FORT RO.78.L

Přidat foto

Že by rok výroby?

Fořta jsem si koupil před rokem přes inzerát v dost tristním stavu. Chtěl jsem se jeho opravou zabavit na zimu, zjistit jestli mě silnice chytne a v případě že jo, tak jako doplněk k XC. První společný rok jsem na tomhle oceláčku najel cca 3,5k km takže asi mě silnička chytla :-).

Je fakt že rám moc tuhý a lehký není ale se svými 75kg se to podemnou nekroutí jak had a pro jeho pohodlnost jsem schopný mu tu váhu odpustit.

Taky mě těší že se s ním v dnešní době odlišuju a podle názorů tento rám není moc běžný.

Akorát ve mě hlodá červíček jestli řazení nepředělat na dualy z důvodu pohodlí a bezpečnosti a nehodit rám do nového laku. Co vy na to, má to smysl nebo se na to mám vybodnout?

(vloženo 16.12.16)

LukeVe
Ohodnoť bajk: (3  / 8 hlasujících)
Značka FORT
Model RO.78.L
Velikost 62
Hmotnost cca 10,5
Rám Sanko 25CrMo4
Kliky Shimano Exage 300 EX
Přesmykač Shimano Exage 300 EX
Měnič Shimano Exage 300 EX
Řazení Shimano Exage 300 EX
Převodník 52z + 42z
Kazeta 7sp 13-26z
Řetěz Sram 850
Náboj přední Shimano Exage 300 EX, 36d
Náboj zadní Shimano Altus 7sp, 36d
Brzda přední Shimano Exage Motion
Brzda zadní Shimano Exage Motion
Brzdové páky No name
Ráfek přední Remerx Taurus 36d
Ráfek zadní Remerx Taurus 36d
Řídítka ITM 440mm
Představec Kalin 80mm
Sedlovka No name D 26,8mm
Sedlo Selle Italia C2
Pláště Hutchinson Equinox 2, 23mm

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Vilém
Vilém

18.12.16 19:04

Tak to musis mit silene dlouhy nohy, pokud tento posed mas na 185cm vysky.

Reagovat
LukeVe
LukeVe

18.12.16 16:02

Díky za vaše názory, v jazyce českém nejsem nejsilnější a měřím 185.

A teď ke kolu – lak je hezký jen z dálky, zblízka je vidět že je hodně podřený ale dobře, nechám ho tak.

Představec je kratší ale posed mi vyhovuje i když je fakt že nemám moc s čím srovnávat.

Tahle sada mě svou přesností a rychlostí na svůj věk dost překvapuje, ale pohodlí dualů je prostě nakažlivé.

Nejradši bych na tom kole viděl dualy RSX nebo staré 7sp Sory ale sehnat je v použitelném stavu je podle mě utopie. No, můžu zkusit sledovat bazary. O problému s uzkým vodítkem přesmykače vím ale problém bych v tom neviděl, dal bych holt jiný.

Zadní náboj neřeším, dávám mu ještě maximálně rok než se rozpadne. Ráfky nebudu měnit, jsou 3/4 roku staré.

Další pláště už užší než 25 nebudou, pohodlí je pohodlí.

Tu bezpečnost jsem myslel tak, že v extrémním případě (rozbitá krajnice frekventované cesty) nedržím řídítka u přehazování jednou rukou.

Máte pravdu že bych v tomhle kole už finance topit neměl ale pokud uvidím použitelné staré dualy které jsem vypsal, mám o čem uvažovat.

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

17.12.16 11:06

Víc do toho již neinvestuj a v žádném případě nedávej nový lak,byť by byl zdarma.Představec se mně zdá krátký,jinak to vypadá,že je to Tvá velikost.Pokud Tě silnice chytla,tak bych koupil něco současného.Teď už se máš čeho rozměrově chytit při výběru nového rámu.Prostě na Tvém stávajícím proměřit geometrii(hlavně hodnoty Stack,Reach) a tu pak zohlednit při nákupu.

