GT Karakoram 1996
První (pořádné) horské kolo mé ženy. Má najeto odhadem nějakých 20–30.000 km. V průběhu let prošlo mnoha přestavbami: odpružené vidlice, V-braky, nové kliky, představce, řídítka – a postupně tak zmutovalo do něčeho, co sice asi bylo funkční a pohodlné, ale určitě ne hezké. Letos jsem se rozhodl, vrátit všechna naše kola na původní stav a tohle je první z nich. Některé díly jsem měl stále ve sklepě (hlavně pevnou vidlici, to si opravdu děkuji, že jsem ji za ta léta nevyhodil, i když mi stále zavazela), některé díly jsem nově posháněl (například kliky, které jsem cca 5 let zpátky vyhodil), a některé jsou nové a líbí se mi tak (hlavně pláště, které byly v původní specifikaci tenkrát supermoderně kompletně černé, ale tyhle Onzy mají prostě šmrnc).
Geometrie a posed je stará škola, řídítka široká 56 cm, 10 cm pod sedlem. Brzdy nebrzdí jak je člověk zvyklý a díky pevné vidlici je adrenalinový i sjezd po lehce rozbité asfaltce.
A na závěr jeden servisní kiks: pořád mi nešlo odladit řazení, poslední 3 pastorky mi furt přeskakovaly. Až teď po několika týdnech jsem si je spočítal a zjistil, že je jich tam devět, oproti osmi rychlostem na páčkách. No kde se tam vzaly, to teda fakt netuším :-)
(vloženo 13.11.16)
Značka | GT |
Model | Karakoram |
Modelový rok | 1996 |
Velikost | 16" |
Rám | Chrommolybden Tange, 2x zeslabovaný |
Vidlice | Chrommolybden Bologna Cut, 3x zeslabovaný |
Hlavové složení | Tioga Alchemy (není původní, bílé těsnění) |
Kliky | Shimano Deore LX FC-M563 |
Středové složení | Shimano BB-UN52 |
Přesmykač | Shimano Deore LX FD-M567 |
Měnič | Shimano Deore LX RD-M567 |
Řazení | Shimano Deore LX ST-M567 |
Kazeta | Shimano Deore LX CS-HG70 - 8 rychlostí |
Řetěz | Shimano CN-HG53 |
Náboj přední | Shimano Deore LX HB-M563 |
Náboj zadní | Shimano Deore LX FH-M565 |
Brzda přední | Shimano Deore LX BR-M565-EM (pův. STX) |
Brzda zadní | Shimano Deore LX BR-M565-EM (pův. STX) |
Ráfek přední | Mavic 238 |
Ráfek zadní | Mavic 238 |
Dráty | nerez |
Pedály | Wellgo nášlapy 1996 |
Řídítka | Kore Litebar 56 cm (pův. GT) |
Představec | Kore Lite Stem 110 mm |
Sedlovka | hliník micro adjust |
Sedlo | Selle Italia Flite Titanium (pův. Vetta Tri Shock) |
Pláště | Onza Canis 26x2,25" (pův. WTB Velociraptor) |
Když si ty fotky prohlížím znovu a znovu, tak se mi ani nechce věřit, že to kolo toho tolik najezdilo. Ten lak je skoro jako nový. Nebo jsi ho nějak rekonstruoval?
Pěkný kousek historie. Osobně se mi sice pláště se světlými boky nikdy nelíbily (a asi nikdy líbit nebudou) a navíc ta jejich šíře trochu z toho retro stylu ubírá, ale jinak je to fakt moc pěkný :-) V roce 1995, když jsme si kupoval svůj první bike jsem do Cyklocentra v Praze na Karláku chodil očumovat GT Karakoram 1995. Byl celý modrý a celý na LXu a pro mě v té době sakra drahý, tak zůstalo jen u očumování :-) Nakonec jsem sice vyplázl skoro stejnou částku za Author Lincon Pro, kterému do komplet LX vybavení chyběly jen brzdy a kliky (STX RC), ale zase měl odpruženou vidlici RST 460 s tehdy neuvěřitelnými 50mm zdvihu (z čehož efektivně fungovalo tak 25mm a když v zimě ztuhly elastomery, tak ani to ne :-) Jojo, i po těch letech mají tahle kola něco do sebe. Úplně jsme se zase vrátil o 20 let zpátky. A jak nám to na těch „kostitřasech“ tehdy lítalo :-)
@MJAX: momentálně má vyhrazeno čestné místo v obyváku hned vedle televize :-)
naadhera, uplne se tu rozplyvam za klavesnici, na opravdovy jezdeni uz asi ne, ale tohle bych si vystavil. za 5 plus extra za gt.
Děkuji za pozitivní reakce a super hodnocení :-) Docela mě to nakoplo zase vlézt do sklepa a pokračovat ve snaze vrátit zrcadlový lesk jednomu kousku hliníku z 95'
@madcat: jojo, máš recht… za našeho mládí se jezdili 1.95tky… proto si ve sklepě ještě furt nechávám drátový speedmaxy, kdyby mi ruplo v kouli a chtěl jsem dělat taky nějakej retroprojekt ;-)
Hodně velká paráda! Trochu přemýšlím nad těma gumami – zdají se mně trochu klustý, ale asi bych to přežil.
mimochodem… jsem docela zvědavej (a těším se!), co dalšího ještě doma máš a co vrátíš do stavu původního :-)
@tobyfree: pláště se mi podařilo sehnat na bike-discount.de. Jak se tak ale dívám, tak ani tam už nejsou… holt 26".
JJ , moc pěkná práce to dát do takového stavu. A pláště tomu dodaly tu třešničku na dortu. Palec nahoru a plný počet !
Jenom mě hodně pobavila věta „…díky pevné vidlici je adrenalinový i sjezd po lehce rozbité asfaltce.“ Tady je vidět ta rozmazlenost dnešních cyklistů. Stačí si pro připomenutí pustit něco z 80.let na youtube jaké pekla se jezdili na pevných vidlicích když nic jiného nebylo :-)
A nejlepší je vzít takový stroj někde na hobby závod a nechat třeba 2/3 startovního pole na 29" za sebou :-)
13.11.16 17:01
Pecka, tohle můžu :)
Parada, mel jsem dlouhe roky Karakoram 1998 a letos se s nim rozloucil. Kdyz vidim toto, je mi to skoro az lito ze uz ho nemam :-(