Mrkněte na to jak se jednoduše zlepšit a ustálit svoji kontrolu nad výjezdem. Na jakémkoliv kole. S průměrnou i dobrou fyzickou kondicí. Jestli tě kopce bolí a nevíš proč, možná najdeš odpověď zde.
(vloženo 7.11.16)
Tak jsem to oproti zvyku posledni dobou 2× napalil a 2× zanet prudusek. :) neco na tom bude. :)
ze ja blbec jsem si to pustil az ted. jednak bych to bez prodleni rozeslal par lidem a druhak ted budu vypadat, ze papouskuju crazyma, ale ano, taky jsem si na to prisel sam uz pred tezkyma rokama. watty nepestuju, ale proste mi z praxe vyslo, ze nejlepsi je proste jet „furt stejne“. nevim uz, jestli to tu uz nekdo psal, ale tempo volim tak, abych mohl s jistym nepatologickym zadychanim mluvit.
na bezne pomery jezdim asi docela dost a spis delsi trasy, z cehoz byva leckdo dost paf, ale nedokazu lidem vysvetlit:
ale je to marny, je to marny, je to marny. takze diky, hned jdu to video sirit dal.
10.11.16 11:27
Funguje to dobre. Proste cim driv si clovek uvedomi, ze kopce na bezne vyjizdce musi jezdit maximalne na te vytrvalostni hranici treti zony, tim lepe.
Stravu resim az jsem ve forme a citim se perfektne. A jsem schopny sesekat dost silnicaru i kdyz jedu na biku. Chce to jen perfektne znat svoje moznosti a znalosti tech vztahu mezi cislama. :-)
saintjv: Njn, ale co na to STRAVA? =X
dneska vyzkouseno. 20 km nastoupano 1000 m. Jel jsem tak jak Jirka popisoval nebo jsem se apon snazil. Nemam najetou tu spravnou frekvenci jeste. Ale vystupy nasledujici. Nepotil jsem se jako ***** jako vzdy, neprevlikal jsem se 2×, nebyl jsem zadejchanej a vsechny stoupani tak nejak na pohodicku. Nohy me ted teda bolej ale nejsem urvanej jako vzdy. Prijemne me to prekvapilo.
Diky budu zkouset dal
9.11.16 12:33
Hezké video, ráda jsem se podívala až do konce. Doufám, že budou i další. Jako žena nemám problém s hecováním a přeceňováním se. Poslouchat svoje (a později i cizí) tělo a vědět, na co má, patří asi k naší celoživotní práci :-)
Video dobré. Dost lidem může pomoct. O tom je přeci prehazovacka a smyk ( stále stejně rychle motat bez kolísání námahy). Jen hlava musí pobrat, že zatímco kadence a zátěž se nemění, tak rychlost dopredneho pohybu bude kolísat. Pak ale budete mít před vrcholem kopce na případnou akceleraci bez „zavzdusneni“.
A jet těsně pod sweatpointem (teď v mrazech – k nezaplacení). Jezdím denně (letos cca 19tis km).
Ještě jednou palec nahoru autorovi videa – umí pojmenovat to, co ostatní ne.
Díky za to video.Něco podobného jsem tušil a zažil,jen jsem to nedovedl pojmenovat.Teď jsem si to vlastně vše zpětně uvědomil.
TJK jasně, každý máme svůj pohled, to je v pořádku;
za mě: prostě jen všichni zcela nesouhlasili s JFtryall (třeba jako ty a já), a vyjádřili svůj názor, a to bez zbytečné konfrontace; a to je v pořádku.
Taky se nesmí opomíjet faktor snášení bolesti, tzv. umět se kousnout. Z praxe vím, že v tom jsou obrovský rozdíly. Takže i když dva maj stejnou výkonost, jeden to může zabalit v půlce kopce zatímco druhej to prostě kousne a vydupe to třeba i ve stoje. Čísla a měření jsou hodně, ale každej člověk má pořád nějakej svůj x faktor, kterej nezměříš a někomu třeba tohle nastupování a stojky můžou vyhovovat víc než plazení se jako šnek.
Každopádně video je fajn a myslím, že to tak funguje, na delších trasách jsem se taky naučil jezdit kopce jako šnek abych bych pak schopnej trochu jet po rovině.
