Po zhruba 25 letech jsem osedlal Favorita, byla to moje první jízda s pohonem prostřednictvím řemenu a převodovky v zadním náboji. Nadchlo mě krásně pohodlné kožené sedlo, lahůdky v podobě světla integrovaného v přdstavci, blikačka v sedlovce – obojí má čidlo detekující jízdu a automatické spouštění svícení a blikání. Krásná vychytávka je zvonek integrovaný v držátku řidítek. Děkuji obsluze v prodejně na Vinohradské ulici v Praze za super pokec, představení nabídky kol a hlavně možnosti krátkého testu obou kol. Návštěvu tohoto krámku doporučuji všem milovníkům kol, to je prostě balzám na duši. I když nejsem cílovka, jsem rád, že u nás něco tak krásného a propracovaného vzniká.
(vloženo 28.11.16)
Mě se celkově myšlenka luxusního městského kola líbí. Vzhledem k tomu, k čemu spěje situace ve velkých městech (zákazy, parkování atd), bude doprava na kole čím dál efektivnější. A to, že začínají z „horního“ patra spotřebitelů je taky dobrý tah. Píšete, že v hlíně za polovic by to stálo za hřích. Kdyby začali s nějakýma mrdkama za šestku, tak vás to ani nenapadne. Celkově, jak sleduju (okrajově) jejich přístup, tak jde spíš o dlouhodobý projekt, který má za cíl vybudovat kvalitní jméno. To s kolama z dolního patra fakt nepůjde. Pokud to tak je, tak držím palce.
Ať se na to koukám jak chci, tak mi to přijde ošklivý. A ten potrat místo představce to jen podtrhuje.
Singlespeed: možná festka neni tak originální ale bude rozhodně funkční :) a když už hipsta kolo na přejezdy mezi kavárnama tak stačí obyč ocelák za pětibábu
30.11.16 08:34
30.11.16 08:14
Single: oni tu informaci nemají od 1.1.2017, ale už teď, loni, předloni
ostatní je již subjektivní, ale já bych tedy dal 100× radši ty peníze za Festku, která je pro mě 1000× atraktivnější, Favorit mi připadá víc hnusný než originální
Trepifajxl: Od 1.1.2017 jsou kotouče na silnici opět povolené, takže vše v pořádku.
Jinak, Festka je úplně stejně předražená jako Fávo (100 litrů jen za rám Festka s vidlicí je masakr), jen nevypadá tak originálně.
29.11.16 23:18
přesně, přesně Festka mě taky napadla, ceny vysoký, ale přiměřený kvalitě, proti Favoritu poloviční a místo keců fakta
29.11.16 22:09
Kuba78: jejich závodní kola jsou jak zlej sen, například se mistrům v současním Favoritu vůbec nedoneslo, že na závody nesmí být kolo vybaveno kotoučovými brzdami, resp. vesele svá kola kotoučovkami označují za 100% závodní
karbonové rámy označují za „unikátní, který u ostatních výrobců nenajdete“, tak to aby se De Rosa šel zahrabat…
9 kg kolo je „lehké jako pírko“ a milion dalších keců jako o koledě
jo a cena za F1 speciál je 240.000… za tu cenu fakt patriotismus stranou a radši ručně dělaný kolo od Němců, protože tady přišel někdo o rozum
myslim jestli fakt neprestrelili. Samozrejme ze neni mozny to kolo vyrabet u nas ve velkych poctech a konkurovat cenou, musi to byt maloseriovka s odpovidajici cenou, to je asi spravna cesta, ovsem.. je u nas opravdu tolik lidi nebo hipsteru, kteri vysoli sedm petek, kilo za mestkeho favorita?
kola se mi libi, maji i napady (remen, ta integrovana svitilna atd..), pral bych jim uspech, ale nevim..
jak jsou na tom treba ty jejich zavodni kola vuci ostatnim spickovym silnickam? stoji to za ty prachy?
29.11.16 20:57
Mne docela uniká smysl vyrábět uhelný rám v desingu kovového (ostré hrany spojů trubek),asi šlo hodně o to napodobit starý favorit.
hele, až na detaily jako je elektrickej zvonek a divnej představec moc líbí.
