Zimní obutí

Přidat foto

Jedna z dnešního rána

Nějakým zvráceným způsobem se mi to kolo začíná líbit. Ale nevím jestli si na to "prázdno" ve vidli zvyknu

Mám přepleteno na WTB KOM i21 a vzadu i23.

Při té příležitosti jsem i přezul na zimní ježdění. Rubena 622×35

(vloženo 24.11.16)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Petr L2
Petr L2

26.11.16 10:16

Já jsem si na zimu pořídil 2,8" na 27,5" ráfkách a na cestičky ale to spíš v létě 1,9" na ráfkách 29"

Reagovat
3022

25.11.16 22:22

Singlespeed: no majitel vystihl i moje pocity – „nějakým zvráceným způsobem“ se mi tohle kolo i líbí. Jinak ale MTB tohodle typu určitě neholduju, nemám, nepoužívám a co tam může mít nějaký skutečný účel tedy jen odvozeně odhaduju. Poslední MTB co se mi líbila byla ta klasická pevná, stará, z cca. poloviny 90-tých let a starší – tedy pevné jednoduché kolo s (tehdy relativně) spoustou převodů, odolné a s dost širokými koly aby se neztratilo v těžkém terénu a celkově ještě dost malé aby to šlo ovládat líp než tehdejš treky nebo silničky… i tento styl se mi pak přejedl, protože na silnici to zkrátka bylo pomalejší, nemělo to pro ni ideální geometrii rámu a tam jsem po nějakém tom „úvodním vyblbnutí“ přecejen trávil drtivou většinu času.

Tím dlouhým opisem chci říct, že to teď posuzuju spíš čistě jako kolo na silnici a co je třeba do těžkého terénu moc nechápu, jen tuším, že to může mít nějaký význam.

A k ryze Vašemu argumentu bych pak prostě namítl, že to co píšete zní to rozumně… ale jen pokud se chce dělat jedna velikost rámu pro různě velké lidi. A já bych řekl, že v tomto ohledu by kolo mělo být řekněme osobnější, spíš jako boty, které se vybírají z různých velikostí aby skutečně sedly, než jako auto kde se nastaví sedačka, volant a zrcátko… nemusíme mít tolik velikostí rámů jako bot, ale 3 velikosti by to pokryly.

A např. takto vysunutá sedlovka jako je na obrázku, tuhost celého „posezu“ drasticky devalvuje. V terénu se na tom asi jezdí spíš „ve stoje“, takže to nevadí. Ale na silnici tou sedlovkou abych tak řekl jdete na půl cesty k dámskému městskému kolu. Ty „trojúhelníky“ mohou být pevné jako skála, ale ta vysazená trubka prostě bude pružit… pokud ji tedy snad neuděláte skoro z plného materiálu, nebo tlustou jako hlaveň děla. To je prostě mechanika, statika, fyzika… A než se někdo zeptá – ano, měl jsem možnost na něčem takovém sedět a svézt se na tom po asfaltu a nějak mě to tou sedlovkou nepřesvědčilo.

Zkrátka „zvráceným způsobem“ se mi to líbí, ale rám se sloopingem je u mě pořád fuj, eklhaft, blee, škaredý a zvácený a zbytečný… a vůbec. :)

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

25.11.16 19:55

3022: Stačí se podívat pozorněji a hned zjistíš, že sloping není žádný módní výstřelek, ale konstrukční nutnost. Bez slopingu by pro člověka trochu menší postavy muselo být sedlo pod štanglí a naopak i velmi urostlý borec by si při zastavení a sesednutí nekompromisně narazil víš co… :-D

Reagovat
3022

25.11.16 17:30

Tyhle rámy se sloopingem nemám rád a odpružené vidlice taky ne, ale musím říct, že tohle mi přijde skoro až pěkné :). Minimálně je to zajímavé.