Pokud se přesto rozhodneš pro nákup dualů,tak se v některých případech může taky stát,že budeš muset koupit též jiný přesmykač.

Reagovat
Prazak0
Prazak0

16.12.16 17:47

Dualy bych tam nedával, pokud bych něco měnil, tak asi vzadu osmikolečko. Jinak je zvláštní, že vzadu je náboj Altus, jednak že to je pro MTB, tedy širší 135 a ne 130. A pokud bych dělal uprgradě, tak spíš dozadu nový náboj a kazetu s osmi, devíti nebo deseti pastorky. U náboje Altus nepředpokládám valnou kvalitu. Drátů by u nového výpletu mohlo stačit 32, ráfek bych dal spíš Rapid, nebo Taurus 32, ty ráfky nejsou drahé. Takže bych já spíš měnil zadní kolo a ro řazení možná až poté. Dost lidí by dalo spíš zapouzdřená ložiska.

Reagovat
Alojs01
Alojs01

16.12.16 13:39

Nový lak určitě ne, starý RSX dualy se dají sehnat okolo litru a dle mě by to za výměnu stálo. Takhle to kolo sice vypadá líp, ale jízda s dualama bude pro tebe daleko pohodlnější.

Reagovat
platypus
platypus

16.12.16 12:31

Na netu maj shimano tourney dual řazení pro 7sp 1 600,– skladem, páčky na rámu jsou v pohodě, jediný problém bych viděl, když jsou dvě kola, které během týdne střídáš, myslím silnici s duály a sytiče, to se plete. Kolo vypadá super, nic bych neměnil, jsem staromilec a konzerva.

Reagovat
Rogosek
Rogosek

16.12.16 12:14

Je pěknej:) mám ho taky, akorát v tmavším laku a na Campě, už s duálama. Koupil jsem si ho právě teď na zimu, ale líbí se mi tak moc a navíc tak hezky jede, že nakonec stojí naleštěnej v děcáku:D

Reagovat
Honzis
Honzis

16.12.16 12:01

před 15–20lety to byla špička a spousta takových fořtů furt jezdí jako zimáky! upgrade na dualy (a lepší sadu) nemá moc význam, raketa to nebude nikdy a lze tam z nouze dát 8sp dualy s tím, že 1pozice bude neobsazená, nicméně i tak 2500kč.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

16.12.16 11:31

Kolo pekny, lak bych nechal, dualy az ev. upgrade na 10sp, treba 5600… jestli to chces zrychlit a zpohodlnet, dej 25–27 plaste, nejake lepsi..

BTW: kdyz napises „se svymi 75kg se to pode mnou nekrouti..“ napsals, ze 75kg ma to kolo:) Cesky je to „s mymi 75kg“

Reagovat
vpa007
vpa007

16.12.16 11:02

Souhlas.. tak jak je bych jej nechal, páč takhle je to (barva, řazení) moc pěknej dobovej kousek, kterej stále umí udělat radost… 4/5 ;-)

Reagovat
Meridabiker
Meridabiker

16.12.16 10:04

Přesně jak píše Hroch, nechal bych to takhle…starej Fořt je fajn a je to takhle origo, taky jednoho takovýho vlastním, viz moje galerka.

Jezdi a když tě to bude hodně bavit, koupil nebo postavil bych něco úplně jinýho…

Reagovat
Jakobo
Jakobo

16.12.16 09:52

Dobre stafle. Kolik na to kolo meris?

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

16.12.16 09:42

Lak je super a tyhle stary sytice radi jak japonsky hodinky. Rozumim pohodli dualu, ale proc bezpecnost? 7sp shimano dualy budes tezko shanet a budou skaredy. Za me nechat tak.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Lišák 5
Kolobezkar 65
benobiker 28
Jančovička 16
Hamik 30
chosee1986 8