A nemyslím si, že je to slepá ulička. Ono je dneska těžký prodat i levnější kola :-)
Původní Favority mají s těmahle Favoritama společného asi tolik, co Škoda 110R a překapotované Audi R8 – obě moderny navrhl stejný člověk.
Taky nejsem cílovka (to asi skoro nikdo, bohužel pro Favorit) a nejspíš to v reálu nepotkám, takže díky za fotky. Je to takové hranatokulaté, zadní patky a představec by snesly míň agresivní tvar. Modrá je dobrá a černé gumy na pákách vs. hnědá omotávka je fajn při použití plášťů ve stejné dvojbarevné kombinaci. Víc mě praštily do očí zelené krytky ventilků :)
Trepifajxl: Tak třeba Cannondale už taky není ten pravý a správný Cannondale. Taky skončili, taky je někdo koupil, taky už nevyrábějí v Bedfordu, ale v Tchaj-Čungu. Tak to prostě na světě chodí, není třeba značku hned zatracovat ;-).
29.11.16 16:50
OK,Mi se to kolo docela líbí,taky se mi líbí,že se se vyrábí u nás,ale nelíbí se mi,že cena je dost mimo,klidně bych se přimluvil za klidně i hliněnou verzi,třeba taky na míru.
29.11.16 16:22
všudena kole: ale jistě, o to však nejde, řeknu ti to takhle – kdyby Favorit zůstal v Rómcikanech a pracovali tam dál borci vyučení u Franty Babického, tým konstruktérů atd. a jen to změnilo vlastníka, tak neřeknu ani popel
Havlíková teď jezdí cyklokrosové kolo s nápisem Favorit. To by možná mohla být cesta, jak se také trošku zviditelnit i po sportovní linii. Pokud se ale něco velmi nezmění, obávám se, že ten projekt bude jen další slepá ulička.
Co jsem zaznamenal, tak ze showroomu na Vinohradech zmizel komplet tým, co tam byl a co jsem tak zaslechl, tak ty prodeje to nemůžou nikdy uživit. Takže zkusit vyměnit tým za nové, co „to budou umět prodat“, pak eventuelně ještě jednou, než už nebude odkud stahovat cash?
Vůbec nechci být nepřející, sám jsem si zkusil jejich kotoučovou silničku F1 Special a to bylo moc pěkné svezení, navíc v reálu opravdu krásné kolo, to bych si klidně nechal líbit. Na straně druhé, za tyhle peníze člověk může mít kotoučový Focus Izalco Max… prostě si nejsem vůbec jist, zda odhadli velikost své cílovky..
ty bowdeny?
29.11.16 14:57
Akorát patří koncernu W.
29.11.16 14:29
všudenakole: myslím, že je celkem zjevné, že neřeším podobnost modelů, ale původnost značky… se Škodou jako příměrem jsi vedle, ta se vyrábí pořád ve stejné fabrice, na stejném místě
29.11.16 13:40
Trepifajxl:A třeba ŠKODA SUPERB je v něčem podobná ŠKODĚ 1000MB ??? Myslím že moc né,ale najde se spousta lidí,ktteří si jí koupí protože je to ŠKODA.
Predstavec je grc. Favorit asi nemá kapacity na to aby vyrábal stovky bicyklov z columbusu, radšej vyrobí pár „exkluzívnych“ snoboviek a je na tom istom
tak ten predstavec a drzak sedla na integrovane sedlovce je teda ultrahnus…
Zoidberg: asi tak, sou lidi co si koupí ferrari a jezdí s nim na nákupy, zrovna tak budou budou lidi co si koupí fávo a budou s tim jezdit 5km do práce :-) Jinak se mi na tom nelíbí ten patvar toho představce se svítilnou ale 100 lidí 100 chutí :-)
29.11.16 10:02
Na oceli za 1/3 ceny by si to kupce našlo, takhle mě nenapadá jediný důvod proč to koupit, a to světlo integrované v představci mi přijde hodně odpudivé.