Diky Jirko za video. Jen tak dal. Zkusim to alespon posle tepu. Jinak narazky ze tu nekdo ma kecy. Me se zda ze je tu dobra diskuze a vylozene nikdy nerekl ze je neco spatne. Kdyz tu byl nejakej negativni nazor tak v klidnym duchu. A tak to ma byt. Jirku to myslim a doufam neodradi.
Ja jsem v pohode. Nikdo mi nenadava. :-) ono je tezky nekdy vyzkouset zmenu a pro ego neni dobry kdyz te vsichni na zacatku spolecne projizdky predjedou hehe. Ale z dlouhodobeho hlediska se to vyplati a kazdej ma jen jednu nadrz energie.
Pizmon: Hodne to souvisi s kadenci a s technikou slapani. Samozrejme po rovine to je obtiznejsi protoze ten sklon ti neklade prirozeny odpor. Proto je dulezita plynulost a neustala korekce prevodu(na podhustenem biku se to drzi mnohem lepe nez na silnici). Jako kdybys jel na elektrokole, zadne prudke zrychleni, ale pomale nabirani rychlosti. Porad vnimas jak to citi nohy. Nemelo by to pro ne zadne byt zadne utrpeni, ale prirozena vec. V pohode si pak naberes vysokou rychlost tam, kde ostatni slapou do zeli a v prudkem kopci zase jedes sneka= na kopci ses cerstvej. 280W jsem zvolil proto protoze vim, ze to vydrzim hodne dlouho a vyjedu s tim i celkem prudky kopce- pomalu. Ale ten vykon neni maly! Projevi se samozrejme i W na kg, ale ne tolik jako to „naprogramovani“ hlavy. Kdo ma FTP a tudiz i sweetspot nizsi, tak samozrejme potrebuje vyssi rozsah prevodu , aby si to mohl prizpusobit.
4 All: Blbost to neni. Zkuste to nekdy. ;-)
Mám pocit, že si na to nakonec každý přijde sám, je ale přínosné to takhle srozumitelně popsat, díky JFtryall .
TJK, jestli typicky nereaguješ jen ty?
Až na vyjímky tady moc „kamenovačů“ nevidím.
8.11.16 10:59
Přesně. Tak nějak doufám, že JFtryall udělá další video, ale po tomhle kamenování si myslím, že se na to vysere. Tady člověk poradí a hned se na něj všichni sesypou, co je to za blbost. Přitom ostatní nejezdí vůbec tak jako on. Se divím, že měl trpělivost sem ještě odpovídat.
Mně se myšlenka této osvěty líbí. Potřeboval bych ji vnuknout mladému 9let, který to ze startu právě tak rve. Navíc má astma, tak je to zabijácká kombinace do prudších, delších kopců. Čili najíždět km do mírných kopců a po rovinách má v tomto případě asi smysl.
tohle me fakt bavi… koukam ze se zase projevuje typycky cesky chovani… na vsem hlavne najit negativa a proc to je blbost :-D kdyby byli lidi ochotny si uvedomit co bylo cilem tohodle postu.. tak tu neni cely vlakno zasrany prispevkama jaka je to blbost a jak to je k nicemu…
Popokatle: Nebo taky 100m stojky co jsi rád, že nemusíš tlačit, nedej bože v bahně po kořenech.
.....a proto jezdim nejradsi sam......
5× dokopce na 1 km, znamená 100m brdky co se dají vyjet na jeden nádech :o) … Jezdit ZDV v kopcích je nesmysl, od toho jsou roviny. Kopce se mají jezdi vyšší intenzitou a další pokusy rychleji a těžším převodem, trénovat hlavu.
Hezke video a hlavne „kniha“ ktera vznikla v diskuzi pod videem..:-D JFtryall nebo nekdo ve wattech sbehly, zajima me jedna vec. V takovem prumernem kopci (treba 7%) je dejme tomu zminenych 280wattu na videu celkem normalni stav, jede se mi dobre, nejak to neboli a bavi to. Jakmile je ten kopec mirny( 1–2%) tak zmineny vykon (280w) uz boli vice a clovek jede pocitove o hodne rychleji nez by to jel na pocit ci tepy (o tom uz si tu psal, setreni se na rovinach a zbytecna palba v kopcich), no a 280wattu na rovine,to uz je docela peklo. Proc tedy 280w do kopce boli (a lip se na ne dostava) jinak nez 280w po rovine ci z velmi mirneho klesani..?..btw,mam xc a silnici 2 wataky bych rozdychal asi tezko,kde bude watak vetsim prinosem pro experimenty a studii vykonu?
