen jeden odstín, ten tmavý. Někteří se mě snažili přesvědčit do velikosti M, nebo L. Nechápal jsem eMko, a eLko mi prostě nesedlo.
Světlý prostě nikde nebyl a tak jsem začal shánět toho, které jsem jel na Testfestu, to byl ten správný. Testovací flotila se rozpadla a tenhle kousek skončil v testcentru v NMNM. Vedoucího obchodu, který jej provozoval, jsem nakonec přesvědčil, aby si objednal nového, tmavého, a mě prodal za cenu nového pár víkendu zkoušeného. Bylo to trochu bláznovství, ale kolu nic nebylo a byl to poslední kousek, který se dal sehnat.
Po zhruba 2000 km můžu myslím už objektivně hodnotit. Na rám se pořád koukám strašně rád, je ostře řezaný a už od pohledu rychlý. A jízda to potvrzuje, kolo jde za pedálem, střed je opravdu tuhý ale rám jako takový je celkem pohodlný i se sedlovkou 31,6. Ze starého kola jsem si vzal brzdy, zakoupil zapletená kola pro výměnu mezi terénem a silnicí. Nakonec jsem ještě prohodil převodník z 36 na 38 protože chyběly těžší převody. Přesmykač to bere v pohodě, nezpozoroval jsem žádné funkční nedostatky. Nemile překvapila kvalita zpracování laku nového XT, logo se prakticky hned ošoupalo. V plánu jsou ještě pořádná zapletená kola, a lepší vidlice – ale to spíš pro radost. Zatím jsem jen u vidlice vyměnil trčící Oneloc za starý dobrý Poplock. Sedlo SDG Circuit nesedlo, takže vozím pořád sedlo z Pellse, už vypadá hrozně a pomalu se hledá náhradník, buď to samé, nebo se mi líbí Prologo Scratch, ale nikde jsem nenašel možnost vyzkoušení.
(vloženo 30.10.16)
Značka | Ghost |
Model | Lector LC3 |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | 21" |
Hmotnost | 11,25 |
Rám | Ghost Lector LC |
Vidlice | Recon Gold RL 29 15mm osa + Poplock |
Tlumič | --- |
Hlavové složení | integrované |
Kliky | XT M-8000 |
Středové složení | XT pressfit |
Přesmykač | XT M-8000, sideswing |
Měnič | XT M-8000 Plus |
Řazení | XT M-8000 2x11 |
Převodník | XT M-8000, 26-38 z |
Kazeta | XT M-8000, 11-40 z. |
Řetěz | Shimano CN-HG701 |
Náboj přední | XT HB-M8010, osa 15mm |
Náboj zadní | XT FH-M8010E, osa 12mm |
Brzda přední | XTR BR-M985 |
Brzda zadní | XTR BR-M985 |
Brzdové páky | XTR BR-M985 |
Ráfek přední | Rigida Rival 21 |
Ráfek zadní | Rigida Rival 21 |
Pedály | Shimano M-520 |
Řídítka | Ritchey, 680 mm |
Představec | Ritchey WCS, 110mm |
Sedlovka | Ritchey WCS, 31,6 mm |
Sedlo | Pells Longway |
Pláště | Schwalbe RaRa/RoRo |
saxanajam: tak mě je jasný, že z toho může být super závodní XC raketa, ale takové ambice opravdu teď nemám. Možná se časem vrátím k maratonům, ale to třeba až se silničkou a možností najíždění.. Teď je to zkrátka takový univerzál na všechno to moje ježdění :)
A s koly do profilu bych být Tebou na nic nečekal, obzvlášť ten scott se mi hodně líbí ;)
saxanajam: jenomže je rozdíl když si někdo kupuje bajk na závodění (podle tvé poznámky, že si ho pořídil někdo z týmu) a mezi tím, když si kolo kupuje na takovýto normální ježdění.