Nebudu řešit jestli to je nebo není Favorit, ale vrátím se k ceně. Tak jak tady psal o kousek níže p@x, při použití komponent typu Alfine, Gates a Gilles Berthoud ta cena dost stoupne. Možná je škoda, že v mechanické verzi nepoužívají 11s Alfine a že je to hodně odrbané na kolech. Osobně nemám nic proti tomu integrovanému osvětlení, ale samotné provedení představce a sedlovky se mi nelíbí. Celkem si vyhráli s vedením od dynama, protože jsem ho nikde na fotkách nezaznamenal. Vede vnitřkem ze sloupku vidlice do rámu?
plysovykozisek: ono prosadit se v kategorii, kde nakupuje běžný člověk bude v dnešní době těžší než nabídnout něco originálního s vyšší cenovkou při nižších prodejích.
jako celkem jsem tomu jednu dobu fandil (té myšlence), ale ty kola, ani cena se mi nelíbí… škoda.
29.11.16 08:19
Biker, JaHo: myslel jsem to tak, že se změnil jak majitel, tak místo výroby, technologie, všechno, dokonce od ukončení výroby v Romcikanech několikrát
prostě značka která ukončila činnost, pak ji někdo koupil, zase ukončil činnost a zase ji někdo koupil
nic víc, nic míň, ok?
29.11.16 08:13
tož není to zlé, ale cenově nesmysl, a není na tom nic co by mě nadchlo , ale proč ne
Pokud nenabídnou kola s cenou, aby si je mohl dovolit běžný člověk, tak ta firma zachvíli přestane existovat.
Ta cena se jim trochu nepovedla když tady tvrdí něco jiného
Ta jejich vize se mi líbí. Cena už méně. A když už taková cena, tak by mohly být vymakané všechny detaily, třeba ty škaredé černé gumy na silničních pákách na kole do hněda laděného. Nebo brzdy Deore na takovém drahém kole, nechápu, fakt. Když tak už XTR nebo něco custom ve stylu toho kola.
Joo, to by možná bylo zajímavé číslo.. :D
Současná cenová politika Favoritu pro mě rozhodně není, z nabídky bych si vybral akorát tak silničku a za ty peníze bych si jí určitě nekoupil, ale věřím, že si majitele najde. Bohužel jich asi nebude moc a tak další budoucnost této značky bude zřejmě nejistá. Doufám, že se jim bude dařit a na trhu budou dlouho.
28.11.16 22:19
Hádat se nechci to je jasný :) ani jedno z kol není a nebude moje, měl jsem jen možnost prohlédnout si je a trochu si zajezdit, moje krevní skupina je něco trošku jiného, ale musím říct, že osobní setkání s Favoritem na mě udělalo velký dojem :)
Trepifajxl: Říkáš, že nemají nic společného. Možná trochu souhlas. A líbit se Ti nemusí, každý máme svůj názor a jiné estetické cítění. Ale původní i tento Favorit jsou a byla Česká (Československá) značka a pokud se podívaš na starou F1 a aktuální, tak podobností a linek z minulosti najdeš několik, takže přeci jen společného mají dost. A nabídku kol stejně tak (starý ani tento nemá v nabídce horská nebo DH kola…). To že se to teď nevyrábí ve stejné fabrice a v jiných rukách, to je přeci normální. To jest můj názor. :)
28.11.16 21:46
JaHo: ne, hádat se nemusíme, to že se mi tohle vůbec nelíbí je jen můj názor – netřeba se hádat
to že to nemá s Rokycanským Favoritem nic společného je objektivní skutečnost – opět nemá cenu se hádat
ale to není podstatné, důležité je, že se líbí tobě a seš s ním spokojenej
Škoda že to není ocel. Kvalitní trubice by byly pořád levnější jak tohle uhlí. Co by to nabralo na rámu by se shodilo z těch těžkých kol. Elektronické cingrlátka asi nejsem schopný plně odocenit, chválím pohon, na měšťáka za mě super volba, ale takhle ty kola mají s fávem společný jenom první dojem.
28.11.16 21:20
mě se to vůbec nelíbí a s Favoritem (tím původním) to nemá nic společnýho
Je to pěkný až na tu cenu.
28.11.16 21:12