Konecne jsem se na to kouknul. A uvedomil jsem si, ze vetsinou jsme s kamarady jezdili nejak takto podobne intuitivne. Momentalne ovsem resim jak jezdit v takovem terenu, kde se treba na jednom km jede 5× do kopce a zkopce. A jeste k tomu porad nejake technicke zalezitosti typu kameny a kmeny pres cestu. Takhle byvam po cca 15km celkem vyrizeny :-)
určitě to má hlavu a patu, už delší vyjížďky nejezdím ale dřív jsem věděl, že frekvence, nebo prostě držet nějakou tepovou hladinu je pro tělo míň náročný a dá se tak doject daleko aniž bych se potom doma svalil..
nemáš nějaký nápady na jízdu v kopci na singlu ? dá se to vyřešit.. ale to řešení se mi nelíbí a to je hazka.. :)) ale časem možná na ní někdy dojde :)
JFtryall:
Přijde mi, že rozdíl v našem pohledu je dán časem stráveným pouze na kole. Já mám kolo jako doplňkový sport a mimo léto se na něj víckrát jak třikrát do týdne přibližně na dvě hodiny nedostanu a zatímco ty pravděpodobně trénuješ fyzičku na kole, já běhám po hřišti ;) Nechci, aby to vyznělo nějak útočně, jen jsem chtěl poukázat na to, že pro člověka, který má dostatečnou vytrvalost je ztráta času se na ni soustředit na úkor ostatních dovedností.
Edwin:
No to jsou uz slozitejsi veci k reseni. :-)
Jeřdno: To si ale myslis spatne, kdyz budes neustale trenovat vyssi zatez, tak se nezlepsis protoze to jednoduse vydrzis jen omezenou dobu. Kdyz sednes na kolo a nejak vyrazis, sice neco budujes, ale velmi neefektivne. Kdyz pak vyrazis delsi projizdku, budes se trapit. Nemuzes kazdy trenink posouvat svoje silove limity, nikdy to nevydrzis a pretrenujes se. Vytrvalost jezdis pro to, aby telo perfektne fungovalo a bylo prave mozne ty narocnejsi mista zvladnout a hlavne z nich co nejlepe zregenerovat. Cim je vytrvalost lepsi, tim lepe dokaze zvladnout opakovane vysoke zatizeni. A zakladni vytrvalost muzes budovat opravdu dlouho. :-)
Pěkný videjko, ale bohužel je tam pro mě pořád spousta otázek. Tohle se mě hodně dotýká, pač když s někým jedu, tak vždycky s o level lepšími, takže za nima vždycky vlaju a trpím, zatímco oni na mě na vršku čekaj a pak svěží pokračujou dál. No a já za nima pak trpím dál i pro rovině, pač nemám kdy odpočívat :)
Díky.
To video JF si jiste najde vdecne divaky, kteri si z nej vezmou ponauceni. Kdybych jej videl kdyz jsem zacinal tak bych si usetril spoustu utrpeni. U nas to je jen do kopce a ja se snazil drzet kolegu, coz se samozrejme nedalo, takze jsem mel hruzu z kazdeho kopce a byl nahore mrtvy. Casem jsem prisel na to, ze musim jet tempem ktere dlouhodobe udrzim. A ted mam kopce rad a uzivam si je a pak i sjezdy, ktere mam za odmenu.
