Počáteční stav
průběh stavby
po dokončení
Dlouho jsem měl v hlavě myšlenku poskládání vlastního kola a na podzim jsem ji konečně zrealizoval. Snažil jsem se zkombinovat faktory vzhled/ funkčnost/ cena. Bike je primárně určen jako zimák a pro všední užívaní, tudíš mi nahradí starého authora.
Kola 29" byla jasná volba, díky tomu bikový rám nebyl problém, je z čeho vybírat, na kole se dá jezdit terén i asfalt a kotoučovky jsou už standart.
Vidlici jsem zvolil pevnou, jednak nehodlám na kole skákat po kopcích, pak jsem z gravelu na pevnou vidli zvyklý a zvládá moc, dál jsem ušetřil váhu a na konec (díky čínským soudruhům) i peníze. (po zajetí se mi jen potvrdilo, jak karbon hezky tlumí).
Chtěl jsem dvojpřevodník, takže osazení deore 2×10 bylo jasné.
Brzdy brzdí obstojně, nejsou to XTčka :) ,ale stály snad čtvrtinu.
Váha je 12kg, tak jak je kolo na fotkách. Pěkné a velmi dobře funkční…
Nakonec je také ve světě, ach ten můj neustále se měnící vkus.
(vloženo 18.12.16)
Značka | Force (dawelus) |
Model | Grannus |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | 18 |
Hmotnost | 12 |
Rám | AL |
Vidlice | Qilefu 29" karbon |
Hlavové složení | Semi-integrované Force Tapered |
Kliky | FORCE TEN2+ |
Středové složení | FORCE |
Přesmykač | Shimano Deore FD-M616 |
Měnič | Shimano Deore RD-M610 SGS |
Řazení | Shimano Deore SL-M610 |
Převodník | 38/24 |
Kazeta | Shimano CS-HG50 10r 11-36z |
Řetěz | Sh. Deore hg54 |
Náboj přední | Sh. Deore |
Náboj zadní | Sh. Deore |
Brzda přední | Shimano BR-M395 |
Brzda zadní | Shimano BR-M395 |
Brzdové páky | Shimano BR-M395 |
Ráfek přední | Crussis 29 |
Ráfek zadní | Crussis 29 |
Pedály | co dům dal |
Řídítka | FSA Maximus |
Představec | Force Basic S4.2 70mm |
Sedlovka | Zoom |
Sedlo | FORCE RIK+ |
Pláště | Maxxis Crossmark 29 x 2,10" |
Ale jo, je to celkem pěkný, akorát ty hadice určitě zkrátit, bowdeny máš taky až zbytečněš moc dlouhý. No a hlavně logo Maxxis na plášti bys měl zarovnat na obou kolech k ventilku ;)
svářeč: to víš.. někdo rád pleje zahrádku, někdo luští křížovky nebo sbírá víčka od piva, já bych si to rád zkusil… alespoň jednou, než si řeknu, že na to fakt nemám (nervy ;-))
to fakt budete všichni mít takovou radost a mlátit se do prsou,když si sami zapletete?:D
já osobně zaplétat nikdy,nevím proč bych při případným nezdaru měl ku*vit materiáll za tisíce,když zkušený to mrskne za večer u telky a dám mu za to na pivko.
kolo fajn,trochu divočina,ale budiž.
dawelus: souhlas :-)… ve chvíli, kdy se člověk hecne a má za sebou první stavbu, tak pak dumá, co by ještě zvládnul doma sám (má-li na to nástroje)… o výpletu jsem už taky začal uvažovat :-)
Big Hamer: mas pravdu, kdyz clovek neni kopito, tak se to zvladnout da. Taky netvrdim ze jsem genius. Jinak hlavko jsem montoval sam(jak jsem psal) a vyplety sem si netroufal, ale priste uz urcite… Jde hlavne o dobry pocit a dat si s tim trosku prace, do prodejny umi chodit kazdy.
Rush: budu testovat, celkem se toho nebojim. Zatim sjezd rozbitou polnackou v pohode, a taky myslim co do tlumeni razu opravdu lepsi nez pevna hlina :)
Kolo pěkný, jen bych také ubral trochu červené barvy (hlavně bowdeny). Vidlice každopádně luxusní, vypadá fakt super, ale je na ní spoleh? Nepraskne? Máte někdo zkušenost?
Big Hamer, tak to máš blbý, jde přeci o radost z nějakého zaujetí a trochu té tvořivosti, i když si zrovna nesvařím rám a neodleju kuličky do ložisek, ne?
20.12.16 02:10
Opravdu jako sam poskladal? Vzdyt to jen slozil , vyplety jsou hotovy hlavko jestli vidim dobre narazeny , brzdy hotovy, a sorry nandat plaste vymenit bovden seridit lanka a nasroubovat brzdy je rutina.
Myslím, že pěkná práce.....až na těch pár detailů, ale což! *****
Díky všem za komenty a připomínky.
Konstruktivní kritika pomáhá ke zlepšování, nedělal bych z toho takový drama. :) Za mě teda už moc tý červený, asi by to chtělo sedlovku bez offsetu, když je to selo takhle šouplý až na kraj a možná dát přesmykař o kapku níž, mohlo by to pak o fous líp přesmykat. Jinak samozřejmě fajn kolečko. :)
Chtěl bych se zeptat, Grannus má otvory pro střed a hlávko zafrézované nebo je potřeba to nechat udělat, orientační cena je jaká ?
Tady delate z postaveni kola raketovou vedu :D jinak me se nelibi ty rodla, ty bowdeny v barve struny od sekacky a moc cerveneho eloxu. Hazku si mohl dat s brzdou, tahle dost mlati o ram. Pro mistni soudy se muzu obhajit vsemi koly co mam tady na profilu – jsou vlastnorucne seskladane :D.
Presne tak…samej chytrak a radil a za 20 litru by obstojny kolo postavit nedokazali......ocenuju kdyz si kolo dokaze nekdo postavit uplne sam od zakladu. A chapu tu hrdost sem pak to kolo maznout.....a chytraci ho setrou. Jasne,ta hadice se zkratit musi,ale jinak proste ok a individual stavba. Nenechat se rozhodit,mit na kole co se libi majiteli a proste jezdit a jezdit.....fandim vsem co si kolo postavi sami.
Super, hlavně si to postavil sám, což by řada z místních chytráků, i když maj často plnou hubu ani nezvládla:) ať slouží.-)
To kolo je docela povedený, jen by to chtělo zkrátit brzdovou hadici.
Mimochodem, jak je vysoká ta vidlice a kolik stála?
u faktoru vzhled / funkcnost / cena bych jen podotkl ze na faktor vzhled se a si zapomelo.. protoze to je, mirne receno, designove dost neucesane :-) jinak s tim nemam problem :-)
matbiker: Pokud je sedlo posunuté v sedlovce s offsetem maximálně dopředu (jako v tomto případě) a ještě je to málo, není od věci dát sedlovku bez offsetu a je to vyřešeno. Se divím, že se divíš a nepřišel jsi na to sám :-).
A taky by mě zajímalo, co mají všichni se sedlovkama bez offsetu. To je snad dle posedu, ne?
Proč větší kotouč? Šontačka do práce není jako sjíždění Dlouhých strání… nebo jo? ;-)
Máš to celkem hezký a funkční,ale tu červenou jako Vilém a vyměnil bych sedlovku za bez offsetu.
Pod pojmem kryt retezu si mam predstavit co? Poladil bych ty hadice a bowdeny, dopredu dal vetsi kotouc a odpustil bych si ty cerveny veci.