Za mě palec dolu za estetiku, ale váha pěkná..
(vloženo 17.11.16)
To uz by bylo lepsi karbonove kridlo na kolo :))
je to trosku jiny nez co se pouziva na autech, ale na motorky uz to nakej patek dela firma braketech, dokonce na ne nemusi byt specialni desky a funguje to „normlne“ – i za mokra – podle te „matrice“ co je tam videt to vypada presne na system ala braketech – automobilovy a motogp karbonovy kotouce vypadaj jinak.
Samozrejme, že píšem o tej prdelke. Hádam si nemyslíš, že by som testovala ten „hnusný“ kotúč :D
Tina: jestli mluvis o te prdelce, poprosil bych fotky a recenzi, ď :)
Možno by sa dali použiť na silničkách. Avšak pokiaľ je ich účinnosť podobná ako kotúče, ktoré vyrábala pred nejakým časom firma Kettle so svojimi Siccc rotormi tak to nie sú brzdové kotúče, ale iba spomaľovacie kotúče :)
Na športových autách keramické kotúče fungujú pretože sa tu pracuje IMHO s oveľa vyšším brzdným prítlakom doštičiek a taktiež s vyššími prevádzkovými teplotami.
Antt: speče se uhlík s křemíkem + nějaké další pekla (1700°C), vznikne karbid křemíku, a to je v podstatě tohle, plus mínus. Ten karbon který znáš z rámů by ti tady fakt dlouho nevydržel
wl: vozily, jak je to teď nevím, proto ten otazník. Ale i tak mám za to, že se teď řeší karbon a né keramika ;) Dost možná jsem mimo, to rozpitvejte někdo :)
Antt: a nevozily se předtím na těch supersportech dvojité chlazené ocelové, než se zjistilo, že keramika je pro tohle použití víc? Nejde o konstrukci, jde o to, že ten materiál se při těch extrémních teplotách chová mnohem stabilněji ;-)
18.11.16 22:22
orm – já netvrdím, že je to ta pravá cesta, ovšem jaksi pravé cesty a pokroku se nedosáhne bez pokusů a slepých cest
Dejv94: ano, přesně tak
scret: Ivánku, ty hlavo medvědí, vůbec nic si nepochopil
Jo, protože ta keramika na gétéčkách a supersportech se taky kroutí jak had že jo. Právě že tohle je nesmrtelné, akorát to začne brzdit až když to má žlutou barvu
Sedlovka ,řídítka ,rám to ano, nebude se to po záhřátí nějak kroutit?
pokud se použijí metalické destičky tak ty kotouče vydží jednu sezonu
18.11.16 15:11
18.11.16 15:11
Hnusné,Hnusné,Hnusné,jako všechny karbonové komponenty.
Trepifajxkl: Tak někdo musí být průkopníkem slepých cest… a stát si za tím…
Trepifajxl: Toto je nove jen na kole, ale v automobilovem sportu se to jiz nejaky cas pouziva. Zkusenosti jsou takove, ze karbonkeramicke kotouce jsou lepsi nez klasicke od urcite teploty (v radu stovek stupnu celsia). Pod touto hranici jsou o mnoho horsi nez klasicke kotouce. Odpovez si sam, zda jsi schopen takove teploty na kole dosahnout a za jak dlouho.
18.11.16 14:29
to je zase rozumů nad něčím novým, kdyby se každý výrobce kola a inovátor řídil takovými rozumy, tak dnes ještě jezdíme na kostitřasech
18.11.16 13:54
roura: souhlas, mě rozčiluje od mlhy až po déšť, jak brzdí ječí když jsou mokré a bát se ještě, že by to nebrzdilo vůbec! no fuj. Na silničku v Kataru možná, na horáka jakékoliv kategorie nesmysl.
roura – trochu se zamysli nad principy a materiály. Podobnosti končí u slova brzdit
Jsem všude četl, že silničáři mají obrovský problémy s karbonovýma ráfkama, že to za deště skoro nebrzdí. A teď udělají karbonový kotouče? Mi přijde náký divný.
Kdysi se mi povedlo zbrzdit zadní destičky až na tu rozpěrnou podložku, takže jsem „brzdil“ kov na kov. No zjistil jsem to až ve sjezdu kde jsem jel výrazně rychleji než obvykle přestože jsem brzdil stále stejně jak jsem byl zvyklý. Brzdit vzadu více nepomáhalo a nechtěl jsem si bloknout přední kolo, tak jsem dole po teréní vlně kterou normálně přejíždím pokračoval vzduchem a měl co dělat abych to ustál :-)
Scret: Naprosto rozumím, že to hůře brzdí :D Nesnažím se to hájit, jen mi ty kotouče přijdou úsměvné.
No ja uz tu cest mel :)
Pokud chces byt ve sjezdu suverene nejrychlejsi a dole nebo v nejake zatáčce se rozstřelit tak je toto jasna volba. :)
jopny: vsechny kartonovy kotouce brzdej hur, kdysi se to tu rozebiralo… Cena velka a ucinek nicmoc… Vyhodou je jen nizka vaha…
Mne by spíše zajímalo jak to bude vypadat pokud se mezi brzdové destičky a kotouč dostane nějakej písek nebo kamínek :-)
Scret: Taky se mi tomu nechce moc věřit, ale je v nich nějaká keramika a musí se použít keramické destičky…
narvat na 15-kilovýho fulla karbonový koutouče, abych ušetřil pár gramů…
Dobrá blbost☺