Nevidím důvod proč budovat tréninkem u pokročilejšího jezdce vytrvalost místo silové vytrvalosti (schopnost produkovat maximální možnou sílu po co nejdelší možnou dobu), ale to je čistě můj názor… Jelikož vytrvalost člověk buduje v podstatě hned, jak sedne na kolo. Táhlé kopce jako jsou na videu (a ještě k tomu neznámé) samozřejmě nemá význam hrotit, ale pokud například vím, že před sebou mám kopec, který začíná kratším prudkým stoupáním a pokračuje mírným, tak se snažím o zachování setrvačnosti (ušetření sil) v prudké části silovějším šlapáním ve stoje, kdy se do pohybového vzorce daleko výrazněji zapojuje kyčelní, hýžďové a lýtkové svalstvo (na úkor stehenního) a za prudkým stoupáním podřazuji a jedu již v sedě na těžší převod, než bych si mohl dovolit, kdybych nevyužil silového šlapání ve stoje k zachování setrvačnosti.
P.S. bydlím na Hané, tak ty kopce berte s rezervou :D, ale kdo jezdí na Velký Kosíř, tak určitě ví, že v některých úsecích je lepší jít ze sedla a v některých zase jet v pohodě v sedle…
Scalar: Tam ses u mnohem vyssich vykonu, nelze to uplne porovnavat. Je to uplne jiny stav tela, laktatu, stresu atd., pri treninku ale profici jezdi vytrvalost vsichni velmi podobne, nikdo si nenastupuje v prvnim kilometru. Vytrvalecky vykon v dlouhem kopci bych prirovnal k prijemne plavbe na klidne vode, nesmi to byt neprijemne.
JFtryall: malokdy se necham vyhocovat na stary kolena:)) Ale obcas mi nevadi prizpusobit tempo skupince, kdyz vim, ze nebudu mit sanci odpadnout… Za ta leta uz clovek trochu svoje telo a aktualni kondici zna. Dulezity je se neprecenit…
Jinak pro trenink urcite dobra metoda…
Přijde mi, že ze silničářů takhle jezdí Kreuziger. Teď je otázku, jestli se díky tomu drží někde v popředí nebo jestli se naopak kvůli tomu nedostane do úplné špičky.
scalar: To je ale jiny pripad to ses uz ve vyssich zatezich a ve specifickem pripadu. Kdyz ti skupina chce ujet, tak ti vetsinou ujede to je jasne. Tady jde o to, jak to absolvovat tak, aby to na tobe napachalo co nejmensi skody. A to je obecne platne pro jakykoliv stupen trenovanosti. Kdyz proste respektujes svuj stav, tak jedes na co mas. A aspon vis, ze to prezijes lepe nez borec, co za kazdou cenu chce v prvnim kopci zavodit, ale ve tretim kopci uz ma obrovsky problem vydrzet i radove nizsi zatez. Hecire ja uz uspesne ignoruju. :-)
Tak při tréninku to určitě fungovat bude.U lidí co nemají ještě tak dobrou výkonnost je to dobrý začátek, jak se zlepšovat a nehrozí, že se zatáhnou a pak neotočí nohama.I to ale není 100% platné všeobecně a pro každého.Po vytrvalosti se to zase rozjíždí jiným směrem,ale to zřejmě taky budeš zpracovávat, jako další díl a level tréniku.
Super video!!! Spadam do prvni kategorie.. proto je dobry mit kolo co se pohodlne tlaci ;))))
Scalar: Pokud to jsou lidi, kteri jsou na tom vykonostne velmi podobne, tak je dojedes na prvni rovine. Protoze proste budou odpocivat to je jednoduche. Po jakemkoliv nastupu a zvyseni vykonu nastava propad, driv nebo pozdeji- podle tohojak intenzivni byl. To celkem jednoduse uvidis na neuspesnych nastupech na silnicnich zavodech. Je to vlastne uplne stejne. Kirienka te proste stalym tempem dozene a ty nejenze te ostani dojedou, mas velkou sanci ze brzo odpadnes, protoze sis narazove hrabnul a nemas cas se z toho dostat- zpomalis a trpis.
jopny: Mam Stages na silnici i biku a zatim dobry.