Já třeba s velikostí rámu docela laboroval – protože velikostí přesně na hraně mezi M a L – nakonec sem si pořídil eLko a co? že to neni podle trendů místní módní policie je mi docela buřt :-)
saxanajam: gud…! já schválně, páč tu občas mudrujou lidi, u kterejch člověk ani neví, jestli maj na to nějakej mandát (tedy na čem oni sami jezděj ;-)) fota lepší udělej a flákni je do galerie, minimálně ten Skoťák je z mýho pohledu pecka ;-)
Asi jsem měl také zmínit to, že můj úsudek je značně ovlivněn tím, že parťák z „týmu“ jezdí také tohoto Lectora, shodou okolností také v modré, byť z L3 to má pouze ten rám, právě kvůli týmovým barvám. Když si ho na jaře poprvé přivezl a já ho viděl na živo, tak jsem si málem stříknul do textilu. Právě proto vím, že když se ty proporce a detaily na tom kole vyladí jinak, tak je to esteticky naprosto peckózní kolo a právě proto jsem měl více než kdy jindy jakési nutkání se k tomu tady vyjádřit, byť jsem to chvíli zvažoval, vědom si toho, že moje ojedinělá negativní kritika to tady asi dost schytá.
Každopádně jsem to nemyslel nijak urážlivě a jsem rád, že L.u.k.a.s.4 to tak pochopil.
PS: Jak tak na to koukám ty moje fotky jsou fakt tragické (světlo, pozadí,…), berte to provizorně, s rezervou. Udělám lepší, už proto, abych měl sám do alba na památku :-)
L.u.k.a.s.4: přesně tak, bych řekl, že naprostá většina nemá problém s velikostí, ani s malou blikačkou, některý dokonce ani nepobuřujou rohy na rovnejch řídítkách (mě teda rozhodně ne :-))
saxanajam: ...... nestyď se a ukaž svý kolo ;-)
saxanajam: jak už jsem psal výše, chápu že vzájemná pozice sedla, řidítek a představce není z pohledu některých místních uživatelů dle současných modních trendů a já to chápu. Bohužel jsem ale velikost L jel, a prostě mi to bylo pocitově malé, krátké. A přece si nekoupím něco, co mi nesedí když mám vyzkoušené, že větší velikost je mi v pohodě, dobře se mi na tom jede a nepociťuju žádné nedostatky. Otázka rohů zde byla řešena tolikrát, že snad ani nemá cenu to dál rozebírat – jsem zkrátka zvyklý tenhle komponent vozit, umožňuje mi to variabilitu úchopu a nemám extra dlouhé všelijak tvarované rohy na vlajdách.
ad. „odrazka“, v tomhle máš pravdu, na takovém kole to nepůsobí úplně patřičně, vzhledem k tomu, že mám ale nyní pouze jedno kolo, využívám Lectora i k jízdám do práce (cca 25 km) s tím že jen vyměním zapletená kola. Malá blikačka na zadní stavbě je tam napevno a nijak neruší, na ranní mlhu či šero je plně dostačující. Ještě více by zřejmě pobuřovala fotka, kdy byl na sedlovce přidělaný velký držák se zámkem když jsme byli s přítelkyní na dovolené.
Kritiku beru, není nijak urážlivá, prostě k věci. I když je to pro někoho XC raketa, já jej mám jako parťáka pro všechny příležitosti ať už jedu rychle s podobně postiženými cyklistickými přáteli, na pohodu s přítelkyní, na silničních pláštích do práce nebo jen tak blbnu s malým synovcem kolem baráku.
Krásný kolečko i s odrazkou a řidítkama nepravověrně vysoko. :) Jsem si všimnul taky že rohy vyšly z módy. To nechápu proč, když jedu déle, tak změna úchopu je velmi užitečná. Za 5!
Na produktovém fotu je Mko, maximálně Lko (podle tvaru rámu). Nejde zdaleka jen o aerodynamiku, ale také o přenos síly a efektivitu při šlapání. Léty odzkoušená praxe říká, že s rostoucí výškou postavy (díky obvyklým tělesným proporcím většiny jedinců – délka paží a nohou vůči trupu), by se měl zvětšovat rozdíl mezi výškou sedla a výškou řídítek. Není to samozřejmě ale žádné dogma, proto jsem také záměrně napsal, že by se o tom dalo polemizovat, právě i z důvodu, že neznám přesné tělesné proporce majitele.
Mě ta výška sedla při zběžném pohledu na to kolo, jeho geometrii a určení (XC) prostě nesedí a je to jeden z detailů, který pro mě osobně, kazí celkový dojem.