Reagovat
plzakj
plzakj

25.11.16 11:59

Jo. Chce to kouknout na doporuceni vyrobce. Moje Fulcrum red metal 5 Mtb 6ať davaj v poho.

Reagovat
matbiker
matbiker

25.11.16 11:46

Joa mám obyč ráfky od Remeše Basic disc, na tom Rubeny 28mm, fučím to na 6–6,5 a úplně v klidu.

Reagovat
matbiker
matbiker

25.11.16 11:45

Ogaři, já jsem tak zimáka letos udělal taky. Na jarních závodech jsem měl vždy problémy s dýcháním. Člověk najede x tisíc km na řidítkách 44cm, často se drží uprostřed, takže žebra a svaly kolem nich jsou stažené nějak, pak se přijede v dubnu na Morkovské bajk a najednou jsou řidítka široké 700mm a postavení celé kostry jinak…

Reagovat
depresy

25.11.16 09:00

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
RUSH
RUSH

25.11.16 08:35

Ale bacha na defekty. Člověk jede na horáku, zapomene se, vlítne na obvyklou cestičku a buch. Trasy na silničku a na horáka nejsou tytéž :-)

Reagovat
plzakj
plzakj

25.11.16 07:50

Ja davam na leto 1.5" WTB slicky na 26ce, ktery lze foukat na 6, protoze dost jezdim asfalt. Rozdil je znat hodne. Na podzim a zimu vracim NN/RR a mizim ze silnic na louky s do lesa.

Na pristi sezonu uz jsem poridil silnicku, ale stejne asi na leto bika prezuji.

Vypad to „jinak“ ale dokud tam neni vyslovene 23 nebo 25mm plast, tak to neni nic strasnyho.

Reagovat
šlapatko
šlapatko

24.11.16 23:26

Mohl jsi koupit lepší pláště. Levné Rubeny nepojedou dobře ani po asfaltu. Slušné bajkové pláště pojedou po asfaltu lépe.

Reagovat
Rubi
Rubi

24.11.16 23:22

profici to maji, aby byli vic zvykli jezdit na geo biku, ale urcite se neda rict ze by to bylo extremne rozsirene

Reagovat
pajusb
pajusb

24.11.16 21:58

Říkal jsem si proč se mi to příčí… A ty si to vystihl.

Reagovat
Sunshine 29
Sunshine 29

24.11.16 21:39

Vypadá to jak neobutý☺

Reagovat
pajusb
pajusb

24.11.16 21:36

Hleděl jsem na to asi 10 minut a stejně si nemůžu zvyknout na ten pohled :-)

Reagovat
Sunshine 29
Sunshine 29

24.11.16 21:25

Funkčně i určením to chápu, jen to je na pohled takový zvláštní.

Reagovat
pajusb
pajusb

24.11.16 20:35

Můj odhad pro tohle je, že mtb rám je pružnější a líp pohlcuje. Ale je to jen teorie.

Já přepletl hlavně proto, že je to nejlevnější varianta s ohlefem na pláště ( RoRo evo ±1000kč kus vs 2× Rubena 622×35 + 2 duše +pošta 650kč).

Navíc na stezky a silnici to bude lehčí ježdění.

Reagovat
okam_z_brna
okam_z_brna

24.11.16 20:27

Na zimu v pohodě. Když jsem byl před 2 rokama v Itálii na jaře, tak jsem tam viděl docela dost lidí jezdit na 29 biku s napletenýma silničníma ráfkama a na tom normální silniční pláště. A rozhodně to nebyli lidi, co prostě nemají na druhý kolo. Nevím proč, ale aji profíci občas trénují na bikách se silničníma kolama

Reagovat
Sunshine 29
Sunshine 29

24.11.16 20:10

To vypadá (bez urážky a ohledu na funkci) opravdu strašidelně.

Reagovat

Další galerie z kategorie

trpaslik72 8
Concorde 20
Barcak 25
hovado_cz 6
alinceb 7
Janouch 36