Úplně do konce jsem to nedokoukal, ale jestli tomu doře rozumím, tak když ve stoupání někdo nastoupí, tak si mám držet svoje tempo a nechat si klidně skupinku odjet, v některém z příštích životů ji v pohodě dojedu…
Video hezké, jezdím, jak bych měl, ale občas to ulítne. Jen na okraj: Za kolik a kde lze sehnat nejlevnější a funkční wattmetr?
scret: Ano ale i lidi co nemaji najeto, tak obcas jezdi kopce, kam by spravne nemeli vlastne vubec jet. Ja to vidim hned protoze hned vidim ty cisla. To jinak vubec nepoznas protoze ti to pripada jako absolutne nepodstatne, ses cerstvej, tak samozrejme vyrazis svizneji. Navic, kdyz jedes podle vnuceneho rytmu, tak ti proste driv nebo pozdeji nejakym zpusobem sekne. Nekdo nahore odpociva, nekdo zere a nekdo se musi cely prevleknout. Kdyz ale jedes ve svem robo rezimu, tak nikomu nedovolis, aby ti ho narusil, protoze te to obtezuje a svym zpusobem i boli- i zpomaleni. Telo takhle proste funguje.Ty nerusene pokracujes dal po trailu dolu, dole si das jidlo a vyreseno. Celkove z toho mas mnohem lepsi pocit, protoze tvoje telo dostalo svuj pracovni rezim a je schopne fungovat dal velmi podobne. To jen pro dovysvetleni.
Problem celkove spatruju v tom, ze kdo nema najeto, chcipne v kazdym kopci… Kdo najeto ma a hlavne ma za sebou uz nekolik let jezdeni, tak tohle je snad zakladni elementarni vec, proste neprepallit tempo nebo ho neustale nemenit… Udivuje mne, ze toho tolik vidis okolo sebe… a i u lidi, kteri jezdi dlouho…
A pak je vec druha, proste kdyz se jede v parte, tak se clovek obcas taky hecuje…
Jinak u mne se projevuje diky detem absence vytrvalosti (clovek jezdi kratky veci treba do 2h jizdy, kvuli nedostatku casu) a pak cloveku dojde, at jedes jak jedes… Laicky receno, telo neni zvykly na dlouhodobou konstantni zatez… Proste najizdeni se okecat neda… Chce to jezdit a jezdit a hlavne pravidelne a pak clovek muze resit nejaky metody, treninkovy veci, intervaly atd.
ZPetr: Zavody jsou bohuzel o dost slozitejsi hra. Tam uz rozhoduje hlavne ten funkcni prah a schopnost na zacatku vydzet tech selektivnich 20 minut. Navic stres, taktika, watty na kilo a spousta okolnosti co neovlivnis. Ve vytrvalosti, ale muzes ovlivnit vicemene vsechno a soustredit se jen na sebe.
Dik vsem za vysvetleni. Jezdim tedy vice mene spravne. Jen pri zavodu se clovek necha obcas zblbnout a pak se musi krotit.
Video fajn. Mam k nemu vysvetlivky. od malicka rikal muj tatinek…:
Kopec je jako zenska. Nemuzes k nemu prijit a zacit na nej ravat a fackovat ho. Pak ti nakope… Musis prijit pozdravit, predstavit se, seznamit se a az pak zacit utahovat. Vcas musis urcit potebnou silu k zdolani. Kdyz pretahnes vysledek znas…ostatni je na tobe synu :-) … a vite co? Mel pravdu!
Biku zdar
Čipera: Blbý je, když ten kolega rudne a mluvit sotva dokáže :-D
Dobré zjištění, že jezdím téměř dobře :) Ikdyž bych asi měl do kopce ještě trochu zvolnit. Nejvíc to člověk opravdu pozná v ty inkriminované chvíle, kdy je třeba projet něco technického.
Víc takových videí! Palec Jirkovi.
Zpetr: Ideální tepovka je prý když si eště schopný povídat si s kolegou. Aspoň u mě to tak funguje
ZPetr. Je to hodně osobní a zálaží to na trénovanosti a spoustě dalších aspektů, ale je to velmi, velmi zhruba 75% maximální tepový frekvence a kousek pod (75% je ccccca aerobní práh a musíš se pohybovat pod nim). Předpokládám, že máš jen tepák, takže výkon je ti prozatim k ničemu.
Samozřejmě když to chceš vědět přesně, tak musíš zajít ke sportovnímu doktorovi a nechat si udělat laktátovou křivku.