1.11.16 11:22
mě to připadá v pohodě, navíc si může pomoci že zmenší ten komín podložek, docela mě baví když někdo shání sedlovku delší než 400mm – to je potom pokoukáníčko:-)
Myslím, že takto je to OK, viz produktové foto. Co řešíš? Proč mít řídítka 20 cm pod úrovní sedla? Kvůli aerodynamice v lese? Co bolest za krkem a brnění dlaní při delší jízdě, např. delší maraton? Na Cross-Country je o číslo menší rám OK, ale proč vozit menší rám jako Kulhavý když ho nejezdíš, nebo jezdíš jen výjimečně?
No, já tady půjdu asi trochu proti všeobecné shodě, ale mě se to, pokud to budu hodnotit jako celek (i s tím příběhem na pozadí) moc nelíbí. Ten rám jako takový se opravdu povedl, tím spíše mi vadí, že majitel i v kontextu toho, že si dá takovou práci sehnat ho ve vytoužené barvě, to nakonec zabíjí ostatními detaily. Ty rohy by se ještě daly pochopit. O vhodnosti zvolené velikosti by se asi skutečně dalo polemizovat – mít sedlo na úrovni řídítek (z fotek to tak vypadá) při velikosti rámu XL? Co mě ale dorazilo, je ta odrazka přimontovaná na třmen zadní brzdy nebo jak je to udělané, tohle na takové XC raketě? Podobné „tuningy“ jsem dělal naposledy ve 10 letech, na Sobi 20. To mi prostě přijde, jako pořídit si Ferrari a pak na něj namontovat střešní nosič a tažné zařízení…
já mám 187 a mám L. Úplně v pohodě. Je to prostě top HT. Máš tam za 5*. Ikdyž zrovna tahle barva mě nebaví a ty rohy bych taky sundal :-)
Marek K1: cca 186 cm, zkoušel jsem L, ale prostě to nešlo.. A když mi někdo tvrdil, že mi bylo skoro i M, kroutil jsem jen nevěřícně hlavou :)
jIrI___: díky za pochvalu, na starém mi to vyhovovalo, neměl jsem důvod to měnit, a na eLko s tyženou sedlovkou jsem se nedokázal poskládat
misahruby, vpa007: díky hoši ;)
RADY: je to drobný nedoraz, ale zrovna ty bys měl vědět že je to naše místní nenapodobitelná červenice :)
roman II: převodník je málo, jak píšu výše taky jsem měnil, ale kazeta mi stačí. se škrábanci zatím taky problém nebyl ;)
31.10.16 09:44
mám ho taky v tý světlejší variantě, pár výtek by se našlo: převodník 36 je málo, musel jsem dát 38, kazetu jsem vyměnil za 11–42 a celkem náchylnej ten matovej rám na škrábance a s tím spojená očista rámu, jinak vzhled a geometrie pro mě parádní
Jen si neodpustím jednu výtku. Sedmá fotka, čistý rám kontra světlé hovno na plášti… To ne, to mělo být umyté! :D
S tou barvou, to mám pochopení… sice to na ni nejezdí, ale kolo se majiteli musí líbít a o tom to je ;-)
Takže 5/5 nejen za vyčerpávající pokec, solidně vyplněnej profil, ale i super fotky super kola. Ať to líce :-)
Vypadá krásně!!! Vitaj do rodiny!!! :) Průšvih je, že cítím, že by kolo jelo ještě rychlej a chtělo by, ale já už nemůžu! :D.. mám ho rád!!! ať slouží dobře! :)
30.10.16 20:37
Za 5, doma mam tu tmave modrou. A senzor od tachace na zadnim kole vidim prvne :)
Mně se to kolo líbí, narozdíl od Fran7, bez ohledu na úvodní román. Tohle kolo se prostě Ghostu povedlo.
Souhlas, jeden s nejlepších story o pořízení kola za poslední dobu ▲► jo a za tu urputnou snahu sehnat modrou a ne černou, jak je tu zvykem, ti dám plný počet.
Málo vytažená sedlovka, dlouhý představec, úzká rovná řidítka s rohy – tady je svět ještě v pořádku :).