Jestli tomu chceš trochu líp rozumnět, přečti si tyto stránky:
ZPetr: V laborce na ergometru, ale idealne venku na svem kopci a s wattmetrem. :-) dobre poslouzi i 20 minutovy test na pocitovem maximu a vypocet x0,95. 95 procent toho cisla co vypadne bys teoreticky mel vydrzet celou hodinu.
Chlebovnik- Dik, ano je to zaklad, takze rezervy jsou. Ale jsem schopen to dokupy pomerne rychle a zase jit trenovat a nesedet u toho. Analyzovat se daji neuveritelna kvanta veci. Sklon kopce byl kolem 13 procent a rovina byla placka. Vic How To uvidime, jak rikas bylo by potreba to vystrelit na lepsi technickou uroven, aby to i bavilo to tvorit. Tohle byla hlavne reakce na to, co jsem letos videl kolem sebe a fakt je to legrace pozorovat lidi, jak jezdi 30 let do kopce uplne stejne nevhodne.
Jako souhlasím, že to má logiku a tréninkový opodstatnění. Problém je v tom, že nejdřív člověk musí jezdit vytrvalost a pak zařadit intervaly. Navíc by to chtělo mít wattmeter, aby se člověk trošku srovnal tím výkonem kolik kde jede.
Pěkné video, ale na můj vkus působí zbytečně rozevlátě. Myšlenka „Jet si svoje tempo“ se dá v pohodě vysvětlit ve videu poloviční délky. Při záběrech na Garmin v půlce videa bych ocenil i nějakou grafiku (rychlost protivětru a sklon kopce) – aspoň orientačně. Líbil se mi komentář a spisovná mluva. I proto mi tam nesedělo to prdění a krkání v čase 2:00. To už bych radši zařadil na konec nějaké „bloopers“. Hlasitost hudby v pozadí je přesně tak akorát.
Plánuješ natočit více podobných videí?
petyn: Ano radit musis vicemene neustale. V prudkem jedes sneka v mirnejsim kopci to uz celkem odsejpa a po rovine jedes 30 i na butylovych gumach,. :-) ale frekvence dychani a ten stav je pro telo pri kazdem sklonu dost podobny, resp. to by mel byt ten cil.
ZPetr: Optimum podle tepovky neni uplne presne, protoze tepovka se prave v prubehu roku nebo i v prubehu dne muze menit, ovlivnuje ji spousta faktoru. Relevantni vysledek ziskas, kdyz si zjistit svuj prahovy vykon, priradis k tepum a snazis se to tak neustale drzet, samozrejme ne na tom prahu, ale nizsim cisle. Tech 280 mam cca 50–60W pod svym prahovym vykonem neboli FTP( watty na hodinu). Osobne se to snazim vzdycky drzet do cca 160tf, ale ja na tepy moc nekoukam.
Jistě v průběhu sezony se lepším jak mám více najeto to je jasné. Jen prosím jak zjistit tu svoji optimální tepovku? Aby to nebylo málo. Myslím tím abych nebyl zbytečně pomalý.
Jestli to teda chápu tak udržovat stalou tepovku(vykon) častějším řazením jak do kopce tak i na rovinkách s tím , že na rovinách pojedu stejnou zátěž na těžší převod a podstatně rychleji , než kdybych normálně na rovině jel mírnější tempo ( odpočíval bych ) ??
4 ZPetr. Kdyz vis, ze chces proste ten kopec pouze uspesne absolvovat a jedes ho v ramci klasicke vytrvalosti, tak bys mel drzet vytrvalost. Moje hodnota z videa odpovida priblizne 155 tf pri moji maximalce 190tf. To vim, ze jsem schopen vydrzet dlouhe hodiny a pritom vyjet i dost prudke kopce. Sranda je, ze kdyz tenhle vykon nekomu nasadis, tak ti ujede hned, je to sneci tempo. Jenze jak kopec postupuje, ty mas porad bez problemu kde brat a krasne ses v klidu. Borci co ti ujeli ty za par minut docvaknes a jelikoz v mirnejsim sklonu neodpocivas, tak je predjedes zasadnim rozdilem. A oni nechapou proc na rovine zavodis? Na rovine se odpociva prece. :-) Je to o naprogramovani hlavy. Kdyz jedes kopec rychleji pri stejnem tepu, ses na tom nejspis lepe fyzicky a telo ten vyssi vykon lepe zapracovalo.
Ale to neporovnavas stejne veci. Lidi co jezdi pomalu do kopce jedou vetsinou pomalu i po rovine- v prubehu toho stoupani. Proste celkove ten vykon maji nizky a ti to tolik resit nebudou. Navic trenujes pres intervaly, presne zmerene a zregenerovane, jinak jen palis energii. Kdyz ale udelas jednoduchy test a budes striktne tu zatez drzet, tak pojedes treba 20 minutovy vyjezd o nestalem sklonu v rozmezi jedne minuty i podle citu bez budiku. Tvoji kamosi pojedou prvni vyjezd 18, pak 20 stejne jako ty, ale v poslednim kopci uz budou hodne trpet a budou mit velky problem se te udrzet. Ty ale budes stale v jedne stabilni zatezi a nahore se budes pokazde citit dobre. Jednoduche, funkcni. Pro dlouhe vylety nebo i zavody zasadni vec.
A jak poznám ten svůj optimální tep resp. waty? Na jaře vyjedu stejný kopec prům rychlostí 8km/hod a teď 10km/hod. Přitom myslím, že tep mám stejný, je to tady jen o síle?
No jo, jenže od toho jsou kamarádi abychom si nastupovali :) Na druhou stranu si myslím, když pominu vytrvalost, že sílu natrénuješ lépe naopak nástupama a jízdou v maximu, protože znám dost lidí, kteří jezděj právě takovýhle konstatní tempo, najezděj 3× tolik km co já a já lemroch liná jim pak stejně ujíždím ať už je to 30 nebo 70km trať.
Diky, ano fakt to funguje a kazdy, kdo jede podobnym stylem, tak driv nebo pozdeji pohasne. :-) nejvetsi je rozdil po vice dnech. To je pak usmevne.
Když já byl malí tak tři výjezdy z dědiny ze čtyř byly kopce jak prase a jak já je nenáviděl, v jednom až nahoře bydlel kamarád a jezdit na kole za ním bylo vždy utrpení a dnes se každému kopci směju a vyjedu ho bez remcání a pokud bych použil tuto radu, tak tuším se budu smát ještě víc. Díky, taky to pošlu známým, co přesně takhle trpí.
Jo a hudba na pozadí videa není moje kafe, ale zdá se mi docela optimistická na to, jak v úvodu „trpíš“ hodila by se píš kytarovka hrubšího zrna a pak teprve tu modernu.
Ano to mas pravdu, ale doporucuju to zkusit, je to super pocit byt nahore plny sil. Clovek, ktery v kopcich trpi, tak je vetsinou prestane jezdit. :-) pritom jeho fyzicka kondice nemusi byt vubec spatna, jen ji nerespektuje a nedokaze si to nijak uchopit.
Urcite je kazda rada dobra, nicmene si stale i po letech myslim, ze je dulezity pravidelne jezdit a naslouchat svemu telu… Pokud clovek neni vylozene tatar, pochopi, kde minule udelal chybu a proc byl tak vystavenej… a znova to opakovat nebude…
Je to tempova zona nebo ja tomu rikam vyssi vytrvalost. Ses ji schopen udrzet radove hodiny a hlavne to nenapacha moc skod na tele. Pri moji maximalce 190tf to dela nejcasteji cca 155tf. For je hlavne v tom, ze kdyz to drzis nastalo, tak zacinas nekde na 145 a postupne ti rovnomerne tepova krivka stoupa- bez preruseni. Pri spatnem postupu mas krivku plnou vln. V prudkem si hrabnes mnohem vic, nez bys mel a po rovine budes zase odpocivat, vykon nebude ani regeneracni a tepovka bude klesat nekde ke 130 tf napr. Prvni kopec clovek muze jet pomaleji nez ostatni, ale kdyz vis, ze te ceka dlouhy den, tak mas jistotu, ze ostatnim dojde a budes se pozdeji smat. Kazdy vyjezd zvladnes ± podobne, ale budes plny sil do sjezdu a nebudou te trapit klasicke bonusy jako hladaky, promrznuti, nohy uplne popraveny atd atd.